Hoosier's log II


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Og om jeg løftede 57.5 kg eller 60 kg, kunne jo i og for sig være ligegyldigt, når pigen fra Roskilde løftede 82.5 kg.

Det er jo netop IKKE lige meget. Det er jo dig selv du kæmper mod! Du har slået dig selv og det er jo flot, men du kunne måske have slået dig selv med mere. At du føler det er lige meget er jo med til at stille en barriere op.

Dette er ikke ment som en kritik, for du gør et flot stykke arbejde. Du kan bare tage større skridt end du gør :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Og om jeg løftede 57.5 kg eller 60 kg, kunne jo i og for sig være ligegyldigt, når pigen fra Roskilde løftede 82.5 kg.

Det er jo netop IKKE lige meget. Det er jo dig selv du kæmper mod! Du har slået dig selv og det er jo flot, men du kunne måske have slået dig selv med mere. At du føler det er lige meget er jo med til at stille en barriere op.

Dette er ikke ment som en kritik, for du gør et flot stykke arbejde. Du kan bare tage større skridt end du gør :)

Jeg er uenig. ;) Ja, det var mig selv, jeg kæmpede imod, og det var vigtigt for mig at få en PR = en succesoplevelse. Jeg har ikke noget specielt forholdet til tallet "60", så om jeg løftede 57.5 kg eller 60 kg... At de 57.5 kg så var lette, har da overbevist mig om, at der er til mere. Men jeg valgte som sagt bevidst at få sat 57.5 kg på stangen, idet jeg to-tre gange til træning "næsten" havde fået 60 kg. Det kørte bare overraskende godt i tredje løft - for det andet løft var bestemt ikke noget at råbe hurra for - stangen stod vitterligt stille midt i det hele. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er uenig

Jeg kender selvfølgelig ikke dit/jeres taktiske oplæg til dine løft og du kender dig bedst selv. Vi har jo også snakket om det en del gange før ;)

;)

Jeg vil gerne prøve at forklare lidt nærmere...

Jeg elsker sporten - træningen op til konkurrence, at lege med udstyret, hyggen i klubben osv. Men når det kommer til selve stævnet, så bliver jeg dødnervøs og glæder mig bare til at få det overstået. :( Op til DM i april, var jeg et nervevrag i hele ugen op til. :wacko: Denne gang havde jeg så heldigvis en eksamen at tænke på, så jeg kunne nøjes med at gå og være nervøs i en enkelt dag. :lol:

Når det så kommer til selve konkurrencen, kan jeg ikke psyke mig selv op med råb etc., som man ser mange af de andre (især mandlige) løftere gøre. Jeg skal hellere koncentrere mig, og fokusere på/visualisere det løft, jeg skal ind at lave. Heldigvis forsvinder nervøsiteten som regel, når jeg står på podiet - ligesom når man spiller teater og kommer ind på scenen. :)

Det er således lidt af en overvindelse for mig at deltage i stævnerne. Men hvis jeg kun skulle gøre ting, der ikke gjorde mig nervøs i en eller anden grad, ville jeg ærligt talt ikke få gjort særlig meget. :unsure:

Løftet på de 55 kg, omend ikke tungt, føltes ikke overbevisende. Til junior DM prøvede jeg at lytte til Kim i stedet for min egen intuition, og missede løftet... Det har muligvis også siddet lidt i baghovedet på mig. Det er ikke fordi, jeg ikke mener, jeg kunne have løftet vægten (rent styrkemæssigt) både dengang og 60 kg i lørdags. Men psyken spiller mig, som I jo har lagt mærke til, ;) nogle gange lidt et puds. Derfor følte jeg, at det var vigtigt for mig at komme ud fra konkurrencen med en succesoplevelse (i dette tilfælde en PR) i bagagen. :)

Grunden til, at jeg skrev

Og om jeg løftede 57.5 kg eller 60 kg, kunne jo i og for sig være ligegyldigt, når pigen fra Roskilde løftede 82.5 kg.

er, at havde hun nu ligget på eksempelvis 60 kg eller 62.5 kg, havde jeg selvfølgelig prøvet at slå hende. :devil: Men når jeg nu "bare" konkurrerede med mig selv, betød det ikke så meget for mig, om tallet hed 57.5 kg eller 60 kg - bare, det var PR (selvfølgelig er det bedre/federe at have løftet 60 kg end 57.5 kg, men jeg har prøvet at forklare mine bevæggrunde ovenfor) - så må jeg bare løfte 60 kg eller mere til træning snart. B) At løfte de 57.5 kg så let, tror jeg, har været ret godt for mig. :)

Vægten i morges (kl. 8.10) sagde i øvrigt 61.9 kg. :)

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med rekorden :) -udstyrsrytter :tongue: .

