Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Det er samme model som den jeg har lånt mig til :wink: Den er ikke lydløs, men jeg synes bestemt at støjniveauet er på et behersket plan.

Om den kan leve op til din gamle bushido er nok tvivlsomt, men prisen er jo også lidt en anden.

Fedt :smile: Bushidoens force og dermed prisforhøjelse, var jo at den var trådløs og kunne en masse med watt. Supercronoen er heldigvis ret no-nonsense, og forhåbentlig dermed billigere :laugh: Hvordan oplever du egentlig modstanden? Det er jo uden mulighed for at justere den, men skulle ændre sig ved trådet.

Link to comment
Share on other sites

Det har godt nok været en underlig dag. Startede med at holde et møde med 2 personer jeg virkelig ikke bryder mig om, men som jeg af ren og skær høflighed, bliver nødt til at holde møde med. Under mødet blev jeg mere og mere irriteret på dem, så det var en lille glæde da de smuttede. Men mine irritationer stoppede ikke der. Jeg blev ringet op af en håbløs kvinde/pige der virkelig havde en irriterende måde at snakke på - sådan meget "Ja hej det er XX, jeg tænkte på øm øm, om hvad er det nu det hedder, altså, har i sådan nogle....". I grove træk ville hun høre om hun kunne leje storetorv i centret til en bod. Jeg forklarede hende at hvis man lejer storetorv skal man også kunne fylde hele pladsen som er et sted omkring 300 m2. Det kunne hun ikke, og jeg forklarede hende samtidig at vi ikke havde plads resten af året, hvorefter hun svarede "Ok, men skal jeg så ringe igen i januar?" :nonono: Jeg trillede så lidt tidligt fra arbejde fordi der skulle komme en gut og købe mine MTB sko - han skriver så 7 minutter inden han skulle være hos mig at han ikke er kommet fra arbejdet i Hillerød, og derfor må aflyse :devil: Idiot!

Så det var med fornyet irritation at jeg bevægede mig ned mod FW. Irritationen aftog dog en del da der tikkede en besked ind fra min kæreste om at hun havde mødt min far i Kbh og havde krammet ham. Det er sådan noget der kan gøre min far rigtig glad :smile: Det vilde var så at jeg kort tid efter møder hendes far. Little world.

Opvarmning:

30 minutter kondicykel

Planker:

?

?

Squat:

10x 30 kg

10x 40 kg

10x 60 kg

5x 87,5 kg

5x 87,5 kg

5x 87,5 kg

5x 87,5 kg

5x 87,5 kg

Armstrong row:

10x 20 kg

10x 20 kg

Hyperextensions:

15

15

Afrulning:

5 minutter kondicykel

The end.

Link to comment
Share on other sites

Nå ja, og så fordi jeg er lidt af en lirefrans har jeg lige bestilt sådan en her

gi13RP20.jpg

Det er en GI Metal pizzaspade som bliver brugt af nogle af verdens bedste pizzaioloer - så sådan en må jeg da også have! Prisen? Alt for meget!

Og i slutningen af måneden får spaden selskab af denne Kitchen Aid mixer

11_1251684454.jpg

Link to comment
Share on other sites

Efter arbejde var det tid til en hurtig omgang styrke i FW.

Opvarmning:

35 minutter kondicykel

Squat:

10x 40 kg

10x 40 kg

10x 60 kg

5x 80 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

- Fuck den var hård i dag.

Afrulning:

5 minutter kondicykel

Valgte ikke at køre så meget i dag da jeg var lidt flad på energien, havde lidt travlt og egentlig gerne ville hjem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Powerprofiling

I går skulle jeg så gøre forsøg nummer 2 på at lave en såkaldt Power profile. I grove træk er det en lang test hvor man finder frem til ens watt tal på 5 sekunder, 1 minut, 5 minutter - FTP'en er også en del af det, men den skal testes seperat. Jeg drønede derfor afsted i et fantastisk efterårsvejr og gjorde alt for at holde tempoet nede på turen op mod Hillerød.

