xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

Jeg ved ikke, om det fremgår, men min plan er nu at lære at føre mine tanker ud i livet i ord eller handling istedet for bare at have dem inde i hovedet, men det kræver, at jeg først lærer at stå ved mig selv.

Der skulle nok en del til, før det ville kunne involvere at score en ung pige og en på min egen alder samtidig. (Det var nu hellerikke helt det jeg tænkte, men de detaljer valgte jeg at undlade, hvilket i mit hoved var situationsfornemmelse.)

Men samtidig, så tilstræber jeg ikke situationsfornemmelse ud over evnen til at mærke, hvordan jeg selv har det, hvilket tilsyneladende også er rigeligt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg ville høre, hvordan jeg skulle forholde mig i forhold til lørdagens uheld efter hysteriet omkring cyklisterne og den atten-årige i Århus

For de involverede og deres pårørende, for ansatte på sygehuset, for klubmedlemmer, for triathleter, cykelryttere og idræts udøvere fra hele landet... for alle jeg kender, der har blot hørt/læst om det - ja så var der tale om en dybt tragisk og meningsløs ulykke af katastrofale dimensioner med vidtrækkende og alvorlige følger for alt for mange mennesker. Der sker desværre dagligt masser af andre alvorlige ting i verden men derfra og så til at betegne folks berettigede sorg og chokerethed over noget så frygteligt, som det der skete i søndags, som hysteri...

i min verden falder det simpelthen ikke ind under, hvad man kan tillade sig at omtale lakonisk, ironisk eller provokerende. Eller, at vi alle har ret til at skrive, hvad vi vil vore log bøger. Det er formentlig bare skrevet sådan 'en passant' men ja mangel på situations fornemmmelse er nok meget dækkende

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må hellere tilføje, at både turen til Italien og mini-mol-træf var noget, som jeg generelt ser tilbage på som positivt, men jeg må bare erkende, at der er ting, som er mere stressende for mig, end jeg umiddelbart erkender.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Xjyden

Jeg synes, at det er godt, at du prøver at få styr på dine problemer og svage sider.

Det kræver også mod at erkende :4thumbup:

Med hensyn til at rejse, så kan jeg trøste dig med, at jeg heller ikke er den store fan af at rejse.

Det er ikke flyveturen som skræmmer men alt det andet som involverer en usikkerhed. Jeg kan bedst lide når jeg kan planlægge mig ud af det hele... men det kan man ikke altid, desværre :laugh:

Jeg synes du klarede dig meget godt til MOL-træffet. Jeg var også lidt i tvivl om, om jeg skulle tage med men jeg er glad for at jeg gjorde det. Det har været en positiv oplevelse for mig og jeg synes at der var mange rare mennesker med :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Spinningsild: Det er dejligt at se, at du er her endnu, på en eller anden måde. Jeg er stolt over at få besøg af dig i min log, men jeg har ikke tænkt mig at anstrenge mig for at gøre loggen læsevenlig for dig eller andre.

Jeg har også været stolt over, at AF fulgte med på et tidspunkt, men hun fik mig hellerikke til at tilpasse mine formuleringer til det alment acceptable.

Jeg har ikke mødt involverede parters reaktioner, jeg har kun mødt det, jeg har set i medierne, og det er efter min mening hysteri.

Jeg vil gerne gentage, at jeg ikke fører log for andre end mig selv. Det er faktisk forbløffende let, at lade være med at læse en log, så let, at jeg faktisk blev lidt flov til mini-træffet over hvor mange interessante logge, jeg ikke får læst.

Jeg forsøger at holde mine kommentarer indenfor lovens rammer, og det er ca. niveauet, jeg har tænkt mig at holde mig til.

Link to comment
Share on other sites

mdk's kommentar øverst på siden har fået mig til at spekulere lidt. Det kan jo opfattes i retningen af, at jeg skulle være en person med en eller anden form for indre overskud. (Det skal der vel til for at have situations-fornemmelse, hvis man ikke har lært at have noget svarende til situationsfornemmelse som forsvarsmekanisme)

Jeg har ikke noget overskud, og jeg har en ambition om at blive ligeglad med, hvad andre folk (og måske mest mig selv) tænker, og hvad mine handlinger gør ved dem.

