SaintPauli


SaintPauli
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Desværre er det nok lidt selvforskyldt, da min cardio træningspartner var syg for lidt over en uge siden. Så kan man bare lære at holde fignerne fra fadet…  :uzi:  :tonguew:  :camper:

Meget fin og diskret formulering dér ;)

Takker. Jeg gør mit bedste... :bblush:

Princess:

Takker for oplysningen My Lady, men hvor ved du det fra?

Det står på DBFF´s hjemmeside ;)

Havde ikke set, at de havde lavet deres halvårlige opdatering... <_<

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Computerproblemer:

Jeg og læste dagens emner på MOL, da der kom et højt bang fra min computer, hvorefter skærmen blev sort, alle blæsere stoppede og det begyndte at lugte brændt. Jeg skilte så kabinettet af, men kunne ikke se noget umiddelbart. Lugten syntes dog at komme fra strømforsyningen.

Det gik så op for mig, at det der samtidig var røget en sikring. Den fik jeg så skiftet, men den røg igen, da jeg prøvede at tænde computeren.

Hvad der helt nøjatig er galt ved jeg ikke endnu. Jeg formoder dog, at det er strømforsyningen. Jeg kan dog ikke helt forstå det, da det er en "server kvalitets" strømforsyning (Antec Truepower430 - 430 Watt - 5v 36A, 12v 20A).

Samtidig er der flere elektriske ting der er gået i stykker på det sidste. Vaskemaskinen, køleskabet og nu computeren er alle røget inden for den sidste måned. Kan der være et eller andet seriøst galt med elforsyningen?

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

P.s. Sidder pt. på Biblioteket - Man finder sku ud af ens afhængigheds forhold når computeren pludselig går i stykker...

Link to comment
Share on other sites

Samtidig er der flere elektriske ting der er gået i stykker på det sidste. Vaskemaskinen, køleskabet og nu computeren er alle røget inden for den sidste måned. Kan der være et eller andet seriøst galt med elforsyningen?

Man kunne da få den tanke, især fordi bookmakerne vist giver ret høje odds på at vaksemaskine, køleskab og pc skulle ryge inden for en måned - eller det siger rygtet ihvertfald. <_<

Havde du jord på vaskemaskinen?

Med hensyn til pc'en har du lavet simpel fejlfinding ved at koble blæsere fra enkeltvis for at se om de kan være skyld i problemet? Støv diverse steder har jeg læst kan give problemer.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg at du har overclocket din CPU temmeligt betragteligt. Det trækker en røvfuld fra +12V linien, men med 20A skulle du være dækket ind. Man kunne jo godt forestille sig at den har kørt på grænsen af dens formåen længe. Men som sagt, med 20A er det nok ikke der problemet ligger. Du har ikke en røvfuld harddiske sat til vel ?

Men når du siger at der er andre ting som er røget på det sidste, så var det da nærliggende at se husets elforsyning.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ved du forresten hvor lang tid det ca tager at ro "500m" ved max på sådan et torturredskab?

Er det bare 500m på en normal C2 romaskine på max niveau?

Så kan det nok gøres på 1.25-1.30 min. Det er hvad de professionelle ror per 500m når de ror 2000-2500m.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Takker for svar/kommentarer Vandpyt, TJ, Apocalypse og BadAss. Jeg undskylder, at jeg ikke har fået svaret på dem. Regner med, at tå en strømforsyning med hjem i morgen, så jeg kan få tjekket om det er der, at fejlen er. Hvornår jeg er online igen vides ikke. :(

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Guess who’s back. Back again…

Så er jeg tilbage igen… :devil: Det tog lidt tid inden jeg fik inden jeg fik computeren op og køre, da jeg har holdt ferie, men nu spiller det hele igen max. Det viste sig, som formodet, at være strømforsyningen det var brændt sammen. Jeg fik den dog byttet på den 2 årige reklamationsret uden nogen problemer. Der skal derfor lyde en tak til PC Focus for den gode service (selv om de nok ikke læser dette).

Trænings opdatering:

Jeg kan mærke, at motivationen desværre ikke har været på det højeste har på det sidste. Dette har nok skyldes en blanding af flere ting (varmen, ferie, skader og ikke mindst manglende adgang til MOL/Fitforum). Ikke desto mindre er min fremgang forløbet nogenlunde planlagt:

Jeg har valgt at ignorere strandformen (har alligevel også kun været på stranden en enkelt dag) og satset på at bulke inden jeg starter på min diæt (formodentligt fra næste uge). Vægten i træningscenteret siger nu 84 kg (iført shorts, T-shirt og sko), men der er også kommet lidt mere fedt på siden, så fedt% er nok oppe omkring 10%. Mit mål har været at komme så tæt på 85 kg som muligt inden cutningen, hvilket vægten faktisk har sagt en enkelt dag, så det må siges at være rimelig tæt på.

