Hop til indhold

Statusopdateringer

• Foto
      15 apr
    Oksen fra Århus N

God påske-affyring, alle Molsterz!

Vis kommentarer (4)
  • Foto
      21 mar
    mrphil2105

Jeg er igang med at fede mig selv op! MEN DET ER SVÆRT!

Vis kommentarer (6)
  • Foto
      21 feb
    Mhmm

Er godt træt af skinnebensbetændelse.. trods jeg har løbet i tre mdr, kommer det stadig HVER gang jeg har løbet på hårdt underlag...

Vis kommentarer (3)
Se alle updates

Foto

Langt pokker i MOL

• Please log in to reply
4098 svar på dette emne

#2941 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.306 Indlæg:
  • Logbog
  • Køn:Mand
  • Sted:Avedøre

Indsendt 17. april 2012 - 21:55

Opslået billede

Shit! Jeg husker da jeg som knægt sad nede på gulvet foran fjernsynet og fulgte spændt med da den første shuttle skulle sendes op. I dag fik den sidste sit sidste lift til museum.
Hvis jeg ikke følte mig gammel i forvejen..... og for første gang nogensinde har andre brugt min alder som undskyldning for ikke at være på toppen. Oh, suk, oh suk, oh suk.

Jeg var sq heller helt på toppen i dag. Stængerne var generelt lidt ømme og især dér hvor jeg havde krampe i højre lår i nat. Nattekramper har ellers ikke plaget mig længe men her på det sidste er de kommet tilbage.

Allerede ved et-tiden tog jeg sommercyklen af Tacxen og begyndte at skifte dæk. Og alt det andet som jeg havde glemt alt om. Jeg fik dog aldrig fart/kadance-sensoren til at virke. Den blinker ellers fint både rødt og grønt men computeren kan ikke se den. Det er dog ikke usansynligt at senderen gik i udu, for den sad i den side der klaskede i asfalten i sommers. Nå, det er der stadigvæk tid til at ordne. Da jeg havde fået cykeltøjet på og sat dunkene på cyklen, kom jeg i tanke om lygterne. Det kunne jeg ikke hurtigt improvisere da styret er for tykt og efter en hurtig ommøblering sad jeg på vintergeden til ACRs mødested.

Turen ud af Kbh: *****! Indre by er ikke bygget til 15-20 mand der følges ad i et tempo der er højere end det som SMSende folk holder sig. 3-5 gange, alt efter hvor sart man er, var det cm fra at gå galt. Bilisterne har ret: cyklister ser sig generelt ikke for og opfatter ikke en skid af verden omkring dem.

Planen var ret simpel:
3 runder med aflrul -> opbygning -> rulleskift -> ret lang bakkespurt - ca. 3km pr. omgang. Der blev delt i 3 hold hvor hold 3 var for begyndere og der var vi 4 + træner. Der blev jeg sq pillet ned! Især af en gut som kørte pisse hurtigt og ikke fattede rulleskift og ham lå jeg bagved; eller: efter hans føringer lå jeg og flagrede og prøvede at komme ind foran ham og var skamstegt da vi skulle køre opad (det var så her jeg blev konfronteret med at jeg jo også var dobbelt så gammel som han var). Kun på den sidste tur endte jeg ikke sidst.

Lidt transport og derefter 3 runder omkring Søllerød Slotsbakke - samme hold som før. Meget belejligt startede vi fra bunden og havde mål på toppen så vi skulle 4 gange over. Her gik det noget bedre - var lidt passiv i bunden på de første to runder men hentede lidt ind på de andre; på den sidste holdt jeg mig til og kom først op. Jeg led af voldsom iltgæld (som altid) og på den sidste hvor jeg gik 100% all in, blussede astmaen op og der kørte skumbolde rundt i luftvejene og lukkede af.
Det er før sket på Slotsbakken men hvad der undrer mig er at hvis jeg holdt en logisk kadance og nogenlunde som de andre, sakkede jeg bagud. Selvom det var det rigtige gear jeg havde inde, kunne jeg fornemme at det var noget at hente hvis jeg gik ned i kadance. Jeg lå helt nede på omkring 65 RPM og så tungt gear plejer jeg trods alt ikke at køre opad.

