Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Mallorca IM 70.3

attachicon.gifMe_Small_IM70.3.png

Swim: 30.56

T1: 4:04

Bike: 2:35:59

T2: 2:44

Run: 1:55:01

Status: Tilfreds. Ikke mit bedste race tidsmæssigt, men en sindssyg hård dag, og jeg kom derud hvor der skal graves rigtig dybt. Både for at holde cyklen igang og for at komme under 2 timer på løbet. Billedet her fortæller hele historien fra dagen.

Flot gravet :1356:

Link to comment
Share on other sites

Igår lejede vi nogle racer-cykler fra BMC og kørte en 7.5times tur på Mallorca. Turen gik fra Alcudia, over pollence mod Coll de Fermenia, Puig Major, retning Deia, hvor vi spiste frokost for så at vende cyklerne og køre tilbage. Vi tog Puig Major fra den "lange" side hjem, og jeg kørte op på 52min. Av av av. I alt blev turen på 185Km, og 3000Hm. Tør nok siges at vi var mast da vi nåede tilbage til Alcudia. Positivt set var at jeg lagde mig og trak de andre 6 stykker på det lange flade stykke fra Pollenca og hjem, og viste godt overskud. Fedt at man har ekstra motor-kraft så langt ude.

I alt blev ugen rigtig fin:

Tirsdag: Ankomst

Onsdag: Cykling/Off Bike + Svømning (4timer/90Km/20min løb + 30min/1500M)

Torsdag: Svømning

Fredag: Svømning 1900M + 25Km Cykling + 10min Løb

Lørdag: Race 5t8min

Søndag: Cykling 75Km, 1000Hm, 3.5time

Mandag: Cykling 185Km, 3000Hm, 7.5time

Total:

Svømning 1500M + 1900M + 1900M

Løb: 20min + 10min + 21.1Km (1.55t)

Cykling: 90Km + 25Km + 90Km + 75Km + 185km (465Km, 5600Hm)

Status: FÆRDIG!

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning

6Km jogging i 6.00/Km = 36minutter,

Styrke direkte derefter

Squat

5x40kg

5x70kg

5x90kg

5x90kg

5x90kg

Goodmornings + Dips

3x10x40kg + 3x10xBw

Stød-Hiv

4x4x80kg

Foamrolling og snik-snak

Dejligt at være tilbage i DK. Der kommer til at ske sindssygt meget de næste par uger, og så er jeg desuden blevet single igen. Det skete dagen inden Mallorca-turen, og jeg har egentligt ikke haft rigtig tid til at tænke over det før nu. Jeg tror det har været meget godt for mig, og kan godt se tilbage på en relativt egoist mand i det forhold jeg var i. Det er altid svært når man står i midt/slut tyverne at være sammen med en pige der inderst inde mest af alt brænder for commitment, redebygning og steady-state, når man selv er klar til ballade, bulder og ambitioner. Jeg tager lidt en tænkepause fra kæresteriet, og så skal der bare flexes igennem på stranden til sommer.

Arbejdsmæssigt er næste uge også sindssygt spændende da, jeg skal til to samtaler hos det firma jeg interviewer hos. Skal have lavet en DiSC personligheds-profil og så lave en case-præsentation på næste fredag. Samtidig skal jeg lige forberede Ph.D forsvar til den 7. Juni. Armagaaahd!

/N

Link to comment
Share on other sites

og så er jeg desuden blevet single igen. Det skete dagen inden Mallorca-turen, og jeg har egentligt ikke haft rigtig tid til at tænke over det før nu. Jeg tror det har været meget godt for mig, og kan godt se tilbage på en relativt egoist mand i det forhold jeg var i. Det er altid svært når man står i midt/slut tyverne at være sammen med en pige der inderst inde mest af alt brænder for commitment, redebygning og steady-state, når man selv er klar til ballade, bulder og ambitioner. Jeg tager lidt en tænkepause fra kæresteriet, og så skal der bare flexes igennem på stranden til sommer.

36996666.jpg

Link to comment
Share on other sites

Update

Træning Igår: 42Km Cykling, Skulle have være roligt, men blev overhalet af en triatlet i godt tempo, så satte efter og holdt hans hjul op til Rungsted +35km/t, og så rullede jeg hjem igen langs strandvejen.

