Kuldskærs log


Kuldskær
 Share

Recommended Posts

Hoosier og Snoopy... Taaaak! :bblush: :bigsmile::bigsmile:

Undrer mig egentlig, at Henning (endnu?!) ikke er kommet farende efter dig med en licens...  :unsure:
Måske fordi jeg løfter bedst "i det skjulte". Det går bedst når jeg står i et hjørne for mig selv. :unsure: Lidt træls, at jeg ikke kan sætte mig op med lidt råweri ligesom de andre. :( Tillykke med dit DM i bænkpres iøvrigt (he-he lyder til vi er to der har svært ved at "psyke op" med råb! ;) )
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hoosier og Snoopy... Taaaak! :bblush: :bigsmile::bigsmile:
Undrer mig egentlig, at Henning (endnu?!) ikke er kommet farende efter dig med en licens...   :unsure:
Måske fordi jeg løfter bedst "i det skjulte". Det går bedst når jeg står i et hjørne for mig selv. :unsure: Lidt træls, at jeg ikke kan sætte mig op med lidt råweri ligesom de andre. :( Tillykke med dit DM i bænkpres iøvrigt (he-he lyder til vi er to der har svært ved at "psyke op" med råb! ;) )

HÆ... eller også er det fordi det allerede er underforstået at du gerne vil være styrkeløftaaaa ;)

... det havde jeg da i hvert tilfælde forstået på din "mand" ;)

Link to comment
Share on other sites

Undrer mig egentlig, at Henning (endnu?!) ikke er kommet farende efter dig med en licens...   :unsure:
Måske fordi jeg løfter bedst "i det skjulte". Det går bedst når jeg står i et hjørne for mig selv. :unsure: Lidt træls, at jeg ikke kan sætte mig op med lidt råweri ligesom de andre. :( Tillykke med dit DM i bænkpres iøvrigt (he-he lyder til vi er to der har svært ved at "psyke op" med råb! ;) )

Tak. :D

Ang. licens... Du skulle næsten prøve det - bare for at bevise overfor dig selv, at du turde. :w00t: Jeg har det virkelig ikke godt i sådan nogle situationer (uvante situationer altså), men jeg tror, det er sundt nok at tvinge sig selv til at gøre nogle ting, som føles grænseoverskridende engang imellem. :) Jeg bliver i hvert fald lidt stolt af mig selv, hver gang jeg har gjort det... :bblush: Og nervøsiteten bliver da også lidt mindre for hver gang. :)

Du vejer ikke så meget, vel? Og din squat er jo helt vild! :w00t: Dødløft og bænk skal du nok komme efter. :devil: Just do it... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

HÆ... eller også er det fordi det allerede er underforstået at du gerne vil være styrkeløftaaaa  ;)

... det havde jeg da i hvert tilfælde forstået på din "mand"  ;)

Yeaaah! Vil jeg også gerne ;) - det er altså en fed form for træning. :) Samtidig ku' jeg (som vi snakkede om) godt tænke mig at prøve at stille op.... i "noget" selvom jeg er samtidig er supernervøs (og jo nærmest ikke kan løfte en håndvægt hvis nogen kigger :blink: :lol:)
Ang. licens... Du skulle næsten prøve det - bare for at bevise overfor dig selv, at du turde. :w00t:  Jeg har det virkelig ikke godt i sådan nogle situationer (uvante situationer altså), men jeg tror, det er sundt nok at tvinge sig selv til at gøre nogle ting, som føles grænseoverskridende engang imellem.  :)  Jeg bliver i hvert fald lidt stolt af mig selv, hver gang jeg har gjort det...  :bblush: Og nervøsiteten bliver da også lidt mindre for hver gang.  :)
Jeg må give dig helt ret. Det er sundt at udfordre sig selv - på så mange forskellige måder som muligt. Er bare den værste :chicken::chicken::chicken: ...men måske skulle jeg i virkeligheden at tage mig sammen og bare prøve...! :unsure: :)
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag, 15/6-04.

Ryg-Bagskulder-Biceps.

Opvarmning: 7 minutter i romaskine.

Cable rowing

7 plx8, 5 sæt

Siddende-på-gulvet cable rowing (smalt greb)

6 plx10, 5 sæt

Latts pulldown

6 plx8

7 plx8, 4 sæt

Dumbell bagskulder

3 kgx8

4 kgx8, 4 sæt

Dumbell curls

12 kgx4, 5 sæt

10 kgx8, 3 sæt

Scott curl

stang+5 kgx8

stang+10 kgx7, 4 sæt

Rev. stang curl

stang+5 kgx8, 4 sæt

Hypertextension (bænk)

migx10, 5 sæt

Side laterals

5 kgx8, 4 sæt

Lige mave

Lidt men hårdt -liggende omvendt på hyperext. bænken. :w00t: :dead:

Rotatorcuff

..et par sæt.

