• Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Kæft, hvor I nørder igennem, I to. Det er skønt - keep it up! Det gør jeg så ikke længere, men er dog faldet over den debat om rytternes mere kompakte position på cyklen, der raser lige nu. For det er ikke bare de smallere styr, der gør sig bemærket. Rytterne rykker også længere frem med bagdelen og slammer ikke nødvendigvis frempinden helt i bund. Billedet illustrerer det meget godt - ja, ja, det ene er i bjergene, og det andet er en enkeltstart, men alligevel. Både Pogacar og Vingegaard 'klumper mere sammen' i en kompakt stilling end det tidligere ideal, og det ser ud, som om de sidder mere oprejst. Eftersom de bliver målt i hoved og røv, så er det jo nok mere aerodynamisk og energibesparende. PS: Per Bausager er inde på det inde på sin FB-side. Kan ikke lige linke til det her, men det er ret interessant.  
    • Jo, det siger man. Men det er igen en sandhed med modifikationer. For hvis du nu har to hjulsæt der vejer det samme, men på det ene er fælgens vægt 50% og på det andet er fælgens vægt 80%, så er det første hjulsæt "lettere" fordi det kræver mere at få fælgen op i fart. Derfor kan du faktisk også have et tungere hjulsæt, hvor fælgen er lettere, som er mere ideelt.  Men jeg tænker at CRW hjulene er helt igennem optimale. Og det med den brede fælg læste jeg også godt om. Der er en 62 lang siders tråd på Weightweenies omkring hjulene, hvor Chinacycling (PandaPodium) også ofte skriver og svarer. Der kan man også læse lidt mere om hvordan der har været udfordringer med hjulene, og hvordan de fikser dem. 
    • Ja, du har nok ret. Og de skulle gerne være fine i sidevind, pga. bredden er større - fortalte de mig. Grunden til at jeg var lidt tilbageholdende var sidst jeg kørte LaMarmotte, der kørte jeg med 50mm profiler - og for satan det blæste på toppen af Galibier - så der blev jeg noget rusket i høj fart. Men hvis de når at komme en uge op til, så tror jeg også jeg skrifter, og får trænet lidt på dem inden. Det er trodsalt like 200g lettere end mine bontragers - og det er jo alligevel en del når det er roterende vægt? (Er der ikke noget om roterende vægt gør mere? end blot at "tabe" sig de 200g?)
    • Så har denne her Bad Boy lige fået et lille serviceeftersyn med nye dæk, pedaler, styrbånd og bremseklodser, så den er klar til igen at sprede rædsel på landevejene. Nu skal jeg bare finde en dag med medvind hele vejen og få den cyklet ned til fritidshuset igen 
    • Træning d 23.5 Styrke Endte på hjemmetræning med primært en masse balle styrke øvelser Stående cirkler med først det ene og så det andet ben, begge veje. Vil tro ca 30 sekunder hver vej med hvert ben og så 3 runder i alt  Siddende på stol med elastik ovenfor knæ og så pressen knæene ud til siden. 8 gentagelser, 3 runder Skridt til siden med elastik om anklerne, 8 skridt frem og tilbage, 3 runder Sidelæns stepups på bænk Herefter noget balle stræk og foam rolling af baller Og så over til 20 min med barre app med fortsat balle fokus  Yoga 10 minutters Yin  Var meget tidligt oppe i går morges ovenpå ikke så meget søvn så noget træt og vagt er krævende. Dog super tilfreds med mad, hvor det klart gør en kæmpe forskel når jeg får spist tilstrækkeligt i de rette mængder. Onsdag var sådan en dag, hvor jeg indtil kl knapt 20 kun havde fået 700 kcal og kunne tydeligt mærke, hvor træt og smadret jeg var. Er helt sikker på, at der har haft været masser af den slags dage før i tiden og på den måde ikke mærkeligt, at jeg ofte har haft været helt ustyrligt sulten og har haft spist for meget og for usundt om aftenen. Når jeg i stedet har fokus på at indtage de ca 1500 kcal fordelt over hele dagen og helst med minimum 30 gram protein pr måltid. Ja så har jeg det meget bedre. Kan stadig arbejde med at spise langsommere og forberede men selv en travl dag som i dag, så lykkedes det mig faktisk at få ok morgenmad.  Er også lykkedes mig at at ramme dyb søvn fordelt over hele natten og gør en kæmpe forskel i forhold til at vågne af mig selv og føle mig udhvilet. Vil også stadig gerne arbejde henimod tidlig aftensmad og ikke for tidlig morgenmad, dvs i sidste ende lande på et spisefrit interval henover natten, som bliver så langt som muligt.  Stats: Kaffe dag 164, alkohol dag 167, slik dag 10, chokolade dag 8, morgenvægt 56.5 kg Har pakket til overnatning i Gødstrup og vil nå noget træning i eftermiddag og morgen tidlig.  Dejlig fredag og snart god weekend til boardet  
  • Recent Status Updates