Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Hej Thomas

Er blevet meget nysgerrig efter at have gennemlæst din logbog (igen) og en ting studser jeg over. I dine log er der ofte fremgang og generel tilfredshed omkring dine egne resultater. Der er meget solstråle over det, i forhold til at du har trænet sålænge. Jeg havde forventet en snak og overvejelser omkring træningsplateau o.lign. Synes personligt at det er enormt opmuntrende at se at konstant fremgang, trods din lille pause efter forskrækkelsen med hjertet. Er det bare mig, eller er du ret priviligeret indenfor denne sportsgren, eller hvad skyldes det?

Ps. Der står jo heller ikke noget om på hvilken måde du har trænet førhen (teknik, program, intensitet etc.), så det er svært at vurdere din log alene ud fra den loggede 2½ måned.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tjaa, det kommer jo også an på de krav man stiller til sin træning. Forstået på den måde, at 2,5 kg mere på stangen er en stor glæde for mig. For alt i alt er min fremgang egentlig ret langsom lige nu. Jeg skal være glad hvis jeg øger 10 kg i dødløft på 1 år. Førhen var det meget mere. Det er også meget varierende hvad jeg stiger i. Jeg kan f.eks stå stille i bænkpres længe, men gå frem i dødløft. Herefter står jeg måske stille i dødløft, men går frem i bænkpres. Men sålænge jeg løbende forbedre et eller andet, så er moralen høj.

Jeg vil dog pointere at de bedste resultater jeg har haft i træning, er de ca. 2 år jeg trænte westside systemet. Min kropsvægt steg 25 kg på 2 år (fra ca. 105 til 130 kg) og min styrke steg drastisk. Mit dødløft gik fra 200 kg til 250 kg. Mit squat fra 150 til lidt over 200 kg. WSB programmet var mit første styrkeløftsprogram (foruden et par mislykkede western periodization cycles og lidt muscle media bænkpres cyklus), og jeg steg ikke bare i styrke, men faktisk meget hurtigere i muskelmasse end jeg havde gjort på diverse BB programmer (alt fra HIT til POF til 10 x 10). Jeg havde forinden kørt BB træning i 5 år, hvor min fremgang faktisk ikke havde været voldsom god.

Jeg har aldrig haft et egentligt træningsplateau. Jeg har stået stille i mange uger, for så at få fremgang igen, men ikke mange måneder som så mange andre man hører om. Tilgengæld har jeg aldrig haft den fremgangsekplosion som man ofte hører folk har. Min fremgang har været stille og jævn. Dog med kraftig forøget hastiged på WSB programmet.

Jeg tror på at der er mange kg i mig endnu. Rigtigt mange faktisk. Men jeg har stadigvæk rigtigt meget at lære om træning, og jeg har heller ikke specielt travlt. Bare det at løfte tunge vægte er en tilfredstillelse for mig. Så selvom jeg kun stiger sammenlagt 30 kg i året i squat, bænkpres og dødløft, så er jeg yderst tilfreds. Fremgang er trods alt fremgang. Og for hvert 2,5 kg man vinder, har man vundet en sejr.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Sjovt vi snakker om solstrålehistorie og andet godt fra havet, for idag var så langt fra solstråler som noget kan komme. For det første så føltes alt tungt. For det andet var jeg tæt på at pådrage mig en skulderskade i skulderpres m. håndvægte. Af en eller anden grund var jeg hammerøm i bagskuldrene fra fredag. Ved ikke lige hvad jeg skulle have lavet som kunne gøre det. Ved ikke om det måske gjorde skulderen lidt ustabil. I mit sæt med 42 kg, føltes det som om der var noget der gav efter. Det næste par reps gjorde ondt, så jeg stoppede træningen der. Jeg kan dog ikke mærke noget lige nu, så jeg håber det bare var en overbelastning.