Med hensyn til min skade i brystet, så er det blevet en hel del bedre, og i den sidste periode har jeg øget vægten med 2,5 kg pr. gang (har lige kørt 9 x 97,5 kg uden smerter). Jeg kan dog stadig mærke irritation og små stikken i området, så jeg er meget forsigtig med ikke at overbelaste det igen. Derfor løfter jeg samtidig vægtene i et roligt tempo, der ikke giver musklen en pludselig belastning. Efter træning smører jeg stadig området med Ibuprofen creme.

Heldigvis ser det ikke ud til, at jeg har mistet megen styrke i brystet selvom at jeg ikke har bænket med "ordentlige" vægte i de sidste 3 måneder. Jeg har samtidig noteret fremgang i skuldre og ryg øvelserne. Det er lidt sværre at bedømme med armene, da jeg har været nødt til at skifte markant om i mit program for at armøvelserne ikke skulle påvirke brystet. Uheldigvis har jeg også måtte "acceptere" en tilbagegang i squat, der ikke er kommet tilbage på det niveau jeg havde inden jeg var syg i sidste måned. Det samme gør sig gældende for chinups.

Alt i alt er jeg selv rimelig tilfreds med mine resultater, når man tager skader i betragtning. Desuden kan jeg mærke, at den kommende diæt er lige hvad jeg mangler for motivationen.

Dam it’s good to be back…

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

:strat:Diætstart - Søndag d. 15 August: :strat:

Udgangspunkt:

I dag blev dagen, hvor jeg startede på at cutte til DM i Bodyfitness (d. 23 oktober i Herning). Som jeg skrev i mit tidliger indlæg, så har jeg i år valgt at ignorere strandformen, og brugt de sidste måneder på at seriøst at bulke (det er nu blevet en vane at stå op om natten for at tage en shake). Vægten ligger ca. 3 kg højere end sidst jeg fik taget billeder, og fedt% er samtidig blevet en smule højere.

Mål:

Det er mit mål at fremstå som en af de (den) mest hakkede til DM i Bodyfitness. Jeg håber at kunne gøre det uden et betydeligt tab af masse. Vægten skulle gerne ligge omkring 76-76 kg.

Metode:

Zig-zag diæt og ingen ekstra cardio træning (som altid vælger jeg at gå mod strømmen).

Jeg spiser hver 3. time, så det bliver normalt til 6 måltider i løbet af en dag. Mit udgangspunkt er ca. 400 kcal for hvert måltid. Dagens næstsidste måltid sættes til 300 kcal og natmåltidet til 200 kcal. Efter træning spises som altid 3 krydderboller og en shake B) (ca. 500 kcal). Dette følges en time senere op af et solidt måltid på 800-1000 kcal. Jeg vil i perioden forsøge holde mig fra produkter med højt GI (på nær efter træning) i et forsøg på at holde insulinniveauet/blodsukkeret stabilt på et forholdsvis lavt niveau. Der sigtes efter 35-40g protein ved hver måltid. De enkelte måltider vil blive kcal mæssigt blivejusteret op/ned efter aktivitetsniveau. Er vættabet for stort/lavt vil måltiderne ligeledes blive justeret.

Kostplan:

Mandag (lår/ryg/bicep/mave)

Måltid 1: 400 kcal - minimum fedt

Måltid 2: 400 kcal

Træning

Måltid 3: 500 kcal - højt GI - minimum fedt

Måltid 4: 1000 kcal - En time efter træning

Måltid 5: 300 kcal

Måltid 6: 200 kcal

Total: 2800 kcal

Tirsdag (bryst/skulder/tricep/læg)

Måltid 1: 400 kcal - minimum fedt

Måltid 2: 400 kcal

Træning

Måltid 3: 500 kcal - højt GI - minimum fedt

Måltid 4: 800 kcal - En time efter træning

Måltid 5: 300 kcal

Måltid 6: 200 kcal

Total: 2600 kcal

Onsdag:

Måltid 1: 400 kcal - minimum fedt

Måltid 2: 400 kcal

Måltid 3: 400 kcal

Måltid 4: 400 kcal

Måltid 5: 300 kcal

Måltid 6: 200 kcal

Total: 2100 kcal

Torsdag(lår/ryg/bicep/mave)

Måltid 1: 400 kcal - minimum fedt

Måltid 2: 400 kcal

Træning

Måltid 3: 500 kcal - højt GI - minimum fedt

Måltid 4: 1000 kcal - En time efter træning

Måltid 5: 300 kcal

Måltid 6: 200 kcal

Total: 2800 kcal

Fredag (bryst/skulder/tricep/læg)

