Hr. Kirchebrandts log


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

060904 træning

Dødløft 1 x 5 x 155kg :w00t: , 1 x 5 x 140, 4 x 5 x 125kg

Bænkpres 1 x 5 x 90kg :w00t: , 1 x 5 x 80kg, 5 x 5 x 72,5kg

Chins 1 x 5 x bw+27,5kg :w00t: , 1 x 5 x bw+25, 1 x 5 x bw+20kg

Tre nye PR - sådan skal det sgu være. Der er stadig stort overskud i alle øveslerne, så det bliver spændende, hvad jeg ender på.

:w00t:  Tror sq også efterhånden du har overhalet mig her - er rimelig sikker på jeg ikke kan ta' 1x5 med 150   :devil:

Hehe ... så tror jeg nok, at du skal til at stramme ballerne ;)

Hr. K

Bare vent til jeg får nosset mig sammen til og køre bear-træning :tongue:

Link to comment
Share on other sites

080904 træning

dødløft 1 x 2 x 160kg <_< 1 x 5 x 145kg, 3 x 5 x 127,5kg

Bænk 1 x 5 x 92,5kg, 1 x 5 x 82,5kg, 4 x 5 x 75kg

Chins 1 x 4 x bw+30kg <_< 1 x 5 x bw+27,5kg 1 x 5 x bw+25kg

Squattræning 2 x 5 x 30kg

militarypress 2 x 10 x 30kg

Nå, så nåede jeg mit max i dødløft og chins, men fair nok. Bænkpress er åbenbart stadig stigende, så det bliver kanon om jeg kan nå de 100kg før ferien. Jeg er så småt begyndt at indlære squatteknik.

ja bear er ikk noget prblem, se bare hvem der kører det 

Når en tidligere "forelsket i smith stativet knægt" kan køre det kan du da også 

:baaa:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

080904 træning

dødløft 1 x 2 x 160kg <_< 1 x 5 x 145kg, 3 x 5 x 127,5kg

Bænk 1 x 5 x 92,5kg, 1 x 5 x 82,5kg, 4 x 5 x 75kg

Chins 1 x 4 x bw+30kg <_< 1 x 5 x bw+27,5kg 1 x 5 x bw+25kg

Squattræning 2 x 5 x 30kg

militarypress 2 x 10 x 30kg

Nå, så nåede jeg mit max i dødløft og chins, men fair nok. Bænkpress er åbenbart stadig stigende, så det bliver kanon om jeg kan nå de 100kg før ferien. Jeg er så småt begyndt at indlære squatteknik.

ja bear er ikk noget prblem, se bare hvem der kører det 

Når en tidligere "forelsket i smith stativet knægt" kan køre det kan du da også 

:baaa:

Hr. K

det ser nu godt ud Hr K.. hvad siger vægten???? Ser ud til du snart skal starte ny cyklus med dødløft og chin.. men flotte tal

Link to comment
Share on other sites

100904 træning

dødløft 1 x 5x 130 1 x 5 x 117kg, 8 x 5 x 105kg

Bænk 1 x 4 x 95kg <_< 1 x 5 x 85kg, 4 x 5 x 77,5kg

Chins 1 x 5x bw+20kg 1 x 5 x bw+17,5kg 4 x 5 x bw+15kg

Squat-træning 1 x 10 x 40kg, 1 x 10, 9 x 50kg

det ser nu godt ud Hr K.. hvad siger vægten???? Ser ud til du snart skal starte ny cyklus med dødløft og chin.. men flotte tal

Vægten har ikke rørt meget på sig - jeg ligger på 91-92kg lige nu.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Mht til sammensætningen af træningsøvelser, så må jeg konstatere, at ryggen har fået smæk for hypertrofiskillingerne. Måske endda for meget. Se selv vingerne :unsure: ;

ryg.JPG

Umiddelbart har jeg lyst til at pille chins ud af bearprogrammet, og finde en aldernativ øvelser, der går mere på forsiden af kroppen.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Mht til sammensætningen af træningsøvelser, så må jeg konstatere, at ryggen har fået smæk for hypertrofiskillingerne. Måske endda for meget. Se selv vingerne :unsure: ;

ryg.JPG

Umiddelbart har jeg lyst til at pille chins ud af bearprogrammet, og finde en aldernativ øvelser, der går mere på forsiden af kroppen.