BÆNKPRES + ASSISTANCE MANDAG DEN 25/2-2002

Bænkpres  (opvarmning)  5 singles x 100, 110, 120, 130, 140 kg  +  2 sæt x 3 reps x 130 kg

Dumbell skulderpres  2 sæt x 8 reps x 32, 42 kg

SLUT PRUT FINALE

Håber på en bedre dag imorgen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

En god nats søvn gør underværker. I dag var meget bedre end igår. Og vi prøvede sågar et par nye øvelser, så det taget i betragtning, så var der super power på idag. Når vi kører dødløft stående på noget, så plejer vi at anvende en 25 kg skive. Idag brugte vi en udskåret palle, som svarer til cirka 2x25 kg skiver ovenpå hinanden. Det er et mega langt træk. Stangen er i udgangsposition et par cm fra fødderne. Alle singles kørte flydende og hurtigt. Vi prøvede bagefter en dødløft variation i 3 trin. Vi kører først 3 reps op til knæene og holder den der 1 sek., derefter 3 reps fra knæet og op, og tilsidste 3 fulde reps. Kan mærkes godt i ryggen, tiltrods for det lave antal kg.

TUNG DØDLØFT + ASSISTANCE TIRSDAG DEN 26/2-2002

Dødløft stående på palle  (opvarmning)  +  5 singles x 180, 200, 210, 220, 220 kg

3 position dødløft  2 sæt x 3, 3, 3 reps x 100, 140 kg

Front squats  3 sæt x 5 reps x 100 kg

Pulldowns  3 sæt x 8 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hvor meget steg du i bænkpres på de to år?

Det der med at stå på 25 kg skiver virker fandme, er i øjeblikket på et 3x3 styrkeløftsystem fra www.deepsquatter.com, forestil dig dødløft 3 gange om ugen på en skive, det gir fandme godt, men 2 skiver skal prøves i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres var det løft jeg havde størst problemer med i WSB programmet. Den primære grund er nok at jeg fulgte Louie´s råd med at fokusere på triceps. Hvilket var dumt, da min svaghed var i den nederste halvdel. Resultaten blev at jeg kunne lave lockouts med 300 kg i bænkpres. Det kan jeg dog ikke bruge til noget med mindre jeg bruger en dobbeltlags denim trøje som de gør. Jeg vil tro mit bænkpres steg 15-20 kg på de 2 år, hvilket er OK, men slet ikke så godt som det kunne have været. Dødløft er det løft som gavnede mest af WSB.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Skulle egentlig have trænet mave idag herhjemme, men min mave gør ONDT. Jeg har købt sådan en lille grim ab roller dims til min kæreste, og jeg skulle lige checke om det gav noget i søndags. Jeg har været øm i maven siden søndag. Mega ab træning, kan jeg bare fortælle. Den vil jeg sgu til at anvende fast tror. Venter dog lige til jeg kan lave noget med min mave igen. Vi snakker EKSTREM DOMS. Og inden i griner og får TV-SHOP tanker, så kan jeg lige fortæller at Ano Turtainen fra Finland, som lige har squatter 460 kg og dødløft 405 kg til WPO mesterskabet, anvender en noget lignende. Check billedet allernederst på dette link.

Ano Turtainen ab training

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Øhh, Thomas fortæl lige lidt mere om den grimme abs-dims? Hvis du har været øm siden i søndags må den sgu ha givet noget?!

Hvordan bruger man den??

DBM

P.s ha ha... "tv-shop-Thomas" ;)

Link to comment
Share on other sites

Billedet af Ano i det link jeg gav, giver et OK billede af hvordan man gør. Man sidder på knæene med dimsen nede på guvlet foran sig. Så ruller man fremover, indtil alt fra knæene og fremefter er strakt helt ud. Så bruger man maven til at trække dimsen tilbage til udgangsposition. Jeg kunne da godt mærke at maven arbejdede da jeg lavede øvelsen, men ikke noget revolutionerende. Men dagen efter kunne jeg MÆRKE det. Ond DOMS. Jeg tror det kan give god styrke i maven. Det eneste problem er at det bliver svært at øge modstanden, når det bliver for nemt. Men så må man anvende workloaden som parameter i den øvelse. Eller evt. lave den på trætte muskler, når det bliver hårdere.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kørt øvelsen et stykke tid.. og den er virkelig hård. Selv bruger jeg en vægtstang som hjul (eksempelvis en 10kg med skiver).

