XAX


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

6/7-2002:

Ja, så blev det tid til MOL-træf, og hvilket træf det blev. Det blev ikke til nogen personlige rekorder, ja måske i Power Clean & Press, da jeg netop vil spare mig til stærkmandskonkurrencen og lagde ud med denne, men desværre gik det ikke helt som jeg havde forventet, men det kan I læse mere om i den kommende artikel som jeg vil skrive til MOL og se i de filmklip som Klaus forhåbenlig har klar her om et par dage...

Udover at jeg fik lært en del i squat og bænkpres, så fik jeg også prøvet lidt vægtløftning, og det må siges at være en fascinerende sport, både teknisk og styrkemæssigt, og vores vægtløfter klarede sig også ret pænt i stærkmandskonkurrencen, mildt sagt... :eek:

Efter omklædning og en tale så var det tid at afslutte træffet officialt. Nogen tog hjem, men jeg og et par stykker skulle ud og spise lidt. Vi tog på rov på Burgerking. De fik ihvertfald travlt derinde, da vi stort set alle sammen skulle have store burgere :cheeburga:

Og gæt hvad vi mon snakkede om mens vi spiste? TRÆNING, TRÆNING og atter TRÆNING... :hehe:

alt i alt var det absolut fed dag på mange måder, og kanon at møde mange af MOL's brugere IRL :bigsmile:

:ilovemuscle::kickass:

Link to comment
Share on other sites

Ja det var et godt træf. Jeg havde mest glæde af teknikdelen, men stærkmandskonkurrencen var også fin. Var især imponeret af ham Tonni, han er for vild :dropjaw:.

Angående dit 4 dages Sheiko, kunne du ikke poste det?

Link to comment
Share on other sites

Tak for et godt arrangement XAX, Svendborg gutterne var yderst tilfredse med hvad i havde formået at stable på benene.... Meeeeen vi så dig jo ikke pose i den lyserøde G-streng.... :lol: :lol: :angry: he he. Håber som du selv siger, at der vil komme et MOL-træf 2!! :kickass:

Link to comment
Share on other sites

-> Ripper

Ja, så skulle du have mailen nu. Det er godt en 4 dages version, men ellers kan du finde 3 dages version på getbig.

-> anyone

Jeg træner tidligst onsdag igen. Indtil videre kan jeg ikke bøje og strække armen helt uden at det gør lidt ondt, og desuden så skal såret også lige have lidt tid til at hele sig.

En ting er sikkert. Jernet har lært mig lidt om respekt og ydmyghed... :angel:

Link to comment
Share on other sites

Æv, jeg kan ikke se filen, for jeg har ikke Excel :(, men tak alligevel...

Jeg har dog fundet et tredages Sheiko på Andrey Butenkos hjemmeside. Jeg begynder ligeså stille med at vænne kroppen til workloaden, så jeg ikke løber panden mod en mur... Hvor ofte vil du køre hjælpeøvelser til lat og skulderen udelukker du vel fuldstændigt?

Jeg skal lige have lidt vejledning til deload og peaking phase, da disse principper er helt nye for mig, idet jeg jo har kørt WSB.

Link to comment
Share on other sites

Æv, jeg kan ikke se filen, for jeg har ikke Excel :(, men tak alligevel...

Jeg har dog fundet et tredages Sheiko på Andrey Butenkos hjemmeside. Jeg begynder ligeså stille med at vænne kroppen til workloaden, så jeg ikke løber panden mod en mur... Hvor ofte vil du køre hjælpeøvelser til lat og skulderen udelukker du vel fuldstændigt?

Jeg skal lige have lidt vejledning til deload og peaking phase, da disse principper er helt nye for mig, idet jeg jo har kørt WSB.

Hej Ripper

Prøv at sende filen til mig og så skal jeg se om jeg kan konvertere den for dig ;) [email protected]

Link to comment
Share on other sites

Latøvelser vil jeg nok køre 1-2 gange om ugen, og skulderøvelser en gang om ugen, dvs. Military Press og skulderpres, mens jeg vil bestræbe mig på at få kørt nogle rear lateral raises så tit som muligt for ikke at skabe for stor ubalance.

