Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg kan ikke sige det går bedre. Jeg har besluttet mig for at køre 5 rep sæt et stykke tid, for at få et godt fundament at arbejde udfra, i alle øvelser. På den måde slipper jeg også for at køre voldsomt tungt med mit knæ. Ekplosiv træning i squat er også udelukket for tiden, så min såkaldte eksplosive dag, bliver bare 4-5 sæt x 2 reps med en let vægt, udført med normal hastighed. Alt træning bliver med knæbind, for at skåne knæet. Håber det forsvinder på den måde.

Og ja, jeg har bestemt mig for at stå DM over. Jeg har ikke lyst til at forværre knæ problemet, og min form er helt ikke hvad den har været. Det skyldes nu nok mest at jeg har smidt 5 kg (vejer 127 kg med sko og tøj). Jeg skal lige bygge formen op igen, med den nye vægt.

Er forøvrigt lige kommet hjem fra junior DM i Horsens. Min makker vandt 110 kg klassen med 220 kg i squat, 160 kg i bænkpres og 235 kg i dødløft. En total på 615 kg. Ikke dårligt efter 1 år og 3 mdr styrkeløftstræning.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det kunne du da sagtens få ;)

Kan faktisk ikke huske om han er 20 eller 21 år, men jeg mener det er 21 år, så lad os sige det :)

Alder: 21 år

Højde: ca. 180 cm vil jeg mene.

Vægt: 109,9 kg as of today. Startede vel på lige under 100 kg.

Jeg kan ikke huske 100 % hvad han lavede første gang vi testede ham, men det er cirka det her:

Squat: ca. 130 kg

Bænkpres: ca. 100 kg

Dødløft: ca. 140 kg

Så hans total er steget voldsomt meget siden han startede. Han har kørt 1 ren Sheiko cyklus (som gav ham cirka 30 kg ekstra på 4 uger), en kort periode WSB og ellers programmer, som kombinere de 2 ting. Altså noget ala det jeg kører nu. Han har kørt med mig fra start af, og vi kører altid mellem 3-4 dage i ugen afhængig af program. Man kunne blive fristet til at sige at det er gået så stærkt, fordi han har en god coach :) men han har altså generne iorden. Han er ikke så teknisk god, men han er råstærk og eksplosiv.

Var det nok ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

TUNG BÆNKPRES & EKSPLOSIV SQUAT MANDAG DEN 18/3-2002

Bænkpres  (opvarmning)  +  4 sæt x 3 reps x 110, 130, 145, 130 kg

Squat  (opvarmning)  +  6 sæt x 2 reps x 140, 140, 140, 160, 160, 180 kg

T-bar rows  4 sæt x 8 reps

Weighted abs  2 sæt x 15 reps

Knæet kunne ikke mærkes ved sættene ved 140 og 160 kg. 180 kg kunne mærkes og kørte deraf heller ikke synderligt hurtigt op.

P.S. held og lykke Infested :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Tak

Det som virkelig rykker nu er dødløft, kørte 4x5 reps med 110 og 3x5 reps med 115 1x5 med 120 kg alle på 25 kg skive eksplosiv, en 25 kg skive gir fandme godt. Det er i hvertfald en af hemlighederne bag et godt dødløft længere træk længde.

Link to comment
Share on other sites

DØDLØFT & EKSPLOSIV BÆNKPRES + ASSISTANCE ONSDAG DEN 20/3-2002

Dødløft  (opvarmning)  +  4 sæt x 5 reps x 190 kg

Bænkpres m. medium greb  (opvarmning)  +  4 sæt x 3 reps x 110 kg

Pulldowns  3 sæt x 6-8 reps

Side laterals  3 sæt x 8 reps

Hader 5 rep sæt. Jeg fortsætter med 5 rep sæt i 3 uger endnu, så skifter jeg til 1-3 reps igen, i squat og dødløft.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

TUNG SQUAT, MEDIUM BÆNKPRES & EKSPLOSIV DØDLØFT FREDAG DEN 22/3-2002

Squat  (opvarmning)  +  4 sæt x 2 reps x 90, 130, 130, 150 kg  +  1 sæt x 5 reps x 175 kg

Bænkpres  (opvarmning)  +  4 sæt x 5 reps x 100, 120, 120, 120 kg

Dødløft  10 singles x 170 kg  (30 sek. pause)

Cable rows  4 sæt x 8 reps

OK dag. 5 rep sættet i squat var flydende og nemt. Bænkpres var også nemt nok. De 10 singles var eksplosive og hurtige. Specielt i betragtning af at jeg kørte 4 sæt af 5 reps med 190 kg i onsdags.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hvornår får vi dit WSB bodybuilder program at se, og hvad er resultaterne, dvs overarm og ben osv i omkreds før og efter programmet. Og hvad har de øget deres løft.