Endelig skulle vi ud på Strandvejen og køre klassisk skiltespurt i Klampenborg - de første 5-10 minutter ulmede der lidt krampe i højre læg men det blev kun lidt til blid nappen. Allerede i Vedbæk var tempoet ubehageligt og vi flød over hele vejen. Jeg har fuld forståelse for de bilister der hader cykelryttere hvis de ser den slags for tit. Jeg lå hele tiden blandt de 2-5 bagerste i feltet som tabte et par stykker undervejs og jeg endte vist lidt efter midten. Det var (givetvis kontrolleret) kaos men den måde at køre på falder mig meget fjern. I øvrigt stor respekt for ham udefra på mountainbike med knopdæk og med taske på ryggen, som var med det meste af vejen og først måtte lette gassen det sidste minut.

Træneren, jeg og ham der brændte mig af i det første interval, knævrede så meget at feltet kørte fra os da et rødt lys splittede os. Træneren drejede fra og jeg skulle pines af "ham der jo kun var 23" (jeg kørte desværre ikke sådan da jeg var 23). Der skulle graves i posen for at hænge på ham; havde dog fornemmet at bakkerne nu pinte ham og han knækkede totalt på Valby Bakke og så jeg fik min lille hævn. Indtil vejen havde været flad i 20 sekunder, så led jeg igen, hmm.

Men det var ovenud lækkert endelig at blive presset ud over kanten hvor der bare ikke er mere at komme efter. Det kunne have været sjovt hvis puls-delen havde virket.
Vedhæftet Fil  0417.gif   217,33K   6 Antal downloads

Intervallerne var mere end godkendte.
Det er lækkert at ACR stort set altid kører nordpå hvor der er kuperet.
Knap så lækkert er alle de gange vi kørte over for rødt og vores optræden på Strandvejen var nogo!
Det med at give tegn ved parkede biler, heller og stolper i vejen og bombekratere i asfalten var der næsten ikke noget af.
På det sociale område dumpede de med at brag.

Det var en fed dag, men kørekulturen i ACR skal man nok vænne sig til (hvis man kan) og ærgeligt at der ikke var noget hyggesnak - i betragtning af at cykelklubben kommer til at stå for 90% af min fritidskommunikation, er det et grande minus.

Dette indlæg er blevet redigeret af Gregers TF: 17. april 2012 - 22:11

#2942 Henrik S.

Henrik S.

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3.378 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:København NV

Indsendt 18. april 2012 - 08:42

Det var en fed dag, men kørekulturen i ACR skal man nok vænne sig til (hvis man kan) og ærgeligt at der ikke var noget hyggesnak - i betragtning af at cykelklubben kommer til at stå for 90% af min fritidskommunikation, er det et grande minus.

Velkommen i en rigtig cykelklub :bigsmile:

Cykelryttere er bare generelt ikke de mest sociale væsener, ellers havde de nok også valgt en anden sport. I mine øjne er der en verden til forskel på motionsklubber og rigtige cykelklubber. I cykelklubberne hersker der ofte en vis form for anarki og en høj grad af ubehøvlethed over for hinanden og omgivelserne. Tonen er ubarmhjertig hård i modsætning til motionsklubberne. Og i øvrigt også i skarp modsætning til løbeklubber, hvor man til sammenligning nærmest er høflige og flinke mod hinanden :flowers:

#2943 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.306 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 18. april 2012 - 09:46

Endnu et område hvor løb vinder :wink:
Jeg burde måske nok have set det komme (på ABCs hjemmeside står det ligefrem udpenslet at man skal tale pænt og være flinke ved hinanden - det undrede mig men nu ved jeg hvorfor) men i lyset af hvordan knævren gik på licensrytterne i Hillerød, er det alligevel overraskende.
Men det er jo bare er led mere i ligningen :4smartass:

Jeg overvejer om jeg skal tælle kalorier et par uger - efter min tur i Stege har jeg været ramt af elevatorvægt og jeg ved faktisk ikke helt hvorfor. Jeg synes egentlig at jeg både spiste lidt rigeligt i går og drak masser af vand men alligevel "manglede jeg" 1,9kg i morges. Hvis cykel-flippet holder ved, skal jeg også oppe mit kulhydratindtag i forhold til det normale og det kommer ikke uden det planlægges. Nåja, så vil jeg jo også gerne ned omkring de 86-87kg igen.
Hop-hop:
Vedhæftet Fil  vægtkurve 18042012.gif   12,27K   0 Antal downloads

Nå, nu vil jeg kaste mig over mikrofiberkludene og få kørt lejligheden over og få styr på hvad jeg har af hængepartier.

Dette indlæg er blevet redigeret af Gregers TF: 18. april 2012 - 09:47

#2944 Henrik S.

Henrik S.

