EM Styrkelöft


Johan Westerberg
 Share

Recommended Posts

Det glädjer mig att se att Morten Rasmussen(3. 55.80 RASMUSSEN Morten DEN 150.0 -110.0 - 170.0 = 430.0 392.81) efter ett ordentlig tappning tog ett brons på EM senior!!

Hopes på mer framgang sener på weekenden.

Vill samtidligt passe på att hils så godt till alle gode vänner i Danmark

/Johan Westerberg

http://www.europowerlifting.org/espm04.htm

CLASS 75 kg

10. 75.00 RASMUSSEN Erik DEN 225.0-172.5 -220.0 =617.5 440.03

11. 69.60 ANDERSEN Thomas DEN 180.0 -170.0 -220.0 = 582.5 438.45

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Han kan jo bare slet ikke være med de andre i hans klasse :(

Normalt ligger Morten i 60 kg's klassen, så det er 4-5 kg, han har smidt på meget kort tid. :o Men det viste sig jo at være den rigtige beslutning i og med, at han fik metal med hjem, hvilket han nok ikke havde gjort i 60. ;)

Super flot! :4thumbup: Tillykke Morten. :partycrowd:

Link to comment
Share on other sites

Glæder mig på Mortens vegne over en 3. plads, men som resultatet tydeligt siger, så har han tabt en del styrke ved at gå en vægtklasse ned, men det var nok det værd, når han fik en medalje ud af det, men alligevel er det lidt skuffende, at den bedste dansker kun er i stand til at lave 430 kg. Meget langt fra en 1. plads.

Eriks resultat var langt fra det, som han kan lave, men også han havde taget det sats at gå en vægtklasse ned og når det tages i betragtning er det et pænt resultat.

Det Thomas lavede ser noget skuffende ud. 582.5 kg er ikke meget, men flot med de 170 kg i bænk.

Og tak for resultaterne Johan :)

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Jeg snakker med Morten jævnligt, og da han fortalte mig at han skulle rykke ned i -56 til EM, vejede han 61kg og der var 3 uger til. Med det in mente at han smed 6kg på 3uger synes jeg resultatet er ganske glimrende.

Tillykke Morten :)

Link to comment
Share on other sites

morten smider tæt på 10 % kropsvægt på 3 uger.

så bare det at han gennemføre syntes jeg er flot.

manden er jo utrolig tynf i forvejen.

Ang thomas andersen er han ved at komme sig over en ryg skade.

men det var da en flot gang bænk han lavede

Link to comment
Share on other sites

Man må sige at præstationen havde været bedre hvis han havde haft nogen bag sig!!!

Men han har trods alt fået en bronze til EM senior tillykke med det.

Helt enig :)

Sikke da noget flyvende fis!!! Morten har da INGEN skyld i at der ikke er flere i klassen, og hvem ville ikke miste en betydelig del af styrken ved en vægttab på 10% på 3 uger. <_< :angry:

Jeg er SIKKER på at Morten havde mistet langt mindre styrke og ville ha' ligget noget tættere på konkurrenterne såfremt beslutingen om at rykke ham i -56 var blevet foretaget noget før, så han kunne have droppet kropsvægt over længere tid.

Link to comment
Share on other sites

Man må sige at præstationen havde været bedre hvis han havde haft nogen bag sig!!!

Men han har trods alt fået en bronze til EM senior tillykke med det.

Helt enig :)

Sikke da noget flyvende fis!!! Morten har da INGEN skyld i at der ikke er flere i klassen, og hvem ville ikke miste en betydelig del af styrken ved en vægttab på 10% på 3 uger. <_< :angry:

Jeg er SIKKER på at Morten havde mistet langt mindre styrke og ville ha' ligget noget tættere på konkurrenterne såfremt beslutingen om at rykke ham i -56 var blevet foretaget noget før, så han kunne have droppet kropsvægt over længere tid.

Der er da ingen, der har sagt, at var Mortens skyld, at der kun var 3 i klassen!!!!!!!!!