Øvelsen blev beskrevet i en artikel af Pavel T. (så vidt jeg husker) Han beskrev, hvordan de russiske specialstyrker brugte den til mavetræningen.

Efter hans udsagn er man først hård når den køres med strakte ben (uden knæene rører)

Link to comment
Share on other sites

Ikke så god eksplosion som sidste uge, men acceptabelt. Kørte lidt close grip bænkpres bagefter eksplosiv bænk, og fik en lille rep PR med 115 kg. Det bedste jeg har kørt med 115 kg i close grip bænkpres er 7 reps, og jeg fik 8 reps, så det er jo cool nok ;)

EKSPLOSIV BÆNKPRES + ASSISTANCE TORSDAG DEN 28/2-2002

Bænkpres  (opvarmning)  +  8 sæt x 3 reps x 120 kg

Close grip bænkpres  3 sæt x 8 reps x 60, 80, 115 kg

Dumbell extensions  5 sæt x 10 reps

Cable rows  3 sæt x 8 reps

Side laterals  3 sæt x 8 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ved at godt træt af mit højre knæ. Det hæmmer mig sgu noget i squat. Jeg ved godt jeg måske bare burde træne alle min sæt med knæbind, men for det første er jeg bange for at miste styrke i bunden og for det andet så er det sgu en pain at binde knæbind til 8 sæt. Jeg måtte droppe mine eksplosive sæt efter det 5 sæt idag. Jeg havde i forvejen sat vægten ned til 130 kg idag, fordi knæet drillede, men det hjalp lige fedt. De kørte ellers supereksplosivt. Jeg valgte så at tage en eksplosiv femmer med 170 kg og knæbind til at slutte af på. Den kørte også super godt, så styrken er OK.

EKSPLOSIV SQUAT + ASSISTANCE FREDAG DEN 1/3-2002

Squat  (opvarmning)  +  5 sæt x 2 reps x 130 kg  +  1 sæt x 5 reps x 170 kg m. løse knæbind

Stiff-legged dødløft*  4 sæt x 5 reps x 130, 140, 150, 130 kg

Rear delt machine  3 sæt x 10 reps

Dumbell shrugs  2 sæt x 12 reps

* kørte helt ned til jorden med skiverne. Pausede og forsøgte at trække så meget med haserne som muligt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Knæet driller stadigvæk. Nu kan jeg også mærke lidt på de tunge vægte, selv med knæbind. Hvis det ikke bliver bedre, må jeg hellere få det chekket ud. Jeg planlægger at køre yderst let på fredag, så knæet kan få lidt ro. Eller var der god nok power på. Jeg sluttede på en double med 200 kg i squat med knæbind, og der var god reserve. Dødløft var supereksplosiv med de 170 kg og de 200 kg. Singlen på 215 kg var jævn hurtig.

TUNG SQUAT/DØDLØFT + ASSISTANCE TIRSDAG DEN 5/2-2002

Squat  (opvarmning)  +  3 sæt x 3, 2, 2 reps x 160 kg, 180 kg, 200 kg

Dødløft  4 sæt x 2, 2, 2, 1 reps x 170 kg, 170 kg, 200 kg, 215 kg

Pulldowns  5 sæt x 8-10 reps m. kort pause

Mave  3 sæt x 10 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

EKSPLOSIV SQUAT/DØDLØFT + ASSISTANCE FREDAG DEN 8/3-2002

Squat  (opvarmning)  +  5 sæt x 3 reps x 90, 120, 120, 140, 150 kg

Dødløft  8 singles x 180 kg (30 seks. pause imellem singles. Alle super eksplosive)

Goodmornings*  3 sæt x 5 reps x 60, 90, 110 kg

Dumbell shrugs  5 sæt x 6 reps x 56 kg håndvægte

Rear delt machine  2 sæt x 8 reps

* kørte goodmornings på en lidt speciel måde idag. Kørte helt ned til parralelt meget langsomt. Holdte den i bunden i 1 sek. og powerede den eksplosivt op igen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Kunne din makker ikke oprette en online logbog sådan at man kunne sammenligne ham med dig, indtil videre ser det da ud til at han snart blir stærkere end dig.