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3.378 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 18. april 2012 - 14:13

Shit! Jeg husker da jeg som knægt sad nede på gulvet foran fjernsynet og fulgte spændt med da den første shuttle skulle sendes op. I dag fik den sidste sit sidste lift til museum.
Hvis jeg ikke følte mig gammel i forvejen.....

By the way: Det der er da ingenting. Jeg kan huske Apollo-missionerne og den første månelanding. Og jeg stod med mine forældre en sen, sen sommeraften på en campingplads i Schweiz i sommeren '74, hvor alle mand var af huse (af telt?) for at se Skylab passere forbi på himlen. Rumfærgerne er for mig noget hypermoderne noget i stil med hulkort og datamaskiner :rolleyes:

#2945 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.306 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 18. april 2012 - 21:56

Var det egentlig ikke Skylab der drattede ned en sommer for 35 (+-) år siden. Jeg kan i hvert fald huske stort postyr da jeg var på camping med mormor og morfar i tiden der gik indtil man nogenlunde kunne beregne hvor "noget" skulle falde ned.

HCMs bestyrelsesmøde her til aften blev aflyst og da benene meget mystisk ikke var voldsomt hærgede efter tævene i går, valgte jeg at trille med den mest oplagte klub: HvidovreCK motion som har mødested 3-4 minutters cykling væk.
Det med motion, kan man tage med et gran salt. Afdelingen er kun 3 år gammel og man har taget licenstræningsprincipperne med ned og i dag var der markant flertal af cykler med røde chips på gaflerne. Mellem intervallerne er det dog "nogenlunde" på vores præmisser men markant hurtigere end i ACR.

Efter en stille trilletur ud af byen, var det tid for første interval. Rulleskift for tre-mandshold - ikke voldsomt langt og det var ret heldigt for jeg blev parret med to licensryttere som jeg selvfølgelig måtte slippe til sidst - men så var jeg lissom kørt varm :devil:

Lidt efter et noget længere 6-mandsrulleskiftinterval hvor jeg også måtte give slip da det begyndte at gå opad mod byskiltet der afsluttede intervallet med en spurt.

Derefter 3 runder og 4 langsider: 1 rulle, 1 i medvind (med et sygt giftigt højresving for enden af en ret stejl bakke nedad), 1 rulle og 1 stigning i modvind.
Første runde lurede jeg blot på hvordan ruten var så der kunne disponeres lidt og holdt mig bagerst - men det gik sgu hurtigt ligegodt.
Anden tur gik med at finde en af de langsommere røde chips og forsøge at holde fast afstand (uden at ligge på hjul for det ville jo være snyd), det gik næsten i medvind. Opad skulle vi op i højeste gear og det gik meget bedre - også her var de 2 hurtigste helt absurd meget hurtigere men jeg blev da 3 af 8.
På sidste tur var jeg færdig. Jeg forsøgte igen at jagte den samme licensgut men det måtte jeg opgive både i medvind og opad.

Dagens store klaps kom i det følgende transportstykke hvor jeg havde det grumme svært mens de andre blot sad og smaltalkede - belastende at jeg er så ussel til at køre "og køre". Heldigvis kom vi til en bakke hvor intensiteten blev sænket en del og den steg ikke voldsomt igen (eller også var det fordi jeg lå i smørhullet i det lange stykke i piv modvind).

Det sociale var noget bedre end i går og flere kom lige op og hørte om jeg var OK og så snakker man jo lidt bagefter også.
Niveauet også en del højere og jeg skulle da ikke være meget langsommere for at falde igennem.
Teknisk også sværere end i ACR for de kørte fanme supertæt, faktisk hele tiden (undt når der blev kaglet og lavet huller :tongue:
Grotesk mange rødkørsler hvor der var MAJE MAJE rødt. En kørte direkte ud foran en bil, så ikke mange skønhedspoints.

Vedhæftet Fil  0418.gif   198,15K   7 Antal downloads

Planerne om at tage i FW bagefter blev droppet da jeg sjældent har været så sulten da jeg kom hjem. I stedet har jeg blot lavet 2x5 pistols til hvert ben.

Jeg satser på at køre en lille "eftersynstur" på sommercyklen i morgen så jeg er sikker på at den virker til næste fællestræning. Det må for faen gøre livet lidt lettere ikke at køre på vintergeden.

