Hoosier's log II


Hoosier
 Share

Recommended Posts

:4flex: Træning i OBBC den 16-3-06: :4flex:

I selskab af Hippo og bozne. :superman:

Seated db shoulderpress:

12@10kg

8@14kg

[email protected] (PR)

5@18kg (PR)

5@19kg (PR :w00t:)

[email protected] (back-off)

Tak til Hippo for god spot - og ikke mindst for at presse mig til at gå lidt højere op. :blush:

--- :blahblah: Kæbe en masse :blahblah: ---

Plate raise:

12@10kg

5sæt@5reps@15kg

12@10kg

Første gang, jeg prøver denne øvelse, men den føltes faktisk helt okay. Ham Hippo har sgu nogle gode idéer engang imellem. :tongue:

Standing alternating db curls:

12@8kg

12@10kg

[email protected] (PR)

6@13kg (PR)

Har vist egentlig taget 2 reps med 14.5 kg engang, men det var med max cheat... :4whistling:

Boardpress:

10@20kg (uden board)

8@45kg til 9 cm board

3@55kg til 9 cm board

3@60kg til 9 cm board

3@65kg til 9 cm board

3@70kg til 13.5 cm board

3@75kg til 13.5 cm board

Hold da op, hvor stangen bare sejlede rundt for mig i dag! :wacko: Godt nok måtte jeg få stangen ud fra en for høj position, så jeg ikke kunne samle skulderbladene ordentligt, men det har vist ikke været hele forklaringen. :blush:

Standing alternating db curls:

[email protected]

6@13kg

Skulle liiiige... :innocent:

Seated face-pulls:

15@40kg

8/12/12@50kg

15@35kg (dropset)

supersetted med:

Triceps pushdown - reb:

12@25kg

6/6/6@30kg

15@20kg (dropset)

Hyggelig og god træning. :w00t: Selvom jeg grundet træthed var noget af et brokkehoved. :blush:

P.S. Bozne er leeee'!! :superman::devil:

Hmmmmm... endnu engang kom du ubemærket forbi Odense!!! :nonono:

Havde jeg vidst det havde jeg da taget fri fra min læsning og kommet forbi og givet dig en "instruktionstime" :tongue: :tongue:

Naaaa.. Spas... ærgeligt ikke at have set dig :dry: OG JA ... STINA er MAX LEEEE'

(jeg gider snart ikke træne side ved side med hende mere :unhappy: )

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hmmmmm... endnu engang kom du ubemærket forbi Odense!!! :nonono:

Havde jeg vidst det havde jeg da taget fri fra min læsning og kommet forbi og givet dig en "instruktionstime" :tongue: :tongue:

Sorry. :blush: Jeg troede faktisk, Hippo havde sagt det, for han sagde da, at du skulle træne, så vi undrede os faktisk over, at du ikke kom. :unsure: Men næste gang skal jeg nok sørge for personligt at give besked, hvis jeg kommer et smut over. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Havde jeg vidst det havde jeg da taget fri fra min læsning og kommet forbi og givet dig en "instruktionstime" :tongue::tongue:
:freaked: :freaked: :freaked: Pas på med det Kathrine.... for Norah, hun er så LEE' at træne sammen med!! :crazy::w00t::superman::laugh:

...og ked af jeg heller ikke nåede at komme i OBBC mens I var der :dry:.

Link to comment
Share on other sites

:freaked: :freaked: :freaked: Pas på med det Kathrine.... for Norah, hun er så LEE' at træne sammen med!! :crazy::w00t::superman::laugh:

...og ked af jeg heller ikke nåede at komme i OBBC mens I var der :dry:.

Ja tak, det har jeg erfaret engang for nogle år siden. :freaked: Kunne ikke gå normalt i mange, mange dage bagefter. :cry::w00t:

Jeg må komme til Odense igen snart. :smile: Måske, vi (os, der er interesserede i skildpaddelagkage :innocent:) snart burde aftale en dag til fællestræning og kagespisning. :4mewantfood: :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer lige med et spørgsmål (og undskyld hvis du har forklaret hvorfor tidligere):

Hvorfor træner du så meget DB skulderpres? Du træner i forvejen ret meget bænkpres og har et ret stort arbejde på skulderen. Er du ikke bange for at smadre den?

Ellers flot fremgang. kan huske den lille pige jeg viste sumo dødløft i kbh for nogle år siden...der er sgu sket lidt siden dengang :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer lige med et spørgsmål (og undskyld hvis du har forklaret hvorfor tidligere):

Hvorfor træner du så meget DB skulderpres? Du træner i forvejen ret meget bænkpres og har et ret stort arbejde på skulderen. Er du ikke bange for at smadre den?