Måltid 1: 400 kcal - minimum fedt

Måltid 2: 400 kcal

Træning

Måltid 3: 500 kcal - højt GI - minimum fedt

Måltid 4: 800 kcal - En time efter træning

Måltid 5: 300 kcal

Måltid 6: 200 kcal

Total: 2600 kcal

Lørdag:

Måltid 1: 400 kcal - minimum fedt

Måltid 2: 400 kcal

Måltid 3: 400 kcal

Måltid 4: 400 kcal

Måltid 5: 300 kcal

Måltid 6: 200 kcal

Total: 2100 kcal

Søndag:

Måltid 1: 400 kcal - minimum fedt

Måltid 2: 400 kcal

Måltid 3: 400 kcal

Måltid 4: 400 kcal

Måltid 5: 300 kcal

Måltid 6: 200 kcal

Total: 2100 kcal

Total for ugen: 17100 kcal

Gennemsnit pr. dag: 2443 kcal

Kosttilskud:

Mulitvitamin

Vitamin A (betacaroten)

Vitamin B

Vitamin C

Fiskeolie

Proteinpulver

Kreatin

MSM

Da jeg er skadet bruger jeg også Ibuprofen. Jeg har kunnet holde inflammationen nede ved at indtage 300 mg efter træning og smøre området med en Ibuprofen creme.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Edited by SaintPauli
Link to comment
Share on other sites

ps jeg trr du har lavet en lille tastefejl ved et par af dine måltider nr 4  ;)

Fejlen er blevet rettet. (8000 kcal på et måltid er nok i overkanten på en diæt :tongue:)

Lige en indskyelse til diæten. Jeg har besluttet mig for, at det bliver 0, zero, kein alkohol i den pågældende periode. :freaked:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hey Saint

Det er da en fornuftig diæt. Især den med krydderbollerne :worship: MMMMMM krydderboller :rolleyes: Jeg husker svagt hvordan de smager... Nå men det må vente til efter DM <_< Ellers vil jeg bare huske dig på ikke at blive alt for hakket og få en alt for lav fedt%. Det trækker ned hvis det bliver for meget BB når det er BF. Jeg mener at lige omkring 8-9% er det bedste men selvfølgelig skal spejlbilledet jo også være med. Bare et godt råd :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Saint

Det er da en fornuftig diæt. Især den med krydderbollerne  :worship: MMMMMM krydderboller  :rolleyes: Jeg husker svagt hvordan de smager... Nå men det må vente til efter DM  <_< Ellers vil jeg bare huske dig på ikke at blive alt for hakket og få en alt for lav fedt%. Det trækker ned hvis det bliver for meget BB når det er BF. Jeg mener at lige omkring 8-9% er det bedste men selvfølgelig skal spejlbilledet jo også være med. Bare et godt råd  :bigsmile:

Takker Princes! Har tænkt over at jeg ikke må blive "alt" for hakket, men jeg vil jo også præsenter en god form. 8% er dog i mine øjne ikke lavt nok. Det var der omkring jeg lå inden jeg begynde at bulke og der er mine ben slet ikke ydelige nok. :)

Hej Saint,

- lyder som en rigtig god plan - målrettet og seriøs - det bliver hårdt hvis du skal holde den.

Held og lykke, må du blive den mest hakkede og sejeste af dem alle :devil:

Takker Spock.! Tror dog ikke den bliver så svær at holde. Kan godt lide at køre den slags efter et skema. Det er motiverende for træningen. :) Jeg kan mærke, at det kræver lidt tilvænning ikke at skulle spise i løbet af natten, men det værste bliver nok,, at jeg ikke kan komme i byen og drikke "en enkel" med gutterne.

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hey Saint

Det er da en fornuftig diæt. Især den med krydderbollerne  :worship: MMMMMM krydderboller  :rolleyes: Jeg husker svagt hvordan de smager... Nå men det må vente til efter DM  <_< Ellers vil jeg bare huske dig på ikke at blive alt for hakket og få en alt for lav fedt%. Det trækker ned hvis det bliver for meget BB når det er BF. Jeg mener at lige omkring 8-9% er det bedste men selvfølgelig skal spejlbilledet jo også være med. Bare et godt råd  :bigsmile:

Takker Princes! Har tænkt over at jeg ikke må blive "alt" for hakket, men jeg vil jo også præsenter en god form. 8% er dog i mine øjne ikke lavt nok. Det var der omkring jeg lå inden jeg begynde at bulke og der er mine ben slet ikke ydelige nok. :)

Jeg vil også mene at du skal ned omkrig en 6% for at præsentere dig optimalt!!

