Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hehehe.....jeg kigger ind på Gibson´s forum fra tid til anden, udelukkende fordi jeg godt kan lide de råd Mark Reifkind giver. Og så også fordi det er et af de få forums, som ikke er flooded med trolls og andre som ikke kan lade være med at ødelægge seriøse forums.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ano Turtainen er et monster. Han er helt klart en af de bedste styrkeløftere i verden. Men han er jo også finne :)

370 kg x 3 reps er ihvertilfælde en OK vægt i goodmornings ;)

Hvad angår Billy, så er han jo en af de sædvanelige fanatiske WSB følgere, som ikke kan tåle lidt WSB kritik. Jeg har talrige gange set ham hidse sig op på diverse forums, når WSB løfternes dødløft har været under luppen. Louie har helt sikkert skabt et styrkeløftssystem som ligger et godt stykke over middel når vi snakker effektivitet. Desværre er WSB træning gået hen og blevet en kult ting ligesom HIT, og de fleste WSB følgere kan ikke tåle at man sætter spørgsmålstegn ved nogen af teorierne. Jeg har før diskutteret med Bob Youngs og Dave Tate omkring deres ME dag rotation. Jeg kan ikke se hvorfor en floor press og en board press stresser nervesystemet forskelligt. Som jeg ser det, er det stort set de samme nervebaner som aktiveres. Men man får aldrig et fyldestgørende svar. Sådan er det bare. Take it or leave it.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

DØDLØFT + ASSISTANCE MANDAG DEN 4/2-2002

Dødløft  (opvarmning)  +  3 sæt x 2 reps x 180, 200, 230 kg  +  5 singles x 190 kg

Keystone dødløft  2 sæt x 5 reps x 130 kg

Hammer curls  3 sæt x 8 reps x 30 kg

Har ikke været så langt oppe i dødløft i et stykke tid. Har bare koncentreret mig om eksplosiv træning, så jeg var lidt spændt på om det ville være tungt. Det kørte heldigvis som smør. Den eksplosive træning virker efter hensigten, og jeg bliver mere og mere overbevist om at man får mest ud af at holde sig mellem 65-85 % det meste af tiden. Kørte ikke så mange øvelser idag, for at kompensere lidt for at træningen var lidt tungere end normalt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

"jeg bliver mere og mere overbevist om at man får mest ud af at holde sig mellem 65-85 % det meste af tiden"

Desværre har jeg ikke helt samme erfaring som dig Thomas, jeg synes ikke let og eksplosiv træning fungerer tilfredsstillende :(

Nu prøver jeg en 6 ugers cyclus, hvor jeg vil kombinere træningspas med 3-5 sæt, 5 reps på 75& og træningspas med, 3-4 sæt, højere intensitet, 80-90+% og 1-3 reps.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror måske også det har noget med frekvens og volumen at gøre. Eksplosive submaksimale sæt sidder ikke i kroppen så længe som maximale forsøg gør. Derfor skal der flere løft til, og ofte højere frekvens. Jeg synes jeg er ved at finde noget som virker meget godt i dødløft. Bænk eksperimentere jeg stadigvæk med, og squat er helt hen i vejret. Men det er selvfølgelig vigtigt at finde det som virker som en selv.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ganske fortrinlig bænkpres træning idag. Først et let 5 rep sæt med 140 kg (7,5 kg fra min 5 rep PR, men det føltes meget lettere end det). Herefter kørte jeg bænkpres til klods (10 cm klods), og fik 180 kg. Alt i alt en suværen bænk træning.

TUNG BÆNKPRES + ASSISTANCE TIRSDAG DEN 5/2-2002

Bænkpres  (opvarmning)  +  2 sæt x 2 reps x 90, 110 kg + 1 single x 130 kg + 1 sæt x 5 reps x 140 kg

Bænkpres til klods (10 cm)  3 singles x 160, 170, 180 kg

Pulldowns  4 sæt x 10, 8, 6, 6 reps

Side laterals  4 sæt x 10, 8, 6, 6 reps

Rear delt maskine  3 sæt x 8 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Lige et spørgsmål:

Du kører tilsyneladende færre rep. pr. sæt i opvarmningsserierne, end i de sidste sæt (i visse øvelser). Jeg troede at det var smartest at køre samme antal reps eller lidt flere i opvarmningssættene.

Er det for at spare på kræfterne eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Det er altid smart at køre færre reps i sine opvarmningssæt. Jeg har aldrig kunnet se formålet med at køre så mange reps. Hvis formålet er at hæve kropstemperaturen, så tag 10 minutter på kondicyklen. Jeg er så stor, at min kropstemperatur stiger meget hurtigt, så hvad angår kropstemperatur, så er det ikke noget problem for mig. Som jeg ser det, så er formålet med opvarmningen primært at vende nervesystemet til tungere vægte, uden at akkumulere affaldsstoffer, og uden at svine med ATPén.

Det er dog ikke den primære grund til at jeg nogen gange kører en masse lav rep sæt, og så slutter med lidt højere reps. Det skyldes at jeg nogen gange kører en masse dynamiske sæt for kraftudviklingsrate optimering, og så afslutter med et traditionelt tungt sæt med lidt flere reps. Eksplosiv træning laves bedst med lave reps, hvor man stopper lang tid før evnen til kraftudvikling falder.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det kan sgu være en pain at træne bænkpres med ømme brystmuskler. Jeg var lidt øm fra min tunge træning i tirsdags, men det kørte egentlig ret eksplosivt.

