SaintPauli


SaintPauli
 Share

Recommended Posts

Poseringskursus

Var i går søndag til poseringskursus i Odense. Jeg var egentlig ikke særlig oplagt til at komme af sted, da træningen ikke er gået optimalt har på det sidste. Har haft problemer med lænden, hvilket har holdt mig fra dødløft og squat i en måned, og senest er det gået ud over skulderen, hvilket resulterer i, at jeg pt. ikke kan køre press øvelser. Samtidig er jeg begyndt at få en smule hudproblemer. :unhappy: Jeg er kommet til den konklusion, at det nok skuldes akkumuleret stress, så jeg havde holdt ugen fri op til kurset. Jeg er dog glad for, at jeg alligevel kom af sted, da det blev en rigtig hyggelig tur.

Det startede med, at vækkeuret ringede kl.5.45 efter knap 2 timers søvn. Så blev der kylet noget morgenmad ned inden BadAssJones dukkede op lidt over seks. Vi kørte så sammen ned til banegården og videre til Randers, hvor Svedbaronen hentede os. Turen gik til Århus, hvor vi skulle hente Jones, og så videre Danmarks BB mekka – OBBC i Odense. Jeg var rystet over størrelsen af stedet. Troede ikke der var så store træningscentre i DK ud over et popstede eller 2 i KBH. En gigantisk maskinpark, men heldigvis havde de et supert udvalg af håndvægte. Jeg vil til hver en tid mene, at vi har de maskiner vi har brug for på de 30m2 vi har i Thor Brydeklub, men damm hvor ville jeg gerne have så mange og store frivægte til rådighed.

Selve seminaret startede med en kort velkomst af Englen, og derefter skulle pigerne i gang med poseringen. Dette var desværre ikke noget vi fyre kunne få lov til at overveje, så vi blev i stedet sluppet løs i OBBC. Dette var rigtig hyggeligt og her fik vi mulighed for at hilse på de andre mandlige deltager. Så blev der eller trænet kæbe og smedet jern i stor stil. Desværre holdt mine skader mig fra at deltage i nogle af de mest populære øvelser som bænk og DB press, så jeg kørte i stedet en masse og lidt kæbe. Det var meningen at det skulle være pumpup, men det faldt lidt til jorden, da vi efter træningen var en times oplæg omkring friposering ved Crawdaddy og Peter Lagerman. Oplægget var godt og gav mig en del at tænke over i forhold til mine planer omkring Bodyfitness, men det kunne godt have været placeret på et andet tidspunkt.

Så var det tid til poseringsdelen. Jeg havde meldt mig til i både Athletic Fitness og Bodyfitness, så jeg endte med at være på en del. Da jeg havde øvet en del på de 4 standard poseringer til Athletic Fitness regnede jeg ikke med at blive rettet så meget her. Alligevel endte jeg med at være en af dem der blev rettet mest. Den stilling jeg blev foreslået ser klart bedre ud offseason, men når fedtprocenten bliver lavere, så får jeg altså et bedre resultat i den stilling jeg blev rettet i. Jeg kunne da hurtigt indstille mig, da det var noget af det jeg bla. havde diskuteret med BasAssJones under mine forberedelser til DM. Rygstillingen fik jeg også rettet. Her står jeg åbenbart for lavt i benene, hvilket jeg også godt kan se på billederne fra DM, så det var dejligt at få det sat lidt bedre på plads.

Herefter var det tid til de 5 bodyfitness poseringer. Det er ikke noget jeg har øvet mig synderligt på, så jeg kunne godt have brug mere tid her. Et andet problem lå også lidt i ”publikum”. Ikke at det gjorde noget de så på, men at vi skulle stå med fronten mod dem. Det ville have været en del nemmere, hvis vi hele tiden havde fronten mod spejlene. Adgang til dobbelt spejle, så man kan se front og bag samtidig ville også have været rart. Alt i alt var det rigtig godt, men vi kunne godt have brugt meget mere tid.

