Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Holdet hvor alle er Luxemburgske mestre

andy_schleck.jpg

Sad lige og stenede lidt Team Radioshack Nissan Trek aka. Team Lux, og undrede mig lidt over at Frank Schleck var på alle billederne, lige indtil det gik op for mig at det ikke var Franks mesterskabstrøje, men det generelle design. Generelt kan jeg godt lide ideen bag et Luxemburgsk hold, hvis det så bare ikke var fordi de prøvede at lave en Chelsea/Manchester City/Real Madrid løsning, hvor man bare køber de "bedste" og dyreste ryttere og så egentlig lidt er ligeglad med hvor de kommer fra. Så har jeg langt mere respekt for Euskatel som er et hold der bliver støttet af den baskiske regering, og af samme årsag ikke må ansætte andre ryttere end baskere. Det er snævertsynet ja, men det er gennemført. Det er også en af årsagerne til at holdet frygtes lukket næste år, fordi regeringen stadig står som sponsor, men ikke vil spytte nok i kassen. Men for lige at vende tilbage til TSNT, så slog det mig også lige at Schleckerne jo i mange år flirtede lidt rigeligt med Armstrong. Nu har de endelig fået deres "vilje", og det bliver spændende at følge hvad de får ud af det.

Mit umiddelbare bud er at de næste år(2013) står uden Cancellara og Fuglsang ved deres sider. Derudover ville det undre mig meget hvis ikke både Horner og Voigt trak sig tilbage, og er det ikke snart på tide at Klöden gør det samme? Anyhow, det bliver spændende.

Og hvorfor skriver jeg så så langt et indlæg? Jo, fordi jeg er ved at blive sindssyg af at sidde herhjemme. Jeg føler mig stadig ikke helt ovenpå, men det er ikke meget galt. Når solen skinner fra en skyfri himmel, og livet er godt så er det satme nitten at sidde herhjemme og ikke kunne komme ud på landevejen. Det blev ikke bedre af at Motta lige fik uploadet et par billeder fra dagens tur, som bare så mega nice ud, eller det faktum at jeg i går sad og drømte om Col de Vence til marts!

Jeg sidder herhjemme og forestiller mig svingene, den fede udsigt, og den optursfornemmelse det må være at drøne rundt i syd-Frankrig i starten af marts i forhåbentlig forårsvejr og en emmende cykelstemning grundet Paris-Nice!

Lige meget hvad, så sidder jeg på en cykel i morgen og drøner rundt ude på vejene. Det her stilstand holder jeg simpelthen ikke til!

Link to comment
Share on other sites

The road to Nice

807_30_2535---Road-Bridge--Eze_web.jpg

Som jeg skrev i går, så havde jeg ét mål for dagen i dag: Op på sadlen. Da vejret bød på solskin og minusgrader blev det endda også en tur på landevejen, og hvor var det dog bare helt fantastisk at være tilbage! Selvom jeg kører på en knap så fed cykel, så var følelsen af friskhed overvældende. Efter de første minutter blev jeg i tvivl om jeg måske skulle have taget en balaclava på, for mine ører var meget kolde, men et par minutter senere var jeg glad for at jeg ikke havde taget den på.

Jeg kørte min lille omvej over til Klampenborgvej, og ud mod Strandvejen. Herfra var det så ellers bare om at komme nordpå. Omkring Skodsborg troede jeg at jeg havde spottet 2 Saxobank ryttere der var på træningstur i modsat retning, indtil det gik op for mig at de kørte i 2010 uniformen, og jeg er ikke sikker på at de må det af hensyn til nye sponsorer.

En fordel ved at tage en omgang motion når man er ved at komme sig efter sygdom, er at det bare løsner op i bihulerne :laugh:

Ved Rungsted slog jeg ind over Folehaven og fandt mit helt eget tempo. Det er altså bare et helt fantastisk område med bakkerne inde i skoven. Det betød også at jeg efter at have nået Hørsholm kirke, kørte af Rungstedvej ned til Strandvejen, og derefter tog Folehaven igen. 2 gange var dog rigeligt til mig idag, og jeg blev enig med mig selv om ikke at presse for meget på. Derfor kørte jeg ud til Sjælsø og snuppede Sjælsøbakken og derefter Åsebakken. Underlig form for logik at jeg vil tage det roligt, for derefter at tage de 2 værste bakker i området.

Igennem Høsterkøb og så ellers af Sandbjergbakken ned til Vedbæk igen. Her tog jeg de 2 knolde langs Kystbanen, inden jeg ved kirken i Vedbæk lige tog mig tid til at spise lidt.

Igang igen, og så var det ellers bare ud på Strandvejen mod syd. Da jeg nåede Skodsborg snuppede jeg Høje Skodsborgvej bakken, og prøvede at træed lidt igennem. Da kæden kammede over holdt jeg dog lidt igen :smile: Herefter snuppede jeg Skodsborgvej op til Nærum.