Dette indlæg er blevet redigeret af Gregers TF: 18. april 2012 - 22:23

#2946 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.306 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 20. april 2012 - 16:55

Ptøj; det var som at komme fra en Citroën med hydraulisk affjedring og over i en stiv Volvo med sænket undervogn. Det blev absolut heller ikke bedre af at Norrid i sin tid afsluttede bikefittet med en saddel der er for høj (om det var straffen for at dukke op med integreret saddelpind eller fordi skoene drillede og tog tid ved jeg ikke, men ærgeligt at betale for et fit der absolut ikke er verdens bedste). Dertil kommer at han ofte ikke spænder skruer osv. hårdt nok så sadlen "sad løst" og vippede ud af stilling.

Udyret (cyklen - ikke Norrid) udløste ingen mirakler; i modvind over broen sneglede jeg med 22-23 i timen, hvilket egentligt var rigeligt da da vinden rev godt og det gik ikke meget bedre henover Fælleden.
I håb om at få pulskurven tilbage, havde jeg til dagen investeret i et nyt pulsbælte men det var spild af penge - det er stadigvæk nonsens der kommer ud.
Vedhæftet Fil  0419.gif   203,4K   2 Antal downloads
Da jeg kom hjem var jeg øm i højre knæ (det plejer ellers aldrig at drille) samt i nogle "fiberbundter" ned i begge lægge. Dertil var jeg hudløs et ret ærgeligt sted.
Jeg har dedikeret et par sko til sommercyklen og har lagt lidt ekstra wedges ind og må så lige justere lidt mere på saddelhældingen. Please virk!

I dag var jeg en tur i FW:
Crosstrainer: 5 min
Chinups: 8,8,8,8
Bicepcurl: 10x20, 10x20
Skrå bænk, DB: 10x20, 6x34, 6x34
Bænk, alm: 12x60, 12x60, 12x60
Laterals: 10x10, 10x10
Military: 10x30, 10x30, 8x30 - så knasede skulderen for meget
Tricep pushdowns: 8x32½, 8x32½
Planke på bold: 2x med albuerne ude så tiden blev ca ½min
Lændemaskine: 15x60, 15x60
Sideplanke: 2x??
Crosstrainer: 5min

Dette indlæg er blevet redigeret af Gregers TF: 20. april 2012 - 17:26

#2947 Elkjærmark

Elkjærmark

Prospect

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.698 Indlæg:
  • Logbog
  • Køn:Kvinde
  • Sted:Bredballe, Vejle Ø

Indsendt 20. april 2012 - 17:38

I håb om at få pulskurven tilbage, havde jeg til dagen investeret i et nyt pulsbælte men det var spild af penge - det er stadigvæk nonsens der kommer ud.

Tror du ikke, at du skulle få sendt computeren ind i stedet for? Garmin har eftersigende en glimrende kundeservice, så mon ikke at du kan forvente hurtig ekspedition?!?!
/Jannie Mark

#2948 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.306 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 20. april 2012 - 20:34

Det er ikke en dårlig ide, faktisk.

Mens jeg sidder og venter på at at blive søvnig spekulerer jeg over om tandlægen mon har husket min nye mailadresse så hun kan indkalde mig til service?

Og måske er jeg alligevel ikke for gammel til PCspil; jeg mangler bare lige det rigtige udstyr!!!!!

Dette indlæg er blevet redigeret af Gregers TF: 20. april 2012 - 20:34

#2949 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.306 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 21. april 2012 - 11:24

Klokken 0900 stod jeg klar ved Sundby Kirke og klar til at give den gas. Desværre var det øvrige fremmøde en vægtløfter fra AK Thor som lige havde fået en cykel og var ude på sin første tur og en håndfuld meget mudrede MTBs. Meldingen var at HVIS der var nogen ved Bellahøj, så var det givetvis licensryttere.

Scheiße! Nå, men jeg fulgtes med vægtløfteren og fik en rundtur i Dragør (præcist så hyggeligt som man siger) og jeg har for første gang været i nærheden af en lufthavn - ja, jeg har jo aldrig været på charterferie eller det der ligner. Vi burde næsten have været om omkring flyvergrillen for der kan man købe is!
Opslået billede

Det blev nu bare til en trilletur der næppe gør det store indgreb i stængerne i morgen.
Vedhæftet Fil  0421.gif   121,88K   3 Antal downloads

Dette indlæg er blevet redigeret af Gregers TF: 21. april 2012 - 12:02

#2950 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.306 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 22. april 2012 - 18:07

Da jeg alligevel skulle aflevere en røvfuld licenskort til cykelklubben oppe i Hørsholm, kunne jeg lige så godt cykle en tur med gutterne deroppe. Et pænt fremmøde gav 3 hold - som altid undrede jeg mig over at man ikke klemte et hold ind mellem 1 og 2 men det er åbenbart ved det gamle.

