XAX


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

19/7-2002:

Startede kl. 14.45, sluttede kl. 16.15

Første dag med Sheiko, starter dog op med lørdagens træning idag, således at det passer med mine normale træningsdage.

Dagens arbejde:

Dødløft fra skive:

1 x 1 x 60 kg

1 x 1 x 90 kg

6 x 1 x 120 kg

Miltary Press:

5 x 5 x 45-47,5 kg

Rack pulls:

1 x 1 x 130 kg

6 x 1 x 167,5 kg

Decline Weighted Situps:

3 x 5-6 med 16 kg

Ah ja, det er skønt at være tilbage igen. Mit dødløft har ikke tabt så meget, men derimod var mit greb rent hæmmet i dag pga. ømhed, og det gav også lidt ryk i underarmen i rack pulls. I military press har jeg mistet en del, men det kommer hurtigt igen, og desuden så tog jeg det med ro i dag, skulle ellers også have lavet lidt Power Clean & Press, men gad ikke. Pga. travlhed, fordi vi blev nødsaget til at bade hjemme hos Baardi bilder, måtte jeg nøjes med at slutte af med lidt mave.

En god træningsdag i dag :banana:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Rod> du kan se det oprindelige CMS program her,

http://www.zyworld.com/powerlifting/sheikocms-ms1.htm

og så kan du sammenligne med den første uge i min log for at se de små ændringer jeg har lavet hist og her. Det er grundlæggende meget små ting. Men allesammen er meget velovervejet ;)

Grunden til singles er fordi xax har fulgt min første indskydelse. Oprindeligt ville jeg have kørt singles da det virker godt for mig, men det er simpelt hen for let på lørdags dagen, men den lave intensitet, så jeg skiftede til doubles. Det samme kører vi også i alm. dødløft om onsdagen istedet for triples.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

19/7-2002:

Startede kl. 14.45, sluttede kl. 16.30

Dagens arbejde:

Squat:

1 x 2 x 60 kg

1 x 2 x 90 kg

5 x 2 x 120 kg

Bænkpres:

1 x 3 x 50 kg

5 x 3 x 75 kg

Squat:

5 x 4 x 105

Old school Frontsquat:

2 x 8 x 60 kg

DB Rows

3 x 5 x 44-50 kg (Havde lidt ondt i håndleddet, og var også bustet her :dead: )

Rev. hyperextension:

1 x 12 x 15 kg?

Squat er stadig lidt af en pain at køre ordentlig med den nye stil, men i sidste runde i dag kørte det faktisk godt. Bænkpres kørte ok, dog lidt tungt, fordi det er lang tid siden at jeg har bænket ordentlig samt at højre arm ikke er helt villig til at låse ordentlig ud, men det er blevet bedre siden sidst. Needless to say, så foregik assistenceøvelserne med lidt færre kg end normalt, for der var simpelhen ikke overskud til at køre 100% på til sidst.

En hård men god træningsdag i dag :ilovemuscle:

Link to comment
Share on other sites

Squat er stadig lidt af en pain at køre ordentlig med den nye stil

Jeg kan forstå på det hele at du fik rettet på din stil til MOL træf? Hvad er det nye ved det? Det kan jo være at man kan lære noget... ;)

Er du ellers blevet hooked på sheiko'en endnu? Det er nu et dejligt hårdt program :devil:

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Min nye squatstil består i tættere stand, stangen længere nede - på post. delts, og så et thumbless grip på stangen. Det skulle i sidste ende resultere i flere kg, men indtil videre skal jeg lige vænne mig til, men jeg er overbevist om at det hjælper når jeg først har det på plads.

Er iøvrigt ret glad for Sheiko... :devil2:

Link to comment
Share on other sites

Ahr tættere stand, den fik JFK også rettet op på ved mig, jeg kom ellers og troede at jeg var rigtig smart med en superwide WSB squatstand :bblush: og det har da hjulpet for mig. Jeg kan dog ikke se hvorfor det skulle gøre en forskel at køre med thumbless greb...

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Jeg sviner lige lidt mere i din Log. Håber ikke at det gør noget :bblush:

JFK>> Er det noget du vil anbefale alle at bruge, og kan du give en mere dybdegående forklaring på hvorfor det er så godt?

Er det noget der er udbredt blandt hardcore styrkeløftere?

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Rod> jeg kan ikke mærke nogen forskel. Jeg kan heller ikke umiddelbart se hvad det er for en nerve som bliver afklemt fordi man holder tommelfingeren rundt om. Det er jo ganske få muskler som er involveret i bevægelse af tommelfingeren. Men måske Jan kan uddybe......

I bund og grund er det vel trial and error. Hvis det kan spare nogen for smerte, så er det godt at gøre. Hvis andre ikke mærke en forskel, så gør det som falder dig mest naturligt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

21/7-2002

Startede kl. 12.30, sluttede kl. 14.20

Dagens arbejde:

Dødløft:

1 x 2 x 80 kg

1 x 2 x 120 kg

6 x 2 x 155 kg

Bænkpres:

1 x 2 x 50 kg

5 x 2 x 75 kg

Dødløft til knæ:

5 x 4 x 135 kg

Goodmornings:

2 x 5 x 80 kg

DB Sidebend:

2 x 5 x 50-52 kg

Facepulls:

2 x 8 x 60 kg

Dagens træning startede lidt skidt, havde glemt mit papir med dagens program, så jeg måtte arbejde ud fra hvad jeg kunne huske, hvilket resulterede i et sæt for meget i alm. dødløft. Jeg fik fat i en bøjede stang(fra MOL-træf af :hehe: ) til dødløft, hvilket jeg først fandt ud for sent, og så doven som jeg nu er, så valgte jeg at fortsætte, dog med straps, fordi lortet roterede i hænderne på mig. Mit bænkpres lider stadig under i min høje arm, ligesom jeg måske skulle runde ned i stedet for at runde op ved kg i bænkpres(skulle have taget 74 kg i dag), og det kørte en anelse for langsomt efter min smag. Resten kørte fint nok, havde ok overskud til et par hjælpeøvelser.

