Arnes log - 5 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Aftentræning:

25 min på spinningcyklen til Blondies greatest hits

:4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Virkelig imponerende vægttab Arne - godt at se det holder ved, det er virkelig noget der er dejligt at læse..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tak Vivsen :smile:

Jeg gik mig enlang tur i min fødeby i dag - det skabte mange tanker. Jeg er for træt i morgen - men vil skrive et epos om det i morgen :wink:

Dagens træning

Jeg kørte en spinning II med Kurt Mørk i dag - han er super!

1. serie

6 min opvarmning i siddende mellemtakt

3 min stående enkelttakt - med ekstra belastning de sidste minut

3 min siddende mellemtakt - med belastningsøgning hvert 30 sek.

4 min stående enkelttakt - med belastningsøgning de 2 sidste minutter

3 min siddende mellemtakt - med belastningsøgning hvert 30 sek

5 min stående enkelttakt - med belastningsøgning efter 2 min - serien startede efter 7 og steg til 8 -8,5

Aktiv pause i 2 min

2. serie

Mellemtakt 4 x (40 sek siddende - 20 sek siddende

1 min siddende enkelttakt - med en belastningsøgning efter 30 sek

Mellemtakt 4 x (30 sek siddende - 30 sek stående) (jeg sprang 2 stående over)

1 min siddende enkelttakt - med en belastningsøgning efter 30 sek

Mellemtakt 4 x (20 sek siddende - 40 sek stående) (jeg sprang nummer 3 stående over)

1 min siddende enkelttakt - med en belastningsøgning efter 30 sek

4 min stående mellemtakt - jeg klarede alt i alt at stå op i 3 min - ren mentalt at jeg ikke klarede 4 min i et træk - jeg må tage mig sammen!! Hele serien 7 til 8,5

Aktiv pause i 2 min

3. serie

2 x (1 min stående enkelttakt - 1 min siddende acceleration med samme belastning

1 x 1 min stående enkelttakt - 1 min stående acceleration

2 min siddende dobbelttakt

Som Kurt sagde det - en klassiske spinning II time - i den hårde ende af en II time at være.

Jeg kørte helt ok - i sær de sidste 20-25 minutter

3 x :banana:

post-125-1110314461_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Træning den 9/3 - spinning III

Mærkelig time - den var super TUNG og jeg havde ikke så meget i mine ben i dag. Resultatet var at jeg aldrig rigtigt kom over 80% i puls, men til gengæld blev fuldstændigt ristet i mine ben.... Ved ikke rigtigt hvad jeg skal mene om det....

Jeg ender på :banana: :banana:

Mere i loggen i aften - men ikke om træning :wink:

post-125-1110388289_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

En rigtig møguge

Der har været tavst i loggen - jeg har haft en rigtig møguge. Jeg mødte modgang fra uventet hold og er vist lidt presset af vinterens tyngde. Jeg tabte dessvære kostkontrollen som resultat heraf - når jeg så heller ikke fik trænet - ja så gik det med vægten som det kan ses af grafen i min signatur.

I løbet af weekenden fik jeg styr på mig selv igen - både humørmæssigt (nogenlunde) og mht. kosten.

Jeg er generelt noget tavs og stille for tiden. Jeg ved ikke om det bare er vinteren - eller om det også skyldes min medicin - jeg synes at min verden PT er mere grå og lige ud af landevejen - jeg har svært ved at finde mit normale engagement - tiden går bare og jeg er noget passiv. Jeg overvejer at sænke min Albilify dosis da det i givet fald er den der er synderen - ikke den "almidelige" antidepressiv medicin jeg får.

I dag fik jeg så trænet :smile:

Det blev til en spinning III time på 60 min og en spinning II på 55 min. Jeg kørte godt igennem i begge timer - men i de sidste 15 min af 2. time var jeg tømt for krudt og rullede færdig. - God træning til 4 x :banana:

post-125-1110833595_thumb.jpg

post-125-1110833606_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Lyder sq som en rigtig møguge og det lyder som om du også trænger til lidt forår - ligeosm os andre ..forår kom så!!!!!!!!!!!!!!!

