Clark Kent


Clark Kent
 Share

Recommended Posts

salt(et på min æggemad)> Du har nok fået min sørgelige PM om træningen de næste par uger :smile:

Træningen i aftes gik helt ad pommern til... Jeg havde en drønende hovedpine, så jeg kunne overhovedet ikke presse til. Derfor opgav jeg hurtigt dødløft og kørte lidt let lal:

Dødløft: 1*5*100 + 1*5*145 + 3*3*185 + 1*1*225

Kropshævninger, OH: 3*8*bw

Bænkpres, semi CG: 1*10*60 + 3*8*95

Øv for en omgang!

Det er ganske uvist, hvad der bliver trænet resten af ugen pga. forældremøde, tjenesterejse osv., og næste uge skal jeg på ferie. Hmm, der må improviseres...

Link to comment
Share on other sites

heffe>

Her er den. Udskift bænken med en gæsteseng og den unge dame med mig og sæt nogle vægte på stangen for at få en bedre fornemmelse for øvelsen.

http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadri...SplitSquat.html

Den går lige i quads på mig, og så går jeg så langt ned, at jeg får et godt og mærkbart stræk i røveren også. Dejligt :smile: Der er selvfølgelig det problem, at der er en del stabilitetstræning i den også; det er jo funktionelt og dermed ikke BB!1!!, men det går nok...

salt> når du smider rundt med din kokao i befippelse over min blotte tilstedeværelse, hvad vil der så ikke ske, hvis du ser mig træne?!

Tak for hjælpen med mit magnesium i øvrigt :blush:

Tilbage efter en uges ferie med absolut ingen træning, men masser af god mad...

Træningen i går var desuden en lidt træls oplevelse. Jeg har tidligere døjet med voldsomme smerter i baghovedet under anstrengelse, og det er især dukket op, når det er varmt i vejret. Det fik jeg så igen i går, og det er noget lut, hvis jeg skal til at døje med det igen! Jeg er meget opmærksom på vejrtrækning, væske osv., så der skulle ikke kunne optimeres...

Sumo dødløft: 1*8*105 + 3*8*135

Kropshævninger: 4*8*bw

Bænkpres, semi CG: 1*10*60 + 3*8*90

Dips: 10*bw

På vej ud mødte jeg salt, som kylede sin kakaomælk i gulvet så hårdt, at den gik i stykker. Det blev han noget ked af :unhappy: Han fandt i øvrigt min nussede lille pose med magnesium i en vindueskarm og afleverede den selvfølgelig ved disken, som den ærlige mand han er.

Link to comment
Share on other sites

heffe> det er lige noget for dig :wink:

Jeg er møgtræt og har ondt i hovedet. I stedet for at træne vil jeg derfor gå ind og stene resten af aftenen foran fjernsynet for første gang i flere måneder.

Tænk sig, nu render salt rundt og hiver i vægtene, det heldige asen :unhappy:

I aftes lavede jeg i øvrigt:

2*10*50 i et-bens squat, military press og BB curls samt 2*10*17,5 i side laterals

Træning i morgen eller dø i forsøget!

Link to comment
Share on other sites

Træningen i aftes gav igen dunkende smerter i baghovedet, når jeg pressede mig selv bare lidt :dry: Derfor blev det en lidt fimset omgang, men under omstændighederne var det udmærket.

Frontsquat: 1*8*60 + 3*8*95

Kropshævninger, OH/UH: 4*8*bw

Skrå DB pres: 1*10*29,1 + 3*8*40,6

Leg extensions: 3*10*68

supersæt med

Cable rows: 3*10*75

supersæt med

Cable flyes: 3*10*indstilling 5

Cable laterals: 3*10*10

Link to comment
Share on other sites

Alt for tidlig træning idag, men heldigvis i godt selskab med salt, der lagde hårdt fra land i de skrå DB pres! Imponade!

Planen var at gå så tungt som muligt uden at fremprovokere hovedpine, og det gik ret godt. Der var ingen smerter, men vægtene var tunge nok til at det føltes godt!

Dødløft: 1*5*105 + 1*5*145 + 1*5*175 + 5*5*185 - omkring det første tunge sæt bragede Elaine Paige ud ad højttalerne med "Memory"! Jojo, det er da en fin musical, meeen.... Det efterfølgende Celine Dion-nummer hævede kun niveauet marginalt.

Skrå DB pres: 1*10*29,1 + 2*8*40,6 - jeg var noget øm efter at have trænet i onsdags, men hvor ville jeg dog gerne have kunnet tage et sæt eller to med de sorte håndvægte i dagens anledning...

