Donprehn's Logbog


donprehn
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tak for de opmuntrende ord drenge og tak for et godt selskab til OBBC gutterne :smile:

Lige nu hertil morgen har jeg det sådan, at det hele er noget lort. Jeg er svag i styrkeløft og jeg kan ikke passe mit arbejde ordentlig. Det er som om at sygdommen er vendt tilbage efter at jeg er holdt op med at tage mine piller i torsdags. Nu er jeg begyndt at have kvalme hver morgen og der er blod i min afføring. Det er noget rigtig lort for det eneste, at jeg har lyst til er at give den gas til styrkeløft og arbejde, men det kan jeg ikke rigtigt :dry:

En anden ting som jeg godt kunne tænke mig at diskutere er den nye regel i benchpress hvor, de to side dommere skal hæve armen før at overdommeren kan sige start. Dette gør at man kommer til at ligge en del længere med stangen end normalt. Hvilket gør at man kan nå at syre lidt til inden mand starter løftet.

Jeg synes især at jeg lå i langtid med stangen på sidste forsøg. Dette gjorde at mit fokus blev fjernet lidt fra: "nu giver jeg alt hvad, jeg har i mig" til "ligger jeg nu rigtigt eller hvad". Jeg siger ikke at jeg havde løftet den hvis, de havde givet startsignal før, men der er vel ingen grund til at gøre det sværere for løfteren end det er i forvejen.

Link to comment
Share on other sites

:walking ca. 1 time. Folk gloede godt nok en del, da jeg i det gode vejr kom traskende i vinterjakke og tykke jogging bokser.

Soundtrack: Cold "Year of the spider" et rigtig godt rockalbum.

Surt at bomme ud, men så napper du det bare næste gang :wink: Ellers et par rigtig gode brændeforsøg imellem :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det var rigtig surt. Jeg kan acceptere at bomme ud, men måden jeg gjorde det på igår er uacceptabel.

Forresten godt løftet Crawdaddy, du var det man på godt fyn'sk kalder LEE :devil:

Link to comment
Share on other sites

:raisebrow:

:walking ca. 1 time.  Folk gloede godt nok en del, da jeg i det gode vejr kom traskende i vinterjakke og tykke jogging bokser.

Soundtrack:  Cold "Year of the spider" et rigtig godt rockalbum.

Surt at bomme ud, men så napper du det bare næste gang :wink: Ellers et par rigtig gode brændeforsøg imellem :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det var rigtig surt. Jeg kan acceptere at bomme ud, men måden jeg gjorde det på igår er uacceptabel.

Forresten godt løftet Crawdaddy, du var det man på godt fyn'sk kalder LEE :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Nogle dage er man lee' og andre dage er man et' Måden man er ærwelig på er selvfølgelig træls, men så kan det i det mindste bruges som brændstof på lee'-hedens bål :wink::tongue:

I OBBC bliver man nødt til at være lee' for det er alle de andre og er man puny bliver man nødt til at date Bamzfaren og Übergun'ens søstre og de er nasty :dry::innocent::tongue::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Benchpress reverse bands grønne:

3 rep 130 kg.

2 rep 150 kg.

1 rep 160 kg.

3 set 3 rep 140 kg.

3 set 10 rep dips

1 set biceps curls

Squat:

3 set 3 rep 100 kg.

Kommentar:

Så er der dømt hjernedød træningsuge i denne uge, da jeg skal en uge til Cypern på mandag. Derfor skal der virkelig brændes af og få det dårlige stævne ud af systemet.

Der var rimelig god punch i benchpressen idag :cooldance: Men jeg fik joo heller ikke løftet noget i lørdags :tongue:

Sparede mig dog lidt i squatten idag, da der trods alt blev brændt lidt af i den øvelse i lørdags.

Soundtrack: Slipknot "IOWA" :devil:

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

:walking: ca. 50 min.

Soundtrack: Metallica "St. Anger". Helt klart deres bedste album siden "Master of the puppets".

Jeg var til sundhedstjek på mit arbejde idag. Udover at sygeplejesken synes at jeg vejede for meget var jeg sund og rask.

Mit blodtryk var normalt:

Systolisk 129 mmHg

Diastolisk 90 mmHg

Mit kolesterol tal var meget lavt 3,66 mmol/l

Mit blodsukker var også normalt 6,5 mmol/l

De havde en del problemer med at tage mit blodtryk, da ingen af de der blodtryksmålere kunne nå rundt om mine uber gunz :4flex: Så det endte med at de fandte en, der kunne måle blodtrykket om håndleddet.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Benchpress med Kæder (+38 kg.)

5 set 3 rep 70 kg.

Dødløft:

3 rep 110 kg.

3 rep 140 kg.

2 rep 160 kg.

med bælte

2 rep 180 kg.

1 rep 200 kg.