Link to comment
Share on other sites

Ganz gutes træning heute :) En god femmer i bænkpres, stadigvæk med et par reps i reserve. God eksplosiv udførsel i squat.

TUNG BÆNKPRES & EKSPLOSIV SQUAT + ASSISTANCE MANDAG DEN 25/3-2002

Bænkpres  (opvarmning)  +  3 sæt x 5 reps x 100 kg, 142,5 kg, 130 kg

Squat  (opvarmning)  +  6 sæt x 2 reps x 150 kg

Squat walkout  1 sæt x 250 kg x 20 secs hold

Pulldowns  3 sæt x 8 reps

Hammer curls  3 sæt x 8 reps

Side laterals  2 sæt x 8 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej, sad og kiggede lidt i din logbog interessant læsning, et godt sted og få nye ideer :thumb:

Kiggede på i ciliuses log og kunne se du havde lavet et WSB  program med hypertrofi i højsæde, er det et som kan mailes eller der de kun for de indvigede? ;)

Link to comment
Share on other sites

Kanon træning idag. Jeg kan mærke styrken stiger lige så langsomt. Jeg skulle have taget 2 sæt x 5 reps med 200 kg i dødløft, men det første sæt var super nemt, så jeg øgede 5 kg. Jeg skal køre 2 sæt x 5 reps x 210 kg i næste uge, så så bliver springet heller ikke så stort.

TUNG DØDLØFT & EKSPLOSIV BÆNKPRES + ASSISTANCE ONSDAG DEN 27/3-2002

Dødløft  (opvarmning)  +  3 sæt x 5 reps x 160, 200, 205 kg

Bænkpres m. medium greb  (opvarmning)  +  5 sæt x 3 reps x 110 kg

Cable rows  3 sæt x 8 reps x 110 kg

Dumbell shrugs  3 sæt x 8 reps x 2x56 kg

Side laterals  3 sæt x 8 reps

Hanging leg raises  3 sæt x 8 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas

Jeg bryder lige ind i din logbog. :)

Hanging leg raises

Måske et dumt spørgsmål, men hvorfor denne øvelse ???

Jeg ved godt at mave/lænde muskulaturerne er vigtigte i SL sammenhæng, men er der ikke bedre måder at træne disse på ?

Jeg ved godt at der assistance dag.

Btw. jeg ser også frem til offentliggørelsen af dit WSB inspirerede BB program. :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Hehe...egentlig ikke nogen speciel grund. Jeg skulle træne lidt mave, og havde ikke trænet den længe, så jeg valgte den :)

Men det er da en udemærket øvelse til squat og dødløft, da maven og hoftefleksorene får lov at arbejde i synergi. Mave isolering er et no-no i styrkeløft.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ikke andet :D

Jeg troede det var, en eller anden fancy grund.

Jeg havde dog ikke lige tænkt over, at de arbejder i synergi.

Det er ikke ligefrem en øvelse, jeg normalt praktiserer.

Elles kunne det jo ha været fordi, at du skal være klar til stranden. :jester:

Link to comment
Share on other sites

TUNG SQUAT, MEDIUM BÆNKPRES & EKSPLOSIV DØDLØFT + ASSISTANCE FREDAG DEN 29/3-2002

Squat  (opvarmning)  +  3 sæt x 2 reps x 120, 140, 160 kg  +  1 sæt x 5 reps x 185 kg

Bænkpres  (opvarmning)  +  5 sæt x 3 reps x 130 kg

Dødløft  10 singles x 170 kg  (30-45 seks. pause)

Pulldowns  3 sæt x 8 reps

Hammer curls  3 sæt x 8 reps

Triceps pressdowns  3 sæt x 8 reps

Ganske udemærket træning. Var godt nok mega træt bagefter, mest pga. træningstidspunktet. Vi skulle træne kl. 11.30. Jeg fungere ikke optimalt før sidst på dagen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Formen banker på døren :) Jeg tog en double med 150 kg i bænkpres i dag, og begge 2 kørte flydende op. Jeg vil tro jeg havde 2 reps mere i mig. Vi må håbe det bliver ved sådan.

TUNG BÆNKPRES, EKSPLOSIV SQUAT, PARTIAL DØDLØFT + ASSISTANCE MANDAG DEN 1/4-2002

Bænkpres  (opvarmning)  +  4 sæt x 2 reps x 130, 150, 140, 130 kg

Squat  (opvarmning)  +  4 sæt x 2 reps x 140, 150, 160, 160 kg

Dødløft fra knæene  5 singles x 180, 220, 250, 270, 270 kg

Maskin skulderpres fra panden (smalt greb)  3 sæt x 6 reps x 130 kg

Pulldowns  3 sæt x 8 reps

Hanging leg raises  2 sæt x 12 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share