xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

Det var fascinerende at se på, men det var synd, for en ellers veltrænet pige, at hun ikke kan finde ud af bænkpres.

<{POST_SNAPBACK}>

:devil::devil::devil:

Dårlig stil Xj, en gentleman var da gået over og henkastet tilbudt lidt assistance.

Så ville det sikkert ende som i eventyrene :bigsmile:

(she couln't thank me enough, but I didn't have time for that)

Surt med slæden :sneaky2:

Hyg

Hæg

(drikker en øl for dig)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har desværre maxet i en af mine lidt for hyppige og lidt for dumme discipliner igen, så nu bliver der nok ikke meget træning i denne uge, og jeg må finde mig i at køre Kadett lidt endnu.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad har det at køre i kadett med træningen at gøre,

den kommentar har undret mig lige siden jeg læste den :laugh:

Der kom en fyr og spurgte, om nogen ejede en grøn Kadett. En stationcar. JEg tæmnkte, at nu havde jeg nok parkeret forkert, men jeg meldte mig, selvom jeg normalt tænker på bilen som sort.

Han sagde, at den stod og røg og sprøjtede med sprinklervæske.

Jeg fandt nøglerne og gik ud og kiggede. Sprinklermotoren kørte vildt, og bilen var fuld af røg.

Vil det sige at sprinkleren også er automatisk brandslukning,

Er det en sprinkler fra et skibs maskinrum ?

Da jeg kom ud til bilen efter træning virkede koblingen ikke, så jeg måtte ringe efter autohjælp.

Koblingskablet var sprunget antageligt p.g.a. en kortslutning med nogle ledninger, som var faldet ned på koblingskablet, og som var slidt i stykker.

Der var en pige, som var rimeligt velproportioneret med gode store lår, men hun trænede underligt halv-rom-smith-squat, og da hun trænede bænkpres var hun vist alvorligt i tvivl om stangen skulle lande på brysterne, over brysterne, eller under brysterne. Det var fascinerende at se på, men det var synd, for en ellers veltrænet pige, at hun ikke kan finde ud af bænkpres.

Nå, ja, mens jeg ventede på autohjælpen tog jeg 4x10x25 barbell curls lidt for sjovt.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor hjalp du ikke hende pigen til noget håndvægt bænkpres ?

det var måske lige noget for hende :4thumbup:

Det er da altid lækkert at hjælpe piger med brystøvelser :smile::smile:

Og slipper du så for at køre kadett, er den gået helt død ?

Hvad skal du så have ?

BMW eller Mercedes ?

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Jeg smadrede min Renault, som ellers bare lige skulle have været sat ordentlig i stand, før jeg solgte Kadetten. Det skulle helst ikke være en vane at smadre en bil hvert tredie år.

Kadetten kører igen. Nu har den kørt 21000 siden sidste syn, så lidt skal den have lov til at fejle ind imellem.

Link to comment
Share on other sites

træning 30-3-2005

bænkpres 10x20, 10x40, 10x3x60

dødløft 3x60, 3x90, 15x1x120

skrå bænkpres 10x20, 10x40, 10x50, 10x60, 5x70

træk til brystet 5x8x55

front raises 3x10x10

Meget interessant træning. Der var for en gangs skyld god plads i Skive, og der var rimelig udsigt.

Den lille kvinde med de gode former var der, og hun snakkede ind imellem med en helt ung pige, som havde nogle af de pæneste ben, jeg har set. (Pæne i retningen af brune, ikke for tynde og uden ridebukser) Den lille kvinde har mere ben i min smag med tydelige muskler og runde kurver p.g.a. muskler frem for fedt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ellers begyndt på en bog om Voice-dialog metoden (en af udsalgsbøgerne, jeg kom til at købe). Den fascinerer mig noget, og den understøtter noget af Røde Hanes filosofi omkring flere personligheder, eller hvad man nu kalder det. Det er interessant at læse om, fordi det tillader, at man ikke har en perfekt personlighed.

Kunne man lokke dig til at afsløre titel og forfatter - og er du blevet færdig med bogen? Hvis ja, hvordan vil du efter moden overvejelse vurdere den?

Link to comment
Share on other sites

CoqRouge skulle vist lige have et svar først:

Bliv bedste ven med dine værste sider (Hal og Sidra Stone)

Bogen starter med lidt for mange sider med "reklame" for metoden. Derefter er der en del eksempler på samtaler med del-selver, og lige nu er jeg i et kapitel, som lyder noget kvindesags-inspireret. Hvor ordet "empowerment" er underligt fremhævet. Jeg håber på, at der afsluttes med noget gørdetselv vejledning eller andet mere praktisk, så kan bogen være god, ellers er den middelmådig, men synsvinklen, den beskriver, er interessant (og ny) for mig.

