Kuldskærs log


Kuldskær
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Søndag, 19/7-04.

Morgentur: Tjaaa, mit ur valgte at slå fra mit i det hele, men mon ikke det var ca. 45 minutter.... og i fantastisk :sun: !

:D

Nå, nu kan jeg vel snart ikke sige det flere gange uden folk får kvalme...men jeg har altså FERIE og om ca 4 timer er der afgang mod Island.....store is og varme bade. :4jumpy:(..og diæt når jeg kommer hjem :lol: ).

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Tak, Snoopy - det var en rigtig god tur. Island er et fantastisk smukt land og islænderne utroligt gæstfrie! Vi boede i en hytte/sommerhus ude midt på fjeldet og der var bare HELT stille. Det var SÅ fedt, at jeg ligenu overvejer om jeg i virkeligheden burde være eneboer. :tongue:

Lige et par billeder af enkelte af de interessante sites: (og en af grundene til jeg starter diæt nu ;)).

seljalandsfos_1.jpg

bragdarefur.jpg

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag, 27/7-04.

Pga ferie og forskellige andre ting har træningen været temmelig nedprioriteret de seneste uger. Det var derfor ikke uden en vis spænding jeg nærmede mig OBBC igen :blink:. Loonie har dog kogt et helt nyt (4 split) program sammen og det hjalp gevaldigt på motivationen. :w00t:

Dag 1

Bænkpres, 10 singles + 5 sæt x 5 reps

Dumbell skulderpres, 3 sæt x 8 reps

Dips, 3 sæt x 8 reps

Triceps, 4 sæt x 8 reps

Mave

Bænkpres

20 kg x10

30 kg x3 ..skulle lige se hvor tungt jeg skulle have singlerne. Det blev til:

40 kg x1, 12 sæt

30 kg x5, 5-6-7 sæt

Undervejs blev jeg undervist af BØF og Loonie om opspænd og vejrtrækning. Det var SUPER! :w00t: Følte virkeligt jeg fik meget mere styr på det bare i løbet af de 12 tunge løft. :4thumbup:

Skulderpres

6 kg x8

7 kg x8, 3 sæt

8 kg x8

10 kg x8, 3 sæt

Loonie var henne og presse for at jeg øgede vægten. Jeg var vildt nervøs for det er bare "dræber-øvelsen" for mine puny skuldre. Men det gik fint med 10 kg! :D

Dips

7+4+8+8

French press

stang+10 kg x8, 4 sæt

..og lidt ekstra:

Laterals (maskine)

15 kg x8

20 kg x8, 3 sæt

Rotator cuff, int. og ext.

6 kg x8, 3 sæt (som fys'en har anbefalet :graduate:)

Mave - hyperext. bænk

mig x8, 4 sæt. :wacko:..det var hårdt.

Egentlig var det planen at slutte af med noget cardio, men tiden for træning var godt og vel gået, så det blev ikke til noget idag. Ellers en fin træning med fremmøde af flinke folk - Mass, BØF, Jsc og Henning. :)

Link to comment
Share on other sites

Mums den is ser god ud  :4eat:
MANNER... de var også gode!! :4jumpy: (bemærk flertallet... :lol: ). Godt vi kun var afsted en uge ellers var jeg i seriøs risiko for at blive svært overvægtig. :lol: :lol:
Godt at høre, at mavetræningen var hård....synes du plejer at klage over ikke at kunne mærke det ?
Jeps, det er også rigtigt. Fedt at mærke at det var hårdt på den "rigtige" måde - er næsten altid i tvivl om jeg bruger hoftebøjerne for meget.
Superflot med det dips der - gid jeg kunne gøre det B)
Tak. Stilen var nu heller ikke specielt køn på dem alle, men der er jo håb for at det bliver bedre hvis jeg bliver ved at kæmpe med dem... ;)
Link to comment
Share on other sites

Onsdag, 28/7-04.

Endnu engang glippede morgengåturen. Istedet har jeg smidt gammelt skrammel i en container det meste af dagen ...det må da ku' gøre det ud for lidt cardio. :bblush: :lol:

Træning, Dag 2

Squat, 10 singles + 5 sæt x 5 reps

Stiffleg deadlift, 4 sæt x 8 reps

Bent over barbell rows, 4 sæt x 8 reps

Rows, 3 sæt x 8 reps

Curls, 3 sæt x 8 reps

Læg (frit valg)

Squat

Opvarmning:

20 kg x15, 2 sæt

40 kg x8

50 kg x5, 2 sæt

60 kg x1, 15 sæt -ikke alle i lige god stil, derfor et par ekstra reps

50 kg x5, 5 sæt

Stiffleg DL

20 kg x8

40 kg x8, 5 sæt

Bent over barbell rows

20 kg x10

30 kg x8, 7 sæt -de sidste reps var helt perfekte! :a-okhand:

T-bar rows

25 kg x8, 4 sæt -ny øvelse som :viking: introducerede mig til. Skal lige prøve den et par gange før jeg er sikker på, at den sidder lige hvor den skal.

