XAX's log - 2. udgave


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 754
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

WSB - Bænkpres(DE)

Start-tid: kl. 14.15

Slut-tid: 15.12

Sted: OBBC

Træningsmakkere: Ingen.

Bænkpres

1 x 5 @ 20 kg

1 x 3 @ 40 kg

1 x 3 @ 60 kg

3 x 3 @ 80 kg Smalt greb

3 x 3 @ 80 kg Normalt greb

2 x 3 @ 80 kg Trøjegreb

Ikke supereksplosivt men rigtig god fart alligevel. Sådan skal det være fremover. Underarmene blev dog trætte af det. :blink:

Closegrip Pulldowns

1 x 6 @ 9 plader

1 x 6 @ 12 plader

3 x 6 @ 14 plader

1 x 6 @ 15 plader

1 x 6 @ 14 plader

Højre skulder brød sig ikke om strækket i toppen. :sneaky:

Side Laterals

1 x 5 @ 6 kg

1 x 5 @ 10 kg

1 x 5 @ 11 kg

1 x 2½ @ 14 kg Tog forkerte håndvægte. :angry:

2 x 5 @ 12,5 kg Ny PR!

DB Lying triceps extensions

1 x 6 @ 10 kg

1 x 6 @ 15 kg

2 x 6 @ 17,5 kg Ny PR!

1 x 6 @ 18 kg Ny PR!

1 x 4 @ 17,5 kg Så var det også slut. :dead:

Overall

:4flex: :4flex: :4flex: :4flex:

The force is strong with me. jedi1.gif

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Det kan godt gøres til nøds, men så kommer vi til at bruge alle vores 50 kg's til stor irretation for alle dem som skal køre deres benpres. Vores skiver er også lidt slidte og ikke helt plane, så øhhh...

Skulle det være, så bliver det på DE-dagen, eller tør jeg ikke rigtig uden et powerrack. :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Skulle det være, så bliver det på DE-dagen, eller tør jeg ikke rigtig uden et powerrack

Jamen det lyder da fornuftigt... Jeg bruger også boxen konsekvent på DE-dagen... Og bruger den på ME-dagen efter hvilken ME-øvelse jeg nu skal køre... hvis jeg skal køre en squat-lignende ME-øvelse så bliver boxen hevet frem... har du ikke 3 gode spottere der kan hjælpe dig nu hvor I ikke er i besiddelse af et power-rack (hvilket er blasfemi hvis du spørger mig :tongue: )... box-squat har så mange fordele at det ville være synd ikke at lave den... også selvom man er master-squatter som dig :devil: ... kan du ikke bare selv banke en box sammen.. har du ikke massere af fritid til det :)

Link to comment
Share on other sites

Har I egenligt forhørt jer ude i vægtløftningsklubben (mener den hedder KONO) om de ikke er intresseret i en styrkeløftsafdeling? Det kunne være til begge parters fordel, I kunne træne et sted blandt mere ligesindede, og de kunne få flere medlem, hvilket ville give dem et større kontigentgrundlag og eventuelt kommunalt tilskud.

Link to comment
Share on other sites

Zoa

Jamen jamen jamen... :chicken:

Ok, så tror jeg at jeg vil prøve mig lidt frem, dog først i næste makrocyklus. Det bliver bare på vores skiver så. Jeg er ikke så fiks på hænderne og gider hellere ikke slæbe en kasse med. Den bliver sikkert bare misbrugt til alle mulige andre ting oppe i klubben. :chicken:

Squatfather

Ideen er fin nok, men spørgsmålet er om VK Kono er stor nok til at klare det økonomisk og rummer de nødvendige faciliteter? Ganske givet kan jeg sagtens klare mig med deres faciliteter men i vores possé er der også andre som har behov for (cardio)maskiner og deslige, så vi vil nok blive splittet igen. Jsc og mig har dog overvejet at melde os ind der også bare for sjovs skyld og måske for at lære en smule vægtløftning. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Så må I jo lade dem der er afhængige af cardio-gejl og lignende blive hængende i Slagterens fittnesparadis. Chancerne for at i med tiden ville kunne få nogle gode faciliteter til styrkeløft, feks et power-rack, er med garenti større i KONO end i OBBC. Jeg syntes I skulle tage ud og få jer en fornuftig snak med bestyrelsen i KONO. :)

Link to comment
Share on other sites

Er boxsquats ikke hovedsagligt beregnet på WSB squatternes ultra brede stand, og deres dragter der har så meget modstand i bunden at det næsten svarer til at sidde på en box? jeg tror ikke der er meget ide i dem for en alm. squatter.

- Rod

Jeg tror stadig at boxsquats har sine fordele selvom man ikke har supersuits. De fungerer på samme måde som Floorpress hvor man knækker kæden mellem den koncentriske og eccentriske fase og bygger derved startstyrke. Det kan vel aldrig skade at prøve dem. ;)

Link to comment
Share on other sites

Så må I jo lade dem der er afhængige af cardio-gejl og lignende blive hængende i Slagterens fittnesparadis.

Hov hov, du skal ikke komme for godt i gang med at jage nogle af de mere fornuftigt trænende personager fra klubben! Der bliver også kæmpet hårde kampe med forskellige linier i klubben og styrketræningsgutterne/guttinderne har absolut deres ret til at træne der! :bigsmile: Det er rart at der er nogen som har fat i basis. Alle de der fitness fiduser kunne få meget mere ud af deres træning hvis de skelede lidt til de ting som styrkefætrene foretager sig.