Jeg vender tilbage, når jeg har læst resten, men der kan godt gå lang tid, hvis jeg ikke når det i weekenden. (Jeg søgte lige på bogen, og den er vist udsolgt under udsalget)

Nu vi er ved personlig udvikling, så kome jeg egentlig tilbage til loggen for at skrive følgende, som jeg først havde skrevet som kommentar i Pivs log:

Det var lidt sjovt, at jeg var til møde (hvad hedder det egentlig?) med min nyanskaffede terapeut i tirsdags, og jeg fik sagt, at jeg egentlig ikke tror på "kemi". (Jeg tror, at det folk kalder kemi, det er et resultat af tilsyneladende overensstemmelse i deres verdensbilleder, og denne oervensstemmelse kan være rent indbildt)

Nå, men terapeuten så totalt fåret ud, da jeg sagde det, og især da jeg sagde, at jeg da mente, vi havde kemi, hvis man nu erkendte, at noget sådant eksisterer. (På det tidspunkt tror jeg, hun troede, jeg var ved at sige, at jeg var vild med hende, hvilket jeg absolut ikke er, men det ville jeg hellerikke sige, for jeg ville nødigt gøre hende ked af det)(Måske tåbeligt at forsøge at tage hensyn til en terapeuts følelser?)

(Ja, og måske var det ikke fordi, jeg forsøgte at tage hensyn til hendes følelser?)

Link to comment
Share on other sites

Faktisk var jeg meget overrasket over, at der overhovedet skete så megen skade.

Det var klart mange gange voldsommere, da jeg smadrede Toyotaen, og den var væsentlig mindre krøllet. Da kørte jeg i grøften med lidt under 80 km/t, og bilen røg en tur rundt om sig selv og op på vejen igen.

Denne gang har jeg på nuværende tidspunkt ingen mærkbare eftervirkninger efter uheldet.

Men ellers tak Piv!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det var lidt sjovt, at jeg var til møde (hvad hedder det egentlig?) med min nyanskaffede terapeut i tirsdags
Hedder vist bare at gå i terapi :wink:
og jeg fik sagt, at jeg egentlig ikke tror på "kemi". (Jeg tror, at det folk kalder kemi, det er et resultat af tilsyneladende overensstemmelse i deres verdensbilleder, og denne overensstemmelse kan være rent indbildt)

Er egentlig meget enig i det du skriver her. Både set fra et intuitivt såvel som fra et mere dybdepsykologisk standpunkt. Bestemt værdifuldt og nyttigt at huske på.

God "arbejdslyst" med terapien og take care any way :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træningen er noget rådden for tiden.

Weekenden blev brugt på at skaffe reservedele og brændsel fra et restaurerings projekt i nærheden. 250 tagsten og godt en rummeter træ blev det til. Eller 2 trailer fulde tagsten og 3 trailerfulde træ, hvoraf de 2 trailere var boogie trailere.

Så jeg var noget træt i weekenden.

I morgen ved 5 tiden skal jeg køre hjemmefra for at tilbringe det meste af ugen på en fabrik i Bologna. Hjemme igen omkring kl 23 på fredag.

Link to comment
Share on other sites

træning 17-4-2005

cykel 5 min

bænkpres 10x20, 10x40, 5x60, 3x80, 8x3x95

squat 3x60, 3x80, 8x3x90

biceps curl 3x10x6

side laterals 3x10x6

Træningen endte i ren pausegymnastik og snak.

Under bænkpres opvarmning kom en ud af to søde kvinder til at sige noget om ikke at kunne finde ud af bænkpres, og for en gangs skyld lod jeg mig helt rive med. Jeg håber, at jeg har ret i mine kommentarer. Kvinderne havde helt klart højeste punkt på brystet under opspænd under brysterne, nærmest ved den nederste del af brystbenet.

Men jeg kom til at tænke på, om kvinder netop kører til brysterne, for at reducere vandringen yderligere, selvom det for mig at se må være meget hårdt at ramme midten af brysterne. Det ser vel egentlig også noget anderledes ud, hvis en kvinde er iført løfte-dragt!? Jeg håber, det var korrekt at angive højeste punkt på brystkassen eksklusiv bryster.

