Blackmoore


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

Normalt er jeg vild med mørke skove... men den aften var der noget der ramte.

jeg regner med at tage ud i morgen aften igen, og lege i mørket :bigsmile:

skal lige nævne at min noget kønnere halvdel fik taget sin "lerdue mødom i dag" og hun ramte også en :) jeg tror det er godt for respekten herovre i det vilde vesten at vi begge er relativt velbevarede i den tungere ildkraft ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 984
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hihi...det første gang i mit liv at jeg har set ordene "lerdue" og "mødom" optræde i samme sætning :tongue:

Jeg kan også godt genkende din oplevelse fra skoven. Jeg skulle engang slå en genvej gennem en skov der ligger ved mine forældres hus, og fik undervejs "the creeps" - det hjalp sgu ikke at der ligger et ensomt hus i skoven, hvor jeg fra mine avisbuddage ved, at der løber en stor og møgbidsk køter rundt inde i en indhegning i haven. Pulsen stiger og man sætter tempoet gevaldigt op.

Da jeg kom ud af skoven lo jeg højlydt. Hvad fanden var det for noget? Er du ikke liiige lovlig gammel til at være bange for mørke.

Det sjove var, at jeg bagefter syntes det var lidt fedt....lidt ligesom når man er blevet skræmt godt grundigt af en gyser.

Does that make me weird? :o

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

let søndagstræning

igen, babyvægte, men 1 gang lette dødløft siden lænden sagde av.. ingen problemer med både alm og snatch grip med 70 kg. Så, nu kører vi forsigtigt opad igen..yeaaar!!!!

derudover, fokus på lats, både med rows, pullups og pulldowns. Kørte cable rows med pause med mavsen..god øvelse.

clayman, det kan være fedt at blive skræmt. Der er sgu så lidt at være ægte angst for (heldigvis) her i Danmark, så nogen gange kan det være meget livsbekræftigende at mærke noget..primalt..langs de små nakkehår.

Link to comment
Share on other sites

apropos aviser og køtere, så havde jeg også en lettere spooky oplevelse i min korte tid som postmand per.

I et hus på min rute boede en bidsk køter - en dopermann naturligvis, og på havelågen var et fint skilt med et billede af vuffer og teksten:

"Jeg når hegnet på 2 sekunder, hvor hurtig er du?" :lol:

Til hverdag ikke noget problem, for deres postkasse sad på den rigtig side af lågen (altså ydersiden :bigsmile: ), men det skete da ofte at den kom drønende og gøede indtil jeg var ude af syne igen.

Men så en dag var der anbefalet brev til adressen, dvs personlig aflevering med underskrift osv. Der sad en ringklokke på ved siden af postkassen, men ingen svarede.

Så måtte jeg jo ind til huset som havde en temmelig stor og bevokset forhave, og det foregik med museskridt, hjertet oppe i halsen, kiggende rundt hele tiden efter en frådende køter i fuld firspring. :lol:

Jeg kom op til huset uden at se hverken mennesker eller dyr, og da jeg så havde konstateret der ikke var nogen hjemme, kommer datteren gående hjem med kræet i snor. Der virkede den noget mere medgørlig end tidligere :)

Oplevelsen af at gå ind på et område, hvor der når somhelst kunne komme en dobermann flyvende var altså ikke sjov...

Link to comment
Share on other sites

"Jeg når hegnet på 2 sekunder, hvor hurtig er du?" :lol:

:lol: :lol: :lol:

Jeg har selv ganske kort leveret lidt breve ud for mange år siden. Der havde jeg en lignende oplevelse, med den betydelige forskel, at da jeg var nået halvvejs op til huset, kom en kæmpe, frådende labrador sprintende om hjørnet, og dens 5 cm. lange hjørnetænder havde direkte retning mod mit skridt.

Så tog overlevelsesinstinktet over, for jeg husker ikke nogen lang bevidst beslutningsproces om næste handling. I stedet husker jeg sløret en spontan 180-graders vending, spurt og efterfølgende hovedkulds spring udover hegnet.

Det brev blev IKKE leveret! :lol:

Link to comment
Share on other sites

så,,endelig var min små influenza agtige kummerlighed lagt sig nok til jeg kunne småtræne lidt:

Først.. dødløft "få lænden glad igen" træning:

dødløft:

12r@60kg

8r@90kg

Snatch grip DL:

10r@60kg

7r@90kg

Sumo DL

2s*10r@90kg

Ingen problemer med lænden, vi øger lidt næste gang.

Incline DP presses:

12r@22kg

10r@30kg

2s*10r@35kg

gode sæt :)

DB sidebends:

12r@30kg

12r@35kg

10r@40kg

DB stepups

10r@22,5kg

10r@25kg

også god grebstræning!!!

hammercurls

10r@20kg

ikke det vilde, men godt at få lidt gang i kadaveret igen.. Og SÅ lækkert at smide soundtracket fra "Judgement Night" på dejligt højt og flå vægtene rundt.. Uha, det er altså livskvalitet.

Derefter en rigtig hyggelig, men ikke videre udbytterig kantarel jagt med den noget kønnere halvdel i en efterårslaber skov!

Nu har jeg fået et par kantareller og en spand lasagne og er i forrygende humør og glæder mig til at se Kill Bill vol II. Så 1'eren i går. :tongue:

Og til sidst.. et hav/kystbillede herfra vidunderlige Læsø :)

post-12-1096129725.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

har overlevet 5 dage til Oktoberfest i Munchen..men også kun lige..

så meget alkohol, mættet fedt, dehydrering og søvnunderskud. Så meget sindsyg festen. Vi mødtes en flok fra hele Europa.. og min hjerne har stadig ikke fattet hvor gennemført meget viking power der var af at leve af øl i 1 l krus og svineskank og pølse.

Umådeligt usundt men forrygende mod enhver form for ø kuller :bigsmile::bigsmile:

kroppen er still in recovery og jeg er forkølet nu, nok kroppens måde at hævne vores konsekvente misbrug på.

I går, 30 min stavgang..jeg svedte øl hele vejen

I dag, 15 min coreøvelser.

Fra i morgen og 4 age frem er jeg i Finland, så man må sige jeg har kørt SD for alvor til når jeg kommer hjem.. så næste uge skal blive en hellig DOMS uge!!!

Link to comment
Share on other sites

hjemme fra finland...

Pokkers spændende, men jeg fik influenza allerede på 1 dagen, og kørte igennem turen på kodimagnyler, vodka, viljestyrke og rutine.

det har så hævnet sig ved at jeg er helt flad nu og er sygemeldt fra arbejde for 2 dag med feber og hele moletjavsen..

så kan jeg lære det"!!!!

Link to comment
Share on other sites

Let træning i går med snottet næse:

En flok hyperextensions:

Dødløft:

3s*3r@90kg

3s*3r@110kg

Lænden var lidt balret til sidst, (sidste løft gav et jag) men den har heller intet lavet i lang tid!!

Chins:

Singles, doubles og triples.. ca 30 stk.

One arm rows:

2s*10r@27,5 kg ( har ikke rørt den øvelse længe..kørt med langsom negativ og pause når vægten er højest)

Incline DB presses

10r@20kg

2s*10r@27,5kg

Lidt curl pjat med 15 og 17,5 kg vægte

DB sidebends med 30 kg og saxon sidebends med 5 kg DB's.

3 sæt præ stretched crunches.

Ikke noget vildt, men for at komme i gang igen. Lats og lænd er ømme i dag. Men jeg er også mere dekonditioneret end Trollelundmanden.

Planen er at begynde på Neanderthal no more programmet igen, sammen med at holde cardio på mindst 3 sessioner om ugen. Når der så er god styrke i hele ”bagkæden” på den måde er noget HST style næste plan, alt sammen med et let reduceret kcal. Indtag.

Jeg er også kommet i gang med at køre Chins på arbejdet igen.. hver gang jeg går gennem gangen med de lave spær skal jeg liiiige tage et par stykker. (ren ”Grease the groove” træning..og godt imod ”sidde for meget på kontorstol ryg” )

Link to comment
Share on other sites

25 minutters powerwalk i silende kold efterårsregn med gule blade der blæser fra træerne...

urgh!

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Blackmoore

Sørme sejt at bevæge sig ud i det vejr :4thumbup: . Jeg var en :chicken: og blev inde i varmen trods intentionerne om en løbetur :raisebrow: .

- Dipy :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lidt småtræning...

I går 25 min stavgang og et kvarters core træning.

I dag.

Chins:

1,2,3,4,1,2,3

Bænk:

Der var nogen små knægte i centeret...den største af dem kørte en single med 50 under stor kamp og pegede så på mig "Hvaaa, hvor mange kan du tage med den"

så:

50r@50kg.

3s*12r@65kg supersættet med

seated cable rows 3s*15r@50kg

(ren få lidt blod igennem træning, da min rygskade har givet lidt lyd fra sig på det sidste)

3 omgange sekvenstræning på højeste indstilling.

Link to comment
Share on other sites

Lidt opdatering, ikke at der sker det vilde:

Fredag:

Rygskaden ved højre lat brokkede sig med et helt vildt igen, så en times massage og elektrisk terapi.. hjalp fint.

Lørdag:

20 min løb, 40 min powerwalk

Søndag:

8 timers god jagt

mandag:

35 min stavgang, en times hjemmetræning med core øvelser, håndvægte og elastikker.

Link to comment
Share on other sites

dagens træning:

neanderthal no more del 1.

Ikke noget specielt der..lette vægte, da jeg stadig passer på skaderne. lænden er stadig lidt tender, så dødløft er efter forsigtighedsprincippet.

derefter..en del eksperimentering med noget jeg har læst hos Christian Thibaudeau, nemlig isometrisk træning og meget langsomme negative som en måde at have en høj TUT uden så meget belastning på led (nu hvor jeg har skader var det jo en mulighed)

Prøvede det med bicepscurls, preacher curls, machine pulldowns, crunches, rear delt flies, hyperextensions, leg extensions, close grip benches, DB laterals pec dec og DB flies.

det føles meget..intenst.. og hårdt på en anden måde.. først 1 sæt ren 55 sek isometrisk og så et sæt med meget langsomme negative og hurtige positive, også med ca 50 sek. TUT.

Føles slet ikke dumt, især nu hvor mulighederne for at gå efter max styrke ikke er her.

Jeg er blevet træner i det lokale center. Der var godtnok ikke nogen at træne idag, men den lokale presse kom og intervievede mig og tog billeder. :blush: Skyldes at Journalisten selv er træningsnarkoman, så vi sad i 50 minutter og snakkede træningsteori. Hun er gammel BB'er fra Frederikshavn.

så jeg kommer nok i avisen (Læsø posten) næste uge mens jeg står og løfter et eller andet.... :blush::blush:

Link to comment
Share on other sites

I går

30 min stavgang i rigtigt højt tempo i en total nattemørk plantage med Type O negatives "Bloddy Kisses" balrende i hørebøfferne. Intense!!

Er lidt utilfreds med min lænd, og hvis ikke den er noget bedre efter weekenden smutter jeg til fastlandet og snakker med en kiro.. den har været lidt for tender lidt for længe nu...

Link to comment
Share on other sites

Let træning idag, neanderthal no more, uge 1 dag 2.

Igen, ingen vilde vægte, så ikke så meget at logge der. Rygskaderne stadigt lidt æv, men det vænner man sig efterhånden til.

Som jeg skrev tidligere har den lokale presse (Læsø Posten) været ude at snakke med mig om min trænerollem i det det lokale center. I den forbindelse blev der taget et par billeder. det er desværre tydeligt at der er en del måneder sidne jeg har kunne træne rigtigt tungt.. but alas!

jeg savner at fyre den noget mere af, men jeg har kunnet mærke de gange hvor jeg bare har været nær det røde felt så straffer skaderne mig igen bagefter.. det er noget lut, men jeg må leve med det. derfor er neanderthal programmet, kørt skånsomt, også mit forsøg på at give ryggen en så moderat mængde arbejde, at det hjælper på sagerne uden at give mig de der "av for helvede" dage. Det er ikke ophidsende at køre moderat og vente på at kroppen vil hvad jeg vil igen, men alternertivet, at smide håndklældet i ringen..det sker bare ikke!

men til billederne:

gallery_566_6_1099309603.jpg¨

gallery_566_6_1099309525.jpg'

gallery_566_6_1099309492.jpg

gallery_566_6_1099309454.jpg

Link to comment
Share on other sites

træning idag..

2 timers instruktion i centeret.. i dag var der mange der gerne ville lære noget træning, så jeg havde rygende travlt.. fik trænet en del lat/rear delt/ryg når jeg kunne snige mig til det.

men det var spændende og udfordrende!!

derudover 17 k cykling.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share