Morgenløb: Joggede en tur i 5.00/Km tempo sammen med et par andre FDK gutter. Utroligt hvor stor forskel i følelse af tempo der kan være. Hyggesnakkede hele vejen, og var lidt overrasket da den ene siger at vi løber 4.45/Km og godt kan sætte tempo lidt ned. Fedt. 8.5Km, 3 af søerne fra Ngsvej.

Og så har jeg fået sat en træningsweekend i Sverige op lidt spontant. Vi snakkede om at køre til Hallandsåsen på Mandag (pinse), men efter lidt facebook chat frem og tilbage, og koordinering, så kører vi i aften op til en af Mallorca-drengenes forældre og holder en forlænget weekend med træning. Det bliver fedt at cykle i det svenske, og se lidt anden landevej end det man er vandt til hjemmefra.

Det gør også jeg får tankerne lidt væk fra eksen. Kan mærke aftenerne bliver lidt længere når jeg er alene, og ikke lige har en at skrive til. FFS. Tid skal der til, men selvom bruddet var smertefrit og uundgåeligt, så smerte de alligevel lidt i det gamle motta-hjerte at være på egen hånd igen. Jeg har dog mange ting i vælten, så mon ikke fokus bare skal shiftes, og så er vi videre mod nye højder. Jeg stiller i alt fald op til EM Frankfurt 7/7, så træningen bliver spidset til frem imod den. Glæder mig.

/N

Edited by LaMotta
Link to comment
Share on other sites

When in Doubt... LIFT!

Squat

10x20kg

5x70kg

5x70kg

5x70kg

3x3x100kg

Front Leg press

3x70Kg

Stød-Hiv fra Box

8x120kg

5x150kg

5x170kg

3x170kg

8x120kg

Dips + BB Rows

10 + 12x70kg

15 + 12x70kg

20 + 12x70kg

15 + 12x70kg

10 + 12x70kg

-Lækker Volumen på Overkroppen!

/Done

PS. Der står lidt race-rapport mm. på bloggen så følg linket i signaturen og kig lidt på det.

Link to comment
Share on other sites

Update,

Weekenden er blevet brugt i Ulriceshamn, hvor en af FDK-drengenes forældre lagde hus til en storslået tri-camp. Har skrevet lidt om det på bloggen. Klik i signaturen. Kort oprids, så blev det til:

2xCykling, 115Km + 95Km

2xSvømning, 2800M + 3000M

2xLøb, Off-Bike@30min + 75min Trail

Lidt Core-Træning mm.

Idag er jeg hjemvendt til hjemmekontoret, og det er en spændende uge jeg er gået ind i. Har lige udfyldt en DiSC test og skal have en snak imorgen omkring resultatet, og så venter en case-præsentation på fredag som afsluttende "øvelse" inden vi finder ud af om jeg vil være en del af "firmaet". Mycket spändande!

Imorges stod jeg tidligt op, på trods af jeg havde været ude igår aftes og få et par glas vino blanco - nogen vil måske kalde det en date, men jeg så det mest som lidt hyggelig adspredelse fra sofaen! Sød pige - så må vi se hvad der sker med det! Men træningen imorges var endnu engang løb, og jeg er sgu gået hen og blevet lidt vild med det. Om det skyldes vejret, at jeg er skadesfri eller bare har "knækket" koden til at løbe lidt hyppigere ved jeg ikke, men det virker. Jeg skal dog holde min krop i top, så jeg holder virkelig igen på trods af lysten til at løbe mere og længere.

Dagens træning: 7Km @37min

Styrketræning:

Dødløft - 5x60kg, 5x100kg, 3x3x140kg

Lunges - 4x20x20kg

Dips - 4x10xBw

PushPress - 5x40kg, 5x50kg, 3x60kg

Military - 2x10x40kg

Foamrolling - Ahhh!

Link to comment
Share on other sites

Vand i ørerne!

