SaintPauli


SaintPauli
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tak i lige måde Sally! :cool:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Hejsa Saint Pauli

Jeg har muligvis haft samme problem som dig :cry:

Jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre og var bange for at det muligvis kunne være en discos. Jeg opsøgte min læge og han var næsten sikker på at det ikke var en discos, men han kunne ikke 100% afvise, at jeg ikke havde ødelagt noget i min ryg.

Jeg kunne på dette tidspunkt næsten røre ved mine tæer, men havde ekstremt ondt hvis der blev trykket på min 3. og 4. lændehvirvl :crazy:

Jeg fik at vide at jeg skulle tage den med ro......i min bare..... :nonono: Læger nu til dages er ikke uddannet grundigt nok i idrætsskader! Jeg kan personligt ikke acceptere, at man bliver henvist til hvile og iboprofen :mad:

Jeg tog den med ro så godt som jeg nu kunne :cool:

1 mdr. efter opsøgte jeg en Kiropraktor som i løbet af 4-5 konsultationer havde fikset mig. Min hofte var åbenbart problemet. Jeg blev sat til at strække mine sæde muskler ud og her var problemet. Den ene balde var meget mindre fleksibel end den anden.

Håber at du kan bruge mine råd til noget :wink:

VH

Spider

Link to comment
Share on other sites

Hey Mester.

Mange gange tillykke med de 30år :alright:

Hermed en bunke fødselsdagsFLEX af min side af :4thumbup:

:4flex: :4flex: :4flex: :4flex: :4flex: :4flex: :4flex: :4flex: :4flex: :4flex: :4flex: :4flex:

:devil::devil:

Mht. ryggen, så kom da afsted til den kiropraktor, hvis han kan fixe din ryg efter en håndfuld behandlinger, ville det da være kanon, ikk? :wink:

Hold dig bred..

Jones.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med fødselsdagen Pauli

og se så at få fikset den ryg. Der ligger en god kiroprator i Lyngby :tongue: . Nej, jeg har sagt det før, men Mike Feiner i Stengade er manden du bør konsultere. God bedring. :superman:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Iron Fuckin Maiden!!!!!!!!!! :devil:

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the

beast with wrath, because he knows the time is short...

Let him who hath understanding reckon the number of the

beast for it is a human number, its number is Six hundred and

sixty six."

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har den sidste tid trænet hver anden dag efter mit 2 split. Det betyder, at alle muskler bliver i kroppen bliver trænet igennem 1,75 gange om ugen. Desværre har træningen hver anden dag ført til, at der alt for ofte er blevet sprunget en træningsdag over i weekenden, så den reelle træningsfrekvens har nok ikke været højere end 1,5. Dette er bare ikke godt nok.

I stedet for at skifte tilbage til at køre mit 2 split 4 gange om ugen har jeg besluttet at prøve kræfter med et fullbody program 3 gange om ugen.

Jeg døjer stadig med lænden, så desværre bliver der ingen dødløft eller tung squat. I forhold til mit nuværende program vil det nye program komme til at betyde en relativ nedgang i volumen ved brystøvelser og en relativ forøgelse i volumen ved ryg øvelser. Da jeg ikke køre de nævnte øvelser har jeg valgt, at køre relativt mange hjælpeøvelser til de små muskelgrupper (side/bag skuldre, læg, mave).

Der vil så vidt det er muligt blive trænet med progression i samtlige øvelser. I de ”store øvelser” vil jeg samtidig køre med progression i volumen. For bedre at kunne holde til forøgelsen i intensitet og volumen har jeg valgt at skifte mellem 2 forskellige træningspas.

Jeg vil så vidt det er muligt forstætte med at køre supersæt. Hvordan det skal struktureres ved jeg endnu ikke helt, men vil prøve mig frem.

Konstruktiv kritik modtages med kyshånd.