Snithastigheder kan egentlig ikke rage mig mindre men har alligevel være lidt "trykket" over at ligge med 23-25 når de andre suser rundt med 30 men efter i dag kan jeg heldigvis trøste mig med at min computer viste 4 i timen mindre end de andres - det med ikke at have den på autostop er åbenbart ret dyrt. Og nu er jeg sådan set ligeglad igen :wink:

Jeg gider ikke bore i alt der skete på turen, blot konstatere at alt gik min vej i dag. Det begyndte med et 2-mandsintervel hvor jeg startede sidst med en der "i min tid i klubben" kørte på hold 1 og vi kom alligevel først i mål plus at jeg undervejs fik smidt ham af.
Diverse spurter var næsten Kermitsk eksplosive med stort hul ned til nummer 2. Den ene (let nedad bakke og formodentlig også i medvind) klokkede ind på 63,8 i timen som max og det er i alle fald ny PR med eller uden snydeagtige forhold.
Der er dog slet ingen at farttoppene der fremgår af kurven, man skal åbenbart holde farten i en vis tid før den bliver lagt på lager eller også skal Garminen sættes til at registrere anderledes?!?

Lullet hen af lyskryds og bøllebank af licensfolk har jeg slet ikke opdaget at det måske slet ikke står så slet til endda. Men det bliver først sjovt hvis det på et tidspunkt lykkes at tryne en de røde chips i et eller andet interval. I mangel af andet må det næsten være det som er målet for 2012.

I dag var det en fin lille tur af den slags ture hvor man tænker "ØV" når den er slut fordi den gerne måttet have varet en time længere. Den følelse går HELT sikkert over når jeg igen går løber ind i overmagten men det glæder jeg mig alligevel allerede til.

Vedhæftet Fil  0422.gif   128,56K   2 Antal downloads

Alt i alt funker træningen fantastisk for tiden, det må jeg huske at nyde.
Dog kommer jeg allerede nu til at sende min nye cykel/ramme til rep. At forgaflen er løs kan jeg selv rette op på men når der kommer slør i den allerede efter 40-60km ved jeg ikke lige hvad jeg skal gøre ved den. Hvis næste uge bliver fyldt med regn passer det udemærket at bestige vintergeden igen - så er der i hvert fald skærme på.

Efter at have have tusset lidt rundt, tog jeg i FW:
Romaskine: 5 min
Squat: 15x20, 10x60, 5x100, 2x105, 2x105 - jeg må have været overgearet efter cykelturen for de var fjerlette
Lægstativ: 15x100, 15x100, 15x100, 15x100
Lårcurl, siddende: 15x50, 8x90, 8x90 - jeg tror det er en rep-PR men gider ikke spole loggen igennem for at checke
Kropshævninger, neutralt greb: 10, 8 med pause i toppen
Bicepcurl: 16x18
Skrå bænkpres, DB: 15x18, 8x34, 8x34
Laterals: 12x8, 12x8
Triceps pushdowns: 16x35
Lændemaskine: 15x60
Mavemaskine: 15x80
Sideplanke: 1x ??

Tirsdag holder jeg 100% hviledag. Om jeg skal andet end at cykle til/fra arbejde i morgen kommer an på bentøjet. Det frister med en aftentræning på velodromen men jeg skal nok til at passe på at jeg ikke spænder buen for hårdt.

Dette indlæg er blevet redigeret af Gregers TF: 22. april 2012 - 18:10

#2951 Henrik S.

Henrik S.

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3.378 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 22. april 2012 - 18:49

Alt i alt funker træningen fantastisk for tiden, det må jeg huske at nyde.

Yes sir :smilerock:

#2952 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.306 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 23. april 2012 - 13:51

Lidt morgenunderholding.

Efter få minutters cykling var der ung gut som tydeligvis havde ræs i tankerne; den leg kunne vi godt lege. Han skulle nu nok have været mere realistisk om sine evner, hvis ikke jeg havde pint/leget med ham ved at holde øje med hans skygge og vejrtrækning, kunne jeg have sat ham i løbet af ingen tid - nu fik han lov at stege på hjul før han pludselig opgav.

Men nu var der trykket på knappen og da stængerne var utidigt i hopla, var det for fuld skrue indtil jeg nærmede mig indre by. På vejen ovehalede jeg nummer kun 3 i cykeltøj i den tid jeg har cykelpendlet. Hun var i fuldt cykeldres bortset fra at cykelskoene var erstattet med lange støvler med høje hæle; det så ret spøjst ud.

