XAX's log - 2. udgave


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

Godt at se at du får løftet noget heavy-ass weight igen lil' feeee' :lol: (gas, du kan ta' det, du kender os Slemborg'gensere :evillaughter: )

Nasty miniband dødløft PR' btw. :devil:

(det må bestemt være al den is og kød, der booster din styrke og test-levels i den rigtige retning :w00t: )

Ser rigtig godt ud med træningen.... :wave:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 754
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1 x 1 @ 155 kg Justerede en smule i teknikken og så ramte jeg banen perfekt. 

1 x 1 @ 160 kg Ny PR!

1 x 1 @ 165 kg Ny PR! Lidt svimmel og trykken for øret efter løftet. 

Kan se at du også har hygget dig meget godt med dødløft idag

TILLYKKE herfra

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

WSB - Bænkpres(ME)

Start-tid: kl. 17.20

Slut-tid: 19.00

Sted: OBBC

Træningsmakkere: jsc, angel, Baardi, Hippo, Onkel Dødløft(Troels) og AF

En dårlig optakt i dag med for lidt søvn, alt for lang tid mellem måltiderne og en del stress, så jeg frygtede lidt hvordan det ville gå i dag. :chicken:

Closegrip bænkpres

1 x 5 @ 30 kg

1 x 3 @ 40 kg

1 x 3 @ 50 kg

1 x 3 @ 60 kg

1 x 3 @ 67,5 kg

Alle sæt herefter med reglementeret pause på brystet.

1 x 1 @ 75 kg

1 x 1 @ 85 kg

1 x 1 @ 92,5 kg

1 x 1 @ 100 kg

1 x 1 @ 102,5 kg PR!

1 x 1 @ 105 kg PR! :devil:

Eksplosiviten med de tunge vægte er blevet meget bedre. :bigsmile: +5 kg siden sidste uge i ME-øvelsen er også pænt klaret. :cool3:

Chest dips

1 x 6 @ kropsvægt + 15 kg PR!

1 x 6 @ kropsvægt + 17,5 kg PR!

1 x 10 @ kropsvægt + 3,75 kg

1 x 16 @ kropsvægt PR!

Og nu er toppen vist også nået. Formen var ikke helt perfekt, så næste gang holder jeg lidt igen.

Military Press

1 x 5 @ 30 kg

1 x 5 @ 50 kg

1 x 5 @ 52,5 kg

1 x 9 @ 42,5 kg Så var jeg færdig for i dag. :dead:

1 x 15 @ 27,5 kg

DB Bent over rows

1 x 7 @ 26 kg

1 x 7 @ 40 kg Kastede håndklædet i ringen, følte mig lidt udbrændt. :chicken:

Overall

:4flex: :4flex: :4flex:

Ja, var ikke helt på toppen, men kom da godt over. Nu står den på mad og en smule fest hos Baardi. :4whip:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Min første dommergerning - SM i Bænkpres

Ja, så blev det også min debut som dommer, og det var faktisk ganske sjovt. Det startede ellers med at jeg kom lidt for sent, for vild i Fakse City. :wacko: som stævnet blev afholdt i.

Jeg blev sat på at dømme 1. indvejning, stort set alle de lette drenge og piger. Jeg fik sågar lov til at være hoveddommer på et tidspunkt for en kort stund. :bigsmile: hvilket blandt andet gik ud over Watts. :tongue: som havde ofret sit hår for at komme ned i vægtklasse. Det sagde han ihvertfald... :lol: ;)

Mht. min præstation gik det ret godt, hvis jeg selv skal sige det. Selvfølgelig er der nogle gange hvor man ikke ser alt, men det sker)og skete) for alle uanset erfaring. Langt de fleste afgørelser, hvor jeg var involveret, var med enstemige dommerstemmer, så det tager jeg som et godt tegn. B)

Ellers så var det hyggeligt at mødes med et MOL-boere igen, eller rettere sagt det meste af Tårnby SK's løftere. Jeg burde snart blive æreslangdistancemedlem af TSK, så meget som jeg hænger ud med dem til stævnerne. :angelgrin:

Tak for en hyggeligt dag sammen guttere, og forresten det var en flot debut af Zoa og især Anyone. :thumbwink:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

WSB - Squat/Dødløft(DE)

Start-tid: kl. 13.00

Slut-tid: 14.15

Sted: OBBC

Træningsmakkere: jsc

Squat med Light bands(ca. 50 kg i toppen)

1 x 3 @ 40 kg Uden bands.

