Clark Kent


Clark Kent
 Share

Recommended Posts

Måtten = teh Dramaqueen :laugh:

Hurtig træning i Atlas i Gladsaxe Idrætscenter, mens kone og barn gik i svømmehallen. På trods af Eleiko vægtløftningsstænger må man ikke droppe vægten for meget i dødløft... Fesent. Kombineret med højt tempo gav det dog et vældigt burn at holde igen!

Dødløft: 1*5*100 + 1*5*130 + 1*3*160 (dobbelt OH) + 1*5*190 + 1*3*190 (begge sæt med dobbelt OH og straps)

Kropshævninger, meget koncentrerede=BB!: OH: 2*8*bw, UH: 8+6*bw

Skrå DB pres: 1*8*26,4 + 2*6*41,6 - yes sir; der er styr på vægtene! Mine hænder var møgglatte af sved, så de gled i hænderne.

Shrugs: 3*8*130

OK omgang.

Link to comment
Share on other sites

Jonas> og det fortæller du mig så nu :nonono: ...

salt> jamen, så må du være..., ja, ham som hilser på næste gang :smile: Som måske var idag?! Så er jeg da ked af ikke at have tjekket loggen her før. I så fald: hej.

Samme koncept i dag med mig i center og kone og barn i vandet. Det trak dog lidt ud for dem, så jeg tog også en dukkert. Træningen var totalt ustruktureret og møgvarm, og teknikken er ude af kroppen. Jeg holdt dog et ret højt tempo. I øvrigt mangler der en egen-skulder-klappende smiley.

Skrå DB pres: 1*8*26,4 + 2*8*41,6 + 1*5*41,6 - kors, de er glatte. Her så jeg så en fyr (salt?) bruge magnesium, og det er åbenbart OK, hvis man holder det på et minimum af svineri.

Frontsquat: 1*6*60 + 1*5*90 + 1*5*100 + 1*3*110

Kropshævninger: OH: 8+6*bw, UH: 8+6*bw

DB flyes: 3*10*23,4

Benhalløj: Leg curls supersæt med benpres supersæt med siddende læg: 3*8*ikke ret meget. Men det gav endnu mere sved på panden...

Dips: 3*10*bw

DB hammer curls: 3*8*24

Bagskulder liggende i kabel: 3*8*15

Så længe det er så varmt, bliver træningen på gefühl og dagsform. Dog planlægger jeg en gang tung dødløft i BB!99 snarest. Medlemsskabet i Atlas er foreløbigt for en måned. Man kan få husstandsrabat, hvis man er to, der bor på samme adresse, og min kone vil gerne svømme og ro, så jeg hoppede med på en prøve. Nu må vi se, hvordan dagligdagen bliver, når jeg ikke længere er eneste bolværk mod verden udenfor på arbejdet...

Link to comment
Share on other sites

BB!99 indeholdt kun vægtløftere i dag, men de er jo også en slags mennesker, så det var hyggeligt nok. Det blev til nogle tripler i dødløft, noget skrå DB pres, lidt flyes og nogle kropshævninger.

Fra på mandag kommer der flere folk tilbage fra ferie. De sidste par uger har jeg været ret alene på skansen midt i en mildest talt voldsom periode. Det har været lidt af en ilddåb, i og med jeg startede i den nye stilling den 1. juli men meget interessant og lærerigt.

Nu bliver der forhåbentlig tid til at træne igen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg savner dig, friendo :smile:

Lige over ven :smile: Skal vi cykle en tur sammen en dag? Jeg har lige købt en ny citybike.

Dagens træning i Atlas. God plads og godt selskab i form af salt her fra MOL. Da han gik, kom der dog et par værre knallerter, og så stod den på overkrop i højt tempo og dårlig stil! :laugh:

Det blev til:

Frontsquat: 1*6*50 + 1*5*80 + 2*5*110 + 2*4*110

Kropshævninger: OH: 2*8*bw, UH: 2*8*bw

Skrå DB pres: 1*8*26,8 + 8+6+4*41,6 - kors de blev glatte. Note: husk magnesium!