De sidste 35 meter før DSBs dør til cykelkælderen, bliver jeg antastet af en politistrisserbetjent fordi jeg er kørt ind (altså ude på vejen) hvor der er indkørsel forbudt. Undtaget for HTbusser og ærindekørsel til Nimb og S-tog. At jeg skulle derind købte han heldigvis. Han havde nok været i sin gode ret til at forlange at jeg kørte på cykelstien men da den er indhegnet af betonklodser, skal jeg bruge over 5 minutter på at køre ned til Vesterbrogade? og u-vende i et lyskryds = 2-3 røde lys. Så jeg plejer at snige mig hen til klodserne og når der ikke er busser i syne, så kører jeg de sidste meter. Joh, de ufine Kjøwenhawner-unoder kommer snigende :blush:

Hvis bentøjet også er fint på vej hjem, satser jeg på lidt banecykling men da jeg har senere fri end jeg havde regnet med, skal jeg ikke have rød bølge hjem, for så kan jeg ikke nå det.

#2953 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.306 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 23. april 2012 - 19:23

PISSEFÅKKINGLORT OG LAGKAGE!!! 5-8 minutter skilte det ad og snot jeg er negativ.
MEN.
Men det er jo kun positivt at jeg ikke træner af sur pligt. Jeg havde dog håbet at kunne brænde det sidste krudt af. I forsøget har jeg endda ædt en pose minutnudler tfor at carbe op i en fart.
For at være lidt praktisk, så bliver denne uge nemlig en restitutionsuge. Jeg har de sidste uger mere end fordoblet min træningsindsats (hvis man tager intensiteten med) og selvom jeg ikke kan mærke det, vil mit aldrende skrog helt sikkert have godt af at komme til hægterne.
Da ugen vist bliver ret regnfuld, kan jeg passende spare en cykelvask eller to, plus ikke ærgre mig alt for meget over at undvære sommerlågen mens den bliver fikset.

Til gengæld vil jeg i morgen tage ind til byen og se på den dersens banjo. Jeg har fået lidt penge retur fra TDC. Ikke nok til at dække regningen fra VIBO men da jeg havde planlagt udgifter til Bella Skilte Cup (samme koncept som Sommercup) som jeg desværre ikke når at være med til, så sparer jeg nogle skejser der. Jeg skal dog lige være sikker på at kunne komme fornuftigt fra start med det helt basale som hvor pølsefingrerne skal være. Men nu ser jeg på den.

Men jeg ville nu alligevel gerne have været herinde (evt spol små 2 minutter ind)

Føj for en røvfuld :4boxing: - cyklingens Eddie "The Eagle"

Dette indlæg er blevet redigeret af Gregers TF: 23. april 2012 - 19:26

#2954 RuneR

RuneR

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 412 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Taastrup

Indsendt 24. april 2012 - 11:36

Glæder mig til at høre en lille melodi fra din side :music:
Uganda manden har da også lige lidt ekstra at slæbe rundt på, og sidder ikke helt så pænt på den cykel :4smartass:
Hvad træder man mon af watt?

#2955 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.306 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 24. april 2012 - 14:00

Jeg er lige kommet hjem fra musikbutikken. Enten var det dumt at gå derind omkring frokosttid eller også har kapitalismen gjort den slags butikker anderledes end da jeg var knægt og familien skulle købe orgel. I dag var ligesom i Netto: een mand ved kassen, 5-8 i køen og der var ikke tid til spørgsmål andet end at pege og så var svaret "derovre". Jeg må indrømme at jeg gik igen inden det blev min tur. Men jeg fik oset lidt rundt :bigsmile:
Når jeg kommer hjem i aften går jeg lige på youtube igen og ser om der er lidt vids med det helt elementære og ellers bestiller jeg lidt lære-materiale som forhåbentlig løfter sløret for om jeg så også køber instrumentet. Indtil videre er det i hvert fald planen.

Jeg har desværre ingen ide om wattene - der er så stor forskel på hastighederne på landevej og bane at det ikke giver mening at sammenligne. Men skal jeg gætte, så har han sikkert ligget omkring de 1000 midtvejs. Jeg kan ikke tro at han var været deroppe i accelerationsfasen for hans start var godt nok ringe. Det ligner nogenlunde når H60 øver sig op til veteran-DM og det gør jeg altså bedre.
Den sidste omgang har han enten opgivet eller er eksploderet på, for han kører den med 45 i timen - frit vurderet udfra fornemmelsen fra wattmåleren på Tacxen så ligger vi nok omkring små 400watt, tror jeg.

