Hr. Kirchebrandts log


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Så er jeg ved at pakke min pc sammen, så det varer nok en uges tid før jeg er på nettet igen.

Forresten, hvis nogen af nogensinde overvejer at benytte et flyttefirma, så skal I *aldrig* bruge A-Flyt aka Polles flytteservice.

Magen til respektløs arrogant opførsel skal man lede længe efter - og kun med held står de her til tiden i morgen tidligt.

Første projekt på den nye adresse må være at lave en smædeside om A-flyt. :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Det er nu ikke så svært. Gang din vægt med 32, så har du cirka det antal kcal du skal indtage for at bibeholde din vægt -

Er det ikke lige lovlig meget? Det må da være indbefattet, at man også dyrker sport ved siden af så?

Ellers er min krop bare underlig og har ikke brug for så mange kcal :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det er nu ikke så svært. Gang din vægt med 32, så har du cirka det antal kcal du skal indtage for at bibeholde din vægt -

Er det ikke lige lovlig meget? Det må da være indbefattet, at man også dyrker sport ved siden af så?

Ellers er min krop bare underlig og har ikke brug for så mange kcal :blink:

Jeg får det til, at jeg skal indtage 2200kcal, det synes jeg lyder som liige i underkanten :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det er nu ikke så svært. Gang din vægt med 32, så har du cirka det antal kcal du skal indtage for at bibeholde din vægt -

Er det ikke lige lovlig meget? Det må da være indbefattet, at man også dyrker sport ved siden af så?

Ellers er min krop bare underlig og har ikke brug for så mange kcal :blink:

Jeg får det til, at jeg skal indtage 2200kcal, det synes jeg lyder som liige i underkanten :blink:

Jeg skal også indtage 2200 kcal iflg formlen. Det passer fint - hvis jeg ca. laver 3xfullbody og 2x1 times cardio hver uge ;) Så mon ikke der blot er tale om et meget groft estimat? Vi er jo alle forskellige og vores aktivitetsniveauer er ligeledes ikke ens :)

/Des

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal også indtage 2200 kcal iflg formlen. Det passer fint - hvis jeg ca. laver 3xfullbody  og 2x1 times cardio hver uge  ;)  Så mon ikke der blot er tale om et meget groft estimat? Vi er jo alle forskellige og vores aktivitetsniveauer er ligeledes ikke ens  :)

/Des

Ja, det er lige det, jeg mener: man skal dyrke en masse sport ved siden af, for at formlen sådan cirka passer. Men ja, vi er jo alle forskellige. ;)

Sorry for logspam Hr. K

Edited by Snoopy
Link to comment
Share on other sites

Ideen med at beregne kcal-forbrug som kropsvægt x 32 er selvfølgelig bare en grov tilnærmelse, men den har virket i praksis for mig. Vil man så forøge sin vægt skal der lægges 20% oven i hatten, og 20% fratrækkes, hvis det er vægttab man ønsker. Simpelt, ikke?

Min træning 030804

Dødløft 3 x 5 x 100kg

dips 5 x 5 x bw+10kg

bent over rows 5 x 5 x 60kg

legpress 3 x 10 x 5skíver

Fin nok træning. Fik arbejdet med teknik, hvorfor jeg ikke kørte alm. bear.

Link to comment
Share on other sites

Hej alle sammen - venter på min nye netforbindelse, så der skal nok komme opdateringer lige pludselig. Smider et par logbogsindslag ind her een af dagene.

Et spørgsmål jeg gerne vil have lidt respons på er, om dødløft er en for stressende en øvelse at udføre tre gange om ugen? Jeg fik nemlig at vide hos min styrkesportsklub, at det skulle være tilfældet. :unsure:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Hej alle sammen - venter på min nye netforbindelse, så der skal nok komme opdateringer lige pludselig. Smider et par logbogsindslag ind her een af dagene.