Ind igennem Nærum og så ellers op og nappe Søllerød Slotsbakke, som stadig emmer af VM. Ned mod Holte, og så ellers op af Geels bakke, som var noget hårdere end jeg lige havde håbet på. Jeg kom dog op i fin form, og snuppede så turen ud til Frederiksdal med den tilhørende bakke op, og så ellers bare hjem.

Helt fantastisk tur i et vejr som godt nok bød på lidt minus grader da jeg tog afsted, men det var sgu det hele værd.

20120115tur.png

20120115kort.png

Link to comment
Share on other sites

Super fedt at læse at du er i gang igen :4thumbup:

Men hvorfor er det ikke lige, at du ser og får samlet lidt dele til Cinelli´en? Du ville få dig en super fed vintercykel til spotpris!

Jeg er i fuld gang, skal bare finde nogle SRAM stumper. Det er nogenlunde let at finde Shimano dele, men jeg holder mig bare bedst til SRAM, og det er sgu lidt sværere. Så hvis du kender nogen der kan sælge en komplet SRAM gruppe til under 3500,- så siger du bare til :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i fuld gang, skal bare finde nogle SRAM stumper. Det er nogenlunde let at finde Shimano dele, men jeg holder mig bare bedst til SRAM, og det er sgu lidt sværere. Så hvis du kender nogen der kan sælge en komplet SRAM gruppe til under 3500,- så siger du bare til :wink:

Har du prøvet ebay.de?

Jeg har ikke tjekket, men synes tit der er noget at finde...

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvet ebay.de?

Jeg har ikke tjekket, men synes tit der er noget at finde...

Både Ebay.de, Ebay.co.uk, Tours forum, og Weightweenies. Men bliver ved med at lede. Principielt kan jeg godt finde en Sram Apex gruppe til 3500,- men det ville være lidt federe med en lavere pris :wink:

Link to comment
Share on other sites

Så er følgende bestilt

RHM_01_4d59418def9d1.jpg

zero1_nero.jpg

Så mangler jeg bare gruppe, saddel og saddelpind. Kunne være fedt at bygge Cinellien op med italienske dele og så en Campagnolo gruppe. Problemet er bare at jeg så også skal ud og have et par nye hjul der kan passe til Campagnolo kassetter etc. Og så kan jeg bare ikke helt med Campagnolos måde at skifte på.

bigcimg0976.jpg

Så jeg holder mig nok til italienske dele, og så en SRAM gruppe.

Link to comment
Share on other sites

Godt at se du kom afsted idag - Det var lækkert igår, omend jeg er helt blæst efter sådan en tur! Ved ikke hvordan du har det, men jeg er helt færdig og kan ikke meget andet end at ligge på sofaen og glo fjernsyn (siger jeg som om det er en dårlig ting?! :blush: )

Og ja, få bygget Cinellien færdig! Så er der dømt race på strandvejen snart igen?

/M

Vi kører som sagt hver Lørdag kl. 9 fra Nygårdsvej, og du er mere end velkommen. Det er dog en lidt mere uortodoks gruppe end hvad cykelklubber normalt stiller med, men vi er der for at have en sjov formiddag, og få gode kilometre i benene! I lørdags var det en super gruppe der kom afsted, hvor du helt sikkert ville have passet ind. Bare hold nørde-snakken på et minimum, det sku de færreste af dem der kan kende forskel på en forskifter og en bagskifter :laugh: !

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal da lige love for at der sker noget nu :4thumbup: :4thumbup:

Ja da, hviler ikke på laurbærene eller hvordan det staves :wink:

Godt at se du kom afsted idag - Det var lækkert igår, omend jeg er helt blæst efter sådan en tur! Ved ikke hvordan du har det, men jeg er helt færdig og kan ikke meget andet end at ligge på sofaen og glo fjernsyn (siger jeg som om det er en dårlig ting?! :blush: )

Og ja, få bygget Cinellien færdig! Så er der dømt race på strandvejen snart igen?

/M

Vi kører som sagt hver Lørdag kl. 9 fra Nygårdsvej, og du er mere end velkommen. Det er dog en lidt mere uortodoks gruppe end hvad cykelklubber normalt stiller med, men vi er der for at have en sjov formiddag, og få gode kilometre i benene! I lørdags var det en super gruppe der kom afsted, hvor du helt sikkert ville have passet ind. Bare hold nørde-snakken på et minimum, det sku de færreste af dem der kan kende forskel på en forskifter og en bagskifter :laugh: !

