EM Styrkelöft


Johan Westerberg
 Share

Recommended Posts

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er sjovt som dsf mafiaen sørger for sine egne.

At Busted er holdt udenfor er en skandale

måske man kunne få nogle argumenter for hvorfor han skal holdes udenfor, for Kim Lynge kunne ikke give et gyldigt svar!!!!Nå nej det er forbudt at man kan se muskler.

Gang på gang bliver atleter holdt udenfor fordi de ikke slikker røv. Tag den

Vh Frank

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er det da flottest at vinde guld ingen tvivl om det, men Franks kommentar finder jeg bare meget nedladende.

Chris27

Selvfølgelig er der ingen der har tvunget ham, men som landsholdsløfter bliver beslutning taget i samråd med landstræneren. Ville svare til at Morten Olsen bad Ebbe Sand om at spille venstre bak hvis han ville med til EM, ingen kunne tvinge ham, men træneren laver en handslingsplan og spillerne/atleterne følger med så langt som de føler de kan. :)

Det lød bare på dig, som om at det var landstræneren, som havde besluttet, at han skulle rykke ned i 56kg klassen. For det lyder som om, at han rykkede ned i klassen udelukkende for at få en gratis medalje, da han jo meget hurtigt skulle smide en del vægt for at komme ned i en klasse, hvor han i følge styrke.dk ikke har konkurreret i 4år.

Det er muligt, at jeg er lidt negativ, men jeg kan ikke forstå den store jubel over en løfter, som på wilks faktisk er stævnets dårligste. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det er sjovt som dsf mafiaen sørger for sine egne.

At Busted er holdt udenfor er en skandale

måske man kunne få nogle argumenter for hvorfor han skal holdes udenfor, for Kim Lynge kunne ikke give et gyldigt svar!!!!Nå nej det er forbudt at man kan se muskler.

Gang på gang bliver atleter holdt udenfor fordi de ikke slikker røv. Tag den

Vh Frank

Her for en 3 års tid siden var der en mindre skandale med en landsholdsløfter. Det KAN være at DSF er blevet overfølsomme overfor hvem de vælger til landsholdet efter den hændelse, jeg ved det ikke, men det er da et gæt. Det er så ærgeligt hvis det går udover uskyldige.

Men hvis du/man har problemer med DSF/IPF er der vel mulighed for at bringe en division af WPO til Danmark.

Chris27

Jeg er hverken Morten Rasmussen ELLER Kim Lynge, så mine udtalelser er udelukkende baseret på min egen opfattelse af situationen.

Morten gjorde hvad der var nødvendigt for at vinde en bronze medalje, bare det at gennemføre en international konkurrence er da en bedrift man bør glæde sig over.

…Men jeg kan godt se at det er noget skidt at glæde sig på andres vegne. <_<

Link to comment
Share on other sites

Anyone>Her er jeg enig med Chris27. Det er jo ikke ment som en fornærmelse af Morten Rasmussen, som helt sikkert har gjort sit bedste.

Det virker bare lidt underligt med en lykønskningstråd og tale om framgang (succes?) i betragtning af de forhold, som Chris27 nævner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er skam ikke sur… :)

Og folk må da mene hvad de vil om Mortens indsats til EM, men bronze er bronze. Der er ingen der forhindrede de andre løftere i at smide 10% kropsvægt for at nappe medaljen, Morten gjorde og så er den vel ikke længere! B)

Link to comment
Share on other sites

Frank <--- har man fået en forklaring til Hvorfor Thomas Busted ikek var med til Em?? :)

for jeg går ikke udfra Kim Lynge har sagt at man se for mange muskler og så derfro ikke har udtaget ham :bigsmile:

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Det er sjovt som dsf mafiaen sørger for sine egne.

At Busted er holdt udenfor er en skandale

måske man kunne få nogle argumenter for hvorfor han skal holdes udenfor, for Kim Lynge kunne ikke give et gyldigt svar!!!!Nå nej det er forbudt at man kan se muskler.

Gang på gang bliver atleter holdt udenfor fordi de ikke slikker røv. Tag den

Nu aner jeg ikke et klap om, hvorfor Busted ikke er på landsholdet... Jeg kender kun Busted som alle tiders flinke fyr og en stærk løfter. Hvorfor han ikke er på landsholdet aner jeg ikke, det er ene og alene op til landstræneren at afgøre, om en løfter skal på landsholdet eller ej. Ikke nogen imaginær "mafia".

Og netop kommende fra dig klinger beskyldningerne ekstra hult.