Et spørgsmål jeg gerne vil have lidt respons på er, om dødløft er en for stressende en øvelse at udføre tre gange om ugen? Jeg fik nemlig at vide hos min styrkesportsklub, at det skulle være tilfældet. :unsure:

Hr. K

Nej, det handler vel bare om at tilpasse intensiteten, så man kan holde til det? :)

Link to comment
Share on other sites

Dykning søndag den 15/08/04

Jeg var ude at dykke ved Aggersundbroen ved Nibe. Som sådan var dykket egentlig ikke meget værd, da sigtbarheden var ca. 30 cm. Jeg fik dogen god dosis spænding, da min makker og jeg var nede på ca. 11 meters dybte. Vi drev med strømmen og kom ind under broens skygge, hvorfor vandet pludselig blev mørk - faktisk så mørkt at vi ikke kunne aflæse vore grej og se hinanden. Kiggede jeg direkte op mod overfladen kunne jeg se et lille grøn lys - ellers var det fuldstændig mørkt.

Vi får kommunikeret, at vi går op til en dybte, hvor vi kan aflæse vores udstyr igen. Da vi kommer op til 8-9 meter igen ser jeg på min dykkercomputer, at min max dybte pludselig var 18 meter! På den korte tid vi var i mørket var vi sunket 7 meter ned i sejlranden. Da vi får naviegret ud af sejlranden kan vi høre et skib komme nærmere. Fra overfalden ser vi så, at skibet er et lastskib, der stikker dybt i vandet og således kunne have gjort vores dykkertur lidt for spændende, hvis det havde passeret over os, mens vi rodedet rundt i havmørket ... <_<

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

træning 190804

Dødløft 1 x 2 x 145 <_< , 1 x 5 x 135, 5 x 5 x 120

bænkpres 1 x 5 x 85kg, 1 x 5 x 77,5kg 8 x 5 x 70kg

chin-ups 1 x 5 x bw+13,75kg, 1 x 5 x bw + 12,5kg 4 x 5 x bw+10kg

Vægten er steget til 90.4kg igen, så den er på vej op. På et eller andet tidspunkt skal jeg have købt noget proteinpulver for det er sgu svært at få nok kcal indenbords.

Fin nok træning. Jeg begynder at tænke, om jeg egentlig får trænet nok ben bare med dødløft?

Hr. Kirchebrandt

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Dykning søndag den 15/08/04

Jeg var ude at dykke ved Aggersundbroen ved Nibe. Som sådan var dykket egentlig ikke meget værd, da sigtbarheden var ca. 30 cm. Jeg fik dogen god dosis spænding, da min makker og jeg var nede på ca. 11 meters dybte. Vi drev med strømmen og kom ind under broens skygge, hvorfor vandet pludselig blev mørk - faktisk så mørkt at vi ikke kunne aflæse vore grej og se hinanden. Kiggede jeg direkte op mod overfladen kunne jeg se et lille grøn lys - ellers var det fuldstændig mørkt.

Vi får kommunikeret, at vi går op til en dybte, hvor vi kan aflæse vores udstyr igen. Da vi kommer op til 8-9 meter igen ser jeg på min dykkercomputer, at min max dybte pludselig var 18 meter! På den korte tid vi var i mørket var vi sunket 7 meter ned i sejlranden. Da vi får naviegret ud af sejlranden kan vi høre et skib komme nærmere. Fra overfalden ser vi så, at skibet er et lastskib, der stikker dybt i vandet og således kunne have gjort vores dykkertur lidt for spændende, hvis det havde passeret over os, mens vi rodedet rundt i havmørket ...  <_<

Hr. K

Pas nu på, det kan også blive for spændende.

Så snart en dykning afviger fra det planlagte,

har man noget at tænke over, og tage med i

planlægningen til næste dykning.

Dykker I uden lygte ?

Makkerline ?

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Pas nu på, det kan også blive for spændende.

Så snart en dykning afviger fra det planlagte,

har man noget at tænke over, og tage med i

planlægningen til næste dykning.