Det er ikke kun dig, jeg er også altid efterladt på sofaen efter en 2-4 timers tur i det her vejr. Man træt på den helt rigtige måde :wink: Men jeg skal helt sikkert med på en af jeres ture så snart Cinellien står klar! Jeg skal nok holde nørderiet på minimum, men tænker at det er godt at komme ud blandt nogle ikke-cykelryttere bare for at networke lidt og se tingene fra den anden side :smile:

Går alt efter planen er denne min om et par timer

FORCE005.jpg

SRAM Force gruppe fra 2009, sælger har prøvet at give dem et 2010 look med striber på skifterne. Kranksættet bliver nok et FSA SLK 53/39 i stedet for Force. Pris? Lige knap 3500,- :wink:

Link to comment
Share on other sites

Av av av av. SRAM kommer jo til foråret med en ny opdateret Red gruppe. Prisen har jeg ikke umiddelbart hørt noget om, men rygtet siger at den vil være 150 gram lettere end den nuværende gruppe. Det kommer til at gøre ondt på både Dura Ace og ikke mindst Super Record, som stadig koster en blødende formue sammenlignet med SRAM.

sram.jpeg

Link to comment
Share on other sites

sram_red_2012_photos.jpg?w=500&h=428

Personligt er jeg temmelig vild med looket på den nye Red gruppe! Og i øvrigt er jeg slet ikke i tvivl om hvilken gruppe der skal sidde på min næste racer - nemlig Sram Red!

Jo, jeg er da ultra glad for min DI2 gruppe, men Red er bare så meget mere value for money, let, fuld af performance og ser så også stinkende godt ud! :4thumbup: for Sram!

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

I dag blev det da også lige til en omgang styrke i FW.

Opvarmning:

10 minutter kondicykel

Planker:

60 sek

Squat:

10x 20 kg

10x 60 kg

6x 80 kg

6x 95 kg

6x 95 kg

6x 95 kg

45° 1 leg press:

6x 62,5 kg

6x 62,5 kg

6x 62,5 kg

45° calf raise:

6x 200 kg

6x 200 kg

6x 200 kg

Planker:

60 sek

Hyperextensions:

15

15

Afrulning:

5 minutter kondicykel

Var faktisk ret imponeret over så meget power der var i stængerne efter små 2 ugers pause.

Link to comment
Share on other sites

sram_red_2012_photos.jpg?w=500&h=428

Personligt er jeg temmelig vild med looket på den nye Red gruppe! Og i øvrigt er jeg slet ikke i tvivl om hvilken gruppe der skal sidde på min næste racer - nemlig Sram Red!

Jo, jeg er da ultra glad for min DI2 gruppe, men Red er bare så meget mere value for money, let, fuld af performance og ser så også stinkende godt ud! :4thumbup: for Sram!

Godt at høre at du er blevet bidt af SRAM. Det er altså bare en sand fornøjelse at køre med.

LOL ja lad os finde den store pibe frem! Tvivler dog på at "Munchies" er gode for vægten!

Hvis man kan holde dem væk, så er man godt dækket ind ;)

Nahh - det er jo også på dopinglisten - så går den nok ikke :nonono::tongue:

Hvad siger benern til at blive trænet så sjældent - tænker på DOMS?

Benene var godt ømme efter turen i mandags. Har faktisk stadig en god omgang DOMS, men ikke så slemt at jeg ikke kan gå eller noget. Hvis jeg kan holde den på 2 gange om ugen burde der ikke være nogen problemer :wink:

Link to comment
Share on other sites

Da bommen gik ned for Boonen

Par704042.jpg

I går da jeg sad på hjemmetræneren var det med en video jeg ikke havde set tidligere - Paris-Roubaix 2006. Jeg har set enkelte klip fra det, men aldrig set det "live". Et helt igennem fantastisk løb med alle de dramaer der skal til. Hincapie der styrter, Gusev der styrter og hiver Ballan med ned, for derefter at køre op til feltet igen, og angribe og komme væk med Cancellara. Leif Hoste der endnu engang blev nummer 2, og ikke mindst bommene der gik ned for først Hoste, Gusev og Van Petegem, som alle blev disket efterfølgende fordi de kørte over mens bommene var nede.

Nå, men det blev da til en omgang på hjemmetræneren. Igen SST med først et 25 minutters interval, og derefter et 20 minutters interval hvor jeg det sidste minut bankede lidt mere på og lå omkring de 375 watt.

I alt 1 time og 10 minutters tur på hjemmetræneren.

20120117tur.png

Der er blevet bestilt en SRAM Apex gruppe til mig, som forhåbentlig lander på fredag eller mandag i næste uge. Pt. mangler der vidst kun saddelpind og saddel.

Link to comment
Share on other sites

Hvad laver en cykelrytter d. 29/12? Han kører da små 6 timer med et snit på 31,5 km/t og 191 watt :blink:

405691_167135876720191_123882397712206_207561_154655173_n.jpg

Jeg har i dag meldt mig til Sjælsø Rundt på 125 km distancen. I modsætning til tidligere år snupper jeg ikke første starttid, men hopper på 7.36, og kører bare for at hygge mig, og så se om jeg evt. kan snuppe bakkespurten i Kregme :laugh:

Og inspireret af Motta så er jeg også hoppet på Madlog bølgen. I går indtog jeg således ca. 2000 kcal :smile:

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share