Du agiterede LÆNGE for at komme på landsholdet, der var også dengang beskyldninger om mafia-metoder, indspisthed etc. De der udtog landsholdet dengang (ved ikke om det også var landstræneren eksklusivt dengang) havde et eller andet forbehold mod at tage dig med. Om det var din tidligere dopingdom eller hvad det nu end det var, så blev du på trods af overbevisende resultater ikke taget med.

På et tidspunkt ændrede et eller andet sig og du blev taget med til en landsholdssamling. På den var der et indlæg af landstræneren om anti-doping, hvor det blev pointeret doping var no-no og at det ville få store konsekvenser ikke alene for en positiv atlet, men også for holdkammeraterne på landsholdet. Alle der kender lidt til den daværende landstræner vil vide, hvor meget han hadede doping. Han pointerede endvidere, man risikerede at miste DIF-støtten til landstræner, mulighed for at benytte visse træningsfaciliteter mm.

Det til trods blev blev du nappet for doping (for anden gang) kort tid efter - og resten er historie, som man siger.

Jeg vil gerne IGEN pointere, det ikke har noget som helst med Busted at gøre. Det forklarer blot, hvorfor jeg (og sikkert også andre) har endda meget vanskeligt ved at tage den slags kritik fra netop dig synderligt seriøst.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved godt, at jeg ikke bliver særlig populær når jeg siger følgende:

>Frank Jørgensen, det er ikke nogen hemmelighed at Busted ikke træner speciel seriøs styrkeløft. Jeg talte med flere ude fra KSK til DM i Rødby, og de fortalte mig bl.a. at han kun kommer og træner en gang om måneden eller lign. i KSK.

Det er slet ikke acceptabelt, at hovedparten af hans træning foregår sammen med discovennerne udenfor KSK. Du så selv hvordan de skabte sig til DM i Rødby!

Hvis man vil appelere til landsholdet kan man i det mindste starte med at vise fanen i sin lokale styrkeløfterklub. Desuden burde man også vise en større fremgang i forhold til SM i andre løft end dødløft. Frank Jørgensen, man har set til stævnerne at Busted stadig har problemer med dybden i squat og ligeledes teknikken i bænkpres.

Vetö

Link to comment
Share on other sites

Her vil jeg tilslutte mig den anden del af Prehnmafiaen.

Busted har vist at han pt. er den stærkeste i 90 kg. klassen og er såvidt jeg ved aldrig taget for doping. Hvorfor skal han ikke have chancen ved jeg ikke, det er vel de bedste som skal løfte for landsholdet?

P.S Jeg kan ikke se at træningsted skal betyde det store.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige modtaget denne e-mail fra Morten som svar i denne tråd:

Hey - fik at vide der var en tråd herinde jeg burde læse så det gjorde jeg

så... For det første vil jeg sige at det at komme på landsholdet er en ære

i sig selv som jeg tager ret alvorligt! Det er jo ikke alle der kan få lov

til det... og hvis jeg kan gøre noget for dansk styrkeløft (feks ved at

gå en vægtklasse ned af hensyn til medalje chancer) - så gør jeg da det.

Jeg blev under ingen omstændigheder "beordret" ned i 56 kg klassen. Det

var en beslutning jeg tog i samråd med Kim Lynge efter jeg havde fået lov

til at tænke lidt over det. Men det var jo samtidig lidt af en chance at

tage forstået på den måde at de andre nationer sagtens kunne have sendt

en mand ned i 56 såvel som Danmark gjorde det i form af mig - det er en

del af gamet. Men der var kun fire tilmeldte efter det tekniske møde aftenen

før stævnet. Så en 4.plads er jo trods alt bedre end en 7. plads. Efter

3 timer i sauna iført plasticposer og tæt på at besvime lykkedes det mig

at smide det resterende kropsvæske og kom i vægt. Der var kun 10 min tilbage

af indvejningen så jeg havde ikke så meget tid som man nårmalt har efter

man er blevet vejet til at "tanke op igen". Det var direkte i ilden....

Hva jeg så ik vidste mens jeg sad i sauna var at vi nu kun var 3 i 56 -

der var en østriger der ikke kunne komme ned - så jeg skulle bare gennemføre

så havde jeg lavet en bronzemedalje til Danmark. Og får at sikre den medalje

satte vi startvægtene ned til nogle MEGET sikre løft - så kan man altid

springe i 2. og 3. forsøg for at se om man kan lege lidt og lave noget lækkert.