Noget skidt at det gik ud over dit hidtidige flotte vægttab, men ..som en jeg kender plejer at sige "Op på hesten" - og jeg kan se, du allerede er igang med at sadle om :4thumbup: ... Et projekt som du har gang i (og som jeg jo har været igennem) er nemt "skudt i sænk" af modgang og stilstand i vægten... det skal du ikke finde dig i - kæmp videre ! nøjagtigt som du gør ! det er det, der gør dig til en sej kæmper ... og det er derfor jeg tror på dig :smile:

kh

Vivs

ps når nu vorherre ikke vil, så vil jeg .......... :sun::sun::sun::sun::wink:

Link to comment
Share on other sites

Tak Vivs :smile:

Træning den 15/3

Spinning II (52 min) samt det jeg kunne nå af III timen bagefter (42 min)

Første time lidt noget lal - men 3 ok intervalserier til sidst - de var opbygget ens: 4 x(20 sek siddende enkelttakt - 10 sek stående enkelttakt - 30 sek fuldt angreb) - 1 min mellem hver af de 3 gentagelser.

Anden time bød på en masse jævnt enkelttaktsarbejde. 1 ned 1 op - 1 ned 2 op, 1

ned 3 op - hele vejen til 7 min stående - jeg stod af pga tidspres da der manglede 1 min af de 6 stående minutter. Jeg var meget træt under denne time men fik kæmpet ganske godt.

3 x :banana:

post-125-1110922918_thumb.jpg

post-125-1110922933_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

hey.

jeg vil invitere dig med til foredraget med fyssen Jakob på torsdag kl 18 i Impuls, så kan du bedre selv høre, hvad han disker op med, så du ikke bruger dyrebar tid på at gentage noget. Det ville være rigtig hyggeligt - og jeg giver en pepsi max...

Jeg skal selv til personalemøde bagefter, men du er naturligvis velkommen til at cykle med de andre fra 19.30 til 20.30 og vise dem, hvordan det skal gøres ( de piver sgu lidt i øjeblikket - og der er ikke plads til tudekiks i deres kalorie regnskab :smile: )

Jeg har set 14 erantisser i dag (det ser værre ud, når man skriver det, end da jeg tænkte det) - så det var det forår, jeg kunne bringe for i dag.

knus fra husfyssen

N.B. hvad er det der WARN 0% - er det advarsler, hvis man skriver noget dumt?

Edited by b_skaal
Link to comment
Share on other sites

hey.

jeg vil invitere dig med til foredraget med fyssen Jakob på torsdag kl 18 i Impuls, så kan du bedre selv høre, hvad han disker op med, så du ikke bruger dyrebar tid på at gentage noget. Det ville være rigtig hyggeligt - og jeg giver en pepsi max...

Jeg skal selv til personalemøde bagefter, men du er naturligvis velkommen til at cykle med de andre fra 19.30 til 20.30 og vise dem, hvordan det skal gøres ( de piver sgu lidt i øjeblikket - og der er ikke plads til tudekiks i deres kalorie regnskab :smile: )

Jeg har set 14 erantisser i dag (det ser værre ud, når man skriver det, end da jeg tænkte det) - så det var det forår, jeg kunne bringe for i dag.

knus fra husfyssen

N.B. hvad er det der WARN 0% - er det advarsler, hvis man skriver noget dumt?

<{POST_SNAPBACK}>

Det tror jeg gerne at jeg vil! Og jeg vil nok også gerne køre med.

Det med warn - nemlig :wink:

Link to comment
Share on other sites

Spinning udholdenhed med Anette Berg den 17/3

Det gik også opad i dag i tungt tungt tempo med en masse belastning på - for 5 time i træk denne uge var det tungt.... Selv jeg er ved at havet fået min lyst styret!

Efter opvarmningen gik det op ad bakke i 18 minutter. Intensiteten stg støt, endten med ekstra belastning eller mere tempo - vi begyndte med 5 min stående, så ned i 4 - resten kan jeg ikke helt huske - jeg fandt ind i et fedt flow hvor jeg ingen anstrengelse følte, selv når der skulle trædes tungt og pulsen krøb over de 86%.... først da vi slap belastningen til 1 min aktiv pause opdagede jeg at jeg var træt.

Næste element var 3 x 2 min sidende super tungt arbejde ved omkring 65 rpm der skulle køres efter 9! Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har trådt så meget modstand - det lykkedes mig 2. gang at komme over de 90 % - med mælkesyren sprøjtende ud af ørene :tongue: De 4 minutters restitution imellem var der brug for i mine ben - det ser let ud på pulskurven - men det føltes ikke helt let - men ok 3 min kunne havet gjort det for mig.....