En lidt ældre kvinde kom også hen for at høre på, men hun mente, at det måtte være dårligt for hende at lave opspænd, når hun havde dårlig ryg, det turde jeg ikke svare på. Samme kvinde har nogle forrygende øjne og en god profil.

Bagefter kom jeg i tanke om, at jeg nok skulle have bedt dem om at spørge Martin, som jo konsekvent kører HST, hvis de vil være større. Det var dejligt at høre nogle kvinder, som helt klart ville være muskuløse.

Før de 2 gik lagde de sig begge to og trænede mave overfor bænkpres bænken, det var pænt gjort bortset fra distraktionen. Jeg gad nok vide, hvorfor de lå der, da det er langt fra der, hvor underlagene hænger. Måske var det for at være tættere ved håndvægtene, som de brugte til biceps og side laterals ind imellem. Men jeg fattede egentlig ikke helt, om de lavede flere sæt for maven. Måske var det 2 sæt, som de tog til de fleste øvelser.

Jeg fik helt mine 2 minutters pauser ødelagt, og alligevel virkede træningen ret hård, lige på grænsen til at det gjorde ekstra ondt efter rackning.

Link to comment
Share on other sites

Kedeligt! Netop som jeg er færdig med at læse Spinningsildens log opdager jeg, at hun har besluttet sig for at stoppe med den.

Jeg fandt nu ikke loggen så inspirerende, som de ting, hun har skrevet andre steder, men jeg synes alligevel, det er kedeligt, når nogle vælger MOL fra, især når der er dårlige undertoner.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 20-4-2005

dødløft 3x60, 1x100, 15x1x120

skrå bænkpres 10x20, 10x40, 10x50, 10x60, 3x5x70

træk til brystet 5x10x50

front raises 3x10x10

side laterals 2x10x6

biceps curl 1x15x6

mave 2x10

smalt fat bænkpres 3x8x60

Imponerende så mange der var der for at træne cardio.

Der var også nogle fyre, hvor det var mere imponerende, at deres træningsindsats tilsyneladende havde bibragt dem muskler.

Jeg kom til at tænke på nogle ting, som bl.a. læsning af Spinningsildens log havde bragt frem i min bevidsthed igen. Da jeg selv startede med at træne var det nærmest en biting i forhold til at løbe og cykle, og uanset hvor meget jeg anstrengede mig, så kom der ikke nævneværdige muskler ud af det, men det gav dog et behersket vaskebræt, som alligevel aldrig blev vist frem.

Det er faktisk imponerende, at Spinningsilden overhovedet havde fremgang m.h.t. muskelmasse. Der skal jo en hel del energi (og protein) til at producere muskler.

På den anden side, så er jeg efterhånden overbevist om, at potentialet for at tillægge sig muskelmasse er noget større, end folk i almindelighed tror, det er bare sjældent at potentialet udnyttes, dels fordi folk ikke spiser hensigtsmæssigt , og dels fordi de fleste træner for meget til at have ressourcer til at opbygge muskelmasse. (Der skal jo ikke kun energi og protein til)

Når det er sagt, så er jeg i stigende grad overrasket over, hvor meget jeg tilsyneladende kan løfte med min relativt beherskede muskelmasse.

Mit bænkpres i søndags fik mig til at spekulere på, om det egentlig plejer at gøre ondt under løftene. Så vidt jeg husker gør det normalt ikke ondt, og det er derfor specielt både, hvis selve løftet gør ondt, og hvis det gør ondt, når vægtstangen rackes. Jeg er ikke helt sikker på, hvad det var jeg oplevede i søndags.

Nu kommer jeg igen til at tænke på Spinningsildens log. Tænk at have DOMS på ugebasis. Det havde jeg godt nok også især i den periode, hvor jeg trænede i Jyden. Det var som regel et spørgsmål om at varme op med 3-5 sæt for at reducere smerterne, før den egentlige træning. Men samtidig var det jo helt klart ineffektiv træning. Jeg ved ikke, om man må tolerere DOMS for at få rimelig muskelvækst, men hvis man går efter styrke er jeg efterhånden rimeligt sikker på at DOMS med fordel helt kan undgås.

Link to comment
Share on other sites

Lige til CoqRouge omkring bogen: Den ender voldsomt i spirituel retning, hvor jeg står helt af, så jeg kan ikke anbefale den.