Hr. K

du kan jo skifte den ud med bend over row evt...

Link to comment
Share on other sites

Hot damn en god ryg du har opbygget!!! 

Men hvordan ser armene ud, har de også vokset på samme måde, selvom de kun er blevet trænet indirekte?

Tror bear-programmet bliver næste i rækken. 

Tak for det :) Armene er ikke vokset med samme hastighed som ryggen. Mine arme er 38 cm i omkreds, så der er ikke meget at prale af dér. Måske er det der jeg skal sætte ind?

Hvad vil du foreslå som alternativ øvelse, Torben?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Hvad vil du foreslå som alternativ øvelse, Torben?

Tjahh, du skal vel stadigvæk træne lidt ryg. Nu ved jeg jo ikke hvilke præferencer du har, men store arme skulle man da være et dumt svin for ikke at ville have.

Når jeg selv skal køre BEAR, så bliver det med closegrip bænkpres og smalle ophævninger med håndfladerne vendt ind mod mig selv. De to øvelser synes jeg træner armene utroligt godt samtidig med at de mere eller mindre er på højde med alm bænkpres og alm chinups i forhold til hhv bryst og ryg.

Men synes det er nogle fine forslag i din tråd i maks. muskelvækst omkring at få noget mere masse på skuldrene. Skriver lige i den om lidt ;)

Link to comment
Share on other sites

du kan jo skifte den ud med bend over row evt...

Hvad er begrundelsen for den som alternativ øvelse?

Hr. K

min erfaring er at den måske giver lidt mere dybde, modsat chins som ihvertfald har givet dig bredde, for det ser sgu godt ud.... Men ellers har jeg ikk rigtig noget at bygge det på, men ville også som flere andre er inde på i tråden kører noget military

Link to comment
Share on other sites

140904 træning

militarypress 5 x 5 x 40kg (+warrior lunge strech)

dødløft 1 x 5 x 135kg, 1 x 5 x 20kg, 8 x 5 x 110* (+stræk af benstrækker)

bænkpres 1 x 5 x 80kg, 1 x 5 x 72kg, 5 x 5 x 65kg* (+stræk af bryst)

squat 3 x 8 x 50kg

seated row 3 x 10 x 60kg

sidethrusts 3 x 15 x bw

*stort overskud, men presset af tiden

Dagens program og programmet de følgende 4 uger bliver en kombination af neanderthal no more og det vanlige BEAR-program. Jeg har en dårlig holdning af ryggen, så den håber jeg at kunne rette op på via omlægningen af programmet. Militarypress er indlag istedet for chins for at få mere gang i skulderhypertropien.

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

160904 træning

Oh helvede og pestlegioner :w00t: En eller anden ungdomsskole havde lejet sig ind i centret her i aftes, og 20-30 unger fes rundt og hang, trækkede, skubbede eller hev i maskiner eller frivægte. Utroligt, men præcis de ting jeg skulle bruge var faktisk frie.

Dødløft 1 x 5 x 140, 1 x 5 x 125, 8 x 5 x 110kg* (+benstrækker-stræk)

Miltarypress 1 x 5 x 45, 4 x 5 x 40kg (+ warrior strech)

Bænkpres 1 x 5 x 82,5kg, 1 x 5 x 75kg, 8 x 5 x 67,5kg* (+ pec stræk)

Squat 3 x 8 x 55kg*

Facepulls/seated high rows 3 x 8 x 60kg

Nogenlunde træning. Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan facepull skal laves. Jeg smadrede mine skinneben totalt, da jeg forsøgte at "stå imod" på kabeltårnet. Derfor skiftede jeg til seated high rows.