Til sidst sluttede vi af med en individuel bedømmelse. Jeg fik at vide, at det jeg trængte til var at forbedre biceps og lats. Jeg havde egentlig også regnet med at få kritik at min nakke, men den var dommern tilfreds med. Træningsmæssigt blev jeg rådet til at satse på øvelser der ramte det nederste af min bicep og rygøvelser der gjorde, at mine lats kom til at gå længere ned. God latin i 80’erne, men man kan ikke ramme det nedeste af bicep eller ændre fæstningen af ens lats. Selvom Dommeren/bedømmeren Michaels trænings teori var lidt rustent og præget af gamle 80’er myter, så gjorde dog han et rigtig godt job i at spotte folks mangler og samtidig få det formidlet på en positiv måde sammen med fremhævelsen af de gode sider. Ingen tvivl om, at han har stor erfaring i bedømmelse af atleter. Skal der holdes noget senere ser jeg meget gerne, at det bliver med hans hjælp.

Vi blev lidt presset med tiden og nåede ikke engang et bad, for vi skulle over og se Markus Rühl. Seminaret var en times oplæg af Markus, hvor han fortalte han livshistorie og lidt om livet som pro bodybuilder. Han sagde til at starte med, at folk skulle være velkommen til at stille spørgsmål, men desværre havde folk ikke så meget at byde ind med, så efter han var færdig med at fortælle blev det kun til et par enkelte spørgsmål. Herefter gik han lige ud bagved for at lave lidt pumpup. Han kom så ud for at posere, og jag har ALDRIG så stor en mand. :w00t: Var mest imponeret over hans skuldrevidde. Vi taler om kanomkugler her, selvom Markus selv syntes havn var ærgerlig lige pt. Jeg havde egentlig regnet med, at hans mave ville se værre ud. Især nu hvor det var offseason, men det var overhovedet ikke galt. Desværre var det ikke det store show han fyrede af. Han flexede lige et par gange og havde nær glemt rygposeringen.

Så var der mulighed for at få taget billede sammen med kæmpen. Det lykkedes mig at få overtalt Jones og BadAssJones til at smide trøjen, og sammen ownede vi totalt Rühl i en most muscular. :4flex: :laugh: Lidt pinligt i øjeblikket da vi samtidig var langt fra var de største i salen, men da vi senere sad i bilen var vi alligevel enige om, at det var det værd for at få det billede (som jeg desværre ikke har fået endnu, men det tilgår forhåbenligt snarrest :cooldance: ).

Herefter skulle vi ud og spise, men inden nåede jeg lige at se noget meget surrealistisk, nemlig Kim Kold danse med Markus Rühl. Så gik vi… :blink:

Det var meningen at vi skulle have været på Jensens, men der var først bestilt bord til 1½ time senere og folk var generelt trætte og sultne, så i stedet endte vi på Subway. Egentlig syntes jeg det var lidt ærgerligt, da jeg gerne så, at vi havde afsat tid en mere social afslutning på dagen, da det var langtfra alle, som jeg havde nået at få talt med.

Så gik turen eller af sted hjemad. Vi blev sat af i Randers og tilbragte en halv times til på McD :4mewantfood: inden toget gik videre til 9000 Aalborg.

Jeg vi gerne slutte af med at takke Englen og Kragen for et supert arrangement og sende en hilsen til de andre deltager og de OBBC folk som jeg var så heldig at få hilst på!

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej Pauli

Tak for sidst. Rigtig hyggeligt at få hilst på dig. Jeg var ikke klar over at du var skadet. Skades pauser er noget lort, men nødvendige, og det lyder til at du ved, hvorfor generne er opstået, og hvordan du kommer af med dem. Ret ærgeligt, at vi ikke kom på Jensens, men det var nu alligevel rart at være hjemme i nogenlunde normal tid. Næste gang der er poseringskursus, er der højst sandsynligt ikke noget seminar bagefter, og så bliver det nemmere at være lidt sociale også. Jeg ser frem til Marcus Rühl billedet :tongue: .

