XAX's log - 2. udgave


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 754
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu kører jeg ikke decline bænkpres så tit, så det var lidt letkøbte PR'er. De 6 @ 90 kg er dog det højest jeg nogensinde har præsteret for 5-6 reps i en liggestemsøvelse, så det er da ikke helt ringe. :bigsmile: Det var endda overskud. :devil:

En liggestemsøvelse! Det er jo ren nostalgi at hører denne øvelsesbetegnelse igen. Den var ellers meget brugt tilbage i kridttiden. :)

Link to comment
Share on other sites

Armoured female

Vi er altid lidt glade for lidt godt kvindekød på menuen her i OBBC ;) :angelgrin: Desuden, de fleste kvinder vil nok finde det meget charmende at blive båret rundt af store muskuløse brovtende mænd. :biggrinhat:

Squatfather

Vi er jo lidt old'skool oppe ved os. B) Og det er kridttid lige for tiden i OBBC :angelgrin:

Link to comment
Share on other sites

Hej Xaxe-drengen... jeg har skrevet et spørgsmål til dig i min log igår eller for et par dage siden men du har sikkert ikke set det... anyway det gik på om du har besluttet dig mhs til sm i 3-kamp og hvilken vægtklasse vil du så stille op i og er du junior??? :)

Vh Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det var da godt jeg gik hjem igen, så I ikke begyndte at slæbe rundt på mig. Det er der jo ikke megen udfordring i :angelgrin:

Vi kunne da have brugt dig til drop sæt :)

(Det skal ikke tages bogstaveligt, så du skal ikke være bange for din porcelænskrop ;) )

Link to comment
Share on other sites

Poweryoga + Active Recovery

Start-tid: kl. 13.00

Slut-tid: 14.45

Sted: OBBC

Træningsmakkere: jsc og Baardi bilder.

Poweryoga

1 x 1½ time @ mig i alle mulige mystiske stillinger. :D

Bænkpres

1 x 50 @ 20 kg

Closegrip pulldowns

1 x 50 @ 5 plader

Overall

:4flex: :4flex: :4flex: :4flex:

Det var da meget sjovt at prøve poweryoga og på sin vis tror jeg også jeg kunne få gavn af det. Nogen gange blev man sat lidt på prøve i specielt statisk mavestyrke, hvilket ikke er helt ringe i forhold til styrkeløft. Det er også rart at få løsnet lidt op med at strække lidt, ligesom vi også tog en gang active recovery bagefter poweryoga. Jeg er ihvertfald med næste lørdag igen. B)

Link to comment
Share on other sites

WSB - Squat/Dødløft(DE)

Start-tid: kl. 14.40

Slut-tid: 15.40

Sted: OBBC

Træningsmakkere: jsc

Har besluttet at træne et par uger uden bands for ikke at overstresse kroppen, så ingen bands idag.

Squat

1 x 2 @ 65 kg

1 x 2 @ 85 kg

1 x 2 @ 90 kg

3 x 2 @ 95 kg

1 x 2 @ 100 kg

2 x 2 @ 105 kg

Kunne mærke Gluteus og haserne arbejde i dag, skønt... :4whip:

Dødløft

1 x 1 @ 90 kg

1 x 1 @ 100 kg

2 x 1 @ 105 kg

1 x 1 @ 110 kg

3 x 1 @ 117,5 kg

Også god fart her.

DB Curls

1 x 5 @ 10 kg

1 x 5 @ 16 kg

1 x 5 @ 18 kg

1 x 5/4 @ 20 kg Ny ½PR!

1 x 5 @ 19 kg

DB Sidebends

3 x 5 @ 30 kg

2 x 5 @ 45 kg

1 x 5 @ 50 kg

Ivanko Suppergripper

6 x 5-3 @ ? (Ihvertfald hårdt nok for grebet)

Overall

:4flex: :4flex: :4flex: + ½:4flex:

Bands har gjort underværker for hastigheden, kan jeg mærke. De sidste 15 min blev mest brugt på snak med jsc, og drøftelse omkring vores Viking aften på fredag. :viking:

Link to comment
Share on other sites

WSB - Bænkpres(DE)

Start-tid: kl. 15.20

Slut-tid: 16.20

Sted: OBBC

Træningsmakkere: Lillebror

Rushhour i dag, så jeg var ved at blive kidnappet af en flow gymweenies som vil tvinge mig til at køre Smithsquats og Cable cross med forced reps. Argghh!!! :smashtard: :lol:

Bænkpres

1 x 5 @ 20 kg

1 x 3 @ 40 kg

1 x 3 @ 52,5 kg

1 x 3 @ 62,5 kg Smalt greb

2 x 3 @ 65 kg Smalt greb

2 x 3 @ 67,5 kg Normalt greb

1 x 3 @ 70 kg Normalt greb

2 x 3 @ 70 kg Trøjegreb - Ikke så fedt når man brugte en OL-stang. <_<

DB Lying triceps extensions

1 x 6 @ 8 kg

1 x 6 @ 13 kg

2 x 6 @ 15 kg

1 x 6 @ 16 kg

Hesteskoen blev straffet godt i dag. :4whip:

Side Laterals

1 x 6 @ 5 kg

1 x 6 @ 8 kg

2 x 6 @ 10 kg

1 x 6 @ 11 kg

Chinups

2 x 5 @ kropsvægt

1 x 4 @ kropsvægt :chicken:

På grund alle de andre weenies så måtte jeg ligge chinups til sidst, og mine underarme var i forvejen ristet. :chicken: :dead:

Overall

:4flex: :4flex: :4flex:

Jeg er glad for at være sluppet af med den trinvise progression. :moon:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

WSB - Squat/Dødløft(ME)

Start-tid: kl. 14.05

Slut-tid: 16.??

Sted: OBBC

Træningsmakkere: jsc

Squat

1 x 2 @ 85 kg

1 x 2 @ 105 kg

1 x 2 @ 130 kg

1 x 2 @ 155 kg

1 x 2 @ 162,5 kg

Jeg synes det var på grænsen af min formåen, men jsc synes at farten alligevel var ok, så helt ringe har det hellere ikke været.

Dødløft på skive

1 x 3 @ 75 kg

1 x 3 @ 100 kg

1 x 3 @ 115 kg

1 x 3 @ 132,5 kg

1 x 1 @ 147,5 kg

1 x 1 @ 165 kg

1 x 1 @ 182,5 kg Ny PR!

1 x 1 @ 195 kg Ny PR!

1 x 1 @ 202,5 kg Ny PR!

1 x 1 @ 207,5 kg Ny PR!

Den sidste single var ret grum. Den døde i mit stickingpoint, mens jeg råbte på fulde hals og jeg var egentlig indstillet på at det var slut der. Jeg holdt den dog et par sekunder. Så hørte jeg nogen grine af mig og blev så rasende at jeg fightede den det sidste stykke op op til lockout. Derefter blev skidtet acceleret ned med et brag og jeg vendte mig om og sendte et ondt blik mod de grinende mennesker, mens jeg højlydt gav udtryk for min harme over at folk åbenbart synes det var sjovt, hvis man trænede bare lidt hårdt og kom til at råbe lidt. :devil:

Frontsquat

1 x 3 @ 60 kg

1 x 3 @ 80 kg

1 x 8 @ 92,5 kg Ny PR!

1 x 3 @ 105 kg Ny PR!

Det var meningen at jeg bare skulle slappe af, men så kom fanden op i mig. Fluks måtte jeg gå efter min gamle 6M på 90 kg, men jsc synes at jeg lige skulle have et par reps mere så det måtte jeg bare gøre. :thumbwink: Den sidste triple var ret tung, men absolut med overskud. Det lover godt. :devil:

Gad ikke mave og curls herefter, så ikke mere for i dag. :chicken:

Mens jeg alligevel sad og drak min kakao sammen med jsc, så tog jeg en gang grebstræning...

COC-gripper

2 x 3 @ #1 Næsten lukket, med et par sekunders hold.

Overall

:4flex: :4flex: :4flex: :4flex: + ½:4flex: + :viking:

Hård tung træning på et velsorteret sortiment af gode basisøvelser. Det bliver ikke ret meget bedre. :wub: Det kommer nok til at gøre ondt i morgen, nej rettelse... Jeg håber det kommer til at gøre ondt i morgen. :lol2:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Så hørte jeg nogen grine af mig og blev så rasende at jeg fightede den det sidste stykke op op til lockout. Derefter blev skidtet acceleret ned med et brag og jeg vendte mig om og sendte et ondt blik mod de grinende mennesker, mens jeg højlydt gav udtryk for min harme over at folk åbenbart synes det var sjovt, hvis man trænede bare lidt hårdt og kom til at råbe lidt. 

Godt fightet! :4whip: Så kan de fandme lære det :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share