Blackmoore


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

  • Replies 984
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Hurtig update fra en offenlig maskine i Århus (hjemme på hovedlandet og hente bil)

der er et center på læsø..et skodcenter primært med norsk sevkevstræningsmaskiner og ca 80 kg i skiver+ stænger, men bedre end ingenting. Når jeg får nogen gryn køber jeg selv et godt 200 kg sæt til dødløften.

Løberuterne deroppe er suverene.... sådan en morgenløetur hvor man letter 4 rådyr er altså vidunderligt.

mere følger når jeg, forhåbentligt, har fået net ..snart :)

Link to comment
Share on other sites

Fra offelig maskine på Læsø Bibliotek:

Kørte dødløft hjemme i AUS i weekenden, en hel masse sæt op til 150 kg

Højre skulder brokker sig lidt, ved ikke helt hvad der er med den, men hvis den ikke er bedre næste uge må jeg have en til at se på den.

Har haft en del gode løbeture rundt her på Læsø, her er godtnok Pænt!

Link to comment
Share on other sites

hejsa.

Logger lige fra en computer på Læsø skole, hvor jeg nu er vikar. Tele danmark..KOM SÅ MED MIT BREDBÅND!!!! :devil::devil::devil:

Nå, men jeg har stadig problemer med højre skulder og skal ned til den lokale kødsnedker i morgen, det er som om der er noget inflammation ved hæftet ved front delten der ikke gider gå helt over, så nu vil jeg lige have en prof til at se på det, for ibuprofen og hvile tager det ikke helt. Jeg tror godt jeg ved hvor de stammer fra: At højre side har være mere svækket da det var der den dumme rygskade sad og at der derfor er en større styrkeimbalance mellem forside og bagside ved højre side end ved venstre. Nu er ryggen ved at være 90% igen, så nu skal skulderen sgu også med... jeg har snart været skadet i et år, og nu skal jeg altså den rigtige vej igen. Og jeg savner SÅ meget at træne!!!

Men, jeg har fået løbet en god del.

Har haft et par gode ture, en tur på 6,5 / 7 km på 42: 40 i torsdags og et lille løb på de nye naturstier her søndag (der blev lavet nye løbestier i anledning af skovens dag) hvor jeg kom de 4,5 kuperede km rundt på 26:20 (og jeg mistede endda 2 min på at løbe forkert)

Derudover: Fredag. 6 timers idræt med 1,2 og 4 klasse. Var Blackmoore træt efter det? You bet :) :)

Her er rigtigt lækkert at løbe, masser af vildt, og perfekte stier.

Link to comment
Share on other sites

Fik doktoren til at se på skulderen. han mener det er irritation ved kravebenet, bla. fordi jeg sover med for lille hovedpude (DEN havde jeg ikke luret) så at når jeg ligger på siden sker det at skulderen falder frem og det giver noget irritation der. Jeg har fået noget lokat inflamationshæmmende, skal træne let og prøve at sove på ryggen i stedet for på siden.

Nu får vi se:)

dagens lette træning:

20 min norsk sekvenstræning

(for dem der ikke ved hvad det er, så er det at man kører en sekvens af maskiner igennem og så gentager, non stop, så man får pulsen pænt op, til gengæld er det ikke så tungt, man kører 15 reps i alle øvelserne, og kan så variere belastningen) legpress: belastning E, Dipsmaskine belastning D, Lænd: belastning D, latsmaskine: belastning D. mave, belastning C.

Ja, det er sissy træning, men bedre end ingenting.

derefter 2 sæt Bryst og 2 sæt triceps på knagende multi kabel maskine. Sæt til meget tæt på failure. jeg må hellere huske mine papirer til næste gang så jeg kan få det skrevet op.

Svag træning..men bedre end intet

Link to comment
Share on other sites

legpress: belastning E, Dipsmaskine belastning D, Lænd: belastning D, latsmaskine: belastning D. mave, belastning C.

Nåeh, sådan... :unsure:

Det lyder heldigvis ikke så slemt med skulderen; du har vist også haft dit :thumb_down:

Jeg har skrevet i min log ang. binyrebarksprøjten, som hjalp mig.

Go' (norsk sekvens-)træning

Link to comment
Share on other sites

jeps.. jeg ved godt det er svært at læse, men .. maskiner der har indtillinger i bogstaver og farvekoder i stedet for smedejernsskiver er ikke altid nemme at fatte, især for mig.

men hvis jeg får en ordentlig stang og skiver til dødløft, kan jeg nok godt overleve alligevel..jeg savner virkelig at dødløfte!!!

Link to comment
Share on other sites

Løbetur idag.

4,5 km på 27:27. Tog det stille og roligt de første 2 K, da jeg har haft lidt ømme skinneben og ikke ville give den for meget gas til at starte med. Men det var en fin tur. Ude i den lækre skov, med Springsteens "Atlantic city rising 03" på CD'en og den gode følelse af at løbe afslappet uden at presse sig selv!

Det er så meget sjovere at løbe ude i skoven, så bla. en musvåge og en ugle, jeg ikke lige fik nøglet.

Link to comment
Share on other sites

dagens gang vægttræning

først 10 min opvarmning på et par cardiomaskiner

Så satte jeg en mere udfordrende sekvens op. Først de 5 maskiner der er i sekvensen, så en station med pec deck og triceps pushdowns, 2 håndvægte til Biceps curls og en vægtstang til goodmornings.

Så en sekvens kom til at se sådan ud:

Leg press, 15 r med belastning E =120kg

Dipstation: 15r med belastning e=85kg

Hyperextensions, 15r i indstiling D

Pull downs: 15r i indstilling E´=85kg

Crunches: 15r i indstilling C

Pec deck: 15r@27kg

triceps pushdowns 10r@27kg

DB biceps curls 10r@14kg

Good mornings 10r@50kg

Så kører man en sekvens igennem uden pause og gentager så forfra, også uden pause. Jeg kørte kun good mornings med de første 2 omgange, så var jeg så forpustet at jeg ikke var skarp nok til good mornings. Men jeg kørte 4 omgange i højt tempo, og både puls og pump var oppe og ringe til sidst. Selvom vægtemne er lave og reps er høje er det hårdt alligevel, da der køres uden pauser. 4 sekvenser tager ca 30 minutter.

derefter

Bent rows

3s*10r@50 kg

første sæt bend rows siden rygskaden, kørte ok, ryggen er efterhånden rigtig god igen

et trisæt pec dec, machinepress, pec deck for brystet.

Hæderlig træning, føltes fedt bagefter. Skulderen har det meget bedre allerede, (jeg har også prøvet lægens råd med en større hovedpude) og det var rart at være helt alene i centeret med DAD's "helpyourselfish" blastende ud af højtalerne. Og så har jeg siddet udenfor i solen og spist tun og drukket shakes sammen med den bedre halvdel. DET er heller ikke spor tosset :)

Link to comment
Share on other sites

aften løbetur.

Sådan en stille og rolig tur der var rigtig rar. En flot solnedgang, grønne blade på birk og pil, og en intens frisk lugt af skovfyr der køler af på en kølig aften efter en varm dag. Og så en stille tur i ensomhed ud forbi en smuk skovsø, med de labre toner af Iron maidens "Dance of death" i CD'en.

Lækkert

ca 3 km's løb, 19.00 min i meget astadigt tempo.

derefter 20 min strækøvelser og genoptræningsøvelser for mine skader.

God aften.. og flot dag :)

Link to comment
Share on other sites

Bjørn, var du ovre og høre dem??

dagens træning:

Sekvenstræning, 4 sekvenser:

Leg press, 15 r med belastning E =120kg

Dipstation: 15r med belastning e=90kg

Hyperextensions, 15r i indstiling D

Pull downs: 15r i indstilling E´=85kg

Crunches: 15r i indstilling D

cable curls 15r@20kg (det er en tung pully med dårlig udveksling, så det brændte faktisk godt)

Bænk: 15r@50kg

DB flies: 10r@10kg (ild i mine delts ved sidste sæt)

første gang bænk meget længe, skulderen brokkede sig lidt, men ikke slemt.

dagens musik til træning:

Accident at Birth, med Bruce Dickenson, en af de plader maiden BURDE have lavet mens de slæbte rundt med den rædsel til Blaze Bailey. den og Chemical wedding er virkelig sprød maiden heavy når det er bedst..

ja, vægtene ser nemme ud, men når man er i 4 sekvens er det hele godt syret til. Jeg ved godt at rent styrkemæssigt er det ikke optimalt, men det er meget meget bedre end ikke at lave noget. Rent fysisk føles det på samme måde som boksetræning, altså både cardiovaskulært, udholdenhed og en vis muskulær træning på en gang. Og jeg tror ikke det er dumt, her med mine skader på retræte at træne uden supertunge vægte, og på denne måde kan jeg brænde lidt igennem uden at løfte tungt. Jeg har lioge hæørt rygter om at der muligvis er et andet center på øen med tungere vægte, det må jeg ud og søge efter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share