Rasmus :smile:

Link to comment
Share on other sites

Rall: Supert at møde dig. Havde ikke regnet med du var så massiv. var meget imponeret. Det skal nok gå dig godt i 2006. Og klart at der skal være noget mere socialt næste gang. Ser gerne det bliver en lørdag hvor vi slutter af med fællesspisning og en flok af de grønne.

Baronen: Klassebillede! Det er dog ikke helt fair med no. 2 billede. Jeg står helt afslappet der, men Rühl står og spænder i smug. Havde ownet ham, hvis det havde været omvendt. :laugh::laugh:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Kongebilleder!! :thumb::tongue::w00t:

Vi må se at få fundet en disc-jockey der kan sample nogle tonstunge numre til dig i 2006. Kender faktisk en professionel musikproducer, men han bor i KBH og er ikke til metal. Men mon ikke du finder én der kan sample lidt Danzig, Megadeth (Youthanasia :bowdown: ) og Slayer sammen til dig? :devil:

Indtil da... hold det tungt! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hey pauli...

Tak for i lørdags.. Det var hyggeligt at møde dig og de andre.. Sjovt at få sat personlighed på.. Næste gang vi må give gazz i byen også, andet dur simpelthen ikke... :4thumbup: Din form var sku meget flot må jeg sige.. Du kan ikke have bulket dig for vildt siden DM....?

Big m

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Lige en lille forårs opdatering:

Jeg har stadig dårlig ryg, hvilket jeg har haft siden poseringskursus. Det har betydet minius squat og dødløft siden dengang. Det har mildest talt ikke været særlig motiverende at discotræne, så det er ikke blevet til mere end 2-3 ganges træning om ugen. Mol giver mig pt. dårlig samvittighed over ikke at træne hvilket er grunden til, at jeg mere eller mindre bevidst har undgået det.

Jeg har ikke tænkt mig at starte på diæt, uden at kunne træne optimalt, af fare for at miste for megen masse, så det er med vemod, at jeg må konstatere, at toget til næste DM er ved at være kørt.

Jeg vil selvfølgelig være at finde på dagen for at støtte op om alle MOLs deltagere, og håber på, at vende stærkt tilbage i 2007.

Loggen genoptagen engang når træningen igen kommer ordentlig i gang, og lysten er til det.

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hey Pauli,

- det tror jeg de fleste har fuld forståelse for, tror jeg ihvertfald ville have det på samme måde.

Ved du hvad der er galt med ryggen??

God bedring - håber at se dig tilbage i fuld vigør snart.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Hey Pauli,

- det tror jeg de fleste har fuld forståelse for, tror jeg ihvertfald ville have det på samme måde.

Ved du hvad der er galt med ryggen??

God bedring - håber at se dig tilbage i fuld vigør snart.

Takker Spok. Det var sku også en hård beslutning endelig at skrive dette indlæg.

Ved ikke hvad der er galt. Det gør ondt i lænden. Formodentligt fordi jeg sidder for meget ned.

Er ikke typen der går til lægen fordi det gør lidt ondt, men jeg har dog lige ringet og bestilt tid. Tirsdag d 25/4. Fandeme godt, at det ikke er en akut sag!

Rock’n Roll

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hey Pauli, din beskidte rocker!! :devil:

Long time, no see...

Det lyder sgu trist med ryggen. Håber lægen kan give dig nogle brugbare tips, og forhåbentlig få dig sendt til fys eller kiro, således du kan blive den triste lænd kvit. :dry:

Nu flytter jeg jo til Taastrup til maj, men det betyder dog ikke jeg har glemt hvor Jomfru Ane sidder og gemmer sig, den villige mø. :wub: Og når du ikke skal på diæt, ja - så må vi jo drukne sorgerne ét eller andet sted. :wink:

Håber du kommer ovenpå igen snart. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Takker Spok. Det var sku også en hård beslutning endelig at skrive dette indlæg.