:4sport: sølle 3. Til gengæld tog jeg 8+10 dips, uden problemer, så nu er skulderen vist klar igen! :D :D

Gåtur hjem fra træning, 40 minutter.

Sen aften: Powerwalk, 30 minutter.

Kosten er bare :angry: :blink: :o <_< for tiden...så HURRA for powerwalks og proteinpulver. ;) :)

Link to comment
Share on other sites

Onsdag, 16/6-04.

MorgenGÅtur: 49 minutter (i det sløveste tempo længe). :lol:

Har iøvrigt de vildeste DOMS ..især i maven. Det gør ondt, når jeg nyser! :4jumpy::4jumpy: Det ser ud til jeg har fundet nogle maveøvelser der virker. :D

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

HÆ... eller også er det fordi det allerede er underforstået at du gerne vil være styrkeløftaaaa  ;)

... det havde jeg da i hvert tilfælde forstået på din "mand"  ;)

Yeaaah! Vil jeg også gerne ;) - det er altså en fed form for træning. :) Samtidig ku' jeg (som vi snakkede om) godt tænke mig at prøve at stille op.... i "noget" selvom jeg er samtidig er supernervøs (og jo nærmest ikke kan løfte en håndvægt hvis nogen kigger :blink: :lol:)

Ang. licens... Du skulle næsten prøve det - bare for at bevise overfor dig selv, at du turde. :w00t:  Jeg har det virkelig ikke godt i sådan nogle situationer (uvante situationer altså), men jeg tror, det er sundt nok at tvinge sig selv til at gøre nogle ting, som føles grænseoverskridende engang imellem.  :)  Jeg bliver i hvert fald lidt stolt af mig selv, hver gang jeg har gjort det...  :bblush: Og nervøsiteten bliver da også lidt mindre for hver gang.  :)
Jeg må give dig helt ret. Det er sundt at udfordre sig selv - på så mange forskellige måder som muligt. Er bare den værste :chicken::chicken::chicken: ...men måske skulle jeg i virkeligheden at tage mig sammen og bare prøve...! :unsure: :)

Nå ja - det behøver jo heller ikke nødvendigvis at være styrkeløft (selvom det er en feee' sport :devil:). For når du siger "noget", er det så noget fitness-agtigt, du tænker på? :4flex: At dømme ud efter dine billeder, og hvad Angel har skrevet i din log, lyder det da også som noget, der burde være muligt om ikke i år så til næste år, eller..? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Nå ja - det behøver jo heller ikke nødvendigvis at være styrkeløft (selvom det er en feee' sport  :devil: ). For når du siger "noget", er det så noget fitness-agtigt, du tænker på? :4flex:  At dømme ud efter dine billeder, og hvad Angel har skrevet i din log, lyder det da også som noget, der burde være muligt om ikke i år så til næste år, eller..?  :unsure:
Det er rigtigt at jeg har snakket med Angel om Bodyfitness...og synes det ku' være skægt at stille op. :4flex: ;) Tror dog umiddelbart det ville være nemmere at starte med styrkeløft, da jeg kan starte til mindre stævner ..og de æstetiske krav er heller ikke så høje (..kan jeg vist godt sige uden at genere nogen. :lol: )

post-12-1087421949.jpg

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Onsdag, 16/6-04.

Havde kun tid til en ultrakort træning idag, men med kroppen smækfuld af DOMS var det vist også fint nok. ;)

Dagens træning bestod af BÆNKPRES! B)

Min "personlige træner" underviste i teknik - fedt! Nu hvor jeg ved hvordan man gør, kan jeg rigtigt kan komme igang med at presse mig selv. :4jumpy:

Ny PR: 45 kg i bænkpres. 10 kg over den gamle PR - er sikker på at det alene kan tilskrives den forbedrede teknik. Så NU skal jeg til at have nogle flere kilo på stangen... :devil::w00t: :)

Link to comment
Share on other sites

Nå ja - det behøver jo heller ikke nødvendigvis at være styrkeløft (selvom det er en feee' sport  :devil: ). For når du siger "noget", er det så noget fitness-agtigt, du tænker på? :4flex:  At dømme ud efter dine billeder, og hvad Angel har skrevet i din log, lyder det da også som noget, der burde være muligt om ikke i år så til næste år, eller..?  :unsure:
Det er rigtigt at jeg har snakket med Angel om Bodyfitness...og synes det ku' være skægt at stille op. :4flex: ;) Tror dog umiddelbart det ville være nemmere at starte med styrkeløft, da jeg kan starte til mindre stævner ..og de æstetiske krav er heller ikke så høje (..kan jeg vist godt sige uden at genere nogen. :lol: )

:lol:

BodyFitness ville da også være totalt sejt!! :kickass: Jeg har virkelig meget respekt for dem, der formår at tilrettelægge kost og træning til sådanne konkurrencer. :respekt: Træningen tror jeg godt, jeg kunne klare... men kosten... :bblush:

