SaintPauli


SaintPauli
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej! :smile:

Så er jeg lige på besøg i din log - gode billeder og spændende læsning. :4thumbup: Ville bare lige kigge forbi for at sige tillykke med fjerdepladsen :4band: - hyggeligt at hilse på dig i Herning! :biggrin:

:4flex:,

Stine Kuldskær :wink:

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hey... Sad lig og lurede dit program, hvilket giver mega god inspiration.. så håber det okay jeg aflurer det lidt??

Men, kører du slet ikk dødløft??? Det som alle siger er så pisse godt og en af de bedste øvelser eller er det mig som overser noget..

Ked af hvis dette har været oppe at vende før, men din log er sq efterhånden temmelig lang og uoverskuelig.. hehe...

fede resultater som jeg misunder meget...

Mvh Lasse

Link to comment
Share on other sites

OPERATION JULEBULK:

Julen varer lige til påske og imellem bliver der INGEN fasten!

Jeg havde egentligt regnet med at lave en opdatering af loggen kort efter konkurrencen, men valgte i stedet at holde periode fri fra MOL/Getbig, da jeg følte at jeg havde forsømt en del andet i perioden op til konkurrencen. Denne opdatering bliver derfor ikke så meget et tilbageblik, men nærmere et blik fremad mod nye udfordringer.

Selv syntes jeg, at konkurrencen gik udmærket taget i betragtning at jeg kun har 1 ½ års træning på bagen (som er uden stikmærker! :smile: ). Jeg er dog ikke særlig glad for at tabe, så derfor har besluttet at jeg vil stille op igen næste år. :tongue:

Jeg syntes selv at jeg lærte en del af det første stævne og har forsøgt at stille en liste med de punkter der kræver forbedring:

1) Fedt%: Ikke lav nok. Skal passe på sygdom under diæten.

2) Væske: Den væskeplan jeg fulgte var elendig.

3) Symmetri: Arbejder med at udligne størrelsesforskelle i bryst og skulder.

4) Proportionalitet: Ryg og arme mangler masse.

5) Masse. Vil gerne have tillagt noget mere masse, selvom at domerne syntes at prioritere det cuttede look.

6) Kondition. Brækkede mig efter roningen, så det kan være at jeg skulle overveje noget konditionstræning…

Hvordan har jeg så tænkt mig at gribe det an? Fedt% og væske kommer til at afhænge af næste års konkurrence forberedelser. Konditionen må vente til senere. Tilbage er symmetri proportionalitet og masse. Jeg håber dog at symmetrien og proportionaliteten bliver bedre i takt med at massen øges, så derfor sættes focus på forøgelse af massen. Nu ska’ jeg sku være lee’!!! Jeg har derfor påbegyndt OPERATION JULEBULK. Planen er at gaine 10kg over de næste 10 måneder og bruge resten af tiden på at cutte.

Jeg er samtidig blevet en smule inspireret af diverse styrketræningsprogrammer så jeg vil forsøge mig med en omlægning af mit program. Pyramidesystemet er nu lagt helt på hylden. Programbeskrivelse følger i næste post.

Til sidst vil jeg blot slutte af med at sige tak for den store opbakning her på MOL og Getbig.dk samt til de personer der hjalp mig med gode råd op til konkurrencen (Angel, TJ og JS). Der skal også lyde en stor tak til min opvarmer BadAssJones og til Kuldskær der redede mig i nøden stund!

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

P.S. Satte i dag PR i dødløft med 185kg. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Nyt Program 10/12/2004: 4 x 2 split:

Beskrivelse af de enkelte øvelser fås ved at klikke på øvelsensnavn.

Mandag

DE Lår, DE Ryg/lænd

Bicep, Mave

Tirsdag

DE Bryst, læg

DE Tricep, skulder

Tosdag

ME Lår, ME Ryg/lænd

Bicep, Mave

Fredag

ME Bryst, læg

ME Tricep, skulder

Programmet er inspirreret af WSB og TJ’s Hulk program.