Rack pulls:

2 rep 260 kg.

2 rep 280 kg.

1 rep 300 kg.

1 rep 310 kg.

1 rep 320 kg.

Kommentar:

Så blev der brændt af i dødløften idag. Generelt kørte det rigtig godt pånær, at jeg ved de 200 kg. fik stangen for langt væk fra kroppen, hvilket gjorde at jeg måtte arbejde en del på den.

Blev lidt svimmel ved udførelsen af mine rack pulls ved de 300 til 320 kg. Når man når over 300 kg. er det lidt svært at starte den, men det gik okay.

Jeg tror at den tunge squat træning bliver hård på fredag efter denne omgang :devil:

Soundtrack: Rage against the machine "Rage against the machine".

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Yeaaah.. du skal bare brændes helt i smadder på fredag, med forced rep i bænken og squat-until-you-drop. 20 rep breathing med en tosset vægt :poking:

yeaaaahh..

<{POST_SNAPBACK}>

Det kunne godt være at man skulle prøve en 20 rep'er i squat :devil: Jeg har dog ikke endnu besluttet, hvordan jeg skal mishandle mig selv i squat og benchpress på fredag. Men sindssygt skal det nok blive.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Benchpress:

2 rep 100 kg.

2 rep 110 kg.

2 rep 120 kg.

Benchpress dobbelt reverse blå

2 rep 230 kg.

1 rep 250 kg.

1 rep 250 kg.

Exentrisk benchpress klods:

2 rep 150 kg.

2 rep 180 kg.

3 rep 180 kg.

Squat:

2 rep 100 kg.

2 rep 110 kg.

2 rep 120 kg.

2 rep 130 kg.

med bælte

1 rep 140 kg.

Kommentar:

Fik brændt af i benchpress, så nu kan jeg holde ferie i næste.

Squatten var meget ung idag. Jeg må bare indse at squat ikke er min øvelse. Jeg starter på smolov efter ferien, så jeg kan få flyttet mit plateau i denne øvelse.

Næste stævne bliver SM bænk.

Soundtrack: Slipknot "IOWA".

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg er paa Cypern lige iojeblikket og har selvfolgelig ikke kunne holde mig fra et vaegttraeningscenter, mens jeg er hernede. Ugens traening har vaeret folgende:

Onsdag:

Squat (uden baelte):

5 set 5 rep 100 kg

Benchpress:

5 set 3 rep 100 kg

Chins, biceps curls og push downs

Lordag:

squat (uden baelte):

4 set 5 rep 100 kg.

1 set 5 rep 100 kg. med stop

Benchpress:

5 set 3 rep 100 kg

Chins, biceps curls og push downs

Kommentar:

Squat korte elendigt det forste traeningspas, men okay om lordagen. Jeg regner med at kore squat 5x5 de naeste par maaneder for at bygge en grundform op. Cyclusen vil vaere uden baelte og ca. saaledes:

uge 1: 105 kg

uge 2: 110 kg

uge 3: 115 kg

uge 4: 120 kg

Uge 5: 110 kg.

Uge 6: 115 kg.

osv..

Har taget det stille og roligt i benchpress inden, jeg rigtig skal give den gas efter ferien. Det er denne ovelse min traening vil vaere fokuseret paa i aar.

Er startet paa at give den gas i sideovelser. Jeg bliver nodt til at faa staerkere arme og ryg. Hvis jeg rigtig skal rykke i benchpress.

Lidt om Cypern:

Lad det vaere sagt med det samme Charterferie er ikke min kop the. Her er dyrt, pladt og intet at se. Jeg har dog faet stresset af og glaeder mig virkelig til at komme igang med arbejde og hard core styrkeloft igen.

Her er varmt hernede omkring 30 grader.

Link to comment
Share on other sites

fokuseret på bænkpres :nono:

træningen skal være fokuseret på ALLE løft, hvis du vil være god til trekamp :4smartass:

vi gider ikke det der tude suqat psykose agtige noget. Den skal bare have en gang heavy metal

Link to comment
Share on other sites

@prehn

Jeg har taenkt lidt over det her paa Cypern, man har masser af tid til dette her, og kommet frem til at det er det rigtige for mig at fokusere 100% paa benchpress. Jeg er jo ikke det store talent i squat og dodloft, hvis jeg skal vaere aerlig. Dog finder jeg dodloft traeningen meget sjovt saa programmet for dette vil vaere uaendret.

Jeg vil bare gerne se hvad jeg kan faa ud af benchpressen, hvis jeg fokuserer 100% paa denne ovelse. Dette vil jeg bl.a. gore ved at kore benchpress og hjaelpeovelser forst til hver traening og skrue ned for squatten, som tager en masse energi (se mit squatprogram i mit sidste indlaeg). Jeg haaber at denne fokusering vil gore, at jeg kommer til at baenke noget acceptabelt til SM og indenfor en overskuelig fremtid komme i benchpress club 200.