Nu er jeg ikke konkurrenceløfter, for mig er det mest motiverende at sætte personlige rekorder, så men jeg mener da også (i hvert fald, hvis du ikke har nogen placering at kæmpe for), så må målet være at lave PR og hellere få en lille rekord end at misse en stor. B)

Link to comment
Share on other sites

Har det lidt på samme måde som du har

jeg bliver bare ikke så nervøs mere

et af mine problemmer er også at jeg ikke kan psyke mig op

jeg prøver at lukke alt ude, og fukuser 100 % på løftet

men det bliver da bedre hver gang.

Men det med at stå og råbe og skrige tror jeg så er at gå over gevind

kan ikke forstille mig at det er til at koncentrer sig 100 %

Men man er jo meget forskellig anlagt

Om du skulle havde prøvet 57 eller 60 ved man jo først bagefter

Men du skal huske at du stadigt er ny, så det drejer sig lige så meget om at få noget erfaring

Når man ikke man ikke kan slå de andre, kan man jo kun kæmpe mod sig selv og prøve at slå sine egne rekorder.

Så lige pludselig en dag er man lige i røven af de andre.

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men sådan har jeg gjort.

Link to comment
Share on other sites

Chris27>> Hehe - jep, jeg er udstyrsrytter. B) Og tak. :D

jfk>> Tak, det kunne jeg helt sikkert godt bruge. :) Det er også ca. sådan, jeg har det... og regner da med, at det med nervøsiteten bliver bedre efterhånden. :)

Ang. at indhente de andre (du er da i hvert fald godt med nu! :4thumbup:)... Prøvede faktisk til DM at få at et væddemål op at stå med Kirsten - om hvem af os, der først nåede 200 kg i dødløft - men det ville hun ikke - så langt mente hun aldrig at nå. Men det har jeg da tænkt mig, :D så på et eller andet tidspunkt må jeg jo indhente hende. :unsure::tongue:

Cardio den 14-6-04: :bunny:

POWERWALK :walking:

Distance: 3.32 km

Tid: 29:23

En dejlig tur, selvom det var lidt overskyet. God motivation i dag. :)

Link to comment
Share on other sites

jeg er da ved at være med i bænk, men det har også taget 5 år

det er bare med at blive ved.

kirsten har prøvet på den danske rekord i dødløft, så længe jeg kan huske

så det må jo være dit mål.

det er lidt sjover at træne, når man har et mål at køre efter. Jo tættere man kommer på, jo sjover bliver det

men ellers kan jeg anbefale at finde nogle små mindre mål

du kan jo starte med at gå efter kate i dødløft, det er ikke samme vægt klasse, men det er jo lige meget. Nå du har slået hende, er det bare at ligge sig på hjul efter en anden

230 har været det jeg har kørt efter længe i bænken, da der var der der lå er tre stykker

men nu er jeg kommet der op, men så lavede sune bare 242,5 :angry:

Så nu er det bare om at komme efter ham inden han kommer for langt væk

Link to comment
Share on other sites

kirsten har prøvet på den danske rekord i dødløft, så længe jeg kan huske

så det må jo være dit mål.

det er lidt sjover at træne, når man har et mål at køre efter. Jo tættere man kommer på, jo sjover bliver det

men ellers kan jeg anbefale at finde nogle små mindre mål

du kan jo starte med at gå efter kate i dødløft, det er ikke samme vægt klasse, men det er jo lige meget. Nå du har slået hende, er det bare at ligge sig på hjul efter en anden

Ja, det må det jo være - hvis 200 kg stadig er nok til rekord til den tid. ;) Det er en god ide det med delmålene. :) Var lige inde at undersøge, hvad Käte ligger på i dødløft. Til Thy Cup i år fik hun 142.5 kg godkendt. Tja... det lyder da bestemt opnåeligt. :bigsmile:

Faktisk gør jeg det nok allerede lidt... Til Thy Cup snakkede jeg lidt med Mona, landstrænerens kæreste. Hun fortalte, at hendes max i dødløft uden dragt er 110 kg. På det tidspunkt havde jeg kun lavet 100 kg, så til næste træning blev jeg simpelthen nødt til at lave 110 kg - de var da tunge - men bestemt overkommelige. :w00t: Kan desværre ikke få min dragt til at fungere for mig i dødløft for tiden... Skal nok have en ny dragt inden næste stævne - men det bliver nok først DM 2005, så det varer nok et stykke tid, før jeg går ud og investerer. :)

Link to comment
Share on other sites

Træning i TSK den 14-6-04 :firebounce: :firebounce: :firebounce:

AnyPower uge 1, dag 1:

Tung squat:

8/8@20kg + 5@30kg + 3/3@40kg (især i sættene med 20 og 30 kg føltes det som om, teknikken er blevet bedre pga. box-squatten :bowdown:)

Work-sets:

2/2/2/2/2@40kg + ca. 25 kg kæder (hold da fast, hvor er jeg svag i bunden :wacko: - men kan konkludere, at jeg er okay stærk i goodmornings B))

DE dødløft: (ca. 20 sek pause mellem singles)

5@60kg (opvarmning) + 10 singles@70kg (ikke hurtige nok, i hvert fald ikke de sidste af dem...) + 2 singles@60kg (god fart)

Standing calf raise:

8/8/8/8@120kg

Reverse hypers:

25/25@bw (når der lige var lidt ventetid...)

Step-ups: (reps pr. ben, vægt pr. db)

[email protected] (alt, alt for let) + 8/8/[email protected] (mere passende, men stadig let - min balance er dog ikke helt i top :rolleyes:)

Db shrugs:

[email protected] + 8/8/8@16kg (muligvis lidt for tunge, men der var én, der havde taget 13.5 kg's håndvægtene)

Cable crunches:

8/8/8/8@33kg

supersetted med:

Hyperextensions:

8/8/8/8@bw (næste gang skal der helt klart vægt på :))

God træning! :devil: Fedt at være startet på et nyt program. Bortset fra den 10-ugers Sheiko-bænk-cyklus, jeg kørte i efteråret, er det faktisk det første program, jeg nogensinde kører. :unsure:

:banana: :banana: :banana: :banana: fordi, det nye program virker rigtig fedt + fordi, jeg havde lidt ondt af mig selv (se nedenfor :chicken:).

Cardio: 2x ca. 9 km transportcykling på en for lille cykel med løs saddel, hvor min taske knap kunne blive siddende på bagagebæreren, med rusten kæde, excet forhjul, kun tre gear og ingen håndbremse (med andre ord, ja, kæden er hoppet af min cykel - igen! :4ranting:)

Hvis ikke, jeg vidste bedre, ville jeg tro, at den kæde er lavet af reservedele fra MaxP's gamle låge. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Cardio: 2x ca. 9 km transportcykling på en for lille cykel med løs saddel, hvor min taske knap kunne blive siddende på bagagebæreren, med rusten kæde, excet forhjul, kun tre gear og ingen håndbremse (med andre ord, ja, kæden er hoppet af min cykel - igen! :4ranting:)

Hvis ikke, jeg vidste bedre, ville jeg tro, at den kæde er lavet af reservedele fra MaxP's gamle låge. :blink:

HEY!!!

Kæden på The Black Voodoo Bike havde det skam fint, det var dækkene der havde mystiske tiltrækningskrafter overfor skarpe genstande ;)

Hvis din kæde hopper af er den vel for slap. Enten skal der pilles et led af, eller også skal baghjulet bare rykkes lidt baglæns, så kæden er stram igen. Det første kræver en kædesplitter, der koster lidt, men den er nu rar at have :)

Link to comment
Share on other sites

har du overvejet en helt ny cykel.....

Altså, hvis du ikke lige ved, hvad du skal give mig i fødselsdagsgave... :tongue: Nå nej, har jo lige haft fødselsdag - pis - nå, så må en ny cykel ryge på listen (på listen står bl.a. en laptop, en mobiltelefon med kamera (har en 3310 :retard:), nyt tv, en dvd-afspiller og ny squat- og dødløftdragt :rolleyes:).

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Hvis din kæde hopper af er den vel for slap. Enten skal der pilles et led af, eller også skal baghjulet bare rykkes lidt baglæns, så kæden er stram igen. Det første kræver en kædesplitter, der koster lidt, men den er nu rar at have  :)

Tror, der skal et led af. Claus fra klubben forsøge på et tidspunkt at rykke baghjulet en smule tilbage, og det hjalp da også lidt. Men nu er kæden altså hoppet af igen. Så nu står cyklen hos cykelsmeden. Egentlig for dårligt, at jeg sandsynligvis kommer til at betale for, at han tager et led af kæden, når det ikke er mere end et par måneder siden, han selv har sat den på, og den i mellemtiden er røget af tre-fire gange. <_<

Den skodcykel, jeg kørte på i dag, var en, jeg havde lånt at cykelsmeden. :)

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Nå, fik ikke lige powerwalket i morges. :4whistling: Men til gengæld har jeg gået en del i fobindelse med div. ærinder (fik bl.a. hentet min cykel - skulle heldigvis ikke betale noget - hehe :hehe:) - nok ca. 7 km i alt, så det må være godt nok. :)