1 x 2 @ 60 kg Uden bands.

1 x 2 @ 80 kg Uden bands.

2 x 2 @ 85 kg

1 x 2 @ 90 kg

2 x 2 @ 95 kg

3 x 2 @ 100 kg

Brugte en del tid på setup af bands i squat. Med Lights bands er der smæk på, specielt når man skal tage vægten ud og gå lidt tilbage for at komme i position. Farten var dog ret god, og min Glutes og Hams kunne godt mærke det i dag. :4whip: Jeg er stadig lidt tight i skulderne efter fredagens træning, men gik hurtigt over i dag.

Dødløft med Minibands(ca. 50 kg i toppen)

2 x 1 @ 95 kg

2 x 1 @ 97,5 kg

2 x 1 @ 100 kg

2 x 1 @ 102,5 kg

God fart i dag i dødløft, så det lover godt. B)

DB Incline curls

3 x 8 @ 13 kg

DB Sidebends

3 x 10 @ 42,5 kg

Active Recovery

1 x 20 @ 20 kg(Bænkpres)

1 x 20 @ 4 plader(Pulldowns)

Overall

:4flex: :4flex: :4flex: + ½:4flex:

Jeg følte mig ikke helt frisk, har stresset rundt i den weekend her og ikke fået sovet ret meget, men det gik nu meget godt alligevel, også selvom jeg var godt øm i overkroppen.

Og så fandt jsc en tom pillepakke ved indgangen til vores træningscenter, da vi var på ud af døren. Det var sørme en tom pakke Naposim piller(D-bol variant). :angry: :thumb_down:

Blackice

Så har du ikke noget at pive over jo ;) Med en trøje og lidt decideret styrkeløftstræning kunne du nok være godt med hvis du kun vejer omkring de 80 kg.

AF

Hov hov, du fik da alligevel et par store bidder, og jeg deler jo ikke min carbs med hvem som helst... ;) :angelgrin:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Så har du ikke noget at pive over jo  Med en trøje og lidt decideret styrkeløftstræning kunne du nok være godt med hvis du kun vejer omkring de 80 kg.

Nej mit bænkpres er udemærket min vægt taget i betragtning. Men jeg har også lige smidt 6-7kg. Men bænken er også det eneste som ikke er helt til hest.

Jeg ligger på 81,5kg nu cirka. For et par uger siden stod den på 79,1kg.

Men jeg har også en del at hente på opspænd endnu. Jeg tog mig selv i at stitte med det ene ben under et tungt bænkpres den anden dag. Hvis det kan lade sig gøre har opspændet jo ikke været i orden.

Link to comment
Share on other sites

WSB - Bænkpres(DE)

Start-tid: kl. 14.50

Slut-tid: 15.50

Sted: OBBC

Træningsmakkere: Lillebror og Baardi til sidst.

Bænkpres med Miniband(ca. 5 kg i bunden, 20-25 kg i toppen)

1 x 5 @ 20 kg

1 x 3 @ 40 kg

På med Miniband.

2 x 3 @ 50 kg Smalt greb

1 x 3 @ 52,5 kg Smalt greb

2 x 3 @ 52,5 kg Normalt greb

1 x 3 @ 55 kg Normalt greb

2 x 3 @ 55 kg Trøjegreb

52,5-55 kg er vist meget passende når det skal være eksplosivt, så det holder jeg mig forløbig til.

Pullups

1 x 10 @ kropsvægt - 45 kg

3 x 10 @ kropsvægt – 25 kg

Hårdt, dog mest for underarmene. :unsure:

Seated Side Laterals

1 x 8 @ 4 kg

3 x 8 @ 8 kg

Jeg kunne ikke finde 7,5 kg's håndvægte, så jeg sprang 0,5 kg op.