Men der ville da være mere flot, hvis han var tæt på at vinde sølv eller vandt 3. pladsen i en dyst mod nogle andre i stedet for at få den foræret ved at gennemføre :)

Hvis du læser det, som jeg skrev, så ville du også erfare, at jeg også mente, at Morten havde tabt en del styrke ved at gå i 56 :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er SIKKER på at Morten havde mistet langt mindre styrke og ville ha' ligget noget tættere på konkurrenterne såfremt beslutingen om at rykke ham i -56 var blevet foretaget noget før, så han kunne have droppet kropsvægt over længere tid.
Var det da ikke hans egen beslutning at gå ned i vægt :blink:
Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er det da flottest at vinde guld ingen tvivl om det, men Franks kommentar finder jeg bare meget nedladende.

Chris27

Selvfølgelig er der ingen der har tvunget ham, men som landsholdsløfter bliver beslutning taget i samråd med landstræneren. Ville svare til at Morten Olsen bad Ebbe Sand om at spille venstre bak hvis han ville med til EM, ingen kunne tvinge ham, men træneren laver en handslingsplan og spillerne/atleterne følger med så langt som de føler de kan. :)

Link to comment
Share on other sites

...Og Morten Rasmussen har ikke snydt sig til noget som helst, mig bekendt. Han er ikke skyld i, der ikke var flere der stillede op i 56kg klassen.

Iøvrigt er der flere resultater fra dagens to vægtklasser - 100 og 110, med deltagelse af 4 danskere.

http://www.europowerlifting.org/espm04.htm

I 100kg klassen var Martin Larsen og Keld Ingerslev i action. Keld løftede tæt på sit personlige bedste og sluttede som 12er, mens Martin Larsen lige netop sneg sig forbi med 2,5kg til en 11. plads med personlig rekord i squat og bænkpres.

Lars Sørige lavede 235 i bænkpres (110kg klassen), det var en forbedring af hans egen danske rekord med 5kg. Iøvrigt må man sige han stort set løftede op til det, man forventede.

Ikke helt så godt ser det ud for Stephan Vorup. Han har haft brækket benet, og det er nok derfor han ikke er kommet op i fulde omdrejninger endnu. Han squattede og dødløftede noget mindre end man er blevet forvænt med fra hans side.

Michael Jensen løftede i går i 90kg klassen, og har vist ikke været nævnt. Det gik nu heller ikke så godt, han fik kun godkendt et løft i hver disciplin. Det forekommer mig jeg har hørt han har været syg, men jeg er ikke sikker. Han har været god for noget mere end de 670 det blev til denne gang i hvert fald.

...Og hej hej til Johan! Du er savnet i Horsens! :)

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

350.0 365.0 375.0 250.0 262.5 267.5 340.0 355.0 365.0 1007.5!613.37

1007,5 i 100kg kl. 

647 point i 52,5kg kl 

Hvad er det vi oplever?

Prøv lige at se, hvor stor afstand der er fra den vindende russer/ukrainer og ned til nr. 2 i de fleste klasser. Det er helt ekstremt. Måske er de bare supermennesker derover. Måske er der andre grunde...

Edited by Bruno J
Link to comment
Share on other sites

Så har jeg hørt lidt om dagens præstationer.

Morten Sørig satte ny pr totalt og i dødløft da han lavede 335 i squat, 227,5 i bænkpres og 315 i dødløft - ialt 877,5. Medmindre han er vejet ind på 125,00kg lige ud betyder det også, han runder 500 wilks-point for første gang!

Peter Eriksen lavede 755 - hvordan de fordelte sig ved jeg ikke.

Jeg har ingen oplysninger om Niels Stærkjær endnu.

Link to comment
Share on other sites

350.0 365.0 375.0 250.0 262.5 267.5 340.0 355.0 365.0 1007.5!613.37

1007,5 i 100kg kl. 

647 point i 52,5kg kl 

Hvad er det vi oplever?

Det er sindssygt vores ven BARKHATOV i 100 kg. klassen lavede "kun" 967 kg. til VM i Vejle. En fremgang på 40 kg. :o

Er der iøvrigt nogen der ved hvorfor Ukraine stiller op uden mange af deres topløftere. Jeg havde selv glædet mig til at se hvad Papazov kunne lave skadesfri til et EM.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share