Anyways, synes da, du skal gøre det, hvis du synes, det kunne være sjovt. :D

Og tillykke med din bænkpres PR - du rykker da helt vildt for tiden!!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Træningen tror jeg godt, jeg kunne klare... men kosten... :bblush:
NØJAGTIGT!!! :w00t: Jeg er :wacko: til at styre min kost - selvom jeg prøver. <_< (og prøver og prøver og prøver :lol: )
Og tillykke med din bænkpres PR - du rykker da helt vildt for tiden!!!  :devil:
Tak. :) :) Ka' bare slet ikke få nok...fedt at det endelig rykker den rigtige vej! :D
Link to comment
Share on other sites

:w00t:  45 i Bænkpres - du styrter jo forbi mig...hmm...det kan jeg ikke lide  <_<  :lol:

Superflot :4thumbup:

Tak Snoopy - det skal du nu hurtigt komme efter, hvis du kan hente ligeså meget på teknikken som mig. Jeg har bare slet ikke haft styr på hvad jeg gjorde før! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag, 17/6-04.

Planen idag var at tage lidt "opsamling" af det jeg ikke har nået i løbet af ugen. Desuden har jeg rigtigt fået blod på tanden ifht de tre store.. :w00t:, så for første gang i laaang tid, ville jeg forsøge mig med dødløft. :bigsmile:

Opvarmning - 10 minutter på en af de spritnye steppere. :)

Dødløft

40 kgx7

50 kgx5

60 kgx4

65 kgx4

70 kgx3

75 kgx2

80 kgx0...miss i 4 forsøg. :sneaky:

Det var på dette tidspunkt jeg fik at vide, at jeg kørte en mærkelig blanding af konventionel og sumostil. Bestemte mig derfor til at holde en lille DL-pause ..og vende tilbage senere og øve lidt teknik ifht konventionel stil.

Dips

9+7

Triceps pushdown

15 kgx8, 5 sæt

Dumbell triceps pres

6 kgx8

7 kgx6, 4 sæt

Dødløft -konventionel stil (fokus på teknikken)

40 kgx5

50 kgx5, 2 sæt

60 kgx3, 3 sæt

Skrå mave

Mig+5 kgx7, 5 sæt

Lige inden jeg gik fra træning blev jeg fanget af et kendt ansigt der rådede mig til at have mere fokus på at komme ned i benene og holde ryggen ret. Jeg "bøjer" åbenbart i ryggen når jeg løfter - måske er det forklaringen på at det brænder meget i lænden ved konventionel stil?! (Altid fedt med kommentarer...det er altså temmelig svært at se fejlene selv! :w00t: )

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Opvarmning - 10 minutter på en af de spritnye steppere.  :)

Dødløft

40 kgx7

50 kgx5

60 kgx4

65 kgx4

70 kgx3

75 kgx2

80 kgx0...miss i 4 forsøg.  :sneaky:

Surt med dine miss. :(

Det er måske bare mig... Men jeg synes, du har ekstremt mange løft forud for dit max-forsøg?! :unsure: Singler på 70 og 75 kg burde da være rigeligt, skulle jeg mene..? :unsure: (Jeg ville nok endda springe direkte fra 70 kg til 80 kg...) Men det var måske bare et spontant max-forsøg? :)

Link to comment
Share on other sites

Det er måske bare mig... Men jeg synes, du har ekstremt mange løft forud for dit max-forsøg?!  :unsure:  Singler på 70 og 75 kg burde da være rigeligt, skulle jeg mene..?  :unsure:  (Jeg ville nok endda springe direkte fra 70 kg til 80 kg...) Men det var måske bare et spontant max-forsøg?  :)

Du har ret - det er alt for mange.. det var ret spontant at jeg liiiige skulle se hvor højt jeg kunne komme, da det er meget længe siden jeg har taget dødløft. :)

I det hele taget var det en stor omgang rod med dårlig stil osv. Næste gang vil jeg prøve at lytte til dem, der giver mig gode råd undervejs. :bblush: :bblush:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag, 18/6-04.

Morgengåtur: 44 minutter. :)

...og så var det afsted på døgnvagt. :cries: :cries: :cries: ...havde ellers bare så meget lyst til at brææænde idag. :(

Men pyt, når jeg har fri imorgen har jeg en uges ferie og kan gøre lige hvad der passer mig! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Rulleskøjter: en fin tur..den første i år. :)

Distance: ml. 15 og 20 km (har prøvet at finde ud af det vha Krak...men det vil ikke som jeg vil <_< ).

Tid: 41 minutter.

Dejlig tur, selvom jeg dog på et stykke både frem og tilbage var nødt til nærmest at "gå" pga store mængder småsten, blade osv på cykelstien. :angry:

Det var planen at tage en gåtur til aften... meeen det blev istedet til havefest og træning for lattermusklerne. Herligt. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share