Øvelsesvalget følger hovedsageligt mit gamle splitprogram men der foretages ændringer i set/reps mm med henblik på mere specifik neurologisk træning. Jeg kører stadig supersets dvs. at jeg kører 2 øvelser på skift for at få længere hviletid til de enkelte muskler. Jeg bruger ME/DE træning i Squat, dødløft, bænkpress, chinups og dips. De sidste to øvelser er her noget utraditionelt valgt, men da det er her jeg primært ønsker en forøgelse i styrke, har jeg valgt at inkludere dem. Disse øvelser efterfølges af noget "høj repetitions træning". Ved ME køres 2-3 gentagelser med vægte jeg kan løfte en enkelt gang mere. Ved DE køres der med vægte der ikke er tungere end de tillader fuld eksplosivet ved 2-3 reps (omkring 60-70% af 1RM afhængig af øelsen).

Trænings volumen er sat forholdsvis højt. Ekstra restitutionstid mellem træningsgangene indsættes, hvis jeg føler af det er tiltrængt.

Mandag:

Cable Front Pulldown Opvarmning

Squat Opvarmning

Weighted Chin-up DE 6 sæt 2-3 reps

Squat DE 5 sæt 3-5 reps, 1 sæt 8-12 reps

Barbell Deadlift DE 6 sæt 2-3 reps

Barbell Bent-over Row 3 sæt 8-12 reps

Leg Extension 3 sæt 12-15 reps

Cable Seated Rows 3 sæt 8-12 reps

Standing Leg Curl 3 sæt 10-20 reps

Pullups 3 sæt 8-12 reps

Mave

Barbell Curl 3 sæt 6-10 reps

Rear Lateral Raise i maskine 4 sæt 15-20 reps

Dumbbell Incline Curl 3 sæt 6-10 reps

Mave

Tirsdag:

Barbell Bench Press Opvarmning

Læg Opvarmning

Barbell Bench Press DE 6 sæt 2-3 reps med kæder. 1 sæt 8-12 reps.

Læg

Dumbbell Incline Bench Press 3 sæt 8-12 reps

Læg

Standing Dumbbelle Shoulder Press 3 sæt 10-12 reps

Læg

Weighted Chest Dip DE 6 sæt 2-3.

Læg

Barbell Lying Triceps Extension 3 sæt 6-10 reps

Dumbbell One Arm Lateral Raise (incline) 4 sæt 10-12 reps

Cable Bent-over Tricep Extension 3 sæt 6- 10 reps

Dumbbell Front Raise 2 sæt 10-15 reps

Torsdag:

Cable Front Pulldown Opvarmning

Squat Opvarmning

Weighted Chin-up ME 5 sæt 2-3 reps

Squat ME 5 sæt 2-3 reps, 1 sæt 8-20 reps

Barbell Deadlift ME 5 sæt 1 rep

Barbell Bent-over Row 3 sæt 8-12 reps

Leg Extension 3 sæt 12-15 reps

Cable Seated Rows 3 sæt 8-12 reps

Standing Leg Curl 3 sæt 10-20 reps

Pullups 3 sæt 8-12 reps

Mave

Barbell Curl 3 sæt 6-10 reps

Rear Lateral Raise i maskine 4 sæt 15-20 reps

Dumbbell Incline Curl 3 sæt 6-10 reps

Mave

Fredag:

Barbell Bench Press Opvarmning

Læg Opvarmning

Barbell Bench Press ME 5 sæt 2-3 reps. 1 sæt 8-12 reps.