God start på morgenen med lidt svømning featuring FDK's finest. Blev hentet 6.15, og lå i baljen 6.30 klar til 45min interval træning i højeste gear. Rimelig rough start på dagen, idet jeg sad til kl 23 igår aftes og forberedte business case til fredag. Mangler stadigvæk meget, men er kommet godt igang og har fundet en solid rød tråd i besvarelsen. Slidesne begynder også at hænge sammen, så det er bare med at klø på. Og med denne her slags musik i ørerne, går det pænt nemt:

https://soundcloud.com/zefsidecph/zefside-mixtape-3-by-roland

1500M Intervaller

blandt andet 5x100M st. 2.00, og 4x75M (25m Pace/Max/Pace)

Sprang anden time over, hvor de to jeg var kørt med derud svømmede med. Og det var overraskende hvor meget det giver at iagtage andres svømmestil og se alle de klassiske fejl folk laver.

/Nico

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning

Morgentræning i godt selskab er den bedste start på dagen. Morgenjoggede rundt om søerne med to søde piger, og i et lunte tempo med plads til snak og grin. Det rykker. Og jeg kunne så se at vi kom hjem med pace under mit tempo fra sidste lørdag til IM Mallorca (5.27/Km). Direkte relateret er vægten også på vej ned i det rigtige leje, således blippede den ind på 88.5kg efter træningen her til morgen. Damm... Længe siden vi har været dernede.

Efterfølgende blev det styrketrænet lidt, men blev afbrudt af to friends der gerne ville snakke, så fik ikke holdt 100% fokus på reps/set. Men det blev da til lidt. Og så så jeg HelleT være crossfit imorges. Hun gør det sgu meget godt den gamle krage!

Morgen Jog: 35min,

Styrketræning:

Squat

10x20kg

5x60kg

5x5x90kg

Bænkpres

12x50kg

10x70kg

12x50kg

15x50kg

-Mit håndled fucker, så tog den med ro

High Box Squats

5x100kg

5x140kg

3x3x160kg

2x5x100kg

Walking Lunges Plate Overhead

20x10kg

20x15kg

/Dones

Link to comment
Share on other sites

Fokus denne uge har været på idag, fredag, hvor jeg skulle til afsluttende samtale ved det firma hvor jeg interviewer. Der er lige gået et par timer siden samtalen, og jeg har haft lidt tid til den umiddelbare refleksion. Det ligger udenfor mit felt det job jeg har i sigte, og det gør selvfølgelig at det er svært at vurdere på min baggrund om jeg har det der skal til for at leve op til deres krav. Idag var så "testen" hvor de kunne måle, veje og se potentialet. Jeg følte heldigvis selv at jeg performede, og jeg viste potentialet. Klart, der var nogle fejl hist og her, men i det store hele følte jeg at jeg leverede en indsats som jeg kan være det bekendt, og som kan bruges som fundament i den videre process. Lige inden mødet fik jeg at vide, at nu er det nu, jeg bliver ringet om sidst på dagen og får beskeden "Job eller Ingen Job". Det er barskt, og benhårdt, men realtiterne. Og på en måde tiltaler det mig - det adskiller sig vildt fra den verden jeg kommer fra, og er du købt så er du inde, men skal stadigvæk performe, levere og udvikle dig. Sådan. Der var nogle kritik punkter fra interviewers, men selvsagt vil de have en måde at gøre tingene på og det kan jeg ikke vide på forhånd.

Nå, det var rart lige at få luft for de tanker, og komme videre med dagen. Er lidt halv-smattet, og overvejer lidt om der skal trænes idag, eller jeg skal fedte den af indtil opkaldet kommer. På den ene side er det næsten ubareligt bare at vente, men samtidig har jeg ro til at passe telefonen.

Igår var jeg ude at cykle om eftermiddagen, og fik min sag for da jeg var kommet afsted med et par MEGET store motorer. Jeg var på racer-cyklen, mens de lå på deres Tri-monstre. Så selvsagt skulle der bare holdes hjul for alt i verdenen. Vi "trillede" (ja tak for en skefuld) op til Kettinge-runden, hvor der blev pløjet igennem med +40 i snit og 325w. Av Av. Jeg fandt en jeg holdt mig bagefter, og han trykkede den satme af, efter to runder +20km på denne måde, tog jeg og indlagde min egen spurt mod slutningen for at se om jeg var eksplosiv nok til at slå et hul. Og uden problemer fik jeg trådt væk og bevist at der er power selv efter 30min i rød zone! Derfra var det hjemover, og forbi pizzamanden hvor jeg fik mig en velfortjent nr. 62, Pizza Bianca med parmaskinke og frisk mozzarella! Bum den satte sig på plads!