Ved ikke hvad der er galt. Det gør ondt i lænden. Formodentligt fordi jeg sidder for meget ned.

Er ikke typen der går til lægen fordi det gør lidt ondt, men jeg har dog lige ringet og bestilt tid. Tirsdag d 25/4. Fandeme godt, at det ikke er en akut sag!

Rock’n Roll

SaintPauli

Hej Pauli. Jeg synes du skal bestille en tid ved Aalborgs bedste kiropraktor, Mike Feiner i Stengade. God bedring.

Rasmus :superman:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Takker Spok. Det var sku også en hård beslutning endelig at skrive dette indlæg.

Ved ikke hvad der er galt. Det gør ondt i lænden. Formodentligt fordi jeg sidder for meget ned.

Er ikke typen der går til lægen fordi det gør lidt ondt, men jeg har dog lige ringet og bestilt tid. Tirsdag d 25/4. Fandeme godt, at det ikke er en akut sag!

Rock’n Roll

SaintPauli

Hej Pauli

... Nej - det er vist ikke akut efter så lang tid :wink: nok nærmere kronisk!!

Hvis det bliver værre af at sidde ned og det primært er lokaliseret til den nederste del af lænden, så har du muligvis fået betændelse i alle de senere og ledbånd som løber over den bagerste del af bækkenets knogler! Jeg døjede selv med det i nogle år før jeg fik det arbejdet helt væk... og selv nu blusser det nogle gange op ved eks. for mange timers eksamenslæsning eller blot + 9 timers nattesøvn!!

Sørg for at insistere på at få en henvisning til en Reumatolog eller som Rall siger en kiropraktor... lad ikke din egen læge spise dig af med halve historier men insister på at komme til en fagperson!!

Knuz

No

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Tak for alle indlæggene med ønsker om god bedring. Det får sku en til at tænke over hvor meget man saver MOL.

Jenslyn: Jeg kender ham ikke. Snakkede kun kort med ham ned til dopingkontrollen. Der var tidligere billeder oppe på DBFF’s hjemmeside, men de er desværre blevet fjernet igen. Prøv at kontaket DBFF herom. :smile:

Rock'n Roll

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Noget nyt mht. lænden? :smile:

Nope desværre. Det er ikke så slemt som det har været, men stadig ingen squat og dødløft til mig. Skulderen er dog helt på toppen igen. Startede med meget lav vægt i skuldre/brystøvler og har kørt progressivt tungere vægte siden. Skal i dag op og bænke med 100 kg hvilket er første gang siden poseringskurset. :smile:

Aftenvægten ligger pt. omkring 88 kg

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Nope desværre. Det er ikke så slemt som det har været, men stadig ingen squat og dødløft til mig. Skulderen er dog helt på toppen igen. Startede med meget lav vægt i skuldre/brystøvler og har kørt progressivt tungere vægte siden. Skal i dag op og bænke med 100 kg hvilket er første gang siden poseringskurset. :smile:

Aftenvægten ligger pt. omkring 88 kg

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

KID :tongue:

Edited by Differ
Link to comment
Share on other sites

Hva' sagde doktormanden til ryggen...?

Nu må du sq se at blive rask igen :dry:

:smile:

Ingen tegn på discos og ingen tegn på inflammation. Min ryg skulle være fin, men det gør stadig ondt. Anbefalingen er at tage den med ro og lave lidt genoptræningsøvelser. :dry:

Hey Pauli..! :smile:

Din inboks er fuld..! :tongue:

Men du kan lige PM, med hensyn til Loaded.. Du kan godt køre med os fra Århus.

- Anders! :yo:

Supert Anders! :superman:

Har lige fået ryddet lidt op i min PM’s, så du forsat kan sende mig fanmail… :tongue:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Edited by SaintPauli
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share