Læg

Dumbbell Incline Bench Press 3 sæt 8-12 reps

Læg

Standing Dumbbelle Shoulder Press 3 sæt 10-12 reps

Læg

Weighted Chest Dip "ME" 3 sæt 4-6 reps

Læg

Barbell Lying Triceps Extension 3 sæt 6-10 reps

Dumbbell One Arm Lateral Raise (incline) 4 sæt 10-12 reps

Cable Bent-over Tricep Extension 3 sæt 6- 10 reps

Dumbbell Front Raise 2 sæt 10-15 reps

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Edited by SaintPauli
Link to comment
Share on other sites

Hey Pauli,

lyder spændende med din "operation julebulk" :wink:

Din opstilling af "forbedringspunkter" før K-dag næste år og dit nye træningsprogram, giver udtryk for at du har lagt lidt tid og energi i det.

Jeg glæder mig til at følge din bulk med det nye træningsprogram :bigsmile:

Er du sikker på at 2måneders diæt er nok, hvis du gainer 10kg? Selvfølgelig vil noget af dit gain være god masse, men der vil jo også komme mere fedt der skal af! Jeg tænkte bare at det ville være smart at afsætte mere tid, hvis du vil stille mere cut end i år!

Og så lige en ting jeg spekulerede på.

Hvad med at sætte et mål på 70dips næste år?

Så kan du arbejde mod de ekstra 12stk de næste 10måneder!

Jakkedrengen :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Din opstilling af "forbedringspunkter" før K-dag næste år og dit nye træningsprogram, giver udtryk for at du har lagt lidt tid og energi i det.

Har også haft et stykke tid til at tænke over det. :) Havde længe gået og tænkt over en programændring, men turde ikke at tage nogle chancer op til stævnet, da mit tidligere program jo virkede udmærket.

Er du sikker på at 2måneders diæt er nok, hvis du gainer 10kg? Selvfølgelig vil noget af dit gain være god masse, men der vil jo også komme mere fedt der skal af! Jeg tænkte bare at det ville være smart at afsætte mere tid, hvis du vil stille mere cut end i år!

Julen varer lige til påske… :4mewantfood: Regner med at køre en moderat cutte periode i slutningen af foråret.

Hvad med at sætte et mål på 70dips næste år?

Så kan du arbejde mod de ekstra 12stk de næste 10måneder!

Regner med at der er flere næste år. Det afhænger dog meget af den måde vi får lov til at køre dem på. Er ikke særlig stolt af den måde de blev udført på til konkurrencen. :dry:

Havde kun trænet i langsom udførsel som regelerne foreskrev. Regner dog med at træne i noget "speeddips" til næste år. Her er min PR 78 stk! :king:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Det lyder godt at det har været en god oplevelse og også at du er hurtigt ude med en plan til forbedringer :4thumbup: Jeg syntes også at din diætperiode var noget kort, for at sige det mildt og at forberedelsestiden lød en anelse kaotisk :bigsmile:

Men nu har du jo prøvet det og kan gøre det om, som ikke fungerede som det skulle. Havde du været den tand skarpere, er jeg ret sikker på at du ville have gjort dig rigtig rigtig godt. Proportioner og symmetri spiller alt sammen, så jeg er ret sikker på at det kan blive rigtig flot :4thumbup: Lidt mere tid på diæt og ladefase og så spiller det max :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes også at din diætperiode var noget kort, for at sige det mildt og at forberedelsestiden lød en anelse kaotisk :bigsmile:

Syntes nu ikke at 2 måneder var så lidt igen. At de så blev afkortet 3 uger pga sygdom og at jeg måtte forsætte diæten til trods for sygdom 14 dage inden konkurrencen er dog en anden sag. Kaotisk kan man vist godt sige. :)

Men nu har du jo prøvet det og kan gøre det om, som ikke fungerede som det skulle.

Har i hvert tilfælde et par ting jeg vil gøre anderledes næste gang. Vil dog nok også køre diæten en anelse længere, så der biver plads til en sygdomsperiode, hvis det bliver nødventigt.