Link to comment
Share on other sites

HAN BLIVER IKKE STÆRKERE END MIG....hehe.....nej, det er faktisk rart at blive presset lidt. Han står dog temmeligt stille lige nu, så måske når han det ikke lige i den her omgang. Han kan ikke poste sin træning, da han ikke har online tilgang. Men i det store hele træner han det samme som mig, med en anelse mindre på stangen ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Synes jeg var lidt træt idag. Det hele føltes lidt tungere end normalt, selvom det var eksplosivt nok.

TUNG DØDLØFT + TUNG BÆNKPRES + ASSISTANCE MANDAG DEN 11/3-2002

Dødløft fra palle  (opvarmning)  +  4 sæt x 2 reps x 140, 170, 200, 220 kg

Dødløft fra knæhøjde  4 sæt x 2 reps x 170, 200, 230, 250 kg

Bænkpres  (opvarmning)  +  3 sæt x 3 reps x 130 kg  +  1 sæt x 2 reps x 140 kg

Cable rows  4 sæt x 10 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Kørte de sidste 3 sæt i squat med let bundne knæbind, da det gør det udholdeligt at køre squat, med mit dårlige knæ. Det var da også super nemt. Bankede med vilje ikke helt igennem, men flydende og hurtigt tempo. De 110 kg i bænkpres, føltes som 60 kg. Det var med vilje let, da jeg lige skal vende mig til at bænke 3 gange i ugen igen.

SQUAT & EKSPLOSIV BÆNKPRES + ASSISTANCE ONSDAG DEN 13/3-2002

Squat  (opvarmning)  +  5 sæt x 5 reps x 60, 110, 170, 170, 170 kg (sidste 3 sæt med letbundne knæbind)

Bænkpres  5 sæt x 3 reps x 110 kg

Pulldowns  3 sæt x 8 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

TUNG BÆNKPRES & EKSPLOSIV DØDLØFT FREDAG DEN 15/3-2002

Bænkpres  (opvarmning)  +  2 sæt x 3 reps x 110, 130 kg + 2 sæt x 2 reps x 145 kg

Dødløft  (opvarmning)  +  5 sæt x 5 reps x 180 kg

Military presses  2 sæt x 8 reps x 60, 65 kg

Cable rows  3 sæt x 6-8 reps

Jeg kørte med lidt højere volumen i eksplosiv dødløft idag, for at øge min løftsvolumen lidt. Det er sgu damn hårdt at køre sæt af 5 reps i dødløft, når man sjældent kører over 3 reps. Og så 5 sæt af lortet, men det var langt fra min bedste 5RM (240 kg), så no probs.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Når vi snakker 5 reps i dødløft så forstår jeg dig godt, er i øjeblikket i 3x3 high volume phase hvor jeg kører alle 8 set i bænkpres, squat og dødløft, og det gir motherfucker godt.

kørte den her uge dødløft mandag onsdag fredag med 8 set og 5 reps 110 kg, skal lige prøve og se om jeg når 120kg eller 130 kg her i high volume. he he

Har faktisk fået den samme holdning som russerne.

( If you want to bench press more you got to press more)

Det betyder at for mig er det alle løft mindst 3 gange om ugen, for det gir damm godt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det kan du eddermame bande på jeg gør, jeg lagde lidt mer til procejt max:

Bænkpres 95 kg

Dødløft 160 kg Føler faktisk mer at det er 170-180

Squat 140 kg

Jeg kører det jo to gange 3x3 4 måneder i alt

og bagefter engang Boris sheiko program he he he

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share