Min tanke var at køre på klubmesterskabsruten, og derudover fortsætte ud på Kongevejen mod Fredensborg og derfra ind mod Nivå. Selve testforløbet, efter opvarmningen så således ud:

5 min(3-5 min RI) - FTP effort - 100% of FTP

1 min(3-5 min RI) - All-out effort - >150% of FTP

10 min - Easy riding - 70-80% of FTP

5 min(10 min RI) - Out of the saddle, all-out effort from 32 km/h. Hammer final 45 sec - >115-120% of FTP

1 min(5 min RI) - Out of the saddle, all out effort from 32 km/h. Be seated to drive to the finish. >150% of FTP

1 min(5 min RI) - All-out effort - >150% of FTP

2x 15 sec(2 min RI) - out of the saddle, hard spring from 25 km/h - max

Det var SINDSSYGT hårdt, og specielt de 5 minutter hvor man bare skulle give den gas tog virkelig hårdt på benene. Da jeg nåede til den sidste øvelse som var sprinten fik jeg begyndende krampe i højre læg ved begge antrit. Så har det sgu været hårdt :smile:

Nogle af tingene gjorde jeg vidst også lidt forkert, f.eks. glemte jeg lidt at sprinte til sidst i 5 minutters testen, men tror måske heller ikke at jeg havde overskuddet til det.

Efter sprinten som var sidste øvelse kørte jeg lige forbi min forældre og lånte en unbracho nøgle da min flaskeholder havde løsnet sig. Og jeg skal love for at sådan en kan rasle når den er løsnet! Herefter kørte jeg af Strandvejen til Klampenborg og derfra til Lyngby. Da jeg nåede Skodsborg var jeg efterhånden lidt tømt for kræfter - jeg var trods alt gået ret dybt et par gange i testen, så jeg tog en medbragt muslibar op, og fik den pakket ud. Da jeg tog første bid kom jeg dog i tanke om at man altid lige skal have fjernet snotten fra næsen så man kan trække vejret ubesværet. Så jeg blev godt forpustet da jeg kun kunne trække vejret gennem munden :laugh:

I alt blev det til en tur på små 76 km med 27,8 km/t. Pulssnittet blev holdt på lige omkring 77-78% af max.

20111105tur.png

20111105kort.png

Nå, men da jeg så havde fået loadet min data skulle jeg så finde værdierne for de bedste 5 sekunder, 1 minut og 5 minutter, og finde ud af min W/kg. Det kunne godt tage lang tid, lige indtil jeg spottede at Ascent selvfølgelig har en funktion hvor man kan markere de bedste performances i forskellige intervaller. Så dem krydsede jeg selvfølgelig af og bum, så var det klaret :laugh:

Powerprofile.png

Umiddelbart synes jeg at det er nogle ok værdier, men kigger jeg på den figur der er i min "Training and racing with a powermeter" bog, så er det ikke særlig imponerende. Min 5 sek og FTP svarer til "Moderate", min 1 minuts svarer til "Untrained/Fair", og min 5 minuts svarer til "Good". I øvrigt er W/kg værdierne beregnet ud fra min vægt i går morges på 76 kg. Specielt min 5 sekunders virkede lidt underlig, at den ikke var højere, men tror ærlig talt at det er bogens tabel den er gal med. Jeg fandt lige et gammelt klip frem fra da Alex Rasmussen var med i LPS Lab og hvor han fik lavet en 10 sekunders max test. Der klokkede han 1173 watt i gennemsnit. Jeg fandt lige min egen værdi og den hed 1050 watt. Hvis vi siger at Alex vejer 80 kg - hvilket jeg ikke tror er usandsynligt, så svarer hans til 14,66 W/kg. Min ville hedde 13,82 W/kg. Og det er altså mod en af verdens bedste baneryttere - og i øvrigt den eneste som Cavendish offentlig har sagt at han ville frygte i en spurt.