EKSPLOSIV BÆNKPRES + ASSISTANCE TORSDAG DEN 7/2-2002

Bænkpres  (opvarmning)  +  5 sæt x 2 reps x 100, 110, 120, 130, 130 kg  +  1 single x 140 kg

Overhead dumbell triceps extensions  3 sæt x 6 reps x 54 kg håndvægt

Pushdowns  3 sæt x 6 reps

Dumbell shrugs  3 sæt x 8 reps x 54 kg håndvægte

Side laterals  3 sæt x 8 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ny 10 kg PR i archback goodmornings idag. Så alt i alt en god squat dag. Har dog stadigvæk problemer med mit højre knæ. Specielt ved eksplosiv træning, hvor man power godt igennem. Men slap uden de store smerte.

EKSPLOSIV SQUAT + ME GOODMORNINGS + ASSISTANCE FREDAG D. 8/2-2002

Squat  (opvarmning)  +  5 sæt x 2 reps x 140, 140, 140, 150, 150 kg  +  1 single x 160 kg

Archback goodmornings  5 sæt x 3 reps x 100, 140, 170, 200, 230 kg

Pulldowns  3 sæt x 8 reps

Hammer curls  3 sæt x 6 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

EKSPLOSIV DØDLØFT + ASSISTANCE TORSDAG DEN 12/2-2002

Dødløft  (opvarmning)  +  10 singles x 150, 150, 170, 170, 190, 190, 210, 210, 210, 240 kg

Front squats  (opvarmning)  +  5 singles x 60, 80, 100, 120, 140 kg

Dumbell shrugs  3 sæt x 8 reps x 54 kg håndvægte

Weighted abs  3 sæt x 6-8 reps

Jeg havde egentlig planlagt at stoppe ved 210 kg, men jeg ville lige teste en single med 240 kg, for at se om der var overskud. I forhold til at jeg havde kørt 9 eksplosive singles, så kørte de 240 kg forholdsvist hurtigt op.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

EKSPLOSIV BÆNKPRES + ASSISTANCE TORSDAG DEN 14/2-2002

Bænkpres  (opvarmning)  6 sæt x 3 reps x 120 kg

Dumbell skulderpres  4 sæt x 6 reps x 2x32 kg, 2x38 kg, 2x44 kg, 2x44 kg

Dumbell overhead extensions  3 sæt x 8-10 reps x 50 kg

Pulldowns  4 sæt x 8 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Endnu en rekord i goodmornings. Denne gang i goodmornings til parallel, med 5 rep sæt. Øgede min 5 rep rekord fra 165 kg x 5 reps til 170 kg x 5 reps. Så alt i alt en god træning. Eksperimenterede også lidt med squat formen idag. Prøvede lidt forskellige stillinger, stangens placering osv.

EKSPLOSIV SQUAT + ASSISTANCE FREDAG DEN 15/2-2002

Squat  (opvarmning)  +  8 sæt x 3 reps x 140 kg

Goodmornings  3 sæt x 5 reps x 90, 130, 170 kg

Standing calf raises  3 sæt x 8 reps x 200 kg

Hammer curls  3 sæt x 8 reps x 26 kg håndvægte

Rear delt machine  3 sæt x 8 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

TUNG BÆNKPRES + ASSISTANCE MANDAG DEN 18/2-2002

Close grip bænkpres  (opvarmning)  3 sæt x 3 reps x 60, 90, 110 kg  +  4 singles x 120, 130, 140, 150 kg

Bænkpres m. stop 10 cm over bryst  3 sæt x 2 reps x 110, 120, 130 kg

Military presses  5 sæt x 5 reps x 70 kg

Pulldowns  3 sæt x 8 reps

Side laterals  2 sæt x 8 reps

Rimelig god power idag. De 150 kg i close grip bænkpres er kun 5 kg fra min PR fra dengang jeg vejede 140 kg, og den kørte flydende op.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

TUNG DØDLØFT + ASSISTANCE TIRSDAG DEN 19/2-2002

Partial dødløft fra 5 cm under knæene  6 singles x 100, 150, 180, 210, 250, 290 kg

Dødløft stående på 25 kg skive  5 sæt x 3 reps x 120, 150, 180, 180, 190 kg

Front squat  3 sæt x 3 reps x 70, 100, 120 kg

Hammer curls  2 sæt x 8 reps x 28 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ahhh, jeg elsker dage hvor man er supereksplosiv og vægtene flyver som var det fjer ;)

Kanon eksplosiv bænk dag. Alle 8 sæt var supereksplosive.

EKSPLOSIV BÆNKPRES + ASSISTANCE TORSDAG DEN 21/2-2002

Bænkpres  (opvarmning)  +  8 sæt x 3 reps x 120 kg  +  1 single x 130 kg

Flad dumbell bænkpres m. albuerne ind til siden  4 sæt x 6 reps x 2x32 kg, 2x38 kg, 2x44 kg, 2x56 kg

Dumbell overhead triceps extensions  3 sæt x 8, 6, 6 reps x 56 kg

Pushdowns  2 sæt x 10 reps

Side laterals  2 sæt x 8 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Typisk man går fra en kanon dag, til en lorte dag. Har sovet mega ringe i nat, og skulle træne tidligt. Squat var laaaangsom. Ikke sættene på 140 kg. De kørte OK, men den sidste single var lidt lousy.

EKSPLOSIV SQUAT + ASSISTANCE FREDAG DEN 22/2-2002

Squat  (opvarmning)  +  8 sæt x 2 reps x 140 kg  +  3 singles x 160, 180, 200 kg

Rumænsk dødløft  5 sæt x 5 reps x 100, 140, 180, 140, 140 kg

Stoppede her. Jeg havde ikke energi til en skid idag. Gemmer krafterne til tung bænk dag på mandag.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share