Dag 1:

Leg Extension

Standing Leg Curl

Weighted Chin-up

Barbell Bent-over Row (Yates Style)

(Med støtte op af en skrå bank for at skåne lænden)

Barbell Bench Press

Barbell Lying Triceps Extension

EZ Preacher Curl

Lever Seated Rear Lateral Raise

One Arm Lateral Raise (decline)

Calf Press

Adominal Crunches

Dag 2:

Squat

(Let, da lænden ikke tillader andet)

Standing Leg Curl

Pullups

Barbell Bent-over Row

(med støtte op af en skrå bank for at skåne lænden)

Weighted Dip

Military Press

Hammer Curl

Shrugs

One Arm Lateral Raise (decline)

Calf Press

Lying Leg-Hip Raise

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Mere biceps! Armene restituerer så f-- hurtigt alligevel. Smid lidt mere biceps ind i programmet. The Vanity Muscle. And you know you want it :tongue:

Link to comment
Share on other sites

eh.. har nogenlunde samme problem med min lænd ?.. er det os sådan med dig at det gør ondt i erector spinae ?

Nej det er nærmere i selve rygsøjlen.

Hvad med sæt og reps i de forskellige øvelser Pauli..? Hvordan ser det ud..?

Nu har jeg aldrig ført kørt fullbody, og er ikke helt klar over hvilken workload jeg kan holde til ,så det bliver lidt på gefühl. Men som sagt, så kører jeg med progression i både intensitet og volume i de store øvelser.

I praksis kommer det nok til at være 2 sæt af 15 gentagelser i starten så øges intensiteten til jeg rammer 12 gentagelser, hvor jeg så kører 3 sæt, så 4 sæt når jeg når 8 gentagelser og 5 sæt ved 5 gentagelser.

I de mindre øvelser forsøger jeg så godt som muligt at inkorporere progressionen, selv om det nødvendigvis betyder at vægten stiger hver gang.

Mere biceps! Armene restituerer så f-- hurtigt alligevel. Smid lidt mere biceps ind i programmet. The Vanity Muscle. And you know you want it :tongue:

He he.. Syntes dog det er lidt kedeligt. Vil hellere løfte nogle ”røv tunge væge”. Jeg har dog kørt masser af guns det sidste halve år, hvor jeg har kørt 2 split, men guns hver gang! Det har i hvert tilfælde hjulpet på styrken har nu fået hammeren op på 10 reps med 30 kg (før dekonditionering. Kører nu 15x18½ og kører langsomt op af igen).

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hey Saint and Sinner...

Køligt at din log summer lidt af aktivitet igen. :4thumbup:

Ville bare lige droppe forbi og sige tak for sidst i fredags. Detaljerne for hvordan tre nordjyske metallere kvidrer sig igennem Jomfru Ane Gade vil jeg udelade her på internettet. Det sømmer sig vist ikke. :laugh:

Men... "yeah, buddy!" <-- ja, hvad skal man sige. Når først alkoholen går ind, ryger der også lidt Ronnie-quotes med i handlen. De 16-årige skræv må sikkert have troet vi var syge... og det var vi jo også. :devil::superman:

Din jernjomfru plan lød lækker. Når du har bestemt dig, så LET ME KNOW!! Ellers ses vi forhåbentlig til en enkelt sviptur i Gaden igen inden da, og da forhåbentlig også til DM i Herning?

C-ya...

mvh

Bruce Leeeee! (udtales "liiiii") :w00t:

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Godt at se du er i gang igen :smile:

Håber virkelig at du bliver problemerne med lænden kvit.

Følger som altid med fra sidelinien :ninja:

Thanks man! :cool:

Regner med, at jeg traditionen tro vil poste nogle billeder ugen unden DM. Denne gang i en noget mere bulket udgave. Har ramt min tungeste (fedeste?) form.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det var oprindeligt planlagt, at jeg skulle holde dekonditionering, men da det gik godt med progressionen gik jeg så småt og overvejede at fortsætte 2 uger endnu. Jeg kan dog mærke at den ene skulder er begyndt at brokke sig lidt, så jeg har valgt at overholde den planlagte dekonditionering og supplerer op med Ibuprofen.

Jeg har lige været gennem den første omgang fullbody træning med progression i intensitet og antal at sæt (i forsøg på at holde volumen konstant). Her er mine erfaringer:

1) Fullbody passer mig fint, men de ekstra øvelser for mindre muskelgrupper der ikke nemt rammes ved basisøvelser gør det tidskrævende. 2½ times træningspas var normalen.

