vestjyden

Medlemmer
  • Content count

    268
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Everything posted by vestjyden

  1. Motion i balance™

    I betragtning af dit høje niveau, syntes jeg egentligt det er en ok fremgang på 16 uger. (jeg ved godt du gerne vil have haft mere)
  2. Vestjysk dagligdag

    10-07-2018 Løb 8,6 km. 52 min Pulssnit: 134 Lidt pusigt, men der var først flow i løbet efter ca. 35 min. Årsagen skal nok findes i, at mit projekt med nul natmad er grundstødt, og jeg har spist mig lidt op i vægt igen. Det er kun 2 - 3 kg. Men det kan mærkes. Jeg skal lige have fundet årsagen, til at jeg er faldet i gryden. For ideen er god nok. I betragtning af at jeg har ca. 25 kg overvægt, er det lidt skræmende hvor meget jeg kan mærke de få kg.
  3. Vestjysk dagligdag

    08-07-2018 Yoga 1 time flow yoga Underlig time, hvilket er min egen skyld, da jeg kom 15 sek for sent, det virker bare ikke til yoga. (+ det er lidt dårlig stil) Jeg har ikke løbet det jeg gern vil, i denne uge, derfor en stille aftentur sener på dagen Løb 5,8 km. 34 min Pulssnit: 132
  4. Vestjysk dagligdag

    05-07-2018 Løb 3,9 km. 22 min Pulssnit: 123 Skulle lige varmes op før noget udstrækning. 06-07-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Hyberextensions: 2 x 15 x Bw. Ss med Sidebøjninger på Hyberextensions bænk: 2 X (15 + 15) x Bw. Ss med Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Ss med Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.) 2 x 15 x Bw. Dødløft: 1 x 8 x 20 kg. 1 x 8 x 60 kg. Overhåndsgreb. 1 x 8 x 70 kg.Overhåndsgreb . 1 x 8 x 80 kg.Overhåndsgreb Pull down i kabeltræk.: 1 x 8 x 50 kg. 1 x 8 x 60 kg. 1 x 8 x 70 kg. Ss med Skulderpres m. Db. 1 x 8 x 12 kg. 2 x 8 x 14 kg. Hurtig ind hurtigt ud og købe inde.
  5. Vestjysk dagligdag

    Ole Birk Olesens kontakt til virkeligheden kan man af og til være i tvivl om. Det er, for mig, et paradoks, at en mand der kun ser biler, skal være transport minister. Men måske er det netop meningen. 03-07-2018 Løb 10,5 km. 1h08 Pulssnit: 135 En trail tur der var noget bakket. Jeg kan ikke rigtig få pulsen op, om det er mentalt eller en træt krop er jeg lidt i tvivl om.
  6. Vestjysk dagligdag

    He he Gregers, undskyld at jeg griner. Jeg forstår spørgsmålet og hvorfor du spørger. Men nej, jeg kommer kun på banen som passager. Virkeligheden der ramte mig, var uvant arbejde. Det ramte mig først, da jeg begyndte at løbe, min ryg var træt. 02-07-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Hyberextensions: 2 x 15 x Bw. Ss med Sidebøjninger på Hyberextensions bænk: 2 X (15 + 15) x Bw. Ss med Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Ss med Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.) 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 8 x 20 kg. 1 x 8 x 50 kg. 1 x 8 x 60 kg. 2 x 8 x 70 kg. Brystpress m. db. 1 x 8 x 18 kg. 1 x 8 x 20 kg. Ss med Row med Db. 1 x (8+8) x 22 kg. 1 x (8+8) x 26 kg. Det var det, skrub af alarmen gik i FW, så jeg tænkte, at det nok var bedst at komme hjem i seng.
  7. Vestjysk dagligdag

    Jeg takker. Jeg vil meget gerne have min 2 fornuftige pas om ugen, men nogen gange kommer virkligheden i vejen. Du har ret, der er vel en eller anden link til selvforståelsen. Nå lidt har jeg lavet. 01-01-2018 Løb 5,5 km. 34 min. Pulssnit: 127 Har været ramt af virkligheden, derfor en stille aftentur.
  8. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    "fortsat prøven at holde mig fra det raffinerede sukker, forarbejdede fødevarer " Egentligt lidt underligt, at det først er i de sidste par år der rigtig er kommet fokus på, hvordan tarmsystemet påvirker os. Førhen var det mest det, at raffineret sukker er tomme kalorie, man tænkte på. Rolig yoga er ikke det værste at være til
  9. Vestjysk dagligdag