Biceps curls

10 kg x8

12 kg x8, 4 sæt

Donkey raises

90 kg x8, 5 sæt - PR i denne øvelse.

Derefter lidt snik-snak her og der mens mit blodsukker faldt til et kritisk nu-skal-jeg-bare-have-maaaad-niveau. :wacko: Heldigvis fik jeg serveret en BTP® (Bøffens Tun-Pita) lige i rette tid. Nums. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag, 29/7-04.

Dag 3

Military presses, 10 singles + 5 sæt x 5 reps

Incline bænkpres, 3 sæt x 8 reps

Close grip bænkpres, 3 sæt x 8 reps

Mave (frit valg)

French press

Opvarmning:

stang x10

stang+5 kg x8

stang +7,5 kg x8

stang+12,5 kg x1

stang +15 kg x1, 10 sæt

stang+5 kg x5, 5 sæt

Her vil den opmærksomme læser nok tænke: "Hov, var det da ikke Military presses hun skulle tage?" :unsure:.

Til det kan jeg kun svare: "JO!" :4slap:

Military press :bblush:

opvarmning:

8 kg x8, 2 sæt

10 kg x1, 10 sæt -der var mere overskud men øgede ikke vægten af frygt for tilbagevendende skuldersmerter.

9 kg x5, 5 sæt

Incline dumbell press

10 kg x8

12 kg x8

12,5 kg x8, 3 sæt

Smalt greb bænkpres

20 kg x8

30 kg x8, 3 sæt. Hårdt!! :blink:

Mave (hyperextensionsbænk)

Mig x8, 4 sæt.

Ret hurtig omgang træning idag - jeg havde lidt travlt. Af kendte ansigter var de to storsvedere, BØF og Loonie samt Jacob V. Idag er det desuden blevet til 9-10 km's transportcykling samt aftengåtur på 46 minutter i det skønneste vejr. :)

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Fredag, 30/7-04.

Morgengåtur: 56 minutter... med de for vildeste DOMS i haserne (mæærkeligt tidspunkt de kommer på?! :blink: ). Idag var gåturen inden morgenmad, hvilket er noget tid siden jeg har prøvet sidst, da jeg plejer at få det rigtigt væmmeligt dårligt af det..men idag gik det fint. :sweetsun:

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

French press

Opvarmning:

stang x10

stang+5 kg x8

stang +7,5 kg x8

stang+12,5 kg x1

stang +15 kg x1, 10 sæt

stang+5 kg x5, 5 sæt

Her vil den opmærksomme læser nok tænke: "Hov, var det da ikke Military presses hun skulle tage?" :unsure:.

Til det kan jeg kun svare: "JO!" :4slap:

HEHE :lol:

Det kan ske for selv den bedste :D

... specielt på nyt program!

Lyder ellers godt at du ikke havde problemer med at gå på tom mave og så oven i købet så mange minutter :w00t:

Link to comment
Share on other sites

HEHE  :lol:

Det kan ske for selv den bedste

... specielt på nyt program!  :D

:bblush: Hmmja, det var ikke så godt. Er ellers ikke så vild med french press, men det nåede jeg næsten at blive... :w00t:
Lyder ellers godt at du ikke havde problemer med at gå på tom mave og så oven i købet så mange minutter  :w00t:
Det er bare feeeeee' og det giver også lidt ekstra motivation til gåturene! :4jumpy::4jumpy:
Link to comment
Share on other sites

Lørdag, 31/7-04.

Morgengåtur: 53 minutter.

Jeg havde igen sidestik på hele sidste halvdel af ruten ... og det irriterer mig i den grad! :4ranting: Til gengæld lånte jeg :viking:'s rygsæk med ca. 10 kg i - det var selvfølgelig lidt hårdere, men dog overkommeligt...så jeg tror snart jeg skal til at have lidt oppakning med. :)

Igen idag afsted uden morgenmad - det gik fint! :D Fra i næste uge "mister" jeg min store motivator (:viking:) på gåturene, da han skal over og lege :4police: fra tidligt om morgenen. Spændende at se hvordan B-mennesket mig så klarer morgenturene .. :yawn:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag, 31/7-04.

Træning i OBBC...

Dag 3.

Dødløft, 10 singles + 5 sæt x 5 reps

Chins, 3 sæt x 8 reps

Pulldown, 4 sæt x 8 reps

Læg (frit valg)

Masser af MOL'ere og TSK-MOL'ere i OBBC idag (fedt ord, ikk'?! :lol: ). Fik snakket noget mere end sædvanligt, hvilket også afspejler sig i træningen.... Jeg byttede også lidt om på tingene, alt efter hvor der lige var plads. ;) :)

Chins

rigtige :w00t:

4½+5+3+4 med underhåndsgreb.