Endnu en hård men god træningsdag :devil:

Har iøvrigt DOMS i mine quads, faktisk yderst sjældent det sker... :blink:

Link to comment
Share on other sites

23/7-2002:

Startede kl. 14.00, sluttede kl. 15.45

Dagens arbejde:

Bænkpres:

1 x 3 x 50 kg

5 x 3 x 72,5 kg

Squat:

1 x 3 x 90 kg

5 x 3 x 120 kg

Glemte et sæt... :bblush:

Bænkpres:

5 x 3 x 67,5 kg

Decline bænkpres med medium greb:

2 x 6 x 60 kg

Rear Lateral Raise:

2 x 8 x 8 kg

Cable rows:

2 x 5-10 x 80-75 kg

Det kørte faktisk godt i dag, specielt i bænkpres, hvor jeg i sidste runde eksperimenterede med pauser forskellige steder i bevægelsen. Squat kørte ok, jeg har dog besluttet mig for at bruge alm. greb her, i stedet for thumbless greb, som jeg ikke helt bryder som meget om.

En god træningsdag i dag :)

Link to comment
Share on other sites

jeg skal se om jeg kan finde noget på skrift om det med tomlen.

det var noget den forige landstræner gik meget op i.

han skrev en artikkel i et af styrkeløftbladene om squat, der står der noget om det.

hygge

Link to comment
Share on other sites

24/7-2002:

Startede kl. 13.45, sluttede kl. 15.40

Dagens arbejde:

Dødløft fra skive:

1 x 2 x 90 kg

6 x 2 x 127,5 kg

Military Press:

5 x 5 x 40-57,5 kg

Rack pulls:

1 x 1 x 140 kg

6 x 1 x 170 kg

Decline Weighted Situps:

3 x 5 med 16-18 kg

Jeg startede dagen med DOMS i lænden, ikke just så lækkert i betragtning af det er en dødløft dag, men det gik alligevel. Jeg kan også notere mig for en ny PR i dag, +5 kg i 5RM i Military Press, ikke dårligt i betragtning af Sheiko og en øm lænd. Rackpulls kørte ok, og ja, jeg hader mere eller mindre denne øvelse, føles så forbandet akavet at trække så højt oppe fra.

En god træningsdag i dag :kickass:

Link to comment
Share on other sites

Har haft problemer med komme på nettet, men det er blevet fikset nu... :bigsmile:

Så jeg skyder lige et par hurtige logs af...

26/7-2002:

Startede kl. 14.15, sluttede kl. 16.00

Dagens arbejde:

Bænkpres:

3 x 3 x 72,5 kg

3 x 2 x 80 kg

Squat:

5 x 3 x 120 kg

Bænkpres med 1 sek. pause i bunden:

4 x 4 x 67,5 kg

BB Rows:

3 x 6 x 80 kg

Sluttede af med lidt cleans og så liige et enkelt sæt Military Press :bblush:

Ikke så meget at arbejde i dag, bænkpres kørte ok, 80 kg føltes ligeså tungt(eller let) som de 67,5 kg. Squat kørte ok.

En overgennemsnitlig træningsdag i dag :)

Link to comment
Share on other sites

28/7-2002:

Startede kl. 15.00, sluttede kl. 16.55

Dagens arbejde:

Dødløft:

5 x 2 x 155 kg

Bænkpres:

5 x 2 x 72 kg

Dødløft til knæ:

3 x 4 x 135 kg

Statisk hold med DB, en af gangen:

3 x 52 kg x 15-20 sek.

Facepulls:

2 x 8 x 60-65 kg

Mit greb led i dag stadig under højre arm, kombineret med et svedige hænder pga. vejret, og så nogle bøjede stænger, så måtte jeg ty til straps i første runde dødløft. Jeg har også besluttet mig for at indlægge noget conditionwork(grebstræning og squat walkouts) i stedet for alt meget assistancetræning, da jeg også godt kan mærke at lænden er hårdt belastet lige for tiden, og så er der ingen grund til at pine den mere med goodmornings og lign.

En ok træningsdag i dag :bored:

Link to comment
Share on other sites

30/7-2002:

Startede kl. 13.40, sluttede kl. 15.05

Dagens arbejde:

Squat:

5 x 3 x 120 kg

Bænkpres:

5 x 3 x 67,5 kg

Squat:

4 x 4 x 105 kg

Lidt for meget sol på stranden i går kombineret med en ulidelige varme i dag gjorde simpelhen at jeg droppede alt hvad der hed assistenceøvelser i dag, ligesom min lænd er godt mærket efterhånden, som tidligere nævnt. En lettere solskoldet ryg gjorde squat i dag til en pænt smertefuld affære, dog var jeg så stædig at jeg ikke ville bruge nakkepude eller håndklæde. :devil:

En kogende træningsdag i dag :dead:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share