Så jeg tror umiddelbart at jeg skal være ganske tilfreds med mine værdier - men det kunne bestemt være sjovt at se hvad andre har af værdier. Heldigvis er der absolut plads til forbedring, og jeg tror bestemt at jeg i starten af sæsonen næste år vil kunne have bedre stats. Tror heller ikke det hjalp at jeg fredag kørte meget tung squat :laugh:

Nå, men en helt anden ting, så har jeg haft lidt problemer med mit Rotor kranksæt der har løsnet sig når jeg har været ude og køre. Det samme skete i lørdags efter at Ritter drengene endda havde kigget på det. De havde punket mig lidt for ikke at have sat en spacer på, men da jeg her i dag fik kigget på cyklen igen kunne jeg ikke forstå hvorfor de havde sagt at det stod i manualen, for det stod altså ikke i min. Kranksættet gjorde også noget det ikke burde når man løsnede bolten. Det er sådan at løsner man bolten efter man har monteret kranksættet, så går krankarmen ikke løs. Der skal man løsne en anden bolt, sætte første bolt i igen, og så bolt nummer 2, og så kan man pille krankarmen af. Fik i den? Nå, men jeg prøvede lidt af hvert, men det blev ved med at løsne sig. Så pillede jeg hele kranksættet af og samlede det på bordet, og så gjorde den det rigtigt igen. Det fik mig til at tænkte på om det måske var fordi den fik lov til at gå ind og låse ordentlig? Et kig i manualen, og ingen spacer? Jeg fjernede spaceren, satte kranksættet på cyklen igen, strammede bolten, løsnede den, og bum så virkede det! Det er nemlig kun hvis man bruger BBright systemet at man skal bruge den 1 mm spacer der følger med :smile: Så nu har jeg monteret det, og håber at det virker. Ellers må jeg ringe til importøren og høre hvad han siger :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle have været ude og træne i dag, men på en eller anden måde er mine Oakley solbriller forsvundet fra da jeg skiftede linserne i dem kort inden jeg skiftede tøj til jeg kørte ude af p-kælderen :sneaky2: Jeg har været mit kontor igennem, gået op af rampen fra p-kælderen, været i infoen og spørge om der er nogen der har indleveret dem, men nej. Pis også!

Og bare for at gøre dagen lidt mere lækker, så knækkede min pizzasten da jeg ville tage den ud af ovnen i dag. Hurra.

Link to comment
Share on other sites

Efter katastrofe dagen i går, var der anderledes positivitet i dag. Jeg endte da også dagen med et smut i FW til en omgang styrketræning.

Opvarmning:

10 minutter kondicykel

Superset:

Planker:

??

??

+

Armstrækkere:

15

15

Squat:

10x 40 kg

10x 60 kg

5x 80 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

DB Benchpress:

Dropset:

10x 24 kg

10x 20 kg

10x 16 kg

10x 12 kg

10x 20 kg

10x 20 kg

DB Bicepcurl:

10x 18 kg

10x 18 kg

Hyperextensions:

20

20

Sidebend:

20x 20 kg

20x 20 kg

Og det var så det for i dag.

Der er jo cykelmesse i Roskilde i weekenden, og det skal helt sikkert besøges. Tror dog jeg lader pengene blive derhjemme efter jeg i dag fik bestilt et sæt nye Jawbones :mad:

Link to comment
Share on other sites

Hvis man kommer forbi Feltet.dk's debatsektion kan man i øjeblikket følge en debat omkring spinning. Det er sjovt så mange holdninger der er omkring det, og det er meget enten eller. Motionisterne synes det er genialt, licenserne/de mere seriøse mener det er tidsspilde. Min egen holdning er at det er genialt til at holde og evt. udbygge konditionen, men at det nok ikke kan stå alene. Kombinerer man det derimod med en søndagstur hvor man er aktiv i 2-3 timer, så er den hjemme.