I aften bliver det nok til en lille joggetur. :bunny:

Kl. 7.55 i morges sagde vægten 61.5 kg - og det til trods for, at jeg havde været oppe at spise en god portion havregrød ved 2-3-tiden (vågnede og var ved at dø af sult :bblush:). :blink: Da jeg så endelig stod op "for real" kl. 11, hoppede jeg lige på vægten igen, og da sagde den 61.1 kg. Tror, jeg kan konkludere, at den væske, jeg tilsyneladende har haft ophobet gennem de sidste par uger, efterhånden er forsvundet. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Aftenjoggetur den 15-6-04: <_<

Distance: 4.50 km

Tid: ukendt - kom til at fucke op i tidtagningen - men det gik laaaaangsomt :yawn:

Hastighed: -----

Gns.puls: -----

Skod tur i dag. :angry: Motivationen til at komme afsted var ellers høj, men mit blodsukker fuckede helt op (hmm... aner man et mønster i ordvalget?! :unsure:), og jeg syntes også, mine skinneben - især det venstre - knurrede lidt... :( Pis! Håber virkelig ikke, det er noget. Tror det ikke. Det er sandsynligvis bare pga. spændinger - det krydser jeg i hvert fald fingre for. :)

:banana:

Det kan jo heller ikke gå super godt hver dag. ;)

Link to comment
Share on other sites

Cardio den 16-6-04: :bunny:

POWERWALK :walking:

Distance: 3.35 km

Tid: 30:16 (ikke overbevisende... :unsure:)

Sidst på morgenen var jeg lige ude at trave en lille tur. Mine skinneben føltes en lillebitte smule ømme - men det var kun meget, meget lidt. :bigsmile: Tror, spændingerne muligvis kan stamme fra, at jeg har strammet mine sko for meget (mener at have læst om det i Racermusens log). Da jeg løsnede snørrebåndene lidt, og var opmærksom på at gå afslappet med korte, hurtige skridt, var der nemlig intet at mærke. :) Tempoet på turen led dog nok lidt under alt dette. :unsure:

Tilføjelse: Vægten sagde forresten kun 61 kg :o kl. 6.45 i morges. :yawn:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Tilføjelse: Vægten sagde forresten kun 61 kg :o  kl. 6.45 i morges. :yawn:

Pjat med dig - kl 6.45 havde jeg allerede været på arbejde en halv time :blink::tongue:

Hehe. :tongue: Det var heller ikke så meget det. Stod såmen op kl. 6 - hvilket bare virker som lidt (for) tidligt, når man har ferie.

Træning i TSK den 16-6-04: :bounce:

AnyPower uge 1, dag 2

Tung bænk:

Opvarmning:

12@20kg + 5@30kg + 5@35kg + 3/3/1@40kg

Work-sets - board:

3@45kg + 3@50kg + 3@55kg + 1/2/2@60kg (rep PR - mistede koncentrationen fuldstændigt i første sæt, og så var der bare dømt gummiarm :tongue: - er i øvrigt ekstremt dårlig til at holde spændet i armene, og i kroppen i det hele taget :angry:)

Incline db press:

8/8/8/[email protected] (korte pauser, let nok - mere vægt på næste gang)

Pull-downs:

12@25kg + 3@40kg + 6/6@50kg + 16@40kg (kunne godt have klemt et par reps mere ud på sidste sæt, så mon ikke, jeg i stedet skal øge lidt i reps på de to tunge sæt?!)

Triceps pushdown:

8/8/8/7@35kg (samme vægt næste gang)

Standing db hammercurls:

8/8/8/[email protected] (med korte pauser - trods den lave vægt blev det lidt tungt til sidst :chicken:)

Skulder tri-sæt - cable face-pulls/cable upright row/cable front raises:

(3x)10/10/10@15/15/10kg (mere vægt på i face-pulls næste gang, upright row var vist passende; syrede vildt til i skuldrene ved front raises, og det føltes bagefter som om, mine skuldre var pumpet op til dobbelt størrelse :4flex:)

God træning (bortset fra de svage board-presses :bblush:) - plads til progression de fleste steder. :) Havde vildt meget lyst til at træne mere - men det skader bestemt ikke motivationen at gå derfra sulten efter mere. :devil:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Cardio: 2x ca. 9 km transportcykling :bike: (cyklen kører super godt, efter kæden er blevet fixet (igenigen) - PR på vejen derud - 29 min, plejer at tage mig ca. 33 min på udvejen og en del længere på vejen hjem :rolleyes: - i dag 38 min, hvilket dog til dels skyldtes modvinden - det var altså lidt hårdt :chicken:)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share