Hvis en dame spørger mig hvordan hun får stramme baller (det er sket ;) ) så anbefaler jeg hende at droppe sidekickabductorbackbounceflyingglutefitnessfigthingmachine og tage nogle squats istedet for! B)

Edited by loonie
Link to comment
Share on other sites

Loonie har såmænd ret. Der er flere forskellige linier i vores klub end vi nogen gange giver udtryk for, heldigvis. Dog er det klart at det er en fitnessklub og det er den hovedelinie som klubben stræber efter, hvilket vi fik at mærke til det sidste bestyrelsesmøde.

Jeg har før besøgt VK Kono og må også ærligt erkende at stedet tiltaler mig en del. Det er ikke så stort, men ser tilpas gammeldags og hardcore ud, og så er de helt tosset med at bruge kridt også. :bigsmile:

Det som så stadig tiltaler mig ved OBBC er de gode badefaciliteter, muligheden for at snakke med andre mennesker og de gode faciliteter til generel vægttræning. Jeg ved hellere ikke om VK Kono har bænke og den slags til rådighed og om de evt. vil være med på at skaffe de ting som evt. mangler.

Det er ihvertfald en interessant mulighed mht. VK Kono, som jeg må undersøge. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Er boxsquats ikke hovedsagligt beregnet på WSB squatternes ultra brede stand, og deres dragter der har så meget modstand i bunden at det næsten svarer til at sidde på en box? jeg tror ikke der er meget ide i dem for en alm. squatter.

- Rod

Både og... selvfølgelig har box-squats større overførelighed til dragte med massere af power i bunden... men det er nu ikke grund nok til at fravælge den... som xax skriver så er meningen at bryde den eccentriske/koncentriske kæde lige som i floorpress... de fleste (vil jeg tillade mig at sige) er svagest i bunden... dette hjælper boxsquat virkelig godt på... en anden ting som har hjulpet mig meget er at når jeg squatter alm ikke altid kommer dybt nok... når jeg box-squatter er jeg 110% sikker på jeg kommer dybt nok hver gang (et problem mindre at tage hensyn til)... derudover lærer man ved box-squat at sætte sig tilbage så knæ-vandringen bliver så lille som mulig... dette afhjælper et stort stress på lig. patella... så hvis man har tendes til knæ-problemer ville jeg også foreslå box-squat... det eneste jeg skal huske på når jeg boxsquatter er

1. sætte mig tilbage

2. Hele tiden være opmærksom på at aktivere hoftebøjerne så knæene ikke bevæger sig indad

3. Holde brystet højt

Derfor synes jeg også det er en virkelig god ting at introducere nybegyndere for... det er faktisk meget nemmere... der er færre ting at huske på... en af mine venner er lige startet i tsk... jeg har sat ham til at box-squatte med det samme og han har allerede en virkelig flot stil... det er så meget nemmere at fejlrette folk på en box en i et alm squat... som før nævnt behøves jeg ikke kigge på dybden da jeg ved han kommer dybt nok... det eneste jeg kigger på er de 3 ovenstående fokus-punkter... knæ-vandringen (om han sætter sig tilbage istedet for ned)... om han får aktiveret hoftebøjerne så knæene ikke bevæger sig indad... holder han brystet højt eller mister han spændingen og falder fremefter... her en måned efter gør han stort set ingen af delene og har noget nær en perfekt squat-stil... om det havet været det samme hvis han bare havde squattet normalt skal jeg ikke kunne sige men jeg tvivler :)

Jeg linker lige til en artikel af Simmons... håber det er ok jeg spammer din log lidt xax... artiklen er selvfølgelig farvet af Simmons syn på træning men det synes jeg ikke artiklen bliver mindre interessant af ;)

Why You Should Box Squat

Link to comment
Share on other sites

VK Kono tiltaler også mig, må jeg indrømme.

Selvom jeg blev glad for poweryoga, så kan jeg godt undvære resten af fitnessgejlet (incl. min yndlingstrædemølle). Man kan vel finde et yogahold ved AOF e.l...

Badefaciliteterne kan jeg være ret ligeglad med, da jeg bor 300 m derfra B) og så er det garanteret billigere (er på vej ind i en levestandard-nedtrapning :unsure: ).

Jeg tror jeg aflægger klubben et besøg en af dagene.

xax: du ved vel ikke, hvornår de har "åbent"??

Link to comment
Share on other sites

>Zoa. Det var det bestemt ikke. Såfremt du altid bruger boxen bliver du afhængig af den. Det vil sige det er den der stopper dig, så næste gang du squatter uden boks, risikerer du at gå på røven. Dette er ikke et problem for WSB-gutterne, idet de squatter i dobbeltlags dragter og canvas under denne. :)

Link to comment
Share on other sites

styrkeløft i vk kono

jeg har deltaget i vægtløft stævner der tilbage først i 90érne

deres årlige pokal tournering

men det sædvanlige problem er jo at blande vægtløftning og styrkeløft.

af en eller anden grund vil vægtløfter ikke accepter styrkeløft.

Men det er da lykkedes for os i ak.frem. så kan det vel også andre steder.

men jeg syntes da at det ville være godt for power posset, hvis i kan finde et sted der også vil gøre noget for styrkeløft.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blev da modtaget godt da jeg var derude for at købe noget kridt. Styrkeløft er også en styrkesport i samme stil som vægtløftning, og derved mere relaterer de mere til os end til bodybuilding/fitness.

Jeg kan da hellere ikke udelukke at jeg måske ville bruge vægtløftning som et supplment til min træning. Mvp har vist at begge dele godt kan kombineres. :bigsmile:

Men igen, det skal undersøges nærmere før jeg foretager mig noget konkret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share