Men igen, måske det bare er forskelligt fra person til person, og så kommer det også meget an på hvad man gør ud af det.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man kommer forbi Feltet.dk's debatsektion kan man i øjeblikket følge en debat omkring spinning. Det er sjovt så mange holdninger der er omkring det, og det er meget enten eller. Motionisterne synes det er genialt, licenserne/de mere seriøse mener det er tidsspilde. Min egen holdning er at det er genialt til at holde og evt. udbygge konditionen, men at det nok ikke kan stå alene. Kombinerer man det derimod med en søndagstur hvor man er aktiv i 2-3 timer, så er den hjemme.

Det er vist den klassiske tråd der altid opstår, når vi nærmer os vinteren og off season :wink:

Min holdning er, at spinning på ingen måder kan erstatte den ægte vare - hverken når den handler om udholdenhedstræning eller træning af VO2 max! Når det så er sagt, så er spinning langt bedre end ingenting, hvilket jo reelt set ofte er alternativet vinteren over. Med spinningen kan en lille del af formen vedligeholdes, men mere skal man nok ikke forvente. Kan man derimod fastholde bare én ugentlig +2 timers landevejstur, så står man langt bedre rustet til foråret!

Når jeg sammenligner intervalpas på landevejen med dem der køres i spinninglokalet, så føles landevejsintervaller bare SÅ meget hårdere end dem der køres indendørs.

Jo, spinning er sgu også hårdt nok, men at holde en puls på 88% af max i 8-10 min er ikke verdens største problem, hvorimod det straks bliver værre når man kommer på landevejen!

IMO kan løb gøre det mindst ligeså godt ud for vintertræning som 3-4 timers ugentlig spinning, hvis det ellers udføres med den rette intensitet. Tempoløb/intervaller er nemlig mindst lige så ubarmhjertige som intervaller på raceren, og giver i øvrigt alletiders resultat på VO2 max kontoen :w00t:

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Generelt er der en vis humor forbundet med at læse på diverse cykelforums på denne tid af året, hvor meget snak går på styrketræning(har det nogen effekt for en cykelrytter/tung vægt få reps vs. let vægt mange reps), proteindrik(er det vigtigt for cykelryttere), er spinning god vintertræning etc. Det er på den måde utrolig så gammeldags mange cykelryttere er. Jeg er sikker på at der stadig er mange der synes at LSD træning er det eneste rigtige her om vinteren, og jeg kan kun være glad for at jeg læser med herinde hvor vi er så varierede i vores træning, og hvor der faktisk er en del der ved hvad de snakker om.

Det jeg generelt bare tror man skal blive bedre til er at sige at der ikke er noget der er bedre end andet om vinteren. Alle former for træning har en effekt, og om det så er spinning, lange timer på landevejen, styrketræning, crossfit, løb eller noget helt fjerde, så gælder det bare om at holde sig igang. Jeg har de sidste par sæsoner benyttet mig af styrketræning, en hjemmetræner og et par lange ture på landevejen når det har været muligt, og det har gjort at jeg i år har kunnet køre med de bedste i en licensklub. Motta har kørt en del spinning, svømmet, løbet og styrketrænet, og har kørt en blændende tid i CC. Elkjærmark har spinnet en hel del, og har fået styrketræningen op at køre, og har på kort tid rykket sin cykelform ret betragteligt.

Når det bliver koldt udenfor gider man ikke køre 2-3 timers ture på landevejen 3-4 gange om ugen - eller, det gider jeg i hvert fald ikke. Så derfor snupper jeg en session eller to på hjemmetræneren hvor der bliver kæmpet intensivt i den time det varer. MEN, hvis jeg ikke kan komme ud og mærke den kølige luft, og naturen én gang om ugen så bliver jeg også frustreret og irriteret. Det kan godt være at jeg kommer hjem med frosne fødder og fingre, men der er en vis glæde forbundet med det mens man går og venter på at det igen bliver marts måned og man kan få nogle kvalitetspas på landevejen. Er jeg den eneste der så småt begynder at glæde mig til forår? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nej, du er ikke alene. På vej hjem fra kiropraktor, så jeg et par cykelryttere køre i solen og tankerne svævede hen til en, nåja måske ikke forårsdag men så varm sommerdag :innocent:

I øvrigt pudsigt som vi oplever det med pulsen. Jeg synes det lettere at holde høj puls ude i virkeligheden end på en stationær.

