XAX's log - 2. udgave


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

Træningsstatus

Inspireret af jsc indfører jeg nogle ændringer i mit program. Godt nok er jeg ikke færdig med denne makrocyklus. På den anden side er det ikke revolutionerende ændringer.

Rumænsk dødløft roteres med sumodødløft. Nogen vil sikkert mene at goodmornings måske var bedre, men jeg har også behov for en øvelse som giver lidt grebstræning og her er sumodødløft netop bedre. Military Press roteres med alm. skulderpres. Jeg var faktisk ret glad for den øvelse i sin tid. :wub:

Problemet er nok at jeg hurtigt går død i øvelserne rent mentalt, og har behov for variation fra tid til anden. Det er nok derfor at WSB tiltaler mig så meget.

Derudover så vil jeg fremover køre 2x5,1x8,1x12 i de øvelser hvor jeg tidligere har kørt 2x5,1x10,1x20. 20 reps er for perverst, og jeg tror hellere ikke det giver det helt vilde, medmindre det er squat eller lign. :chicken:

Og så er der lige det med progressionen. Det virker sikkert fint nok hvis man inkluderer SD og bruger de for alle øvelser som involverer samme muskelgrupper. Ingen af disse ting kan jeg opfylde, så jeg er med klausjensen her. Progressionen får sparket og så må RBE kysse min store røv. :moon: (Og jsc, ingen platte vigtigheder om dette... :pimp:)

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 754
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træningsstatus

Inspireret af jsc indfører jeg nogle ændringer i mit program.

Progressionen får sparket og så må RBE kysse min store røv. :moon: (Og jsc, ingen platte vigtigheder om dette... :pimp:)

Hvad mener du med det? Siger du jeg skifter meget. Jeg morer mig jo, i modsætning til mange andre.

Og at jeg skulle finde på platte vitser om din fede røv...... :blink: :4nope:

Link to comment
Share on other sites

Jeg stiller også op i -100kgs klassen, da jeg regner med at vægten ligger på omkring de 93kg for tiden, og jeg ikke gider til at tabe mig :)

Desuden kæmper jeg også mest mod mig selv til disse 3-kampsstævner, da der i øjeblikket er mange der er bedre end mig med den kropsbygning som jeg har! :) Uanset hvilken vægtklasse jeg stiller op i, vil der være hård konkurrence. Det der betyder noget; er at lave, en for mig god konkurrence total :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

575 kg for 100 kg's klassen. Dem vil jeg fordele på 210-135-230. Det bliver naturligvis med bænktrøje på. Dragt til squat og dødløft afhænger lidt af økonomien. Jeg er godt på vej til mit gamle styrkeniveau, og der er trods alt 1½ måned endnu, så det burde jeg kunne klare. Allerede nu vil jeg skyde på at min max med trøje ligger omkring 125-130 kg, specielt fordi jeg har styrket mine skulder og triceps en del, også i forhold til C/B-DM.

Link to comment
Share on other sites

WSB - Bænkpres(ME)

Start-tid: kl. 15.00

Slut-tid: 17.00

Sted: OBBC

Træningsmakkere: jsc og Onkel Troels

Louise, den skrøbelige porcelænsdukke, kiggede forbi til dagens træning for at sige hej. :wave:

Closegrip bænkpres

1 x 5 @ 30 kg

1 x 3 @ 40 kg

1 x 3 @ 52,5 kg

1 x 3 @ 62,5 kg

1 x 3 @ 70 kg

Alle sæt herefter med reglementeret pause på brystet.

1 x 1 @ 80 kg

1 x 1 @ 85 kg

1 x 1 @ 90 kg

1 x 1 @ 97,5 kg

1 x 0 @ 105 kg Nedgang endda.

1 x 0 @ 107,5 kg Man er vel optimistisk...

Et stk. forkullet CNS blev efterladt ved bænken. :firebounce::tongue: Jeg kan så tørt konstatere at jeg max skal køre 2 uger i træk med samme ME-øvelse. :graduate:

Closegrip decline bænkpres

1 x 5 @ 60 kg

1 x 5 @ 70 kg

1 x 5 @ 80 kg

1 x 5 @ 85 kg Ny PR!

1 x 6 @ 90 kg Ny PR!

Nu kører jeg ikke decline bænkpres så tit, så det var lidt letkøbte PR'er. De 6 @ 90 kg er dog det højest jeg nogensinde har præsteret for 5-6 reps i en liggestemsøvelse, så det er da ikke helt ringe. :bigsmile: Det var endda overskud. :devil:

Skulderpres

1 x 5 @ 12,5 kg

1 x 5 @ 20 kg

1 x 5 @ 22,5 kg

1 x 5 @ 25 kg

2 x 0 @ 32 kg Man blev lidt for kæk i dag, skulle lige prøve +2,5 kg PR! :chicken:

1 x 5 @ 27,5 kg Men overskud her. :w00t:

Frygtede lidt om jeg kunne holde balancen med håndvægte, da det er meget lang tid siden, men det gik ok, dog stadig lidt vakkelvornt. Det er dog en dejlig øvelse. :wub:

Cable rows

1 x 8 @ 7 plader

3 x 8 @ 12 plader

Og så lidt sjov til sidst...

COC-griptraining

Det lykkes mig end ikke at lukke 1'eren helt, så en masse partial triples med denne. :chicken:

Human Carrying?

1 x ca. 20 m @ Onkel Troels(93 kg)

Sten, sandsække og træstammer er for fitnessagtigt til os. Vi foretrækker at bære rundt på mennesker i stedet for. :devil: B) :lol: Det så godt nok ømt ud, men kanon træning for mave, lænd og arme. :4whip:

Overall

:4flex: :4flex: :4flex: :4flex:

Ja, ikke meget power i ME-øvelsen men til gengæld kørte alt andet godt, så styrken fejler vist ikke noget. Det er så fedt med nogle tunge 5'ere i andre end de 3 store. :bigsmile:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share