Tjo... Jamen jeg kan godt lide øvelsen, og vil gerne have større skuldre (hvem vil ikke det? :innocent:). Og jo, du har da helt ret. :smile: Jeg gør også det, at jeg i perioder - specielt hvis jeg føler mig træt i pressestrukturen - kører fx laterals i stedet for skulderpres. Så jeg synes, jeg er opmærksom på det potentielle problem, men du mener måske, at det under alle omstændigheder er en dårlig idé? :unsure:

Ellers flot fremgang. kan huske den lille pige jeg viste sumo dødløft i kbh for nogle år siden...der er sgu sket lidt siden dengang :4thumbup:

Jo tak. :smile: Ja, det kan jeg også huske - mit første møde med sumo dødløft. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Tjo... Jamen jeg kan godt lide øvelsen, og vil gerne have større skuldre (hvem vil ikke det? ). Og jo, du har da helt ret. Jeg gør også det, at jeg i perioder - specielt hvis jeg føler mig træt i pressestrukturen - kører fx laterals i stedet for skulderpres. Så jeg synes, jeg er opmærksom på det potentielle problem, men du mener måske, at det under alle omstændigheder er en dårlig idé?

Store skuldre er også ledt nok, men forskulderen burde du da ikke have problemer med at få til at vokse med alt det bænk?

Hvis du gerne vil have brede skuldre uden at presse forskulderen alt for meget er laterals, som du selv nævner, jo et glimrende alternativ. Jeg synes meget meget ofte at jeg hører forskulderen som det første folk klager over når de bænker meget, så derfor har jeg droppet alt forskuldertæning, og det synes jeg virker fint for mig. Om det er noget der virker for alle skal jeg ikke kunne sige.

Jeg har læst flere steder at BAGskulder træning og generelt øvre ryg og vinger er et stort hit at træne når man gerne vil være sej til at bænke. Du får mere harmoni i styrkeforholdet omkring skulderledet og du får muligheden for at lægge en hel del af vægten over på ryggen i opspændet (mener at huske du har et godt opspænd). Prøv at lægge mærke til den bevægelse du har når du trækker/arbejder vægten ned til brystet med trøje på....den minder ret meget om DB Rows :smile:

Edited by Luciferase
Link to comment
Share on other sites

Store skuldre er også ledt nok, men forskulderen burde du da ikke have problemer med at få til at vokse med alt det bænk?

Hvis du gerne vil have brede skuldre uden at presse forskulderen alt for meget er laterals, som du selv nævner, jo et glimrende alternativ. Jeg synes meget meget ofte at jeg hører forskulderen som det første folk klager over når de bænker meget, så derfor har jeg droppet alt forskuldertæning, og det synes jeg virker fint for mig. Om det er noget der virker for alle skal jeg ikke kunne sige.

Forskulderen vokser fint nok, ja. Normalt, når jeg kører skulderpres, gør jeg det med en rimeligt opretstående rygstøtte, og så synes jeg egentlig, at øvelsen går ret godt i det laterale hoved?! Laterals er også en udmærket øvelse - bliver bare lidt træt af den engang imellem. :blush:

Jeg har læst flere steder at BAGskulder træning og generelt øvre ryg og vinger er et stort hit at træne når man gerne vil være sej til at bænke. Du får mere harmoni i styrkeforholdet omkring skulderledet og du får muligheden for at lægge en hel del af vægten over på ryggen i opspændet (mener at huske du har et godt opspænd). Prøv at lægge mærke til den bevægelse du har når du trækker/arbejder vægten ned til brystet med trøje på....den minder ret meget om DB Rows :smile:

Helt enig. Jeg træner også en del vinger samt lidt supplerende for bagskulderen. Elsker at træne lats. :wub:

Link to comment
Share on other sites

:superman:Træning i TSK den 17-3-06: :alright:

Squat:

Halv dragt: (pga. trætte hoftebøjere)

8@20kg

8@40kg

5@50kg

3@60kg

3@70kg

2@75kg (bælte)

+ nogle løft i fuldt gear

Den bedst omgang squat i fuldt udstyr i denne omgang. :smile: Vi fandt ud af, at jeg bliver nødt til at løfte i min badedragt (aka Centurion str. 36 :blush:), for at jeg har nok kontrol over løftet. :chicken:

Walk-out:

1x3meget partielle squats@140kg (dragt, knækogere + bælte)

Dødløft:

Halv dragt:

8/8@60kg (konv/sumo)

8@80kg (sumo)

8singler@100kg (7 sumo med bælte, 1 konv. uden bælte)

Mave på skråbænk:

20@bw

15/15/15@15kg

supersetted med:

Hyperextensions:

20@bw

(2x)8/8@bw - et ben ad gangen

20@bw

Fantastisk god træning i dag - fandt vist endelig noget, der fungerer bare nogenlunde for mig i squatten. :biggrin: Var dog på forhånd meget i tvivl om, hvordan det mon ville gå i dag... :unsure: Godt nok er trætheden i min lænd nu endelig væk. :4thumbup: Men til gengæld er mine baller stadig fuldstændig anspændte og ømme. :crazy: Har endda præsteret at give mig selv adskillige blå mærker, når jeg har forsøgt at massere de ømme steder. :laugh:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Det er jo frodi hun af taktiske oversager ikke skrive dem lige op til stævnet... :biggrin::wink:

Naaah, jeg tror sgu næppe, at 130 kg i squat skræmmer Lise det mindste. :laugh:

------

:cheer:Træning i TSK den 18-3-06: :cheer:

'

Bænkpres med band med blå stribe under bænken:

8/8@20kg (med benene oppe; pegefinger/lillefinger på ringen)

3/3/3/3@30kg (på sidste sæt kørte jeg med god pause, men så var jeg godt nok ikke helt tilfreds med farten længere :dry:)

3/3/3/[email protected] (med god pause - bedre fart)

15@20kg (back-off, damn, det brændte i triceps til sidst :tongue:)

supersetted med først:

Chins:

1@bw med højre hånd, venstre om håndledet

3/2/3/2/3@bw (bredt overhåndsgreb)

Apropos skuldersnakken her i loggen, så føltes det lidt underligt i højre skulder, så stoppede efter de fem (seks) sæt.

og derefter med:

T-bar rows: (vægt inkl. stang)

15@40kg

10@50kg

8/8/8/8@55kg

16@50kg (back-off)

som derefter blev supersetted med:

Lean away side laterals:

(2x)12@5kg

(2x)8/[email protected]

(2x)15@5kg

En skam, at håndvægtene springer fra 5 til 7.5 kg - noget der imellem havde nok været en passende vægt...

Paused incline db press:

12@17kg

[email protected]

supersetted med:

Plate raise:

10/10@10kg

Damn, det brændte! :w00t:

One armed db preacher curl:

12@5kg

[email protected]

10/10@10kg

[email protected]

supersetted med først:

Db seated rear laterals:

15/15/15@5kg

og derefter med:

Rotator cuff-øvelse:

(2x)20@2kg

(2x)15@3kg

Ganske udmærket træning igen i dag. :w00t: Især, hvis man tager i betragtning, hvor lidt, jeg fik sovet i nat. :wacko: Fik kæwet den en del med Rommel. :blahblah: Men vi var faktisk ganske effektive i dag, trods alt, hvis jeg nu selv skal sige det... :innocent:

Link to comment
Share on other sites

He - fik lige en lækker kommentar af en i min ejendom, som jeg nogle gange hilser på i forbifarten, men ellers aldrig har snakket med. Om ikke, jeg havde tabt mig meget. :innocent: Måtte så fortælle ham, at jeg aldrig før har vejet så meget. :tongue: Men det må jo så betyde, at min fedtprocent er faldet synligt, selvom han så mig med en masse tøj på. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

He - fik lige en lækker kommentar af en i min ejendom, som jeg nogle gange hilser på i forbifarten, men ellers aldrig har snakket med. Om ikke, jeg havde tabt mig meget. :innocent: Måtte så fortælle ham, at jeg aldrig før har vejet så meget. :tongue: Men det må jo så betyde, at min fedtprocent er faldet synligt, selvom han så mig med en masse tøj på. :tongue:

.... eller også lage han an på dig :wink:

Mænd er jo kendt for godt at kunne lide runde former :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tvivler. :laugh: Hans kone stod nærmest lige ved siden af. :wink:

AHA... det forklarer jo det hele!!!

Han var sød overfor dig for at score senere hos konen :boobs::tonguew:

(ikke dermed sagt din fedt% ikke er blevet lavere - for hvad ved jeg !! :smile: )

Vi ved jo alle hvordan vi har det når vores kærste er sød overfor andre mennesker... så bliver vi helt bløde i knæenen over den her kærlige og ikke mibdst betænksomme mand :wub:

(JEG GØR!!)

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

:wink:

(... du ved jo jeg er ret kontant - så har svært ved at holde mund :innocent: )

Det er også helt okay. :smile: Lige nu er min fedtprocent godt nok heller ikke den laveste, den har været, men dog lavere, end for et par år siden, fx. Og ja, jeg ved godt, at jeg ikke er i nærheden af at være cut. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Det er også helt okay. :smile: Lige nu er min fedtprocent godt nok heller ikke den laveste, den har været, men dog lavere, end for et par år siden, fx. Og ja, jeg ved godt, at jeg ikke er i nærheden af at være cut. :innocent:

AHHHHHHH :4ranting:

FOR HELVED HOOS!!! :rocketwhore:

.... hold nu op med at fokusere på den fandens fedt%

Troede du var kommet overens med at du nu var på bulk!!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share