Link to comment
Share on other sites

Gregers - du er sgu den første jeg har hørt om der har lettere ved at presse pulsen udenfor end indenfor :laugh:

Sad lige og søgte på om man måske kunne købe løse "kæber" til ens Oakley Jawbone briller. Kunne være pænt liret med en grøn når jeg kører med Ordrup CC :cool: I søgningen fandt jeg så lige over disse. De er sgu coole

MellowJohnny-Jawbone_with_bag_lg2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Men det jo Tri-briller kære Kermit...Kan du godt bære sådan nogen? :laugh:

I will make them look good :cool: Men det forklarer så meget at Lance er gammel triatlet :wink::tongue:

Nå, i dag lykkedes det mig at komme ud på landevejen, og det var satme et lækkert vejr at være ude i. Det var godt nok lidt køligt, men flot var det heldigvis. Jeg kørte ud af Lyngby af Kongevejen og kom af den årsag op over Geels Bakke, og kørte derefter ind og snuppede Slotsbakken. Ikke noget med at forcere eller noget, bare holde et nogenlunde tempo. Herfra gik den ind igennem Holte, og op til toppen af Sandbjergbakken. Nedkørslen blev taget ganske stille og roligt, og da jeg var nogenlunde nede satte jeg dagens første interval igang. 20 minutter ved FTP - svarende til 240 watt. Jeg har efterhånden nu gennemskuet hvordan jeg skal forsøge at træne så effektivt som muligt ved bestemte wattbelastninger. Når man kører på landevejen er det jo umuligt at holde et konstant watt-tal, og kører man 2 minutter med 300 watt og 2 minutter med 100 watt, så får man et gennemsnit efter 4 minutter på 200 watt - selvom man på intet tidspunkt har trænet ved 200 watt. Derfor gælder det om så vidt muligt at holde watt intensiteten i det wattområde der rammer den rigtige type træning. Det er derfor altid spændende at komme hjem og se hvor lang tid man så rent faktisk har ligget i det rigtige område!

Rundstrækningen omkring Sandbjergbakken er perfekt til mine 20 minutters intervaller, for det tager ca. 20 minutter at komme hele vejen rundt på den her tid af året. Første interval gav følgende resultat

20111110interval1.png

Det vigtigste her er faktisk nederste graf der viser hvor lang tid jeg har brugt i de forskellige powerzoner. Til min FTP træning er det den der hedder 218-253 watt der er interessant, og lige over 7 minutter må jeg med tiden kunne gøre bedre.

Efter 5 minutters trilleri i Vedbæk tog jeg endnu en omgang. Omgangen blev lige 1 minut for kort da jeg blev fanget bag en bil ved lyskrydset, så det gav mening at stoppe der. Dataen for dette ser således ud

20111110interval2.png

Igen lige omkring de 7 minutter i den rigtige zone. Egentlig synes jeg det er ok, men selvfølgelig er der plads til forbedring. Det der dog skal huskes på er at det er svært at holde wattene konstante når man kører nedad, og da 25% af ruten består af en nedkørsel betyder det også at wattene er lidt ud over det hele.

Efter endt interval kørte jeg op til motorvejen og for hulen hvor var der bare mørkt. Jeg havde måske regnet med at der lige var en gadelygte eller to der havde lyst lidt op for mig, men det var der så ikke. Ind igennem Søllerød og så hjem til p-kælderen i centret og hente min taske.

I alt en tur på lige under 2 timer, 53,6 km med 28 km/t i snit. En gennemsnitlig puls på 76% af max, og 185 watt.

20111110tur.png

20111110kort.png

Mine fødder var så også godt frosne da jeg kom hjem, men det var herligt at være ude.