Tal fra igår: 80Km, 2t30min

/Nico

Link to comment
Share on other sites

En hurtig træningsupdate fra de sidste dage.

Selvsagt var jeg mega skuffet fredag, og havde bare følelsen af uretfærdighed, men et par gode venner og snak med familien fik vendt bøtten - og jeg bliver nødt til at tage det positive med fra processen. Bare det at komme så langt er "flot", men noget jeg ikke kunne se værdien af for et par dage siden. Nå, men dette indlæg skal heller ikke handle om afslag, men om træningen. Noget der er uhyrelig vigtigt for mig, og noget der faktisk irriterede mig at samtale i fredags skulle forstyrre. Og nu skal jeg fortælle hvorfor.

Efter snakken røg jeg ud på Scott'en og planlagde et kort intenst brick-pas, da jeg ikke regnede med at blive ringet op før sent på eftermiddagen. 30Km på scottie, og så hjem og lavede en hurtig transition hvor jeg så ville teste min 5Km for fuld drøn. De første 2 km blev lagt på 8.05min (4.02/Km) og jeg følte mig godt kørende, hvorefter min telefon ringer. Æv, så blev den ødelagt. Men der var antegninger til en ny PR på 5Km, og nok noget jeg får testet senere i denne uge (tænker jeg). Det er bare modbydeligt at sætte sig op til.

Fredag: Cykel, 30Km + 2Km+2Km Off-Bike (Opvarmning + Intens)

Træning igår blev en heftig omgang - Weekenden var sløjfet grundet min fars 70års fødselsdag der blev holdt i Warszawa. Så i stedet shiftede fokus til at tanke kalorier og hygge med familien. Der blev dog gået en del kilometere, så helt stille var weekenden ikke. Men træningen igår blev gennemført efter jeg mega-produktivt fik sendt 3 ansøgninger afsted inden kl 11. Og så tog det ellers fat med cykel-tur, styrketræning og open-water for førte gang i DK. Awesomez!

Cykling, 60Km, 350hM - 10xSlotsbakken i Jævnt aggresivt tempo (Forestillede mig at ramme stigningen som første hjælperytter der bare skal lægge et ondt hårdt tempo i starten uden accelerationer - AV!)

Off-Bike Styrketræning

Squat 10singles@110kg

High-Box Squat

5x150kg

3x2x175kg

5x150kg

Dips + Military

3x12 + 3x8x40kg

Plate Lunges + Pulls

2set + 2set

Hjem og hente våddragten, og så ud til svanen for at plaske lidt. Jeg frygtede det bille være super-koldt, men da vi var kommet i og jeg lige havde fået min hyperventilering under kontrol (fedt at jeg er begyndt på det), så gik det strålende og var super at svømme i det friske vand. At det blev fulgt op med en cafe latte på kanten og god snak med hende jeg var ude med, gjorde bestemt ikke noget. Og vi har da en aftale på torsdag igen, måske imorgen! Right on.

1500M og 25min i vandet!

Nå igang med jobsøgningen igen!

N

Edited by LaMotta
Link to comment
Share on other sites

Dejlig start på dagen

Jeg missede min morgenjoggetur igår, og havde så de gode intentioner hele dagen for at få løbet. En aftale om en aftentur blev i sidste øjeblik canceled og da jeg allerede lå på sofaen, med godt tunge øjenlåg og ikke rigtig magtede det blev jeg enig med mig selv om at restitution er vigtig! Så imorges var jeg frisk (yeah right) og klar til morgensvøm. For at gøre tingene endnu bedre, tog jeg løbetøjet med så jeg da i det mindste kunne jogge den lille tur hjem fra svømmeren.