Vandplanen skal også laves totalt om, da den var FUBAR :mad:

Havde du været den tand skarpere, er jeg ret sikker på at du ville have gjort dig rigtig rigtig godt. Proportioner og symmetri spiller alt sammen, så jeg er ret sikker på at det kan blive rigtig flot :4thumbup: Lidt mere tid på diæt og ladefase og så

Takker Craw! :blush::w00t:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Så er resultaterne fra DM i BB/FF endelig blevet udgivet:

http://www.dbff.dk/Resultatliste%20DM04.htm

Kan regne mig frem til, at det giver følgende resultat for mig:

Fysisk runde: No 3

Dips: No. 1

Roning: No. 5

Dette gav totalt set en 4 plads. Er dog meget tilfeds med en tredjeplads i den fysiske runde! :4thumbup:

Lige et par stemningsbilleder:

No. 4 (mig) - No. 3 - No. 2 - No. 5(Conscience :w00t: )

Til sidst et fra præmieoverrækkelsen

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

post-3614-1103202875_thumb.jpg

post-3614-1103202949_thumb.jpg

Edited by SaintPauli
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Haha, fuck Conscience er et stort monster i forhold til jer andre :w00t::laugh: - Fatter hat af han ikke stillede op i bb :raisebrow:

Men jeg synes sq det ser fint ud pauli.. Skuldrene er helt i orden! :smile:

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Har lige siddet og kigget på resultaterne i min klasse til DM i BF. Det ser du til, at de har lavet en regnefejl i 3. Runde, hvor der er er blevet givet 3 point mere end der er at dele ud. Sjovt nok så har jeg netop fået 3 point mere i denne runde… :dry:

Er det tilfældet så kostede regnefejlen mig en plads… :mad:

http://www.dbff.dk/Resultatliste%20DM04.htm

Rock’n Roll :nissecool:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

forklar lige det igen...du fik 3 point for meget, og det har kostet dig en plads? Er forvirret  :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Der uddeles følgende point i hver runde:

1. Plads = 5 point

2. Plads = 10 point

3. Plads = 15 point

4. Plads = 20 point

5. Plads = 25 point

6. Plads = 30 point

7. Plads = 35 point

Ved 7 deltagere giver det 140 point samlet. I tredie runde blev der i min klasse givet 143 point. Det vil sige, at der er blevet givet 3 point for meget. Jeg fik samtidig sjovt nok 3 point mere i tredie runde. Alle andre beholdte deres points på nær to der henholdsvis mistede og vandt et point.

Desuden er der kun 1 point er skiller mig og tredie pladsen, så 3 point mindre havde betydet at jeg havde fået en bedre placering. :dry:

Rock'n Roll :nissecool:

SaintPauli

Edited by SaintPauli
Link to comment
Share on other sites

forklar lige det igen...du fik 3 point for meget, og det har kostet dig en plads? Er forvirret  :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Der uddeles følgende point i hver runde:

1. Plads = 5 point

2. Plads = 10 point

3. Plads = 15 point

4. Plads = 20 point

5. Plads = 25 point

6. Plads = 30 point

Ved 6 deltagere giver det 140 point samlet. I tredie runde blev der i min klasse givet 143 point. Det vil sige, at der er blevet givet 3 point for meget. Jeg fik samtidig sjovt nok 3 point mere i tredie runde. Alle andre beholdte deres points på nær to der henholdsvis mistede og vandt et point.

Desuden er der kun 1 point er skiller mig og tredie pladsen, så 3 point mindre havde betydet at jeg havde fået en bedre placering. :dry:

Rock'n Roll :nissecool:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Avs...at blive snydt ofr en 3-plads, det er sku' ikke heldigt! :mad:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har lige holdt 2 ugers deload efterfulgt af en mere eller mindre ufrivillig pause.

Er efterhånden ved at blive godt bulket. Pausen gav lige et kg ekstra og vægten i træningscenteret siger nu 86kg iført træningstøj. He he jeg bliver sku lee og fee… :4mewantfood: :4pizza::superman:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share