I morgen står den på styrketræning igen, og her skal der squattes 5x5 med 92,5 kg aka det jeg squattede i foråret inden jeg for alvor gik over til cyklingen. Jeg er meget spændt på at se hvordan det kommer til at gå, men jeg er nok mest spændt på i næste uge hvor den ryger op på 95 kg. Jeg havde vidst et mål i starten af året om at jeg skulle kunne squatte 5x5 a 100 kg i år - det er måske ikke så utænkeligt!

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg forbi min dejlige kæreste der lige løftede sløret for at hendes forældre skulle ned til Vence i sydfrankrig til foråret, og der var vi inviteret ned i en uges tid. Det lød jo absolut ikke dårligt, og det blev ikke dårligere da jeg fandt ud af at Vence ligger 20 km fra Nice, og det er i marts måned de skal derned. Jeg håber det kan times således at vi er i Nice dagen hvor et af sæsonens højdepunkter løber af stablen

France_Paris_Nice_C_643586m.jpg

Forhåbentlig betyder det også at jeg kan snuppe min cykel med derned, og måske tage en tur eller tre. Det er trods alt et fantastisk område, og Vence ligger på toppen af Col de Vence - små 10 km med 6,6% i snit hvis man kører af bagvejen :4thumbup:

col_de_vence.jpg

Link to comment
Share on other sites

Uh ha, en forårstur til Nice lyder ikke helt tosset. Mine forældre var dernede i marts i år, og de berettede om temperaturer ml. 15-20 grader. Ikke værst på den årstid!

Når du snupper en tur som i går, foregår det så i mørke med lygter og hele pivtøjet eller når du at komme afsted inden?

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Uh ha, en forårstur til Nice lyder ikke helt tosset. Mine forældre var dernede i marts i år, og de berettede om temperaturer ml. 15-20 grader. Ikke værst på den årstid!

Når du snupper en tur som i går, foregår det så i mørke med lygter og hele pivtøjet eller når du at komme afsted inden?

Det ville være helt perfekt til mig og min flotte cykelrytter krop :laugh: De her ture jeg tager er lige inden det bliver mørkt, men mens jeg er ude når det selvfølgelig at blive helt og aldeles mørkt. Jeg har "kun" almindelige lygter på cyklen, men kører så også kun steder hvor der er gadebelysning så jeg har mulighed for at se hvor jeg egentlig er. Af samme årsag er det også vigtigt at have en sexet refleksvest på, da man ellers kan være svær at se.

Link to comment
Share on other sites

Som planlagt kom jeg et smut forbi FW her til aften til en omgang styrketræning.

Opvarmning:

10 minutter kondicykel

Planker:

???

Squat:

10x 40 kg

10x 60 kg

5x 80 kg

5x 92,5 kg

5x 92,5 kg

5x 92,5 kg

5x 92,5 kg

5x 92,5 kg

- Det var så lige en udligning af min tidligere PR. Om en uge bliver der forhåbentlig sat en ny.

SS:

Cable crossover:

10x 17,5 kg

10x 17,5 kg

10x 17,5 kg

+

Cable flys:

10x 12,5 kg

10x 12,5 kg

10x 12,5 kg

DB Bicepcurl:

12x 18 kg

12x 18 kg

12x 18 kg

12x 18 kg

- Tror det er en PR?

EZ-bar preacher curl:

10x stang(20 kg?)

8x 30 kg

10x 27,5 kg

- Lang tid siden jeg har lavet den øvelse, men for hulen den er ond for mine små arme!

Hyperextensions:

15

15

Straight Back Seated Row:

10x 25 kg

10x 25 kg

- Tror jeg vil prøve at gennemskue hvordan de der Facepulls er til fremtidige træninger - any hints?

Cable pushdown w. rope:

10x 17,5 kg

10x 22,5 kg

10x 22,5 kg

Front raise:

20x 10 kg

20x 10 kg

Sidebend:

20x 20 kg

20x 20 kg

Afrulning:

5 minutter kondicykel

Og mens jeg stod og trænede slog det mig egentlig hvor inspirerende det her forum er. Jeg bliver aldrig lige så stor som Motta eller David, men for satan hvor sidder man og ønsker deres form når man ser de billeder. Det er jo næsten brutalt, og specielt Mottas fedtprocent ser ud til at være lige hvor den skal være. Der har jeg stadig en del at skulle hente, specielt på maven. Forhåbentlig kan vinterpausen hjælpe på det.