    Lidt strøtanker: Jeg kan se at jeg beskriver mig selv lidt hårdt, og skriver meget direkte. Det sætter lidt tanker i gang om mit syn på mig selv. Den lader jeg lige snurre rundt i hjerenen, måske er jeg bare lidt hurtig på tasterne. Nå det er jo en træningslog: 29-06-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Hyberextensions: 2 x 15 x Bw. Ss med Sidebøjninger på Hyberextensions bænk: 2 X (15 + 15) x Bw. Ss med Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Ss med Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.) 2 x 15 x Bw. Dødløft: 1 x 5 x 20 kg. 1 x 8 x 60 kg. Overhåndsgreb. 1 x 8 x 70 kg. Mix greb. 2 x 8 x 80 kg. Mix greb 1 x 8 x 70 kg. Mix greb Pull down i pure strength maskine 1 x 8 x 40 kg. 1 x 8 x 80 kg. 4 x 8 x 90 kg. Ss med Skulderpres m. Db. 1 x 8 x 12 kg. 2 x 8 x 14 kg. 2 x 8 x 12 kg. Trisceps Db over hodet 1 x 10 x 10 kg. Ss med Biceps Db curl 1 x 10 x 12 kg. Ss med Læg 1 ben: 1 x 15 x Bw. 30-06-2018 Yoga 1 time hatha yoga Ganske dejlig time. d.v.s. det var nogle stillinger med skrå stræk, og det er jeg ikke god til, så det var godt til mig. Løsningen på mit lille yogaproblem er at vælge morgentimer. såre simpelt.
  10. Langt pokker i MOL

    Av av. Man skal aldrig undervurdere uvant arbejde. Må du restituere hurtigt.
  11. Vestjysk dagligdag

    28-06-2018 Løb 6,0 km. 35 min. Pulssnit: 141 Det er stadigt varmt, pulsen stak lidt af til sidst, men helt ok tur. Trængte bare til at få kroppen rørt og strakt ud.
  12. Vestjysk dagligdag

    Normalt har jeg ikke problemer med at lukke verden ude, og bare være på måtten. Men udedørs er lige lidt over grænsen for en gammel fed mand. Jeg vil være lige lidt for synlig, for min smag. Når ret skal være ret, er det mest spildt tid, jeg øffer over. Jeg ved godt at jeg er lidt uden for målgruppen til yoga holdene.
  13. Mugges log

    Alt tæller. Det er da ganske fornuftige vægte du løfter, og ok tider du løber på.
  14. Vestjysk dagligdag

    Tak for opbakningen, Henrik (selverklæret vrissen, he he, den tror jeg, jeg kopier i anden sammenhæng.) 26-06-2018 Løb 10,6 km. 1h07 Pulssnit: 142 En varm tur. Tror jeg det næste stykke tid, vil holde mig selv op på at lave lidt løbeteknik øvelser. Min kadance faldt og jeg "huggede" lidt i det, sidst på turen. Men snakketøjet gik også lidt rigeligt, men det var hyggeligt.
  15. Langt pokker i MOL

    "Indiskutabelt den sjoveste spurt i de sidste 2 år." Det lyder som en god tur, på trods af "idioti"
  16. Vestjysk dagligdag

