Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Måske er tiden kommet til at du skal til at eksperimenter med det Russiske styrkeløft? Du fik jo trods alt 5 kg i squat efter bare 2 uger, så det kan jo være du skulle prøve det igen.

Så kan vi jo se hvem der får de bedste resultetar i det! he he he

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Godt nok kunne jeg græde over min squat fremgang, men bænkpres kan jeg ikke rigtigt klage over for tiden. Det kører stille og roligt frem af. Tog idag 2 reps med 155 kg, og havde ihvertilfælde 1 rep i reserve. Så ingen is på koen her. Squat snakker vi ikke om ;)

TUNG BÆNKPRES, DE SQUAT + ASSISTANCE MANDAG DEN 15/4-2002

Bænkpres  (opvarmning)  +  5 sæt x 2 reps x 100, 120, 140, 155, 130 kg

Squat  4 sæt x 2 reps x 120 kg  +  4 sæt x 2 reps x 130 kg  +  1 sæt x 2 reps x 140 kg  (kørte OK eksplosivt)

Skulderpres maskine  5 sæt x 8-10 reps x 100 kg

Close grip pulldowns  4 sæt x 8 reps

Side laterals  2 sæt x 8 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

he he jeg vidste ikke at sådan en " Hardcore Styrkeløft trænende mand" Som dig havde tid til at spille CT!

Hvor hård er du til det...

PS: Russian powerlifting siden er blevet opdateret dog kun layouten ikke træningsprogrammerne, de er ikke oversat i nu.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle idag maxe i dødløft stående på palle. Jeg var meget overrasket over at 250 kg ikke kom op, indtil jeg målte hvor høj pallen er. Den svare til næsten 2½ x 25 kg skiver. Jeg har aldrig trukket fra mere end en 25 kg skive. Det er et voldsomt langt træk, og man starter ufatteligt lavt med ryggen. Så jeg er egentlig godt tilfreds med 240 kg. Så det er PR i denne øvelse nu. Så har jeg noget at gå efter næste gang.

ME DØDLØFT, DYNAMISK BÆNKPRES + ASSISTANCE ONSDAG DEN 17/4-2002

Dødløft stående på palle  7 sæt til max single x 110, 150, 180, 210, 230, 240, 250 x miss

Bænkpres  6 sæt x 2 reps x 120 kg + 1 sæt x 2 reps x 130 kg

Cable rows  4 sæt x 10, 8, 6, 6 reps

Back raises uden vægt  3 sæt x 15 reps  (1 min. pause)

Barbell curls  3 sæt x 6-8 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Så er det endnu en gang tid til at gøre noget ved formen, så jeg kan smide de sidste par kg, så jeg kan komme ned og ligge behageligt under 125 kg. Jeg vejer lige nu 126-127 kg med tøj og sko. Jeg vil skyde på at det nok passer med en morgenvægt uden tøj og sko på omkring 125 kg. Jeg vil gerne være helt sikker på at jeg kan klare vægt, og derfor vil jeg gerne ned på 122-123 kg med tøj og sko. På den måde er der også plads til at jeg kan genvinde et par kg muskelmasse. Derfor begyndte jeg idag at løbe igen, plus inkludere lidt extra workouts. Jeg gik ned på voldene i Fredericia, og skiftesvis løb og gik i 35 minutter. Jeg løber i forholdsvist højt tempo og tager de trapper jeg kan komme til. Derfor bliver den overvejende del gang, da formen ikke er til at kunne løbe i så højt tempo særligt længe af gangen.

GPP + EXTRA WORKOUT TORSDAG DEN 18/4-2002

35 minutters intervaltræning skiftesvis løb/gang.

Armbøjninger  3 sæt x 10 reps

supersettede med

Abwheel  3 sæt x 8 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

No Way ... det kan ikke passe.... TJ på en løbetur :p. Løb du om kap med de gamle damer... Jeg troede ikke det var godt for styrken med sådan noget fitnesstræning - Jeg husker ellers et af dine "foredrag" om Kirk Kawovski, der måtte holde flere pauser under en tur i supermarkedet for at få pusten, inden han squattede 500. Dengang mente du ikke man kunne forene styrke i benene og løb, men det er måske fordi sommeren nærmer sig (din gamle strandløve :cool:) CYA Champ.