DB Lying triceps extensions

1 x 10 @ 7 kg

3 x 10 @ 13 kg

Stativet og vores gode EZ-bar var optaget, så jeg tog den med håndvægte i stedet for. Den version holder jeg mig til fremover, da den faktisk brændte godt i hesteskoen, og så var den ikke så ond for mine albuer. :bigsmile:

Overall

:4flex: :4flex: :4flex:

Opvarmningen i alle øvelserne hjalp en del. Efter træning prottede jeg den aw hos angel sammen med de andre i anledning af hendes fødselsdag. Den stod på pizza, kage, kaf', chokolade og is. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Som sagt kan det simpelthen være hans ellers velkonditionerede, men hårdt, hårdt prøvede bugspytkirtel, der siger fra!

I forsøget på at holde hans blodsukker fra at komme op og ringe omkring de 50, kan man næsten se den pulsere.

Man kan ikke afvise at Den Lille Fedes Mind-Pancreas link er så veludviklet, at signaler dernede fra tolkes som én, for ham, overraskende mæthedsfornemmelse. Specielt taget i betragtning at dunken øjensynligt kunne rumme mere, da vi jo ikke kan høre strækmærkerne vånde sig endnu.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt kan det simpelthen være hans ellers velkonditionerede, men hårdt, hårdt prøvede bugspytkirtel, der siger fra!

I forsøget på at holde hans blodsukker fra at komme op og ringe omkring de 50, kan man næsten se den pulsere.

Man kan ikke afvise at Den Lille Fedes Mind-Pancreas link er så veludviklet, at signaler dernede fra tolkes som én, for ham, overraskende mæthedsfornemmelse. Specielt taget i betragtning at dunken øjensynligt kunne rumme mere, da vi jo ikke kan høre strækmærkerne vånde sig endnu.

Jeg fatter hat af det der lægesprog. :wacko:

Men jeg fornemmer kraftigt at der er tale om en sviner. :angry:

Link to comment
Share on other sites

WSB - Squat/Dødløft(ME)

Start-tid: kl. 14.30

Slut-tid: 16.05

Sted: OBBC

Træningsmakkere: Ingen

Squat

1 x 2 @ 65 kg

1 x 2 @ 95 kg

2 x 2 @ 125 kg

Pænt fart i de sidste doubles. :bigsmile:

Dødløft med Minibands(ca. 50 kg i toppen)

1 x 3 @ 60 kg

1 x 3 @ 82,5 kg

1 x 3 @ 90 kg

1 x 3 @ 105 kg

1 x 1 @ 125 kg

1 x 1 @ 140 kg

1 x 1 @ 155 kg

1 x 1 @ 165 kg

1 x 0 @ 170 kg Fightede godt, men væltede forover til sidst. Den var tæt på. :devil:

1 x 1 @ 167,5 kg Ny PR! Ikke alt for pænt, men det er næsten lige meget med en ME-øvelse.

I dag løftede jeg uden sko. Det gav en 1 cm mindre ROM. Den lille fremgang vidner om at jeg måske kun skal køre 2 uger med samme ME-øvelse. Det finder jeg også ud af på fredag.

Rumænsk dødløft

1 x 5 @ 100 kg

1 x 5 @ 130 kg

1 x 10 @ 110 kg

1 x 20 @ 60 kg

Havde besluttet mig for på forhånd at slappe lidt af i dag i denne øvelse.

Incline DB Curls

1 x 8 @ 8 kg

3 x 8 @ 14 kg

Hyperextended crunches

1 x 5 @ kropsvægt + 5 kg

1 x 5 @ kropsvægt + 7,5 kg

1 x 10 @ kropsvægt + 5 kg

1 x 13 @ kropsvægt :dead:

Overall

:4flex: :4flex: :4flex:

Ja, fremgangen ind i himlen er næsten brat stoppet. Øv øv... :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share