2) Jeg kan godt holde til at køre med progression i volumen, men det gør bare programmet endnu mere tidskrævende. Vil i næste progressions cyklus holde mig til at øge volumen i basisøvelserne. (Nu er dødløft undladt. Er ikke sikker på, at jeg ville kunne holde til det hvis den var inkluderet)

3) Mine knæ kan ikke holde til at køre forholdsvist tungt i benspark. Jeg skiftede derfor over til at kunne køre squat hver gang.

4) Styrken har responderet forholdsvist godt på fullbody. Jeg har dog observeret noget underligt. Efter dekonditionering er styrken som planlagt en smule mindre. Denne øges så igen over det næste stykke tid, som det er forventet. Jeg tager altid det antal reps jeg kan med en given vægt. Ingen forced, men heller ikke noget med at stoppe 2 gentagelser før failure. Her er så problemet: Når jeg starter op ved 15 reps, så falder antal af reps jævnt indtil jeg når omkring 12 reps. Så begynder styrken at øge igen. Dette gør, at jeg har en forholdsvis lang periode hvor jeg kører med 12 reps, for jeg kan hele tiden løfte mere. Nå jeg så ikke længere kan tage de 12 gentagelse så begynder det antal gentagelser som jeg kan tage at falde meget drastisk. Jeg har derfor overvejet at starte progressionen ved 12 gentagelser så perioden enten formindskes eller i stedet kommer ved omkring 8 gentagelser.

Vægten sagde 95 kg inden sidste træningspas. Jeg sluttede min progressionscyklus af med følgende vægte i de forskellige øvelser:

Squat: 10x130 (Dejligt at komme stille og roligt i gang med denne øvelse igen. Det ser ikke ud til, jeg har mistet alt for meget styrke)

Leg Curl: Maskine 10 x 42½ kg

Weighted Chinups: 6 x BW +17½ kg

Weighted Pullups: 6 x BW +22½ kg

Bendover Rows/Yates Rows: 95 kg (Støttet op af en bænk for at skåne lænd. Elendig øvelse under 10 reps)

Bench Press: 4 x 120 kg

Weighted Dips: 8 x BW +40 kg

Military Press 6 x 75 kg

Fransk Press: 4 x 60 kg

Hammer Curl 8 x 32 kg (Har haft god fremgang i armstyrke, men desværre vokser skidtet ikke tilsvarende).

Preacher Curl: 6 x 50 kg

Latteral Raises 10 x 25 kg (lænet væk fra vægten)

Bagside af skuldre: Maskine 15 x 55 kg

Dumbbell Shrugs: ? x 40 kg (De tungeste vægte vi har. Jeg repper bare)

Calf Press i Benpress maskine: 10 x 230kg (etbenet)

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hvordan støtter du lænden ved yates? Har selv mega ondt i lænden og kører heller ikke død og squat, men ville gerne køre rows, men lidt svært da de belaster lænden meget - Så hvis du har nogen fif ville det være kanont! :smile:

Edited by Keler
Link to comment
Share on other sites

Hvordan støtter du lænden ved yates? Har selv mega ondt i lænden og kører heller ikke død og squat, men ville gerne køre rows, men lidt svært da de belaster lænden meget - Så hvis du har nogen fif ville det være kanont! :smile:

Bare sæt en skrå bænk hen over vægten og støt overkroppen op ad den. :smile:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Slettet bruger
Hey Pauli..! :bigsmile:

Ville bare lige sige mange tak for den fabelagtige opbakning til DM..! Det var helt i top! :4thumbup:

- Anders!

Ja de er fantatiske de Aalborg drenge... HULK HULK - elsker også jer drenge... :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Takker Anders og Iver!

Kunne mærke at jeg blev grebet af stemningen. Var også helt hæs til sidst af at råbe.

Det blev til et enkelt billede af den bulkede helgen til DM. Her i sit ES under spisningen med en fadbamse i hånden. Morgenvægt 94 kg@176 cm. 25% bredere end resten af feltet… :wink:

Vi ses i 2007 Anders! :tongue:

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

post-3614-1159185451_thumb.jpg

post-3614-1159185473_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share