Folk i klubben vil nok mene at ovenstaande approach er forkert, da squat jo ogsaa er vigtig i en 3-kamp, men jeg lover aat jeg nok skal lave PR i squat til SM. Det bliver bare 'kun' omkring 225-230, da jeg kun regner med at gaa i udstyr 3 gange op til SM. Det betyder dog ikke saa meget for mig, hvad jeg laver i squat til SM, det er meget vigtigere at jeg laver en solid PR i Baenk.

Dodloften skal nok blive god til SM, jeg folger nemlig det gamle program, som har givet rigtig gode resultater.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Folk i klubben vil nok mene at ovenstaande approach er forkert

Tror du det? :laugh:

Jeg gad godt vide hvordan du havde set på det hvis du ikke var blevet syg, og havde lavet et super resultat til Thy.

Du skal selvfølgelig gøre hvad du selv føler for, men jeg syntes du er lidt hurtig til at skifte fokus nogen gange.

Link to comment
Share on other sites

Folk i klubben vil nok mene at ovenstaande approach er forkert

og når du tror så mange i klubben mener den approach er forkert, tror du så ikke det skyldes at den ER forkert.

Den der indstilling er fandme så slatten og svag. Desuden synes jeg fremgangen har været fin. Efter du er stillet op har du fulgt det samme mønster i fremgang som jeg selv. Vi startede begge 2 med klubmesterskabet hvor jeg squattede 210 og du squattede 200. Til Sm squattede jeg 230, du squattede 220(begge 20kgs fremgang). Så blev jeg syg til DM og lavede noget lort, og du gjorde det samme bare med THY, efter at have squattet personlige rekord rimelig let under træning.

Mit talent for den øvelse fejler intet, det gør dit heller ikke, og det sidste du vil se mig gøre er at give op.

Og helt ærligt, det er sgu ikke lige altid det kører. Skulle sneglen gå hjem og tude efter ligaen efter han kun fik sin startvægt?? - skulle Marc ha gjort det samme efter DM diverse?? - skulle jeg have gjrot det efter DM 2004? - nej for man har en vilje til at få det til at lykkes. Den vilje mangler du jo fuldstændig.

jeg tror bare du skulle holde noget ferie istedet for at tænke så meget over tingene, for de tanker gavner dig på ingen måde.

Link to comment
Share on other sites

Nu skriver du, at du ikke har det store talent for squat og dødløft. Jeg vil nu mene, at du bør satse lige meget på alle 3 løft. Du er jo i forvejen på et anstændigt niveau i alle 3 løft, selvom du er en smule foran i bænkpres. Trekamp er nu engang rigtig powerlifting, bænkpres er jo blot en af de tre dicipliner. Desuden er jeg sikker på, at dødløft med årene vil blive din bedste diciplin, da det er den der passer bedst til folk med din kropsstruktur. :smile:

Link to comment
Share on other sites

squatfather <----- ganske vist er min bror høj, men han er faktisk ikke bygget helt så godt til dødløft, som man skulle tro. Han har korte lårbens knogler og en laaang ryg(ligesom jeg selv, bare mere extremt faktisk). Han er mere en squat-bænkpres type, men i dødløft kan han nu også give den en skalle

Link to comment
Share on other sites

squatfather <----- ganske vist er min bror høj, men han er faktisk ikke bygget helt så godt til dødløft, som man skulle tro. Han har korte lårbens knogler og en laaang ryg(ligesom jeg selv, bare mere extremt faktisk). Han er mere en squat-bænkpres type, men i dødløft kan han nu også give den en skalle

<{POST_SNAPBACK}>

OK. Jeg huskede ham blot som værende høj. Men havde heller ikke ligefrem nærstuderet hans fysik. Tror også kun jeg har mødt ham en enkelt gang. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nu også lige kommentere på DonPrehns upcomming squat-psykose......

Jeg synes, at det er helt op til dig selv hvor du lægger dit fokus, hvis blot du stiller op i styrkeløft.

Men jeg vil mene, at man skal tro noget mere på sig selv og ik altid male fanden på væggen. Ronni taber også hovedet en gang i mellem, hvis hans træning ikke altid kører, men nu er han vist kommet på bedre tanker efter det fantastisk flotte resultat til ligaen i går.

Som Philip også nævner, kunne tingene have set anderledes ud, hvis du havde lavet et flot resultat til Thy-cup. Som jeg ser det, handler det ofte om succes-oplevelser. Dem har man ikke altid, og det er i de perioder, at man skal overvinde sine "dårlige" tanker og lægge kyllingehjernen på hylden og træne endnu hårdere - så kommer resultaterne helt sikkert hen ad vejen.

Vetö

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share