Min terapeut har derimod anbefalet, at jeg forsøger at lytte til alle følelsesmæssige oplevelser, som om jeg lyttede til et lille barn (som jeg var interesseret i at lytte til forstås). Det har ikke givet noget epokegørende endnu, men jeg tror, det er en god ide.

Link to comment
Share on other sites

Efter 3 dage bag en havefræser er jeg voldsomt i tvivl om, hvornår jeg bliver i stand til at fortsætte styrketræningen. Arbejdet har ikke været helt så fysisk hårdt som træfældning, så jeg har forløbigt ikke nævneværdige DOMS, men jeg er så træt i mange af mine muskler, at jeg nødigt bevæger mig. Det minder lidt om langdistance løb, hvor musklerne er trætte og ømme, men hovedproblemet er ikke ømhed, men at mobilisere en vilje til at bevæge sig, selvom energien er brugt op.

Link to comment
Share on other sites

Tak for din afsluttende kommentar omkring bogen. Jeg har haft den stående på min "interesseliste", men med din kommentar in mente er det nok usandsynligt, at jeg i den nærmeste fremtid vælger at gå i gang med læsningen. Der er så mange andre bøger, som jeg skal have læst, når jeg en gang får god tid :dry:

Angående doms er det min erfaring, at hvis man udfordrer sig selv til træning, har man altid en smule doms. Hvis man uge efter uge laver de samme øvelser med ringe eller ingen progression - ja, så kan man undgå doms, men det er vel ikke noget mål i sig selv? For at undgå enhver misforståelse vil jeg pointere, at jeg ikke mener, at doms er en uomgængelig forudsætning for fremgang - men jeg tror, at doms er en næsten uundgåelig følgesvend, når vi mere utålmodige sjæle forsøger at forcere tingene.

Link to comment
Share on other sites

Det er min erfaring, at når Simmons cycle kører, så får jeg ikke DOMS (jeg er lidt i tvivl omkring SQUAT, men jeg tror, der stadig er tale om en indkøringsperiode).

Til gengæld vokser jeg ikke nævneværdigt af Simmons cycle.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke rigtig nogen venner, så jeg kan ikke udtale mig omkring "krav" til venskaber. Jeg må konstatere, at jeg bruger folk, når jeg har brug for det (og omvendt), og det med dybde, det har jeg brugt psykologer/terapeuter til, siden jeg boede i Århus.

Jeg ved ikke, om jeg ikke orker anstrengelsen, eller om mulighederne mangler eller hvad. Måske er det også bare blevet for nemt at betale frem for at søge nye bekendtskaber.

Lige lidt mere kommentar udfra Piv's log:

Måske er flirten en mekanisme, som indlæres tidligt i livet, og som nogle af os bare af-lærer igen? Min egen kommunikation begrænser sig til mmm, mmmm, hmm, hmmm, hmh og lignende, når jeg ikke sidder ved et tastatur, hvilket sikkert hænger sammen med at jeg er tvilling (har en tvillinge-bror), hvor det ordforråd dækkede det meste, uden at andre fattede noget. Min hidtidige erfaring siger mig, at dette har den modsatte effekt af flirt.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Angående doms er det min erfaring, at hvis man udfordrer sig selv til træning, har man altid en smule doms. Hvis man uge efter uge laver de samme øvelser med ringe eller ingen progression - ja, så kan man undgå doms, men det er vel ikke noget mål i sig selv? For at undgå enhver misforståelse vil jeg pointere, at jeg ikke mener, at doms er en uomgængelig forudsætning for fremgang - men jeg tror, at doms er en næsten uundgåelig følgesvend, når vi mere utålmodige sjæle forsøger at forcere tingene.

<{POST_SNAPBACK}>

For nu at starte med en kommentar til det sidste, så er jeg helt enig i at doms ikke er indikation på eller forudsætning for fremgang.

Derimod synes jeg det virker som en ret god indikator af progression, med mindre selvfølgelig, man træner så sjældent at dekonditioneringen er total.

Med min egen infrekvente træning er doms til stede hver uge, startende med en smule feber om aftenen (træner normalt ved 10 tiden), og typisk toppende 48 timer efter træning og væk igen efter 96, om dette så skulle gøre mig i stand til at øge træningsfrekvensen skal jeg lade være usagt, men det virker som om at doms (for mig) kun er knyttet til intensivtræning hvor den ved volumentræning næsten altid udebliver.