Link to comment
Share on other sites

Hehe...tænkte nok sådan en som dig ville komme med flabet kommentarer. Nu var historien godt nok om Hatfield ;)

Men jeg mener stadigvæk at aerob træning vil tage lidt styrke fra benene. Men sålænge det bliver ved 2 gange i ugen i 30-45 minutter, så mener jeg tilgengæld det er marginaler. Om jeg har et squat på 240 kg eller 250 kg, kommer sig ikke så nøje, hvis det giver noget i andre områder. Jeg tror man kan træne hårdere uden at blive så træt, hvis man er i lidt bedre form.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas!

Er det fordi at du gerne vil en vægtklasse ned i styrkeløft at du løber, eller er det mere af sundhedsmæssige årsager?

Du siger selv at du gerne vil ned på ca 122-23kg så jeg går ud fra at det er pga af at du så kan gå en vægtklasse ned!

For man kan jo i realiteten godt lave aerob træning og sammentidig bevarer kropsvægten, det er som du selv siger bare et spørgsmål om at æde nok!

Det kunne forresten være fedt at komme ned og træne i Olympia på søndag! Er dig og Tonni dernede der?

Link to comment
Share on other sites

Troels> det er af flere årsager. For det første vil jeg gerne ned i -125 kg klassen. Det kan ikke rigtigt betale sig at stille op i +125 kg klassen med en kropsvægt på "kun" 130 kg (og jeg gider ikke veje ret meget mere end det). For det andet, så tror jeg man vil restituere en anelse hurtigere, hvis ens aerobe form ikke skoder helt. Og så helt klart også er sundhedsmæssige årsager. Jeg vil også gerne kunne træne med vægte om 10 år :) Det skal dog ikke gå voldsomt meget ud over min træning, så jeg holder det til 2 x 30-45 minutter i ugen.

Tonni er til NM her i weekenden, og jeg skal først træne igen mandag. Skal træne lidt let idag, men jeg tror jeg nupper det ude i mine forældres skur, da mig og kæresten alligevel skal derud og spise. Jeg har jo en bænk stående derude + et par stænger og ca. 180 kg. Er du i Frede på mandag ?? Jeg skal nemlig træne alene. Tonni den stakkel vil have fri bare fordi han har været til et lille stævne ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Snuppede som sagt dagens træning med mit gamle udstyr i forældrenes skur. Dejligt med lidt primitiv atmosfære :)

Det var bare en let dag, så ikke så meget at sige der. Dumbell presses var lidt lettere end normalt, da jeg ikke kan få mere end 42 kg på. Men de kørte eksplosivt og med pause i bunden. Så ganske OK.

EKSPLOSIV DØDLØFT, MEDIUM BÆNKPRES + ASSISTANCE FREDAG DEN 19/4-2002

Dødløft  (opvarmning)  +  10 singles x 170 kg  +  5 singles x 180 kg

Rumænsk dødløft  2 sæt x 5 reps x 150 kg

Dumbell bænkpres  4 sæt x 6 reps x 2x42 kg

Overhead triceps extensions  4 sæt x 8 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