Dykker I uden lygte ?

Makkerline ?

Henning 

Ja, helt sikkert. Vi fik begge vores "fejl" noteret ned i dykkerloggen, så vi husker det til næste gang. Tilgengæld fik vi bekræftet at vores sikkerhedsrutiner virkede, hvilket var grunden til, at vi ikke på noget tidspunkt var bange.

Ja, vi havde ingen lygte med for planen var kun at dykke på ca. 11 meters dybte. Makkerline bruger vi ikke, men vi har fat i hinandens hænder, og proceduren siger,a t midster vi kontakt, så søger vi i 1 minut efter hinanden og stiger op igen, hvis vi ikke kan finde hinanden.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

træning 210804

Hurra! Endelig har jeg fået internet opkobling igen :w00t:

Dagens træning blev ret kort, men jeg havde ikke tid til mere og egentlig heller ikke det store overskud.

Dødløft 1 x 5 x 125kg, 1 x 5 x 115kg, 8 x 5 x 105kg

Chin-ups 1 x 5 x bw+15kg, 1 x 5 x bw+13,75 2 x 5 x bw+11,25kg

+ lidt pjat i dipstativet

Hr. Kirchebrandt

Link to comment
Share on other sites

Ja, helt sikkert. Vi fik begge vores "fejl" noteret ned i dykkerloggen, så vi husker det til næste gang. Tilgengæld fik vi bekræftet at vores sikkerhedsrutiner virkede, hvilket var grunden til, at vi ikke på noget tidspunkt var bange.

Ja, vi havde ingen lygte med for planen var kun at dykke på ca. 11 meters dybte. Makkerline bruger vi ikke, men vi har fat i hinandens hænder, og proceduren siger,a t midster vi kontakt, så søger vi i 1 minut efter hinanden og stiger op igen, hvis vi ikke kan finde hinanden.

Hr. K

Jeg kan se, at det har I helt styr på, det er også mit indtryk,

at Padi uddannelserne er rigtig gode.

Jeg mener også CMAS er ved at gå bort fra kravet om makkerline.

Hvis sigten er god, er den unødvendig, og den kan være iriterende

at vikle sig eller sit flaskesæt ind i.

Jeg skulle bare se om jeg kunne drille dig :bigsmile:

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

træning 230804

dødløft 1 x 5 x 130kg, 1 x 5 x 115kg, 8 x 5 x 105kg

Bænkpres 1 x 4 x 90kg <_< 1 x 5 x 80kg, 8 x 5 x 72,5kg

Chins 1 x 5 x bw +16,25kg, 1 x 5 x bw+13,75kg, 1 x 5 x bw + 12,5

+ lidt fedten rundt med squatten

Fino træning - det er kool at se, at min vægt stiger såvel som min styrke øges.

teddy -->

Godt at se det går den rigtige vej med træningen og nu endda med de rigtige vægte=de frie 
Takker, godt at se, at du stadig følger med i min log :)

Henning -->

Jeg kan se, at det har I helt styr på, det er også mit indtryk,

at Padi uddannelserne er rigtig gode.

Jeg mener også CMAS er ved at gå bort fra kravet om makkerline.

Hvis sigten er god, er den unødvendig, og den kan være iriterende

at vikle sig eller sit flaskesæt ind i.

Jeg skulle bare se om jeg kunne drille dig 

Helt i orden. Jeg regner med at skulle ud at dykke her den 5. aug igen på Hirsholmene ved Frederikshavn. Glæder mig til at se de boblende rav.