Summen af det hele Xj, er vel at jeg tilslutter mig din tidligere betragtning om at folk generelt træner for meget (og så synes jeg til gengæld at de diskopumper for meget)

God træning

Hæg

Link to comment
Share on other sites

Det er mit indtryk, at det ville være optimalt at træne et sted mellem 2 og 3 gange om ugen, hvis jeg skulle være helt DOMS fri.

Hvis der er en uges pause eller mere, så skal man vel næsten få DOMS, hvis man ikke starter specielt blidt op.

P.t. er jeg desværre så syg, at betragtninghermne snart bliver relevante igen.

Hvis jeg skal holde planen om 130 kg i bænkpres 21. maj, så er jeg nødt til at køre videre med Simmons programmet, når jeg bliver rask, men ellers ville jeg normalt højst køre med samme vægt som sidst, eller for at begrænse DOMS sænke vægten.

Nu er DOMS meget sjælden i brystmsuklerne for mig, så det går nok, hvis jeg kommer igang senest i weekenden.

Link to comment
Share on other sites

træning 1-5-2005

bænkpres 5x20, 5x40, 3x60, 3x80, 6x3x100

squat 3x20, 3x40, 3x60, 5x3x80

Det blev ikke til det store, og pauserne blev alt for lang.

Jeg burde erkende, at jeg har forsømt træningen for meget til at gennemføre programmerne. Jeg har opgivet squat for denne gang, men jeg kan ikke rigtig få mig selv til at opgive bænkpres, selvom pauserne blev for lange og vægten var 2.5 kg for lav.

Vægten stod på 93.5 kg her til morgen, hvilket nok nærmest er en indikation af, at jeg skal skaffe mig en anden vægt.

Det blev også lige til fræsning af omkring 150 kvadratmeter køkkenhave i går. 3-4 timers hårdt arbejde. (Ideen er at komme i dybden, frem for bare at blive færdig, så mest muligt af ukrudtet går til. Heldigvis kommer den vist til at stå på såning med min brors datter allerede fra torsdag morgen, så det bliver nok ikke til mere fræsning i denne omgang.)

Link to comment
Share on other sites

træning 4-5-2005 (Skive)

bænkpres 5x20, 5x40, 6x3x60

dødløft 1x70, 1x100, 15x1x130

skrå bænkpres 5x20, 5x40, 5x50, 5x60, 3x5x70

træk til brystet 5x10x50

smalt fat bænkpres 3x10x60

biceps curl 12x8, 10x10, 12x8

mave 2x10

Jeg glemte skulder træningen, og var ellers i god tid, selvom jeg skulle forbi og hente min brors datter på vej hjem efter træningen.

Ham idioten, som jeg tidligere har omtalt (husker ikke, hvad det var, der stod på hans trøje), han var der og trænede med en anden fyr. Den anden fyr trænede rimeligt op til 65 kg i noget, der mindede om bænkpres. (Jeg gloede godt nok en gang, da de begyndte at sætte skumfidusen (som nogle bruger, når de tror, de træner squat) på stangen ) Idioten trænede også med 60 kg (måske også 65), han kom bare ikke længere ned end til ca. 10 cm fra brystet. Jeg overvejede, om jeg skulle informere dem, eller om jeg skulle tage noget og banke dem med, men jeg gjorde ingen af tingene. [Nogle kunne jo nok vælge at se ovenstående oplevelse som et underholdende indslag, men jeg har mere tendens til at se det som en belastning af en i forvejen frustrerende hverdag]

Der var enkelte interessante kvinder, hvoraf den ene så lidt optaget ud (det er ikke så ofte, jeg ser folk gå og kysse hinanden i et træningscenter, selv, hvis det er helt indlysende, at de hører sammen) Jeg skulle måske nævne, at sidstnævnte pige var noget overvægtig, men det blev opvejet af, hvor sød hun så ud.

(En masse efterfølgende brok er slettet)

Link to comment
Share on other sites

Jeg overvejede, om jeg skulle informere dem, eller om jeg skulle tage noget og banke dem med, men jeg gjorde ingen af tingene. [Nogle kunne jo nok vælge at se ovenstående oplevelse som et underholdende indslag, men jeg har mere tendens til at se det som en belastning af en i forvejen frustrerende hverdag]

Nogle gange er det vel sådan at man kan gå helt i selvsving over folk som spilder sin tid på den måde, men jeg synes at man, med fordel, kan bruge det som inspiration til at øge den egne trænings-intensitet.

(En masse efterfølgende brok er slettet)

<{POST_SNAPBACK}>

Godt at du kommer af med det (trods alt) :laugh:

Hyg

Hæg

Edited by haggis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share