LIge en indskudt bemærkning: Et eller andet er ved at ske for mine ben for jeg kan ikke passe mine jeans længere <_<

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Nogenlunde træning. Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan facepull skal laves. Jeg smadrede mine skinneben totalt, da jeg forsøgte at "stå imod" på kabeltårnet. Derfor skiftede jeg til seated high rows.
Facepulls:

Face a lat pulldown or low pulley machine and grab the rope with an overhand grip. Pulling through the elbows, take the middle of the rope in a straight line towards the bridge of your nose, forehead, or throat (the higher you pull, the higher on your back you'll target). The key is to make sure you fully retract the shoulder blades at the midpoint, squeeze, and then return to the starting position.

image032.jpgimage034.jpg

Jeg laver den cirka som manden på billedet, bortset fra at jeg står en smule længere væk fra tårnet (ellers ryger stakken i bund), og så gælder det bare om at læne sig bagud ;)

LIge en indskudt bemærkning: Et eller andet er ved at ske for mine ben for jeg kan ikke passe mine jeans længere

Tjaa, der er vel to muligheder:

Enten skrumper dine bukser eller også vokser dine ben - måske endda begge dele :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg laver den cirka som manden på billedet, bortset fra at jeg står en smule længere væk fra tårnet (ellers ryger stakken i bund), og så gælder det bare om at læne sig bagud 
 

LIge en indskudt bemærkning: Et eller andet er ved at ske for mine ben for jeg kan ikke passe mine jeans længere

Tjaa, der er vel to muligheder:

Enten skrumper dine bukser eller også vokser dine ben - måske endda begge dele :tongue:

Tak for billederne, Max. Jeg vil prøve igen for at se om jeg kan få den på plads næste gang. Hvad angår benene, så er det underligt. Min vægt bevæger sig stort set ikke, men jeg synes at kunne se, at jeg vokser hist og her igen.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

200904 træning

Dødløft 1 x 5 x 145, 1 x 5 x 130, 8 x 5 x 115kg* (+benstrækker-stræk)

Miltarypress 1 x 5 x 45, 4 x 5 x 40kg

Bænkpres 1 x 5 x 85kg, 1 x 5 x 77,5kg, 6 x 5 x 70kg* (+ pec stræk)

Squat 3 x 8 x 60kg

Facepulls 3 x 8 x 30kg

*massere af overskud - igen, tiden løber fra mig.

Jeg fik styr på facepulls (tak, max!) og øvelsen var ok.

Link to comment
Share on other sites

220904

Alternativ træning i dag. Kæresten ville igang med at træne igen, og så tøffede jeg rundt og hjalp hende.

Squat 3 x 8 x 70kg

bænkpres 1 x 5 x 87,5kg, 2 x 5 x 80kg

Dødløft 1 x 5 x 145kg, 2 x 5 x 135kg

Facepulls 3 x 10 x 35kg

miltary 2 x 5 x 50kg

Squatten går fremad, og jeg glæder mig til at se, hvor meget jeg kan komme op på.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Var nede i centret i dag, men af en eller anden årsag havde de ikke åben <_<

Jeg er forresten begyndt at svømme om fredagen i ca. en halv time før mine elever kommer. Her får jeg ca. svømmet 500m.

Lørdag var jeg ude at dykke. :) Vejet var fantastisk og vandet helt klart. Jeg har noteret en sigte på ca. 8 meter i min dykkerlog. Vi var ude at dykke ved Aggersundbroen ved Løgstør/Nibe, for at kigge nærmere på de støbeklodser man i sin tid lavede, da man var ved at konstruere selve broen. Super spændende, og jeg så en masse forskellige fisk og en hulens masse krabber med tynde lange ben.

freefall2.jpg

Hr. k

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

træning 290904

Dødløft 1 x 5 x 160 :devil: , 1 x 5 x 145, 3 x 5 x 135kg

Miltarypress 1 x 5 x 52,5kg :devil: , 1 x 5 x 47,5kg, 3 x 5 x 42,5kg

Bænkpres 1 x 5 x 92,5kg, 1 x 5 x 82,5kg, 6 x 5 x 75kg*

Squat 3 x 7 x 75kg

Facepulls 3 x 8 x 45kg*

1 x 10 x pull-ups

* masser af overskud B) men tidsmangel.

Fin træning idag - faktisk har jeg nået mit mål i dødløft :w00t:. Næste mål bliver 200kg. En gut fra styrkesport kom og tilbød mig at stille op i klubmesterskabet, men jeg ved ikke, om jeg vil endnu :chicken:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share