On a different note har jeg lige fået øjnene lidt op for Avenged Sevenfold, og specielt det her nummer. Rigtig fed energi

Link to comment
Share on other sites

I lørdags var jeg til cykelmesse sammen med JJ i Roskilde. I år havde de valgt at tage entré på 40,-, men jeg ved ærlig talt ikke om messen var de 40,- værd. Jovist der var da mange lækre ting, men lig sidste år gik man lidt rundt med en flad fornemmelse efterfølgende. Nogle af standene var enormt kedelige, og specielt Cyclingshop.dk's stand var decideret søvndyssende. Fabins stand var som altid imponerende med mange lækre cykler fra Specialized, Cervelo, og Pinarello. Jeg nåede da også at forelske mig i denne Specialized Venge

4193000f.jpg

Matsort med grøn skrift. Derudover så den bare helvedes stiv ud og som en cykel der virkelig ville passe godt til mine egenskaber :laugh: Vi fik også set 2012 modellerne fra Colnago der bl.a. inkluderer en C59 Italia i den lakering som Movistar kørte med under Touren, og som jeg tidligere har nævnt. Den er bare så møgfræk den lakering, og en af drengene fra Ritter fortalte mig at han får sin nuværende Colnago tilbage i den farve!

eefdd9c3.jpg

Mens vi stod og kiggede på Colnagoen hos Riis Cykler kom der en af sælgerne forbi og begyndte at snakke med os. Han fortalte hvorledes Colnago laver de fedeste lakeringer, at det hele bliver lavet i hånden når det gælder lakering, og at ingen er i nærheden af den kvalitet. Det fik så JJ til at spørge om skriften var klistermærker, hvorefter sælgeren svarede at det var, men at det efterfølgende blev lakeret med en klarlak. Herefter konstaterede JJ tørt overfor sælgeren at der manglede et "i" i "Italia" som der står nedenunder C59. Sælgeren blev helt tavs i flere sekunder inden han svarede "Det er ellers meget sjældent at man ser fejl i lakeringen på disse cykler" :laugh:

Vi fik også kig på et nyt fransk tøjmærke der hedder Ekoi. Super lækker kvalitet, og meget fornuftige priser. Desværre havde jeg mere eller mindre lovet mig selv ikke at bruge penge på messen - ellers havde jeg snuppet et par af deres topbukser som kun kostede 699,-.

Orbea havde også en lille stand hvor vi fik set den nye Orca på nært hold, og det gav altså anledning til lidt revurdering fra min side. Det er altså bare en mega flot cykel, med mange sjove detaljer. Jeg kan godt forstå at den koster en blødende formue. JJ var dog ikke helt imponeret over at man havde ført kablerne på ydersiden af rammen da de lå og sled på lakken, og mente bestemt at de havde monteret den forkert da der sikkert var indvending kabelføring. Vi fandt så en plakat med nogle af Euskatelrytterne hvor JJ bemærkede at der jo ikke var nogen kabler på ydersiden af skrårøret på deres cykler!!!! :devil: Jeg kiggede så lidt på billedet og svarede "De kører også med DI2". Bum, så var den diskussion lukket. Men han havde dog lidt ret, for Orbea bruger et gennemsigtigt sleeve til gearkablerne der løber langs skrårøret - det havde de bare ikke fået på denne Orca.

Men generelt var messen lidt tam. Specielt Webikes stand var lige så kedelig som den har været de seneste par år.

Link to comment
Share on other sites

Lidt sen og hurtig styrketræning i dag. Jeg var lidt presset på tiden, så det blev kun lige til en omgang opvarmning og squat, og så var jeg ellers afsted igen.