Lige mave (omv. hyperextension)

migx 8, 5 sæt. Hårdt!..og alligevel som om den ikke sad helt rigtigt. :sneaky:

Latt. pulldown

6 pl x8

7 pl x8, 5 sæt

Dødløft

40 kg x8

50 kg x5

60 kg x4

65 kg x1, 10 sæt

50 kg x5, 5 sæt

:w00t: Fedest. DL er jo faktisk sjovt! :w00t:

Tiden var gået så ikke mere træning idag :(. Havde til gengæld en superhyggelig tur i biffen. :D

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Søndag, 1/8-04.

Morgentur: 48 minutter med 8,6 kg i rygsækken (og kl. 0630 :yawn: :yawn: :yawn:).

ÅÅHHHHH... kom nu - du kunne jo lide det :w00t:

Hvis det ikke var fordi jeg var i Nyborg, så kunne vi næsten have gået sammen - jeg var ud kl. 6 - må dog indrømme at da uret ringede kl 5:30 syntes jeg det var lidt tidligt :blink:

Link to comment
Share on other sites

ÅÅHHHHH... kom nu - du kunne jo lide det  :w00t:
Jeg er B-menneske! Derfor er det meget mystisk, at det faktisk var et skøøønt tidspunkt på dagen at gå på. :blink: :D Mødte i øvrigt 4-5 hold fulde mænd på ruten - alle med trang til at fyre "sjove kommentarer" af om hvad jeg lavede...følte mig bare supersund med mine 8,5 kg kattgrus på ryggen. :tongue:
Hvis det ikke var fordi jeg var i Nyborg, så kunne vi næsten have gået sammen - jeg var ud kl. 6 - må dog indrømme at da uret ringede kl 5:30 syntes jeg det var lidt tidligt 
Det ku' have været hyg'ligt! :) :) (Jeg troede da ellers I A-mennesker elskede at stå op midt om natten :lol: :lol:).
Link to comment
Share on other sites

Mandag, 2/8-04.

Så kom sommeren! :biggrinbounce: :bounce: :4thumbup: :firebounce::hehe: :dance: :banana: :band: :partycrowd: :thumbwink: :boobs: :step: :elephant: :4jumpy:

Morgentur: 54 minutter i høj solskin og kort nederdel....ah!!! :sun:

(de sidste 15 minutter af turen var dog noget ynkelige pga tunge indkøb og akut opstået vabel. :blink: )

Link to comment
Share on other sites

Mandag, 2/8-04.

Træning i OBBC - Dag 1

Bænkpres

20 kg x10

30 kg x8

40 kg x1

42,5 kg x1, 2 sæt -BØF kom mig til hjælp... det var bare alt for tungt. :cries: :cries:

40 kg x1, 10 sæt

35 kg x5, 5 sæt

Skulderpres

9 kg x10

12 kg x8, 4 sæt

Lige mave (hyperextensions-bænk)

mig x12 -PR..hvis man kan lave PR i en maveøvelse. :lol:

mig x8, 3 sæt

Donkey raises

90 kg x10, 4 sæt -det nåede jeg ikke sidst.

Dips

8+10+10. Mærkelig summende/sovende fornemmelse i armene, når jeg tager dips.. :unsure:

Var desværre endnu engang kommet for sent afsted til træning, der derfor blev kort (og lidt sjusket) :sneaky: ..ellers totalgod stemning i huset :D - NN (Nasty Norah) lavede fx lige en uofficiel DM-rekord i bænkpres. :dropjaw:

Transportcykling ialt: 24 km.

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag, 3/8-04.

Fordi vejret var så super (+ diverse andre undskyldninger jeg skal undlade at skrive her) blev dagens træning erstattet med en løbetur.

Distance: 7 km (ca)

Tid: 31.26 :step: :step: ...Det gik supergodt - fuldt knald på benene idag. :4jumpy:

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Onsdag, 3/8-04.

Dag 2.

Squat

20 kg x10

40 kg x8, 2 sæt

50 kg x2, 3 sæt

60 kg x1, 10 sæt -cirka...mistede lidt tælling.

50 kg x5, 5 sæt

(:yawn:..synes desværre det var lidt kedeligt idag).

Donkey raises

80 kg x8, 4 sæt

Stiffleg DL

20 kg x10

40 kg x8, 4 sæt -arh..elsker den øvelse (og jeg får SÅ mange DOMS imorgen :w00t: :lol: ).

Bent over barbell rows

20 kg x8

30 kg x8, 5 sæt

Biceps curls

10 kg x8

12 kg x8, 3 sæt -riiimeligt distraheret af Loonie og Bjørn der diskuterede kvinder, sprut og andre emner i den kategori. :lol: :lol:

Incline rowing

30 kg x8

35 kg x8, 3 sæt

Skrå mave

Mig + 5 kg x7, 3 sæt -alt for let, men jeg gad ikke lede rundt efter flere vægtskiver :bblush:.

En OK (men meget varm!) omgang træning. Der var et par kendte ansigter i huset - hyg'ligt! :)

Transportcykling: 14-15 km idag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share