Men hvis du spenderer mig en wattmåler skal jeg hjertens gerne tage den med på banen, så har vi noget at gå ud fra :tongue:

Dette indlæg er blevet redigeret af Gregers TF: 24. april 2012 - 14:02

#2956 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.306 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 25. april 2012 - 16:57

Hmm, jeg ville egentlig have trillet en lille hyggetur på cyklen nu, men det tøj der passer til temperaturen ligger i "stinkebøtten". Håber det bliver lidt koldere i løbet af aftenen - så tager jeg lygter på vintergeden og kører en times tid men næppe noget der er værd at nævne yderligere. Nå ja: hvis vejene er blevet tørre, så slipper jeg også for at rengøre cyklen :rolleyes:
Mere interessant er det at jeg fik købt fætteren her
Vedhæftet Fil  banjos likørstue.jpg   18,43K   0 Antal downloads

Det blev ikke den som Excess linkede til, for den var hverken i butikken eller på lageret. I stedet fik jeg modellen dyrere til samme pris. Da det var udstillingsmodellen, fik jeg også en taske med uden beregning så den kunne komme tør hjem (det regnede) , så det var jo ganske fint. Det er så en open back banjo men det var først da jeg kom hjem at jeg opdagede at der er forskel på hvilken type "man" bruger til de forskellige genrer.
Men pyt med det! Det går nok en rum tid før det er noget jeg jeg lægger mærke til.

Problem nummer et var at få stemt den, for puha :dead_banana:
Heldigvis havde jeg et målebånd så jeg kunne sætte bridgen rigtigt. Men jeg må have fat i sådan et stemme-dims som viser om der skal spændes eller slækkes på strengene, for det er mit gehør ikke godt nok til at klare i frihånd men indtil videre må det du.

Dette indlæg er blevet redigeret af Gregers TF: 25. april 2012 - 16:59

#2957 Spinderella

Spinderella

Accelerated standstill

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2.743 Indlæg:
  • Logbog
  • Køn:Kvinde
  • Sted:Aarhus

Indsendt 25. april 2012 - 18:33

Hvor fedt at du har købt dig et instrument! :cheer:

Har du overhovedet spillet noget før eller starter du helt grøn ud? Ja, stemning kan være rigtig svært - men hvis du selv kan holde ud at høre på det, så gør det jo ikke den helt store forskel så længe du ikke spiller med andre.

Jeg er sikker på at det nok skal bringe dig en masse glæde (og rigtig mange frustrationer og vabler på fingrene, men det hører ligesom med :cool: ).
Hard work often pays off over time, but laziness always pays off now.

#2958 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.306 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 25. april 2012 - 20:50

Mine forældre havde et orgel og på et tidspunkt havde jeg også mit eget på værelset men det blev aldrig til ret meget andet end "Matador" og de 7-10 stykker julemusik som jeg kunne i søvne. Ellers har jeg aldrig spillet på noget før. Så på strengeindstrumenter er jeg helt jomfruelig.
Banjoen er heldigvis rigtig hyggelig at sidde med. Efter 45 minutter hvor jeg slavisk fulgte noget fra youtube, kollapsede min koncentrationsevne dog. Efter en pause tog jeg den med ind foran "kender du typen" og kørte skiftevis et simpelt "banjo roll" og en anden ram-kun-en-streng-ad-gangen-øvelse :blush: mens jeg så TV. Ved ikke om det er for tidligt med det, men det skulle helst ende ligesom crawl-ben (burde være) og bare kunne køre af sig selv uden at skænke det opmærksomhed.

Til gengæld kom jeg ikke på cyklen; mentalt har sommeren altså trukket sig ned over mig og jeg GAD vitterligt ikke at skulle rode rundt i mørke. Måske i morgen og ellers er det også ligegyldigt.
Jeg når det jeg når :hippy:

Til gengæld er der en sjov lille debat på Feltet.dk om der skal være hår på cyklistben eller ej. Og gu skal der ej det! Hækkesaksen har derfor været i aktion men ups hvor ser det tåbeligt ud når man er vinterbleg uden lirestriber og nu er resterne fra sidste år altså væk. Det er næsten, men også kun næsten, værre end korte rør over pelsen.