Mht. deload og peaking fase ved jeg ikke helt hvordan de kommer til at se ud endnu, men Thomas J vil vist give mig de sidste detaljer om dette når tiden er inde, ellers kan du altid lure lidt i Cilius's log, da han også har kørt Sheiko.

Link to comment
Share on other sites

9/7-2002:

Ikke en træningsdag, blot en af de dage hvor jeg nedfælder nogle tanker omkring min træning.

WSB var blandet fornøjelse at prøve, selve træningsformen var nu sjov nok, at lave max hver uge er faktisk noget som tiltaler mig rimelig godt. Desværre så var det kun i dødløft at WSB gav store resultater, mens resultaterne i squat og bænkpres ikke har stået mål med tiden og anstrengelserne, og det er så også de to løft som jeg skal arbejde på i fremtiden.

Her i denne uge står den på deload, måske ingen træning overhovedet pga. albuen, og herefter står på Sheiko de næste 6 uger, så det bliver nok en hård start. Jeg tror at jeg får mere ud af træne selve øvelserne i stedet for alle mulige sjove varianter, som man nu gør i WSB. Hvis resultaterne viser sig at være gode, så tager jeg nok en runde til med Sheiko, selvom jeg havde planlagt at begynde på et 3 dages Bill Star program efter den første Sheiko cyklus. Nu får vi at se hvordan det flasker sig... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

12/7-2002:

Startede kl. 13.45, sluttede kl. 15.??

Dagens arbejde:

Squat:

6 x 3 x 90 kg

Bænkpres:

2 x 3-6 x 60 kg

Cleans:

2 x 1 x 40 kg

Stød:

3 x 1 x 40 kg

Donkey Calf raise:

2 x 10 x 100-120 kg

Weighted situps:

3 x 6 med 16 kg

Forsøgte med lidt db rows og cable cross flyers, men pga. smerte i venstre håndled stoppede jeg

Så blev det endelig træningstid igen, og den stod på lidt stille og rolig rehabiliteringstræning i dag. Jeg eksperimenterede lidt med ægte powersquat som jeg lærte det til MOL-træf. Min ryg var ikke vant til stangens placering, så det gjorde lidt ondt, ligesom nakken på en squatjomfru, :hehe:

Bænkpres og stød gjorde lidt ondt, da jeg ikke kan låse ud helt med albuen pga., men jeg valgte at lave dem alligevel, da det kun var lidt overfladisk smerte og til at leve med. En og lidt trist ting er dog at pga. overdreven brug af computer har jeg fået meget ondt i venstre håndled(lige for tiden bruger jeg venstre hånd ved computeren) så jeg må drosle kraftigt ned, og derved bruge mindre tid på MOL :(

En hyggelig og lidt smertefuld træningsdag i dag :smashtard:

Link to comment
Share on other sites

velkommen tilbage, det re jo ladrig sjovt ikke at kunne træne.

det med pik huden i nakken skal nok gå over, det kræver lidt tilvending.

:banana:

men der er nu sundt nok med en lille pause en gang i mellem, så det har nok ikke betydet noget for de styrke.

godtræning

Link to comment
Share on other sites

Hey xax, spændende udvikling i din træning. Ser meget perspektivrigt ud. Glæder mig til at høre lidt dine erfaringer med ægte power squatning. :) Ærgeligt det med hånden. :huh: Håber ikke det er en permanent ting - du ved hvad jeg mener ! ;)

Link to comment
Share on other sites

14/7-2002:

Ja, så var jeg så på skadestuen i dag, da vi havde mistanke om blodforgiftning. Heldigvis var det kun et betændt sår med lokal irretation.

Behandlingen består forløbig af sæbeafvaskninger af såret 3 gange om dagen, og så skal armen holdes i ro, så jeg bliver endnu en gang nødt til at udsætte Sheiko, og så nøjes med at træne squat et par gange om ugen...

-> Alle jer andre

Tak for opmundringen... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share