Det er et par år siden jeg har været i 56 - men jeg er nu tilfreds med resultatet

når jeg reflekterer på den prøvelse jeg måtte igennem for at komme i vægt.

Det er efterhånden små 4-5 år siden Danmark har lavet en 3 kamps medalje

- så den blev modtaget for fuld udblæsning af resten at landsholdet. Om

man så bliver stævnets dårligste på piont - er det ikke lige meget???? Der

er jo ikke nogen af os danskere dan kan blande sig i top 3 på point alligevel

lige pt. Det er jo ikke det vi tog til EM efter....

Morten Rasmussen

Link to comment
Share on other sites

Det er efterhånden små 4-5 år siden Danmark har lavet en 3 kamps medalje

- så den blev modtaget for fuld udblæsning af resten at landsholdet. Om

man så bliver stævnets dårligste på piont - er det ikke lige meget???? Der

er jo ikke nogen af os danskere dan kan blande sig i top 3 på point alligevel

lige pt. Det er jo ikke det vi tog til EM efter....

Fuldstændig enig! Morten var den tredje bedste løfter i sin klasse = en bronzemedalje. Hvis nogen mener, de kunne have gjort det bedre i den klasse, kunne de såmen bare have stillet op (være gået en vægtklasse ned eller whatever).

Personligt ville jeg i hvert fald hellere komme hjem med en bronzemedalje fra et EM end med en 7. plads - også selvom det evt. måtte have kostet en del kg på totalen. Hvad med jer andre?!?

Link to comment
Share on other sites

Det er efterhånden små 4-5 år siden Danmark har lavet en 3 kamps medalje

- så den blev modtaget for fuld udblæsning af resten at landsholdet. Om

man så bliver stævnets dårligste på piont - er det ikke lige meget????

Undskyld, men den fatter jeg altså ikke. Handler det bare om at få medaljer uanset hvordan? Har det ingen betydning, hvilke resultater (målt i kilo) man opnår? Er det ligegyldigt, om man er stævnets dårligste løfter, bare man får et stykke metal med hjem. En medalje opnået ved taktisk spil på bekostning af antal løftede kilo?

Hvis det er indstillingen på landsholdet, så vil jeg foreslå min klubs repræsentanter i DSF at stemme for en nedlæggelse af landsholdet på næste generalforsamling i DSF, for så er det da det rene Monty Python.

Link to comment
Share on other sites

så vil jeg foreslå min klubs repræsentanter i DSF at stemme for en nedlæggelse af landsholdet på næste generalforsamling i DSF, for så er det da det rene Monty Python.

det synes jeg du skulle gøre. Jeg er sikker på det vil lykkes for dig :tongue:

Link to comment
Share on other sites

det synes jeg du skulle gøre. Jeg er sikker på det vil lykkes for dig  :tongue:

Jeg ved godt, at sandsynligheden er omtrent lige så stor, som for at jeg selv bliver udtaget til landsholdet med en total i trekamp på ca. 350 kg. :lol: . Men jeg blev bare så overrasket over at se den holdning til styrkeløft, at jeg blev helt paf. Jeg havde en eller anden naiv tro på, at styrkeløft handlede om styrke. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Undskyld, men den fatter jeg altså ikke. Handler det bare om at få medaljer uanset hvordan? Har det ingen betydning, hvilke resultater (målt i kilo) man opnår? Er det ligegyldigt, om man er stævnets dårligste løfter, bare man får et stykke metal med hjem. En medalje opnået ved taktisk spil på bekostning af antal løftede kilo?

Nogen gange må man sætte personlige mål på andenpladsen og ofre sig for en sag. Sagen denne gang var at skaffe en medalje hjem til Danmark. Når man er landsholdsløfter (for at undgå misforståelser, dette er MIN holdning) skal man også være en teamplayer, man må se på hvad der samlet set gavner holdet mest. En 3. plads giver flere point end en 7. plads ergo er det den bedste beslutning for holdet. Som man også kan læse i Mortens mail, har det ikke været en udpræget behagelig oplevelse at smide så meget vægt på så kort tid. Så vis dog manden lidt respekt for hans resultat!

Hvis det er indstillingen på landsholdet, så vil jeg foreslå min klubs repræsentanter i DSF at stemme for en nedlæggelse af landsholdet på næste generalforsamling i DSF, for så er det da det rene Monty Python.

Du er tydeligvis ikke en teamplayer, fred være med det, så det nok også heldigt du ikke er udtaget til landsholdet.

Edited by anyone
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share