Skrå smith pres: 1*8*60+stang + 2*10*60+stang - lige i patten :smile:

Fin omgang.

Link to comment
Share on other sites

Træning i Atlas i aftes. Salt havde desværre overstået sine funktionelle øvelser, da jeg kom :smile:

Sumodødløft: 1*6*105 + 1*6*135 + 5*6*175 - efter råd fra en af de kloge-Åge-typer, der findes i ethvert center, forsøgte jeg at komme længere ned med røven og få benene mere med i de sidste tre sæt.

Skrå DB pres: 1*10*29,1 + 3*8*40,6 - styrken er bare ikke til mere lige pt.

Kropshævninger, OH/UH: 4*8*bw

Bænkpres, semi-CG: 8+6*90

Cable flyes: 3*10*indstilling 5

Så var der pump på patten, og jeg kunne gå hjem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Meget kort træning i aftes.

BB curls: 3*10*50 - sjovt nok samtidig med at Bubber curlede med ca. 2½ kgs vægte i TV. Kæft, jeg følte mig stærk!

Side laterals: 2*10*17,5

DB hammer curls: 2*10*17,5

Denne log er ved at blive mejet mejet bb, men der mangler en bæltetaske.

Link to comment
Share on other sites

Træning i Atlas i aftes. Vægtene føltes alt for tunge i nærmest alle øvelser! Overtræning?...

Frontsquat: 1*8*60 + 3*8*100

Skrå DB pres: 1*10*29,1 + 3*8*40,6 - salt var venlig at give en støttende hånd på sidste rep.

Kropshævninger, OH/UH: 4*8*bw

Skråpres i smith: 3*10*stang+60

Leg extensions: 3*10*68

Push downs: 3*10*25

Link to comment
Share on other sites

Weekenden har budt på en del flytten rundt på vægte og udstyr. Jeg har desværre ikke længere mulighed for at træne med 50 mm-vægtstangen i kælderen, men efter nogle forhandlinger på hjemmefronten, har jeg flyttet bænken og nogle vægte ind på vores gæsteværelse. Der er også en 30 mm-stang med vægte. Dødløftvarianter og BB shrugs er således udelukket derhjemme nu, men til gengæld kan jeg træne DB rows, DB shrugs osv. i lejligheden.

I aftes blev det til:

Et-bens squat: 2*10*50

DB rows: 2*8*60

DB shrugs: 2*10*50

Side laterals: 2*10*17,5

BB curls: 2*10*50

Military press: 1*10*50

DB hammer curls: 1*10*17,5

Link to comment
Share on other sites

salt> ja, det blev kun til lidt hjemmetræning i aftes pga. knægten. De sorte vægte er jo også djævelens værk; djævelens siger jeg!

Halvsløj træning i aftes:

Et-bens squat: 1*10*50 - glemte simpelthen at tage et sæt mere! :blink:

DB rows: 2*8*60

Military press: 2*10*50

Side laterals: 2*10*17,5

BB curls:2*10*50

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ikke helt på toppen igår, så jeg besluttede mig for at prøve noget nyt. Derfor kørte jeg 3*10 i følgende øvelser:

Skråpres i smith

Leg extensions

Siddende skulderpres-maskine

Leg curls

Pec deck-maskine

Pull downs

Cable rows

Cable pushdowns

Yes sir; maskiner! :superman: En gang i mellem må man tage a walk on the wild side!

Alle blev kørt med langsom excentrisk fase; det kan især mærkes i baglårene i dag...

Link to comment
Share on other sites

Tilbage på sporet i dag:

Dødløft: 1*5*105 + 1*5*145 + 5*5*185 - de var nærmest lidt for lette, men så kunne jeg fokusere på teknikken

Kropshævninger, OH/UH: 4*8*bw

Skrå DB pres: 1*10*29,1 + 3*8*40,6

Skrå pres i smith: 2*10*stang+60

+ et sæt leg curl og et sæt pull downs med neutral greb mens jeg ventede.

Fint fint; ingen store højdepunkter, men godt med overskud

Link to comment
Share on other sites

Der er nærmest 24-timers vagt på arbejdet i denne uge. Derfor blev gårsdagens træning foretaget derhjemme, mens afslutningsdebatten fra Folketinget kørte. Det var ikke helt så motiverende som Rammstein...

Et-bens squat: 3*10*50

Armstrækkere med fødderne på stol: 2*12

DB rows: 3*10*50

Military press: 2*10*50

Side laterals: 2*10*17,5

BB curls: 2*10*50

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share