Blackmoore


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

Næh - desværre. Jeg kender kun til de gode gamle husgeråd, som jo ikke altid er så effektive.

Fandt et link til en makker som har det samme problem:

http://www.apoteket.dk/servlet/apoteket/sp...6&amid=2&cx=740

De danske (lovlige) myggebalsammer er desværre ikke så effektive. Den mest effektive skulle være i handelen i tyskland.. Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad den hedder..

Fandt lige lidt udenlandske navne (til videre søgning): Tabanus atratus, cleg.

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 984
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nedtur med klæg-kampen.

Før en vandretur i de norske fjelde for et par somre siden, var jeg hos en akupunktør i Aalborg, der hævder (for 300 kr. - money back guarantee) at kunne gøre dig immun overfor myg.

Måske var det et heldigt tilfælde, men vi var 3, der fik behandlingen, og tilsammen fik vi 4 mygstik på en uge - og ingen af dem kløede + de forsvandt hurtigt. :)

Nu vil den skarpsindige læser sikkert indvende, at myg og klæg ikke er det sammen, men måske er da alligevel noget at hente. Du kan da prøve at snakke med ham akupunktøren...

Link to comment
Share on other sites

bæsterne har fået mig igen... havde glædet mig til at træne her i weekende, men 2 klæg bastards har ramt mig på ryggen og på venstre underarm... der går altså nogen dage før jeg er klar igen..

Bastards!

OK det afgør det - jeg er nu helt sikker på at jeg forbliver bybo forever - der er jo vilde og farlige dyr derude på landet :blink: B)

Go' bedring comrade!

Link to comment
Share on other sites

Klægbiddene meget bedre.. så efter en 10 timers arbejdsdag hvor jeg svedte hele tiden (Et af stederne hvor vi trykker kort blev der målt 33 grader) besluttede jeg mig til at tage en hurtig omgang træning: det var nede i sekvenstræningscenteret, og da der ikke rigtigt var mulighed for at køre tungt, well..bring on the reps.

hele passet blev kørt med minimale/ingen pauser. øvelserne supersættet ind i mellem hinanden = en utrolig svedig Blackmoore med meget høj Iron maiden på højtalerne

Leg presses

10s*20r@hele stacken.

det er mange reps..jeg svedte som et utæt Anyone køleskab :)

Bænk:

20r@50kg

35r@50kg

21r@70kg

16r@70kg

18r@70kg

Avav..grusomt pump i patværket..meget meget syre!!!

Pulldowns

3s*20r@hele stacken

Hyperextensions

3s@20r

triceps pushdowns

3s*12r@30kg (sær pully, føltes lige så hård som 70 kg i AUS)

Planen for fremtiden..

jeg har tænkt mig at køre T-mags "Neanderthal no more" program, et 4 ugers program der fokuserer på ryggen. Min rygskade bliver nok aldrig helt 100%, men jeg har skånet ryggen meget, og det samtidig med jeg er ved at være oppe i bænk igen kan nemt give nogen svagheder/styrkeskævheder, hvor mit bryst bliver alt for stærkt i forhold til ryggen. samtidig sidde rjeg mete på kontorstol for tiden= ikke verdens bedste holdning-Så planen er fokus på ryggen i 4 uger og se om det giver en bedre styrkebalance.

Link to comment
Share on other sites

Løbetur i hedebølgen

3 km

16:24

helt respektabel tid, når man tænker på mine lunger var ved ar ryge ud og jeg stadig, her 15 min efter sveder som Victoria falls i regntiden! FUCK det var varmt, men der er ingen undskyldninger, det er bare ud over stepperne!!!!

Link to comment
Share on other sites

Det her er forresten det gode land for den slags ting, vi har også en millard skovflåt!!!

Det farligste dyr i den danske natur, blev det vist udråbt til for ikke så lang tid siden, hvis jeg ikke husker galt. :) Både Bohrelia og mellemeuropæisk hjernehindebetændelse er jo heller ikke rare at få. <_<

Findes dyret "bremse"? Eller er det blot blevet fejlbehæftet på klægen som tæge på flåten. :unsure:

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Bohrelia og mellemeuropæisk hjernehindebetændelse er jo heller ikke rare at få. <_<

Findes dyret "bremse"? Eller er det blot blevet fejlbehæftet på klægen som tæge på flåten. :unsure:

'Pyt

Jeps.. til gengæld er flåter okay nemme at finde. Af en eller anden grund får jeg dem ikke rigtigt.. vores kat får nemt en masse (med mindre man husker at give den frontline) men jeg finder sjældent nogen på mig selv.

Bremser findes skam, både Okse og hestebremse, der læger deres æg i de pågældende dyr.

Klæg hører under tabanidae (klæger) hvor bremser er under muscidae (egentlige fluer)

Link to comment
Share on other sites

Jørgen..du er hurtigere ude med dine svar end Biologen..

jeg føler mig med et pinligt berørt

dagens træning. dag 1 af "neandertal no more"

NOGET af et skift fra "Bænk, dødløft og så det vi gider" træningen :)

Programmet kan ses her:Neanderthal no more, part 4

der er en masse nye øvelser for mig.. det er med til at gøre det hårdt:

Surpine bridges

3s@15r

supersættet med

Warrior Lounge stretches

3s@15 sek pr ben.

giver et hamrende godt stretch!

Snatch grip deadlifts,

med fokus på arbejdet med skulderbladene:

6r@80kg

5s*6r@110kg

Fuck, så svedte jeg. Snatch grip er hårdere, man skal længere ned og mit greb sejlede rundt i de mange litter (mindst :bigsmile: ) sved der dryppede ned på den helt glatte stang. godt arbejde

Supersættet med:

IT Band Stretch:

God stretch i ballen.

barbell step ups

2s*8r@60kg

10r@50kg

Høj bænk, og med meget stort fokus på at det kun var det "øverste ben" der skulle fyre af, det bagerste ben måtte ikke sætte af. vanvittigt hårdt. Utroligt så meget det betyder at Bænken var en 5-7 cm højere end den jeg plejer at bruge!

Dead bug twists

2s@15r

supersættet med

Side hip trusts

2s@12r

jeg svedte for vildt i dag... hele tiden..og meget!

Nyt program..ikke så mange tunge vægte, men det er tydeligt hvor det rammer..lower back og krydssryg kan i hvert tilfælde mærke det sammen med ballerne. Det er 4 uger og jeg er meget spændt på hvordan det virker :)

Link to comment
Share on other sites

Aftentræning

15 intervalløb afsluttet med en 400 meter på 1:26

derefter,

15 rep af

2 sæt chin tugs

2 sæt prone cobras

2 sæt DB rotations (Rotary cuff)

2 sæt scalp pushups

2 sæt singe leg to chest

1 sæt prone bridges (60 sek)

1 sæt side bridges (30 sek)

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag aften:

pronated cable rows:

10r@50kg

10r@60kg

4s*10r@70kg

baby weights, men det er som sagt genoptræning, så...

supersættet med

Pec stretch

6s@20 sekunder

Face pulls:

12r@50kg.

3s*10r@60kg

Strammer perfekt omme omkring skaden!!

Trisæt med:

rear delt maskine:

3s*12r@5blokke

External DB rotations

3s*12r@5kg

Dip scrugs.

12,12,10r

Dip scrugs strammet SÅ vildt omme bag skulderbladene. Det er for voldsomt!!! Meget effektivt trisæt. Det er lidt ligesom dips hvor man har fødderne på en bænk og hænderne på en anden bænk. man låser så albuerne, trækker skulderbladene ind imod og kører så op og ned via traps og skulderbladene... rammer meget voldsomt i netop det område!

DB sidebends:

4s*10r@30kg

non stop sæt, ingen pauser

10r@40kg

godt stretch

DB curls:

12r@15kg

12r@20kg

5r@22,5kg

10r@15kg

ren for sjov, ikke med i programmet, men ens Gunz skal da have lidt

pre stretched crunches

2s@15r

Okay træning, ramte VIRKELIG de aktuelle områder 110%!!! selvom det er lette vægte svedte jeg som en hest og havde det hårdt:

Lørdag:

2 sæt chin tugs

2 sæt prone cobras

2 sæt DB rotations (Rotary cuff)

2 sæt scalp pushups

2 sæt singe leg to chest

1 sæt prone bridges (60 sek)

1 sæt side bridges (30 sek)

Søndag:

Front squat med hælene hævet:

5r@50kg

2s*3r@70kg

4r@70kg

5r@70kg

10r@50kg

skulle have kørt 3-2-1 i reps, men jeg kan ikke køre så tungt uden et rack. Det er en kamp nok at få de 70 fra gulvet og op i en god stand.

supersættet med

warrior lounges

6s

rigtigt godt stretch!

Walking lounges

2s*10r@12,5kg

forkerte sko med i dag, sandaler går bare ikke walking lounges

Supersættet med

IT band stretch

2s@30 sekunder.

Split squat isometric hold

2s15 sekunder

igen..de forkerte sko! Bugger

Pull troughs

12r@25kg

12r@35kg

12r@40kg

supersættet med

Pulldown abs:

12r@35kg

12r@35kg

12r@40kg

Pulldowns

15r@stacken

Pre stretched crunches

2s@15r

måtte droppe mine læg øvelser igen pga skoene..den fejl laver jeg ikke igen <_<

syret..igen..ikke mange tunge vægte, sære stretches og kropsvægt øvelser og alligevel er det hårdt og jeg kan mærke det rammer alle de steder hvor der er brug for det..., spændende program og fedt at lære noget nyt!

Link to comment
Share on other sites

jeg er spændt..

det føles i hvert tilfælde som om det er meget aktiv ved mit skadede område (Lattimus D inde mod ryggen) og gør noget ved mit "sidde på kontorstol hele dagen" problem.

og så kan øvelser uden +100 kg på stangen godt være hårde

Link to comment
Share on other sites

træning i går

I sekvenstræningscenteret

Incline bænk (skulle være decline i følge programmet men har ikke rigtig mulighed for det nogen steder)

12r@50kg

8r@76kg

4s*10r@76kg

Supersættet med

cable rows med 2 sek pause i fuldt spændt stilling

10r@45kg

5s*10r@60kg

Hårdt at sidde og holde den spændt ind imod maven i 2 sekunder før den langsomme negative.

Single arm rows..

skulle køre dem i følge programmet..efter 2 reps kunne jeg mærke de var "no go" for skaden, så..

Machine pulldowns

2s*20r@stacken

Chins

1,1,1,2

(bare for at se om jeg kan igen)

supersættet med

Pec stretches

3s@20 sekunder

DB rotations

3s*10r@5kg

supersættet med

One arm prone lover traps raises

3s*8r@7kg

Til sidst

saxon sidebends

3s*6r@7kg DB's

altid en killer!!!¨

God workout, godt med tæsk for ynkelige skadede lats!!!

Link to comment
Share on other sites

var i Aarhus i weekende

var nede i AUS her til morges og lege lidt. fik desværre startet et 120 kg dødløft skævt, og det gav et "av" i lænden, så det blev ikke rigtigt til mere tung træning

Til aften,tilbage på læsø, en let 3 K løbetur med boksetræning indover, derefter mine strækøvelser, det har allerede løsnet lidt op i lænden.

Link to comment
Share on other sites

I går..

En del let "core" træning på gulv. Ryggen er i bedring, men jeg tror denne lette form for aktivering af muskulaturen dernede er bedre end at gå ned og køre en gang dommedags goodmornings. Har aldrig fået av i lænden på den måde af dødløft før, og belært af de andre trælse dødløft skader man ser her på MOL betyder jeg at jeg tager det alvorligt.

Så det er masser af let arbejde for lænd, og hele abs komplekset parret med armbøjninger og scapula pushups, og så forhåbentligt vægte igen næste uge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share