Sidste element var 9 minutters stigning med 3 x 40 sekunders stående angreb lagt ind...

Dejlig træning - fremgangen fortsætter og det er skønt!

4 x :banana:

post-125-1111089173_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Skal jeg nok Spock :smile:

Ugen 6 time - ugens 6 time med tungt arbejde - av mine ben :wink:

Anette Berg var atter på podiet i dag - hendes II timer har sjældent noget med en II time at gøre - således heller ikke i dag. 3 x 3 min med siddende enkelttakt efter 9 på skalaen, det er III niveau - men helt ok med mig.

En tiime hvor gennemsnitspulsen ikke siger noget - men det gør de skarpe stigninger på pulskurven til gengæld

Nok for nu - jeg er sulten!

3 x :banana:

PS: Tak til Tulle for et hyggeligt eftermiddagsbesøg :smile:

post-125-1111167919_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Anette Berg var atter på podiet i dag - hendes II timer har sjældent noget med en II time at gøre - således heller ikke i dag. 3 x 3 min med siddende enkelttakt efter 9 på skalaen, det er III niveau - men helt ok med mig.

Ifølge SATS retningslinier er det direkte forbudt at sige "9" i en 2er time... Peter Alminde siger "8 +" og selv det må man faktisk ikke sige.

Man må ALDRIG gå over 8 på en 2er :4thumbup:

Tror nu nok Anette B er rimeligt kold over det faktum.. :laugh:

Igen må jeg sige: puuuha, skummel time, stakkels dine ben!

Link to comment
Share on other sites

Ugens vægttab 1,7 kg

Så nu har jeg næsten indhentet sidste uges mindre katastrofe. Efter en samtale med Morten Z i dag har jeg besluttet at speede processen op - ikke på kostsiden - for det vil være uklogt, men på træningssiden. Fra i morgen skal jeg træne 2 gange om dagen - mindst 6 dage om ugen. Jeg har tabt mig effktivt før på den strategi - og det vil jeg nu forsøge igen - jeg har tiden til det! Det er klart at det hele ikke kan blive med puls 85% i snit - og det er lige så klart at jeg SKAL styrketræne 3 gange per uge. Jeg starter med styrketræningen i morgen - og så skal jeg lige have gennemtænkt en plan.

Dagens træning

Der blev kun kørt 2 timer i Parken i dag - og jeg havde taget fejl af hvilke timer det var - så jeg havde kun 1 spinning III time til at fyre alt energien af på - og det gjorde jeg så.

Vi kørte 3 blokke. Den første var en pyramide i stående mellemtakt/siddende mellemtakt, fra 30 sek stående til 2 min stående og ned igen. Den blev kørt med en snitpuls på 79 % - men her er det stejlheden af pusltoppende der er informativt - ikke så meget gennemsnittet. " blok var godt 8 min i stående enkelttakt - jeg arbejdede mig op i intensitet og de sidste 3 minutter blev kørt med på omkring 90% - godt jævnt hårdt arbejde. Den sidste blok vekslede mellem stående nekelttakt i 2 min og siddende dobbelttakt i 1 eller 2 minutter - ialt 13 minutter, 13 minutter der blev kørt med 89% i snitpuls - hårdt arbejde ved konstant intensitet -de sidste 60 sekunder blev der givet fuld gas - herlig blok at gennemkøre.

Fin fin time til 4 x :banana:

post-125-1111433726_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ugens vægttab 1,7 kg

Så nu har jeg næsten indhentet sidste uges mindre katastrofe.

:4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :bigsmile:

Efter en samtale med Morten Z i dag har jeg besluttet at speede processen op - ikke på kostsiden - for det vil være uklogt, men på træningssiden. Fra i morgen skal jeg træne 2 gange om dagen - mindst 6 dage om ugen. Jeg har tabt mig effktivt før på den strategi - og det vil jeg nu forsøge igen - jeg har tiden til det! Det er klart at det hele ikke kan blive med puls 85% i snit - og det er lige så klart at jeg SKAL styrketræne 3 gange per uge. Jeg starter med styrketræningen i morgen - og så skal jeg lige have gennemtænkt en plan.

2 gange træning hver dag seks dage om ugen :blink::w00t::w00t: Wow - det ville jeg aldrig klare :1356:

Bliver spændende at følge :smile:

Panda

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share