Opvarmning:

10 minutter kondicykel

Planker:

???

Squat:

10x 40 kg

10x 60 kg

5x 80 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

- Virkede overraskende let i dag

Og det var så dagens træning.

Link to comment
Share on other sites

Riding off into the sunset

Der er sgu noget lækkert ved at køre fra arbejde i en fantastisk flot solnedgang mens temperaturen kun ligger lavt på den rigtige side af skalaen. Da jeg havde fået iført mig tøj nok så jeg kunne holde varmen, var det bare at drøne fra arbejde og ud i en kold og meget klar luft. Da jeg passerede et skilt der viste temperaturen var der ikke så meget at rafle om - 4 grader.

På vej ud af Kongevejen mod Geels bakke hentede jeg en gruppe cykelryttere ved et lyskryds, så dem lagde mig hurtigt på hjul af. Det er egentlig utroligt så meget man skal koncentrere sig når man ligger på hjul når det er mørkt. Men så fik jeg da også lige øvet det. Jeg havde egentlig regnet med at de gav den gas op over Geels, men de holdt sig overraskende pænt i skindet, omend det gik lidt hurtigere end hvad man kan kalde restitution.

De fortsatte lige ud mod Birkerød da jeg drejede fra og fortsatte på VM ruten. Jeg synes fandme det er fedt at der stadig står masser af budskaber fra årets VM på vejen. Da jeg drønede op af Slotsbakken i et tempo som gjorde at jeg kunne gøre det siddende, var der således overskud til lige at spotte "Rolf er ren" budskabet på vejen :laugh: En anden lille bemærkning er at der flere steder står "Kurt", men når jeg læser det fra modsatte side læser jeg det altid som "Krut", hvilket også kunne have givet mening......

Nå, men jeg kørte op til Sandbjergbakken og kørte ned af den. Nede i bunden stoppede jeg ved fodgængerovergangen, da dagens menu skulle være en lille test på bakken. Da jeg havde stået stille lidt satte jeg således igang og forsøgte bare at holde så meget pres i pedalerne som muligt. Da sidste del af bakken gik igang var pulsen allerede godt oppe, og der måtte virkelig bides sammen for ikke at sænke presset. Det var dog tydeligt at jeg stadig var mærket efter styrketræningen i går.

Da jeg nåede Kæmpehøjvej lappede jeg på computeren og begyndte at trille. Stats for testen blev således

20111115interval1.png

Tid: 6.07

Puls: 170 slag/min

Watt: 303

Det der helt sikkert er den vigtigste værdi efter denne test er mit watt tal. Det vil være den faktor jeg fremadrettet forhåbentlig vil kunne følge en ændring i.

Da jeg havde en gut der skulle komme forbi og kigge på mit Orbea kulfiber styr her til aften, valgte jeg at køre direkte hjem efter testen. Det var samme tur som de sidste par ture.

I alt blev det til en tur på 34,6 km, 27 km/t og et pulssnit på 77% af max.

20111115tur.png

20111115kort.png

I øvrigt havde ham gutten i mellemtiden sendt mig en besked om at han ikke kunne komme i dag alligevel. Lidt irriterende da jeg sagtens kunne have trænet mere, men sådan er livet nu engang.

I morgen står den på en omgang styrketræning, og jeg tror jeg har besluttet mig for at skære lidt ned på styrketræningen når jeg har nået mit 100 kg mål i squat. I stedet for 3 ugentlige styrketræningspas vil det nok blive skåret ned til 2 ugentlige pas, og hvorfor så det? Jo, med de ret tunge pas jeg har haft på det seneste har jeg virkelig kunnet mærke at jeg ikke har nået at restituere nok til at få 100% ud af min cykeltræning. Så det må lidt blive kompromiset, da jeg stadig ser mange fordele i styrketræningen. Det kan også være jeg finder ud af at jeg sagtens kan gøre det så snart jeg rykker over på en hjemmetræner og skal træne ved lavere intensitet, men jeg kunne i dag mærke at VO2max var svær at holde.

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share