GPP + EXTRA WORKOUT LØRDAG DEN 20/4-2002

Interval løbetræning  20 minutter sammenlagt

Mavebøjninger med 20 kg håndvægt  3 sæt x 12 reps

Rotator arbejde med elastik bånd  3 sæt x 15 reps

Mine ben er godt nok noget tunge efter løb torsdag, dødløft + rumænsk fredag og løb idag. Jeg er faktisk både øm i quadriceps og hasemuskler. Jeg kan også mærke at det er lang tid siden jeg har kørt egentlig triceps træning. Mine triceps er smadret fra igår. Jeg håber jeg er klar til tung bænk og eksplosiv squat på mandag. Nu stener jeg bare imorgen, så jeg kan restituere helt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ja men jeg bruger det meget sjældent da det ikke er specielt godt udstyr (vi snakker ikke leoko stænger osv.). Desuden kan jeg ikke træne squat, da bænkstativet ikke kan hæves. Det er også mest for mine forældres skyld jeg har smidt der derud. Jeg fik overtalt min far til at udvide hans værktøjsskur (som er isoleret og det hele, og med elvarme), så han kunne få plads til hans kondicykel og cykeltræner (han dyrker motionscykelløB). Og da der var plads til det, så kunne jeg ligeså godt smide det gamle skidt derud, så de kunne lave lidt styrketræning også. Så har jeg altid et sted jeg kan træne i nødstilfælde eller hvis centret hænger mig ud af halsen. Der er som sagt 2 cykler, en mini-stepper, en flad bænk med stativ (dog virkelige ringe, men stabil nok til at klare bænkpres over 150 kg), 4 justerbare håndvægte, 180 kg rustne støbejernsskiver, 2 vægtstænger og EZ curl bar. Så man kan træne det meste :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

jeg kom til at tænke over det med WSB?

Jeg lagde mærke til at du stort set kun øgede dødløft og squat men ikke bænkpres, var det fordi kun ikke havde adgang til Kæder og bands og BPtrøje???

Hvor vigtig er de egentlig???

Link to comment
Share on other sites

hey champ jeg bliver mere og mere hooked på det her forum tror sgu jeg laver en logbog... Hmm jeg ville lige spørge om du har skrevet nogle gode programmer herinde og hvor jeg i så fald skal lede efter dem ?

Det er sgu skide fedt med den måde man får hurtige og skide gode svar herinde.

Nu skal du snart nakkes i cs... onsdag aften laver jeg ikke en skid :camper: så måske der. CYA farmer

Link to comment
Share on other sites

Cilius :)

Dagens tunge bænkpres træning var forrygende. Jeg havde planlagt at køre nogen tunge singles i close grip bænkpres. Planen var egentlig at sætte ny rekord, men med det store vægttab, så turde jeg ikke gå efter min gamle PR på 155 kg. Jeg tænkte at 152,5 kg ville være en OK vægt. Den fløj op. Gik på 157,5 kg for ny close grip PR. Den var ligeså nem. Jeg valgte dog at stoppe her, for at holde momentet kørende. Men der var mindst 2,5 kg mere. Måske ville 162,5 kg have røget op, hvis jeg havde sparet de 2 første løft. Jeg tror snart jeg er ved at være i PR form i bænkpres.

Kørte iøvrigt min dynamiske sæt i squat, med 1 sek. pause i bunden. Det giver ufattelig god stabilitet at køre dem sådan. Jeg synes jeg har mistet lidt power i bunden, så jeg håber det kan hjælpe det tilbage.

TUNG BÆNKPRES, DYNAMISK SQUAT + ASSISTANCE MANDAG DEN 22/4-2002

Close grip bænkpres  (opvarmning)  +  6 singles x 100, 120, 130, 140, 152,5 kg, 157,5 kg  (2,5 kg PR, god reserve)

Squat (m. 1 sek pause i bunden)  8 sæt x 2 reps x 130 kg  (2 min. pause)

Close grip pulldowns  4 sæt x 7 reps

Side laterals  3 sæt x 8 reps

Hammer curls  2 sæt x 6 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

hey champ... Tænkte om ikke du gider at maile et af dine gamle programmer til mig, jeg træner met- ox for tiden og det går skide godt. Men jeg skal snart til at træne noget nyt, så jeg tænkte på gode gamle Louie (jeg tænker på 3 - 4 dage om ugen) ...Har du ikke noget liggende.. Hmm jeg er jo ny herinde, er det ok at jeg skriver til dig i din log eller skal jeg heller sende dig mails. Ses coach.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share