Cyklen har i øvrigt været omkring Heino og den blev fikset på stedet og uden at jeg skulle betale for det. Nu så jeg ikke alt som skete men umiddelbart lagde han "en halv" spacer mere under styret fordi "der ikke var nok at tage fat i".
Der er snart ikke meget af bikefittet tilbage :4goodbye:
Umiddelbart synes jeg heller ikke at det giver mening - jeg kunne forstå hvis han havde fjernet en spacer :unsure:

Dette indlæg er blevet redigeret af Gregers TF: 25. april 2012 - 20:52

#2959 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.306 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 26. april 2012 - 09:57

Da jeg vågnede i morges kylede jeg lidt lidt havregryn i kæften, bællede en liter vand og ilede på cyklen. Lige præcis i dag "valgte" jeg ikke at vågne tidligt og planen var at køre inden regnen kom.

Nu var plan B at køre regnen i møde og når vi mødtes at vende om og så håbe at køre fra den igen. Det virkede faktisk perfekt - når jeg havde mange røde lys, begyndte det at blive vådt og når jeg kunne køre uden ophold, kørte jeg ind i tørvejret igen. Snak lige om at have det timet og tilrettelagt
Opslået billede
Jeg nåede hjem i tørvejr og det var faktisk først da jeg spolede af (hvilket sikkert var helt unødvendigt) at jeg endte i rigtigt regnvejr. Cyklen måtte lige have en campingvask på badeværelset.

Turen kunnet have været fuldstændigt uinteressant hvis ikke det var fordi at jeg faktisk sidder bedre på den efter Heino pillede ved styrhøjden. Når jeg har fat om grebene, sidder jeg bedre end nogensinde. Om det fjernede at der kommer slør, var turen for kort til at afsløre.

Da jeg ikke er bleg for at indrømme når jeg har været en idiot, tør jeg poste denne PULSkurve:
Vedhæftet Fil  0426.gif   109,45K   8 Antal downloads
Ganske vist havde jeg det nye pulsbælte på sidste gang jeg forsøgte at få pulsen frem men det var stadigvæk den gamle sender :4slap:
Nu virker det.

Dette indlæg er blevet redigeret af Gregers TF: 26. april 2012 - 09:59

#2960 Gregers TF

Gregers TF

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.306 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 27. april 2012 - 19:21

I går havde jeg fint besøg af en tidligere MOLbo + vedhæng. Det passede lige med at jeg kunne nå til svømning bagefter. Crawlen kørte virkeligt skidt i går så hoppede over til bryst. Til sidst ovre i 1,80 - det bliver der fokus på de næste gange for jeg tror at både jeg og træneren har opgivet at få mig crawl-klar til offentlig svømning inden svømmeskolen slutter. Men jeg vil VIRKELIG gerne komme i svømmehallen også i sommerpausen så nu må jeg vænne mig til den større vanddybde.

I dag har jeg cyklet årets første tur i korte rør. Jeg var klar til at vende hjem og tage knækogere på hvis det var koldt men det var det ikke.
Modvinden var styg - sidevinden værre. Efter at være blevet overhalet af en lastvogn, blev jeg fanget i sidevind og turbulens og endte ude i rabatten. Kan ske at man skulle overveje lavprofilerne en anden gang det lufter sådan. Konceptet med en rolig tur, skred stille og roligt i modvinden men gik helt på gulvet da jeg øjnene lidt fart i medvind.
"Hjemme" på Gl Køge Landevej, droppede jeg derfor planen om at styrketræne bagefter. I stedet lagde jeg fra land fra rødt lys i ret højt gear og dampede afsted indtil nålen passede 50.
Vedhæftet Fil  0427.gif   124,87K   1 Antal downloads

Desværre var der atter slør i forgaflen da jeg kom hjem. Så cyklen bag i dytbilen og ind til Heino igen. Denne gang blev den trukket ind på værkstedet. En eller anden dims inde i forgaflen fik en tur og så røg spaceren fra sidst af igen. Nu håber jeg altså at det holder for godt nok er det hyggeligt at komme i Heino men det koster sq penge hver gang.

Det er muligt at det er kikset med saddeltaske men efter i dag blev jeg nødt til at købe en. Trøjen er pisse irriterende når lommerne er tynget med nøgler, telefon, to slanger+dækjern, kædeadskiller og er par umbraconøgler. Tænk hvis der også skulle være proviant :gal:

De næste par dage holder jeg mig til pendlercykling og så vi se hvad der frister mest på mandag: HvidovreCK eller banecykling.

Dette indlæg er blevet redigeret af Gregers TF: 27. april 2012 - 19:23

0 Bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere