Blackmoore


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

En god weekend.

Lørdag: Jagt fra 9 til 5. Missede en direktør chance på en utrolig flot hare. rent sideskud på et par og 20 meter,Haren var oppe i god fart. Og jeg skød bag den. Så lyngen rejse sig pga. skuddet en meter spenge bag den. Bugger!!!

men ellers en god jagt hvor vi gik rigtigt meget og havde et par utroligt spændende såter. vejret var lækkert, men der blæste en halv pelikan, og det gjorde altså at de ænder der kom kom i enorm høj fart.

I dag. 2 timer som skovarbejder. Fældet træer med kædesav. det er hårdt som bare pokker og hamrende sjovt!!! jeg svedte som en hest bagefter, men sikkerhedsudstyret er også VARMT!. Underholdningsværdien ved at vælte et træ er stor

her til aften. let træning. En del let arbejde for lænden og der stadig småbrokker sig lidt og så noget pump til bryst, biceps og triceps og lats. SAVNER et squatrack!!!

jeg har fundet nogen rigtigt gode øvelser for min skadede lat. Min kone har købt en af disse hersens aerobic elastikker med 2 håndtag. Og monteret enten i en krog i loftet eller på reolen kan den give nogen ret intense rear delt flies og face pulls, hvor man virkelig kan bestemme hvor øvelsen rammer. Dem kører jeg mindst en gang om dagen og det føles virkeligt som om det løsner op i latten.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 984
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I går..

1 1/2 times andetræk ude i solnedgangen. Skød forbi en gråand der kom lige hurtigt nok

I dag. 37 min stavgang ude i en totalt buldermørk plantage med Type O Negatives "october rust" på hørebøfferne... det bliver altså ikke meget mere dystert efterårsagtigt end det..en hel menensketom plantage,lyskegnen fra enta petzel som det eneste synlige og Type O Negatives Goth hygge.. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning.

Havde lige skrevet det hele en gang, men så, spasede MOL. Hrmmmf!!!!!

Jeg var ovre som træner i Vesterø igen. Modsat sidste gang var der ikke specielt fyldt, men der var en flok unge knægte som meget gerne ville lytte. Så jeg fik rettet en masse teknik, fortalt om hvorfor man skal træne andet end bryst og biceps, og introduceret dem til dødløft.

Så..det var slet ikke ringe.

Jeg kørte selv noget skades specifik træning (rear delt flies, scapula dips) og en god del core træning, så fik den liige lidt gas da jeg følte mig stærk i dag.

Bænk

10r@50kg

10r@70kg

5r@90kg

3r@110kg

5r@110kg

overskud hele vejen, jeg kan åbenbart stadig bænke… Og jeg lavede ingen gang specielt opspænd eller brugte latsene særligt meget pga skaderne... :devil:

Incline DB presses:

10r@27,5kg

10r@30kg

7r@35kg

easy :devil:

DB pullovers:

10r@30kg

10r@35kg

Utrolig nem, skulle have haft mere på

DB scrugs

10r@30kg

3s*10r@35kg

langsom negativ'

Machine pulldowns:

3s*15r@stacken

leg extensions

3s*10r@stacken

Hammer curls

2s*10r@22,5 kg

Pec deck

3s*10r@stacken

squeeeeeese!!!! rigtig langsom negativ

DB laterals

3s*10r@12,5kg

Burn baby burn

Og så cykel frem og tilbage til centeret I alt 18 k I blæsevejr= ca 3 timers hårdt arbejde..

God dag!!!!

Link to comment
Share on other sites

Bitter dag..

Vores nationalparkprojekt bliver lukket ned nu af Borgmesteren, da han ikke kan stå for presset fra fiskeri mafiaen... Vi har arbejdet vores røv ud af bukserne et halvt år , over 100 frivillige, og nu stopper det fordi vores borgmster er angst for fiskernes formand, Bent Rulle. Det er simpelthen så surt. Vi er rejst herovre fordi min kone er ansat på projektet og nu står vi lidt og aner ikke hvad der skal ske. Jeg var ved at ryge i luften idag, og skræmte vist livet af et par af de ældre medarbejdere på kommunen da jeg kom med mit "for fanden i helvede" brøl!!

Læsø er en Ø i tilbage gang på alle punkter. Med nationalpark projektet var der endelig mulighed for at lave noget fremsynet og få penge udefra til det. Men fiskerne ville hellere stoppe projetet end at lade os biologer undersøge hvad der er i Havet rundt om Læsø. Hvad er de så bange for vi finder? Og hvordsan kan de tage ansvaret for at ødelægge det så meget for turist branchen?

jeg er simpelthen så hamrende sur. Alle frivillige, fra Jægere til landmænd, fra biologer til Museumsfolk har arbejdet sammen og så stopper det hele pga. en flok sure fiskere. Det er utilfredsstillende af helvede til!

Nå, men dagens træning:

havde igen træning i versterø med en flok jeg skulle instruere:

Nåede selv lidt sjov:

Bænk:

10@50kg

5@90kg

3s*3r@110kg

10r@90kg

Pullovers:

2s*10r@35kg

3s*10r@40kg

derudover en del rear delts, hyperextensions, leg extensions og biceps curls.. Godt jeg fik bænket før jeg mødte nogen mennsker jeg skulle tale pænt til, for jeg er stadig ca. 2 grader under kogepunktet.- Vi (mig og konen) har rykket hele vores liv op med rode for at tage over og arbejde på Læsø og nu viser det sig at det alt sammen bare var for ingenting..det er lidt en bitter pille at sluge!!!!!

Heffe:

Min skade er 2 forskellige.

jeg har en lænd der er lidt dum efter et dødløft der kørte skævt for et par måneder siden..det skal jeg have kiropraktor på her næste uge

det andet er en skade i min højre lat/trap. jeg flåede musklen noget så grusomt for 1 1/2 år siden da jeg sænkede en vægt i one arm rows for hurtigt og fik nogen overrykninger i musklen. Det har givet, hvad en sportslæge har vuderet som en del arvæv omkring muskelhæfterne. Det gør at hvis jeg ikke træner er det som om musklen trækker sig sammen og rykker i hele ryggen. Omvendt, hvis jeg træner for hårdt, gør det ondt ved hæftet. Meget fustrerende, men det burde være gået mere over nu end det egentligt er..tror heller ikke mit kontor arbejde ligefrem hjælper.

Link to comment
Share on other sites

jeps, det må man sige...

han er en hård fyr at bide skeer med, og fuldstændig uimodtagelig over for argumenter når først han har besluttet sig for at noget er godt eller skift for fiskeriet.

Jeg arbejdede sammen med ham ved sommerens Jomfruhummer festival, men nu er det godtnok noget andet.

Han ville hellere stoppe hele projektet (og det er det han har gjort) end lade os undersøge havet dybere ned end 10 meter. Undersøgelsen skulle ikke engang bruges til at bestemme hvor nationalpark græønsen skulle ligge, men bare sikre vi havde det nødvendige datamateriale for at kunne træffe kvalificerede beslutninger. Men hellere stoppe et projekt til 3,2 mil kr end at få mere viden om havet omkring Læsø.

Hvor kender du ham fra, Spock?

Link to comment
Share on other sites

Lawmeister..tak:

Okay, jeg føler mig godtnok betydeligt mindre fit... :blush: men tak alligevel :) Armene liger vist stadig på de 40-41 cm, så der er ikke ændret specielt meget..stadig alt for lidt :bigsmile:

Men Medierne, vi arbejder på det... :4smartass:

Fist: Jeg bliver nok herovre og arbejder, da jeg har fået 1/2 års mere ansættelse. Konen søger nok arbejde på Fastlandet, så vi må se hvad der sker, måske skal vi bo fra hinanden et halvt års tid...man kan ikke rigtigt pendle til og fra Læsø

Jeg føler mig nu ikke specielt tilbage på det gamle niveau i Bænk, det her er de 2 eneste tunge træningsgange i meget lang tid, men det er da planen at give det lidt mere gas i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler mig nu ikke specielt tilbage på det gamle niveau i Bænk, det her er de 2 eneste tunge træningsgange i meget lang tid, men det er da planen at give det lidt mere gas i fremtiden.

Jeg synes nu du smider rundt med nogle gode vægte og hvis du med næsten ingen tung træning ligger på det niveau, så er der ikke langt op til fordums styrke :smile:

Link to comment
Share on other sites

dagens cardio..

2 timers murer arbejde (læsse sand, flytte sten)

det gik fint, men jeg kan godt mærke at lænden ikke er 100% så

Jeg er nu så bitter over problemerne med lænden at jeg:

1) har bestilt tid hos den lokale kiropraktor på tirsdag (lokal betyder at det kun er 15 min bus og 1 1/2 times færgetur væk)

2) har fået et læs MSM, Glukosamin og chondroitin.

jeg tror selv problemerne er et låst led nede i bunden, og det ikke bliver bedre af alt mit arbejde på kontorstol... men, jeg savner dødløft så vildt, så nu må jeg bide i det sure æble og tage over til en kiro og få hans bud.

grunden til kosttilskuddene er lige så meget forebyggende, jeg håber snart at kunne fyre noget mere op for bænk og andre øvelser, og så skal der altså passes på de små rare led.

Link to comment
Share on other sites

Træning i går.

Machine pulldowns:

3s*15r@max vægt

dropsæt:

19r@max vægt

15r@max vægt- 2 blokke

Cable pulldowns:

15r@60 pund

15r@80pund

15r@100pund

3s*12r@120pund

langsom negativ, bredt greb, ned til brystet, gav god pump i mine puny lats.

leg press:

3s*15r@max vægt

alt for let, men mangler totalt muligheder for tung kvalitetsben træning.. :dry:

Incline Bench press:

15r@50kg

12r@66kg

3s*8r@88kg

15r@50kg

25r@50kg

rigtig god pump tilsidst

Machine dips:

2s*25r@max vægt

30r@max vægt.

for 3 uger siden var 15 gentagelser med max vægt tunge... Vi mangler virkelig en rigtig dip station..

triceps pushdowns:

4s*10r@70 pund

Concentration curls

3s*10r@15kg

hammer curls:

2s*10r@15kg

alle curls lavet med minimal pause mellem sæt, gav et rigtigt godt pump.

Rear delt/face pulls arbejde med elastikker+ div abs arbejde.

God pump træning. Prøvede lige at måle guns efter træning: venstre: 43 cm, højre 41,5 cm... men det er også pumpet og med alt for meget kropsfedt :blush::laugh: At mine ben så lider for vildt under skadet lænd, ingen squat og "for meget" cardio det taler vi ikke om.. jeg ender som diosco pumper snart :sneaky2::tongue:

har fået min sænding kosttilskud, så nu er der masser af god protein i skabet + MSM, Glukosamin og chondroitin. Det ryger så i skuffen sammen med 1 multivitamin, 1 g C vitamin, 3 g fiskeolie og 1 tablet hemo jern.

kampen om nationalparkens fremtid er stadig meget rodet. Nu virker det som om Borgmesteren trækker i land i medierne.. så hvad der kommer til at ske er meget meget åbent! Som de siger i Terminater "There's a storm comming" !!! eller som Bob Dylan skriver "it's not dark yet, but it's getting here"

Link to comment
Share on other sites

Så snart jeg har fået en kiro til se se på min lænd (på tirsdag) er det helt klart noget af det, der skal med. :smile:

derudover skal jeg have et møde med fitness centerets bestyrele i december, (Der hvor jeg er træner) hvor jeg vil plage for vildt efter et squat rack... :devil:

Hvis det kan passe med en mere frisk lænd ville det være lækkert at gå ind i det nye år med en flok frontsquats hver uge.

Link to comment
Share on other sites

High rep træning

skal til Kiro i morgen så gad ikke køre alt for tungt

i stedet tænkte jeg..skal der være high reps, så lad der være high reps.

ideen var.. vælg en vægt jeg kan tage mellem 15 og 20 reps med.. kører løs i 20 sek, 10 sek pause, så køre på i 20 sek osv , hele tiden prøve at tage så mange reps som muligt. repsene køres hurtigt

jeg ved godt at denne type træning virker bedst med store øvelser som front squat etc, men hvis man ikke kan få det bedste, må man bare give det næstbedste gas!!!

Så:

leg extensions

8s @20 sek max arbejde

leg curls

8s @20 sek max arbejde

jeg kunne knap stå på stængerene bagefter!!! de første par sæt var alt for nemme, men så kommer varmen..så brænder det, så ryster stængerne..så kommer failuren snigende, og de sidste par sæt var hamrende hårde!!!

machine pulldowns

6s @20 sek max arbejde

pec deck

6s @20 sek max arbejde

galning pump og burn....

Og så lidt normal træning:

DB laterals

3s*10r@12,5kg

DB curls:

17r@15kg

11r@20kg

5r@22,5kg

hurtigt , men lækkert!!!

Nationalpark problematikken er stadig ikke afgjort. Vores borgmester, der ellers er rigtig rar, mangler simpelthen ryggrad her. Først sagde han god for at projektet skulle køre videre..så, efter press fra fiskerne ville han lukke det. Men efter alt den modstand han har fået på det sidste begynder han nu alligevel at se efter muligheder for at komme videre...

Rart menneske, men simpelthen med alt for lidt chorda!!! Og på den øretævernes holdeplads som det er at være leder af sådan et projekt her, kræves der altså en vis hårhudethed og taktisk smidighed, ikke kun velighed og vægelsindethed.

Så, vi sidder stadig herovre og aner ikke om vi er købt eller solgt. Aner dermed intet om vores (min og konens) fremtid. Det kan godt være en smule fustrerende...

Og så skal det siges..at tage til Kiropraktor 30 km væk (i Frederikshavn) er en tur der starter 9.40 og slutter 18.50 (der går ikke så mange færger nu her)

He'll better be worth it

Link to comment
Share on other sites

leg extensions

8s @20 sek max arbejde

leg curls

8s @20 sek max arbejde

jeg kunne knap stå på stængerene bagefter!!! de første par sæt var alt for nemme, men så kommer varmen..så brænder det, så ryster stængerne..så kommer failuren snigende, og de sidste par sæt var hamrende hårde!!!

machine pulldowns

6s @20 sek max arbejde

pec deck

6s @20 sek max arbejde

galning pump og burn...

Du er jo vanvittig... :4thumbup:

Ærgerligt med projektet; jeg kan godt forestille mig, de fiskere er tunge at danse med. Og de står jo nok solidt i lokalsamfundet (altså ikke at alle synes, de har ret, men mange mener, man har pligt til at høre på dem) sammenlignet med kloge ( :smile: ) hoveder udefra...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share