Interval-svøm om morgenen er bare aldrig rigtig sjovt, og hvad der synes at være en god ide aftenen inden ender altid med en kvalm oplevelse i bassinet. Især når man ikke kan fedte den af i bassinet. Det sgu nok meget godt.

Dagens Tal:

2x45min Svøm - Interval + Teknik, ca. 2500M

25min Jog hjem - 5.20/Km, Easy/Peasy

Senere idag vil jeg gerne ud at cykle en tur på Tyren, og overvejer at tage bilen derud, køre to omgange specifikt og så hjem. Vi ser lige hvad der sker. #magterikkeregnen!

Link to comment
Share on other sites

Bodybuilding like its 2007

Dagens andet træningspas bød først på lidt rekognisering ude på tyren med TT'eren. Jeg valgte, doven som jeg er, at tage bilen derud for ikke at bruge for meget tid på træningen og komme frem og tilbage. Noget der spillede, og gjorde at jeg i fred kunne trille første omgang som opvarmning. Pulsen kom dog alligevel lidt op, og der skulle arbejdes i vinden for at holde cyklen i gang. På anden omgang hvor jeg ville til at give den lidt gas møder jeg så en jeg kender, og bliver følgende nød til at snik-snakke lidt. Meget hyggeligt, men ødelagde lige momentet. En halv omgang senere kom jeg så igang, og besluttede at flække 1.5x Tyren med fuld sovs for at se hvordan kroppen reagerede. Og som notits kan bemærkes at der virkelig skal varmes op for det var først til sidst at jeg følte der var respons i benene på bakker og i modvinden. Derfor skal der en HT med ud til opvarmningen inden på fredag.

3xTyren, 1. Omgang: 20minutter, 2.Omgang 19.40, 3. Omgang 18.00

Og så hjem til Ngsvej, lige tanke på en XL Nutramino og så igang med styrketræning featuring Thorhauge der tilfældigt valgte at træne samtidig med mig. Det gav anledning til spot i bænken og en masse snik-snakkerier! Fedt, ligesom de gamle dage i IK99 hvor man maxede hver gang eller fik en anden til at maxe! BOM!

Squat

8x3x70kg

Bænkpres

5x55kg

5x65kg

5x75kg

5x85kg

2x95kg

3x8x75kg

-Liiightweeeight blev der råbt!

Stød-Hiv

5x70kg

3x5x90kg

Military

8x35kg

4x6x45kg

15min på Foamrolleren!

/BOM

#Træningenspillerigen

Link to comment
Share on other sites

Mornings

Hold nu fest jeg sov godt i nat. Jeg havde lukket døren ind til soveværelset, og trukket gardinerne godt for så der slap så lidt lys ind som muligt. De sidste mange nætter er jeg vågnet ved 5-tiden pga begyndende daggry, men idag vågnede jeg først da uret ringede. Det spillede, og jeg var forholdsvis frisk, efter jeg lige havde set at solen var stået op.

Min faste løbemakker stod klar kl 6.30, og vi valgte at se hvordan aberne igår havde smadret nbro og området med deres "distortion". Det stod ikke helt så galt fat som sidste år, men lad os bare sige der havde været en fest, og især plænen foran Skt. Hans Kirke var kneppet med affald.

Idag valgte vi lige at indlægge et par små-intervaller, bare for at holde formen skarp. AD, som jeg løber med har et Relay hold til Århus, hvor hun har indvilliget i at lade mig cykle, mens hun løber. Det giver lige lidt krydderi til Juni måned, og et race jeg sidste år havde det pisse fedt med - især da vi lykkedes med en 3. plads i Relay konkurrencen! Så bliver der også lidt Challenge i år til mig.

MorgenJog: 8.41Km, 43min ~5.20/Km (Indlagt 2x400M @4.05-4.10/Km)

Desuden har jeg (igen) redesignet lidt på min blog, og gjort den mere personlig forstået på den måde at der også er inkluderet lidt CV/Career afsnit, og så er den ændret til Engelsk. Jeg mangler lige det sidste, men det giver en meget god effekt med lidt andet end bare Tri. Især (tænker jeg) når man bliver googlet ifb. jobopslag mv.

/N

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share