BB'er lægger jo omkring 3-4% - så der er da noget forskel :D

Link to comment
Share on other sites

Diætopdate:

Indtil videre har mit kcal indtag set således ud:

Søndag: 2100 kcal

Mandag: 2800 kcal (lår/ryg/bicep/mave)

Tirsdag: 2600 kcal (bryst/skulder/tricep/læg)

Onsdag: 2100 kcal

Jeg ved ikke helt om jeg skal græde eller grine. Min diæt giver mig nemlig nogle uforudsete "problemer". Jeg ved ikke hvad mit vægttab her været, da jeg ikke ejer en vægt, men allerede efter 3 dage kunne jeg se en tydelig ændring i fedt% (min "cardiotræningspartner" har også påpeget det). Faktisk er jeg i stand til at se en næsten daglig ændring.

Det er fantastisk at min zig-zag diæt virker så godt, men på den anden side er jeg lidt i vildrede over dette, da jeg ikke ønsker at mit vægttab skal ske for hurtigt, og samtidigt vil føre til et for stort tab af muskelvæv. MEN jeg forsøger at holde hovedet koldt og satser på, at min estimering ikke har været alt for lav. For en sikkerheds skyld vil jeg anskaffe en vægt, så jeg bedre kan følge udviklingen.

Energiniveauet er stadig lige højt (er naturlig doven, men har masser af energi :tongue: ) og har indtil videre ikke påvirket min træning. Jeg er heller ikke mere sulten en normalt, da kcal underskuddet kommer ved en omlægning af fødevarer. Faktisk har det betydet, at jeg portionsmæssigt spiser mere nu. Jeg kan mærke at sulten begynder at træne sig på når det er tid til næste måltid, men sådan har det altid været.

Summa summarum:

Alt i alt går det godt, men jeg skal være opmærksom på, at det ikke går for hurtigt.

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Øhhhh ... er det ikke kun 4. dagen på diæt i dag??!!

Du mener altså at man allerede burde opleve en nedgang i sin styrke på så kort sigt ;)

I think not!! :angelgrin:

At du kan se der sker noget skyldes væsken - hvis du pludselig begynder at lave ekstra cardio samt indtager lidt mindre end du forbruger - ja, så vil du også have mindre væske i underhuden - længere er den ikke :D

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke bare veje dig til træning? :)

Jo men det er ikke altid det samme tidspunkt på dagen og variation i kost og væske indtag gør at vægten svinger med op til 2 kg. Jeg har dog fået lovet at jeg kan låne en vægt, så det er ikke det store problem. :)

Øhhhh ... er det ikke kun 4. dagen på diæt i dag??!!

Du mener altså at man allerede burde opleve en nedgang i sin styrke på så kort sigt ;)

I think not!! :angelgrin:

Nu er det 5. dagen så jeg begynder at blive presset. ;)

Du mener altså at man allerede burde opleve en nedgang i sin styrke på så kort sigt ;)

I think not!! :angelgrin:

Jeg har ikke skrevet noget om styrke nedgang, men nedgang i energiniveau...

At du kan se der sker noget skyldes væsken - hvis du pludselig begynder at lave ekstra cardio samt indtager lidt mindre end du forbruger - ja, så vil du også have mindre væske i underhuden - længere er den ikke :D

Som jeg har skrevet tidliger så laver jeg ikke cardio træning. Jeg er også godt klar over, at ændringer i væske balancen vil føre til et forøget "vægttab" i den første uge eller 2.

Men når det nu er sagt, så ved jeg ikke hvor meget mine væske og glykogen depoter bliver tømt under den her diæt. Jeg slammer jo immervæk stadig 1500 kcal inden for en time til halvanden efter træning :cheeburga:

I aften står den på 3 krydderboller og en shake efter træning. Når jeg så har været i bad skal jeg ud og spise, hvor menuen er: Grill med kød/kartofler og salat ad libitum :eatchicken:

Det er fandeme hårdt at være på diæt :lol:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Hmm, har du fået rigtige ibuprofen på recept, eller tanker du bare op med almindelige ipren? ;)

Ellers bliver det spændende at følge dit projekt og se hvordan det kommer til at gå :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm, har du fået rigtige ibuprofen på recept, eller tanker du bare op med almindelige ipren? ;)

Ellers bliver det spændende at følge dit projekt og se hvordan det kommer til at gå :)

Det er Ibumetin jeg har. De er fået på recept (dog ikke til mig). Det er vel også ligemeget, når det aktive stof er det samme. Jeg bruger dem her fordi jeg har fået dem gratis. :)

Held og lykke med det :)  Det skal blive spændende at følge. Jeg kan godt lide at du holder dig fra cardio ;) Ville jeg også have gjort :) Man bliver så træt og dvask af det :lol:

Mvh.

Ikke al slags cardio, så i realiteten løber det vel op i mere end de 45 min powerwalk som andre laver hver morgen... ;)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share