Link to comment
Share on other sites

træning 230804

dødløft 1 x 5 x 130kg, 1 x 5 x 115kg, 8 x 5 x 105kg

Bænkpres 1 x 4 x 90kg <_< 1 x 5 x 80kg, 8 x 5 x 72,5kg

Chins 1 x 5 x bw +16,25kg, 1 x 5 x bw+13,75kg, 1 x 5 x bw + 12,5

+ lidt fedten rundt med squatten

Fino træning - det er kool at se, at min vægt stiger såvel som min styrke øges.

teddy -->

Godt at se det går den rigtige vej med træningen og nu endda med de rigtige vægte=de frie 

Takker, godt at se, at du stadig følger med i min log :)

Henning -->

Jeg kan se, at det har I helt styr på, det er også mit indtryk,

at Padi uddannelserne er rigtig gode.

Jeg mener også CMAS er ved at gå bort fra kravet om makkerline.

Hvis sigten er god, er den unødvendig, og den kan være iriterende

at vikle sig eller sit flaskesæt ind i.

Jeg skulle bare se om jeg kunne drille dig 

Helt i orden. Jeg regner med at skulle ud at dykke her den 5. aug igen på Hirsholmene ved Frederikshavn. Glæder mig til at se de boblende rav.

jeg bliver nød til at følge lidt med, må lige se hvornår jeg skal begynde at gå til den igen så du ikk overhaler mig :tongue:

Hvordan går det med vægten??? Jeg har taget 4 kg på i løbet af de sidste 3 uger uden THE BEAR, var ikk sikker på om det kunne lade sig gøre :lol:

Link to comment
Share on other sites

jeg bliver nød til at følge lidt med, må lige se hvornår jeg skal begynde at gå til den igen så du ikk overhaler mig 
Hehe :tongue:
Hvordan går det med vægten??? Jeg har taget 4 kg på i løbet af de sidste 3 uger uden THE BEAR, var ikk sikker på om det kunne lade sig gøre 

Det går faktisk ikke godt med den. Efter min vandretur + infektion tabte jeg 8 kg på 3 uger, så jeg er ved at bygge grundvægten op igen. Det "positive" ved vægttabet er, at er markeret som aldrig før, men jeg vil stadig smide 5kg-10kg på endnu.

Jeg fik mål mig tidligere i dag, og jeg har tabt mig 1-2cm på armene, lidt på benene, lidt mere over brystet og 6 cm på maven <_<. Det er helt vildt, at man kan tabe sig så meget på så kort tid. :( Heldigvis har jeg den sødeste kæreste, som er gået helt amok med at kokkerere mad til mig med kcal. :wub:

Det næste jeg skal have fat på, er hvordan pokker jeg får styr på min kost. Det er virkelig dér det halter for mig.

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

jeg bliver nød til at følge lidt med, må lige se hvornår jeg skal begynde at gå til den igen så du ikk overhaler mig 

Hehe :tongue:

Hvordan går det med vægten??? Jeg har taget 4 kg på i løbet af de sidste 3 uger uden THE BEAR, var ikk sikker på om det kunne lade sig gøre 
Det går faktisk ikke godt med den. Efter min vandretur + infektion tabte jeg 8 kg på 3 uger, så jeg er ved at bygge grundvægten op igen. Det "positive" ved vægttabet er, at er markeret som aldrig før, men jeg vil stadig smide 5kg-10kg på endnu.

Jeg fik mål mig tidligere i dag, og jeg har tabt mig 1-2cm på armene, lidt på benene, lidt mere over brystet og 6 cm på maven <_<. Det er helt vildt, at man kan tabe sig så meget på så kort tid. :( Heldigvis har jeg den sødeste kæreste, som er gået helt amok med at kokkerere mad til mig med kcal. :wub:

Det næste jeg skal have fat på, er hvordan pokker jeg får styr på min kost. Det er virkelig dér det halter for mig.

Hr. K

Det der har virket for mig på det sidste og som samtidig har virket mest simpelt er at simpelthen øge antal kalorier ved at drikke ex 1 liter cacaomælk oven i det jeg normalt indtager dagligt, når vægten så går i stå igen kan man bare drikke mere.

Så husk drik MASSER af mælk og lign og jeg er sikker på vægten går den rigtige vej igen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share