Flyes: 2*10*23,6

Leg curls: 3*8*49,9 - langsom negativ

DB hammer curls: 2*8*24

Dips: 2*10*bw

Tidligere er det blevet til lidt military press og BB curls herhjemme...

Link to comment
Share on other sites

Frøken For-fin-til-at-cykle-med-en-på-en-cykel-der koster-mindre-end-din-mor> ah, the OZ-story... Længere korrespondance med amazon og post-dk. Kort fortalt eksisterer vores nye adresse ikke i alle registre, så der har været en pakke i DK og vende. Længere sag med at få beløbet retur osv., men nu skulle den snart komme :dry:

Der blev trænet igår i Atlas med de glatte møgstænger. Jeg har desværre endnu ikke fået købt noget nyt magnesium.

Dødløft: 1*5*100 + 1*5*140 + 1*5*170 + 1*2*200 + 3*3*200

Kropshævninger: OH: 2*8*bw, UH: 2*8*bw

Skrå DB pres: 1*8*26,8 + 3*6*41,6

BB shrugs: 3*8*160 (1*foran, 2*bag ryggen)

Flyes: 3*10*23,8

Dips: 1*10*bw

Det er et udmærket sted, men niveauet i samtalerne er dæl'me langt fra BB!99-niveau da! "Total fed privatfest i weekenden, hvor jeg mødte hende blondinen fra facebook med de store patter!" Hvis nogen skulle føle sig ramt, beklager jeg da, men kors hvor var det latteligt at høre på :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det er et udmærket sted, men niveauet i samtalerne er dæl'me langt fra BB!99-niveau da! "Total fed privatfest i weekenden, hvor jeg mødte hende blondinen fra facebook med de store patter!" Hvis nogen skulle føle sig ramt, beklager jeg da, men kors hvor var det latteligt at høre på laugh.gif

Jeg er godt nok lidt skuffet over at du står og smuglytter til mine personlige samtaler. :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er godt nok lidt skuffet over at du står og smuglytter til mine personlige samtaler. :unhappy:

:laugh:

Jeg overvejede godt nok også at citere fra den halve time, du brugte på at forklare mig forskellen på ret og vrang i strikkeopskrifter, men jeg forsøger at fortrænge det... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Turbotræning i aftes. Supersæt og det der var værre fra ende til anden :crazy:

Frontsquat: 1*5*60 + 1*5*90 + 2*5*110

Kropshævninger: OH: 2*8*bw, UH: 2*8*bw

Leg curls: 3*8*50 - langsom negativ

Leg press: 3*8*160 - også meget kontrolleret

Siddende læg: 3*8*60

Skrå DB pres: 1*8*26,4 + 2*6*41,6

Flyes: 2*10*23,8

DB hammer curls: 2*8*24

Link to comment
Share on other sites

Aftentræning i Atlas. Pauserne var så korte, at jeg til sidst fik jernsmag i munden og stjerner for øjnene. Fedt! :devil:

Dødløft: 1*5*90 + 1*5*120 + 1*5*150 + 1*3*190 + 2*1*210 + 2*5*190 - glatte lortestænger!

Kropshævninger: 2*8*bw, OH/UH

Skrå DB pres: 3*6*41,6

BB rows, OH: 3*6*120

Flyes: 3*10*23,8

Jeg har aldrig hørt så mange syge, men alvorligt mente vel at mærke, forklaringer på, at man løfter som en tøs, som der kom fra de fem-seks lommegangstere, der var til stede i aften :laugh: Øv, de var nogle sløve padder. Det er klart nok, at alle ikke kan være lige stærke, men man kan sgu' da gøre en indsats. Jeg tror, der var mindst fem øvelser, hvor de fik hevet håndvægtene frem eller sat skiver på stængerne for derefter at konstatere, at ingen af dem var i nærheden af at kunne løfte vægten i den givne øvelse. Og hver gang var det liiiige på grund af en skade fra sidste uge (hvor de kørte med endnu mere vægt på!) eller på grund af dagsformen... Unge mennesker altså... :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Der blev trænet i går morges kl. lort blandt pensionister og flirtende midaldrende venindepar; nice! :wub:

Frontsquat: 1*5*50 + 1*5*80 + 1*5*100 + 1*5*110 + 2*1*120 - hello, breakfast... :crazy:

Kropshævninger: UH/OH: 4*8*bw

Skrå DB pres: 1*8*26,8 + 3*6*41,6

Flyes: 3*10*23,6

Shrugs: bagpå/foran: 3*8*160 + 1*8*130 med squeeeeze i toppen

Leg curls: 3*8*49,9

Benpres: 3*8*180

Der var en rigtig charmør på omkring de halvfjerds år. Han var temmelig trimmet, alderen taget i betragtning, og han snoede alle kvinderne fra halvtreds og opefter om sin lillefinger med komplimenter og smiger. Til gengæld skal han garanteret aldrig stryge sin egen skjorte før lørdagsdans eller bekymre sig om aftensmad. Sådan vil jeg også være engang! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fruen=friend> På lørdag? Så kan du få lov at owne mig i alt!... :dry: (al træning that is; dine syge teorier og påstande vil naturligvis stadig blive skudt i sænk af skarpe og præcise argumenter og analyser :smile: )

Der bliver trænet lidt ustruktureret, men det tæller jo alt sammen.

I aftes tog jeg to supersæt á Military press (10*50), side laterals (10*17,5) og BB curls (10*50)

Her i aften blev det let og hurtigt:

Ben pres: 1*10*120 + 1*10*160 + 3*10*200

Leg curls: 3*10*49,9

Skrå DB pres: 1*8*26,4 + 2*8*41,6 + 2*6*41,6

Flyes: 3*10*23,8

Kropshævninger, UH: 2*8*bw

Dips: 2*10*bw

Link to comment
Share on other sites

Fruen=friend> På lørdag? Så kan du få lov at owne mig i alt!... :dry: (al træning that is; dine syge teorier og påstande vil naturligvis stadig blive skudt i sænk af skarpe og præcise argumenter og analyser :smile: )

Der bliver trænet lidt ustruktureret, men det tæller jo alt sammen.

I aftes tog jeg to supersæt á Military press (10*50), side laterals (10*17,5) og BB curls (10*50)

Her i aften blev det let og hurtigt:

Ben pres: 1*10*120 + 1*10*160 + 3*10*200

Leg curls: 3*10*49,9

Skrå DB pres: 1*8*26,4 + 2*8*41,6 + 2*6*41,6

Flyes: 3*10*23,8

Kropshævninger, UH: 2*8*bw

Dips: 2*10*bw

Det BB', EOD!

Link to comment
Share on other sites

Nå, jeg måtte pænt bøje nakken i lørdags og acceptere de begrænsninger konens koncerttur om aftenen havde for mine træningsmuligheder; dvs. ingen BB!99. Det blev i stedet til en hurtig tur i Atlas dopet op på masser af kaffe. Fuld knald på og ufrivillige tics og rystelser!

Skrå DB pres: 1*8*26,4 + 3*8*41,6 - wow, raketter :blink:

Flyes: 3*10*23,8

Kropshævninger, UH: 2*8*bw

Frontsquat: 1*8*50 + 3*6*80

Dips: 2*10*bw

Under madlavningen til dem, der skulle til koncert, løb jeg i kælderen og nuppede:

DB rows: 2*8*60

Stivbenet dødløft: 2*8*130

Der er stadig lidt lange udsigter til en ordentlig struktur på træningen, men jeg begynder at kunne planlægge lidt. Vi tager på ferie i en god uge fra den 11. september, så inden da bliver det stadig lidt på dagsformen. Når vi kommer hjem, begynder jeg på kreatin, som det dopingsvin jeg er, og på et eller andet program; hvilket vides endnu ikke.

Link to comment
Share on other sites

Visit i BB!99.chris- løftede vægte, Johnny Bravo flexede (!) og LaMåtten delte sine problemer med sine brystmuskler, som vokser alt for hurtigt i forhold til resten af kroppen :smile:

Dødløft: 1*5*90 + 1*5*130 + 1*5*170 + 3*5*175 + 2*3*200 - jordnødder, de 200 med straps og alle med dobbelt overhånd

Skrå DB pres: 1*10*27,5 + 1*6*40 + 2*5*47

1 sæt kropshævninger

Det var alt. Der skulle jo også kæves med vor hedengangne ven her på MOL's ældre og mere vise (men knap så stærke) bror.