    25-06-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Hyberextensions: 2 x 15 x Bw. Ss med Sidebøjninger på Hyberextensions bænk: 2 X (15 + 15) x Bw. Ss med Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Ss med Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.) 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 8 x 20 kg. 1 x 8 x 50 kg. 4 x 8 x 60 kg. Brystpress m. db. 4 x 8 x 18 kg. Ss med Row med Db. 1 x (8+8) x 20 kg. 1 x (8+8) x 22 kg. 1 x (8+8) x 24 kg. Endnu en sen aftentræning. Men dejligt at få sig rørt. Gammelmandsbrok mode on: Ville egentlig til noget yoga, havde også fået det planlagt, så jeg havde en 1 1/2 time midt på dage. Kroppen trængte til det. Ankom, alt ok, ikke særlig mange, det sædvanlige udsnit af yngre kvinder, en enkelt havde taget sin kæreste med, en enkelt kvinde i 40'erne og så mig. Alt er helt normalt, var ved at finde en måtte, da instruktøren spørger ud i lokalet, om det er godt vejr udenfor? Jo det er det da, 7 sek. senere er det vedtaget at det er udendørs yoga, på en græsplæne! Hallo altså, Nej det har jeg altså ikke lyst til at udstille mit blegfede legeme i uelegante forsøg, på at være elegant, midt i byen. Kunne instruktøren for h..... ikke melde det ud på forhånd!!!! Jeg skred lige så stille, var seriøs knotten. 4. gang side start maj at jeg oplever det i FW. Slut nu med holdtræning, når det er godt vejr. Så nemt er det ikke at få tiden til at passe. I dag havde jeg kørt en omvej for at få det hele til at passe sammen. Det gider jeg simpelthen ikke bruge min tid på. Gammelmandsbrok mode off: Spørgsmålet er hvad gør jeg nu? Er lidt i tænkeboks.
  17. Vestjysk dagligdag

    24-06-2018 Løb 7,1 km. 45 min. Pulssnit: 138 Underlig tur, syntes at jeg arbejdede for sagen, men data siger noget andet. Nå, sådan er det bare nogen gange.
  18. Vestjysk dagligdag

    23-06-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Hyberextensions: 2 x 15 x Bw. Ss med Sidebøjninger på Hyberextensions bænk: 2 X (15 + 15) x Bw. Ss med Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Ss med Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.) 2 x 15 x Bw. Dødløft: 1 x 5 x 20 kg. 1 x 8 x 60 kg. Overhåndsgreb 1 x 8 x 60 kg. Thumbless 2 x 8 x 70 kg. Mix greb 1 x 8 x 70 kg. Thumbless Skulle lige prøve forskelige greb, med inspiration af Onkel T´s log. Pull down i pure strength maskine 1 x 8x 40 kg. 5 x 8 x 80 kg. Ss med Skulderpres m. Db. 1 x 8 x 12 kg. 1 x 8 x 14 kg. 3 x 8 x 12 kg. Bulgarsk split squat: 3 x (10 + 10) x Bw Ss med Læg 1 ben stående: 3 x (15 x 15) x Bw. Trisceps i kabeltræk: 3 x 10 x 25 kg. Ss med Biceps i kabeltræk: 3 x 10 x 25 kg. Lidt let udstræk. Lidt mere tid denne gang, det var tiltrængt.
  19. Vestjysk dagligdag

    22-06-2018 Løb 5,3 km. 34 min. Pulssnit: 133 Stille aftentur. Sofaen angreb mig, det var lidt hårdt at komme fri og ud af døren.
  20. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    "Thumbless grip Deadlift" Går ud fra at det er dobbelt overhånd. Jeg får næsten helt ondt i underamene ved at læse det. Solidt.
  21. Vestjysk dagligdag

    21-06-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Squat: 1 x 8 x 20 kg. 1 x 8 x 50 kg. 4 x 8 x 60 kg. Ss med Horisontal kropshævninger, dobbelt underhåndsgreb: 5 x 5 x Bw. Ss med Armstrækker: 5 x 10 x Bw. Skulderpress stående m. Db. 1 x 10 x 12 kg. Kom til at kikke på uret efter mine 20 min. på crosstraier, og så at jeg max havde 20 min., før jeg skulle ud af døren igen. Derfor blev det en gang supersæt. Pause mellem hver cirkel: 60 sek.
  22. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Bliv endelig ved med at tænke højt. Det giver ideer videre. "Står altid i supermarkedet med en plade chokolade og tænker, at jeg bare vil spise lidt og gemme resten og så pludselig vupti er hele pladen væk" He he, jeg er holdt op med at tænke "gemme", jeg ved jeg spiser hele pladen!
  23. Motion i balance™

    Det positive er, at det er en af de ting, der er godt at vide, uanset resultatet af undersøgelsen.
  24. Vestjysk dagligdag

    19-06-2018 Løb. 8,3 km. 52 min. Pulssnit: 140 En rute med lidt stigninger, det fik pulsen lidt op. Dejligt.
  25. Vestjysk dagligdag

    17-06-2018 Løb. 6,0 km. 34 min. Pulssnit: 140 Fordelen ved ikke at træne så tit, er restituering. Km tiderne er ca. 30 sek. under hvad de plejer. Jeg er ikke utilfreds