Cykelhjelm


Mollerup
 Share

Recommended Posts

Prøv at kigge dig lidt omkring på nettet f. eks. chainreactioncycles.com eller wiggle.com og se om de ikke er billigere end den pris. De har begge god service og gratis fragt til DK hvis man bestiller for mere end et vist beløb. Dertil har de masser af andet tri udstyr hvis det er

Link to comment
Share on other sites

Jeg ligger inde med en Bell Volt i rød/sort/hvid.

Koster 1.400,- fra ny af. Vi kan finde en god pris, hvis det har interesse. Den er stort set ikke brugt og selvfølgelig aldrig styrtet.

Fang mig på kasperbc90(A)gmailDOT.com

Du erstatter selvfølgelig (A) med @ og DOT med et punktum :) .

http://www.fotoagent.dk/single_picture/10678/138/mega/cykelhjelm_bell_volt_-_r_d.jpg

Edited by KasperBC
Link to comment
Share on other sites

Prøv at kigge dig lidt omkring på nettet f. eks. eller wiggle.com og se om de ikke er billigere end den pris. De har begge god service og gratis fragt til DK hvis man bestiller for mere end et vist beløb. Dertil har de masser af andet tri udstyr hvis det er

Jeg ville dog aldrig turde købe en hjelm i chainreactioncycles.com; de pakker jeg har fået derfra, leveret med GLS, har alle haft mere eller mindre smadret indhold og en hjelm der fra starten har fået knubs, ville jeg ikke turde stole på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun anbefale dig at købe en Giro Monza!! Den koster 850 kr. og har fået lige så gode bedømmelser som cykelhjelme til omkring 1400 kr.! Jeg har lige selv købt en, og de har en vidunderlig pasform samtidig med, at de er rigtig flotte!!

Så køb du dig en Giro Monza!

Den kan i øvrigt købes på wiggle til 755 :)

Link to comment
Share on other sites

Nu vi kører et emne om cykelhjelme. Har kigget på nettet efter en ny, men er kommet i tvivl om størrelsen (S,M,L).

Skal man til en cykelhandler og finde ud af det, eller er det simpelthen bare til børn, unge og voksne?

Du skal ned til cykelhandleren og afprøve. Det er med cykelhjelme som med sko - selv om de på papiret har den rigtige størrelse, kan det godt være at de ikke passer til dit hoved.

Vær også opmærksom på at de hjelme du afprøver er lette at indstille og at det kan gøres præcist. En hjelm hvor seletøjet ikke kan indstilles helt rigtigt, bliver lynhurtigt et dagligt irritationsmoment og er i øvrigt heller ikke særlig sikker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en rød/sort trek 6.5 med lidt hvidt i.

Jeg har tænkt på denne med syntes 1.100 kr er lidt dyrt.

Jeg har selv den hjelm (Giro Atmos) i samme farver og kan varmt anbefale den!

Den er meget let, nem at justere og synes pasformen er virkelig god. Den har også masser af ventilation, hvilket jeg har været taknemmelig for på mangt en varm sommerdag.. og selvom cykelhjelme jo ikke er decideret pæne, så er Atmos'en bestemt til den gode side :smile:

I forhold til hvad man ellers kan smide penge efter af cykeludstyr, så synes jeg egentlig ikke 1.000 kr (eller hvad den nu kan fås til hos bike-discount.de eller lignende) er for meget, når man tænker på hvad man får for pengene.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv den hjelm (Giro Atmos) i samme farver og kan varmt anbefale den!

Den er meget let, nem at justere og synes pasformen er virkelig god. Den har også masser af ventilation, hvilket jeg har været taknemmelig for på mangt en varm sommerdag.. og selvom cykelhjelme jo ikke er decideret pæne, så er Atmos'en bestemt til den gode side :smile:

I forhold til hvad man ellers kan smide penge efter af cykeludstyr, så synes jeg egentlig ikke 1.000 kr (eller hvad den nu kan fås til hos bike-discount.de eller lignende) er for meget, når man tænker på hvad man får for pengene.

Ja, det er der noget om, jeg skal også lige have ny bagkrans, forkrans, bremseklodser osv, så der er nok allerede udstyr for mindst 4.000 kr

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share