Igår blev det i øvrigt til lidt let leg med vægte i lejligheden, mens Robinson kørte. Programmet gider jeg ikke kommentere, men heldigvis kan man vel træne til noget andet (trav"sport" på TV4 eller et tysk gameshow eller...)

Link to comment
Share on other sites

Onsdag: ultralet træning i lejligheden.

Torsdag: træning i Atlas. Faktisk er jeg ret imponeret over, at jeg kom af sted efter en ualmindelig hård dag :smile:

Frontsquat: 1*8*50 + 1*6*80 + 1*5*100 + 5*3*110

Kropshævninger: OH: 2*8*bw, UH: 2*8*bw

Skrå DB pres: 1*8*26,4 + 2*8*41,6 + 1*6*41,6

DB flyes: 3*10*23,6

Dips: 1*10*bw

Link to comment
Share on other sites

Sidste rigtige træning inden turen går sydpå på torsdag til en uge med drinks og skumfester på Ibiza :w00t: Nå ja, i hvert fald en drink eller to sammen med fruen, når drengen sover... :blush:

Rigtig fin træning her til aften. Højt tempo som sædvanligt i denne tid. Jeg har lige fået målt min hvilepuls til 48 i forbindelse med en undersøgelse på hospitalet (den blev dobbelttjekket). Det mener jeg godt, at jeg kan være bekendt i betragtning af, at jeg i de sidste seks år ikke har rørt løbesko og ikke har haft en cykel indtil for ganske nylig :innocent:

Frontsquat: 1*6*60 + 1*5*90 + 3*5*115

Kropshævninger: 4*8*bw (OH/UH)

Skrå DB pres: 1*8*26,4 + 3*8*41,6

Ben pres: 3*10*200

Flyes: 3*10*26,4

Leg curls: 3*8*59

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tilbage fra syden og klar til at få træningen op at køre igen. Der har været lidt stille i loggen, og det skyldes blandt (meget) andet en episode i juli måned, hvor jeg besvimede på jobbet og var noget længe om at komme til mig selv. Jeg har altid haft temmelig lavt blodtryk, og af en eller anden grund er det nu begyndt at komme tydeligt frem, når jeg rejser mig fra liggende eller siddende stilling (ortostatisk hypotension). Der var lidt andre omstændigheder ved episoden, som gjorde, at jeg i de sidste par måneder er blevet tjekket i hoved og r.., men dommen er næsten klar og rimelig fredelig; det er det lave blodtryks skyld. Her i oktober skal jeg til en sidste undersøgelse, som gerne skulle bekræfte dette endeligt, nemlig en liggelejeundersøgelse, hvor man bliver spændt fast på et, ja, liggeleje med blodtryksmålere osv. og så bliver drønet op i et eller andet antal graders vinkel. Så skulle jeg gerne besvime (!...).

Rent praktisk betyder det, at jeg skal tænke over at rejse mig langsomt op. Træningsmæssigt kan det godt være et problem ved tunge løft, men så må jeg jo vælte :devil: Dog bliver der af sikkerhedsgrunde ingen vægtløftning for mit vedkommende, da det nok vil være at presse citronen.

Omvendt er risikoen for forhøjet blodtryk og åreforkalkning, og dermed hjerteinfarkt, slagtilfælde og lign., væsentligt under gennemsnittet for mig. Bring on the junkfood! :smile:

Til sagen: Atlas idag i hyggeligt selskab:

Skrå DB pres: 1*8*26,4 + 3*8*41,6 - ganske lette

Kropshævninger, OH/UH: 4*8*bw

Dødløft: 1*5*100 + 1*5*130 + 1*5*165 + 1*2*185 + 1*3*185 + 2*5*165 - alle undtagen 3'eren med 185 med dobbelt overhånd uden staps på en glat lortestang.

Flyes: 3*10*26,4

Tja, det var stille og roligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share