Det betyder ikke, at jeg nærer et ønske om at genere andre, men mit problem er normalt, at jeg bruger alt for meget tid på at spekulere på, hvad mine handlinger gør ved andre, hvad andre forventer o.s.v.

<{POST_SNAPBACK}>

MDK havde da ret i, at din situationsfornemmelse ikke altid er den bedste. Men jeg tror så mest at det rammer dem der ikke normalt følger din log. Du er jo ikke en type der bevist prøver at sårer andre, men er blot meget analyserende af de menesker du møder på din vej igennem livet. Jeg syntes sgu det er fint med din ambition om at være ligeglad med, hvad andre tænker. Jeg har det selv på samme måde. Det bør så lige tilføjes, at du i en dag eller to efter træffet virkede mere løssluppet i dine skriverier her på MOL, og skrev ting jeg normalt ikke tror du ville skrive. Dette tog jeg dog som et udtryk for en form for eufori, der skyldtes den megen sociale omgang du havde haft under træffet. :smile:

Jeg tror klart, at jeg er syg nu bl.a., fordi mini-træffet var for stressende p.g.a. mine begrænsede sociale evner. Det var for meget at komme så tæt på så mange "nye ansigter" på en gang. De øvrige træf har været væsentligt mere distancerede for mig.
Det gør det jo blot endnu bedre, at du var med. Jeg følte da helt klart, at du fik meget ud af at være med til træffet rent socialt. Jeg syntes det er flot du tager med til disse arrangementer. Når man har det som dig, må det virkligt være en sejr og tage ud og tilbringe et døgn med så mange fremmede menesker. :4thumbup:
Jeg er i dagens løb blevet mere og mere imponeret over, at jeg overhovedet har været i stand til at øge mit bænkpres det sidste år. Mon stress har en positiv indflydelse på det?

Jeg tvivler kraftigt på det. Stress har som regel en meget negativ effekt på træningen. :wink:

Jeg må hellere tilføje, at både turen til Italien og mini-mol-træf var noget, som jeg generelt ser tilbage på som positivt, men jeg må bare erkende, at der er ting, som er mere stressende for mig, end jeg umiddelbart erkender.

Du må bare blive ved med at bryde den slags grænser. Og eventuelt være forberedt på, at de kan give dig en lille nedtur bagefter. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Spinningsild: Det er dejligt at se, at du er her endnu, på en eller anden måde. Jeg er stolt over at få besøg af dig i min log, men jeg har ikke tænkt mig at anstrenge mig for at gøre loggen læsevenlig for dig eller andre.

Jeg har også været stolt over, at AF fulgte med på et tidspunkt, men hun fik mig hellerikke til at tilpasse mine formuleringer til det alment acceptable.

Jeg har ikke mødt involverede parters reaktioner, jeg har kun mødt det, jeg har set i medierne, og det er efter min mening hysteri.

Jeg vil gerne gentage, at jeg ikke fører log for andre end mig selv.... Jeg forsøger at holde mine kommentarer indenfor lovens rammer, og det er ca. niveauet, jeg har tænkt mig at holde mig til.

<{POST_SNAPBACK}>

I min verden ikke et spørgsmål om læse venlighed. Du har ret i, at ingen tvinger mig eller andre til at læse i din log bog og at du ikke overtræder moderatorers eller ytrings frihedens skrevne love. Det undrer mig bare, at du vælger at udtrykke dig på et offentligt forum og samtidig er så ligeglad med hvordan dine udtalelser virker i en større sammenhæng. For mig strider det mod hele debat forums ideen, tanker om respekt for andre mv men meget muligt, at jeg er for idealistisk og naiv. Skal spare dig og dine læsere for mere spam.

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Spinningsild: Jeg opfatter det ikke som spam. Jeg kan efterhånden forstå, at dit argument for at droppe din egen log, og de tanker (følelser?), du giver udtryk for her, hænger sammen. Men jeg har det sådan, at hvis jeg skriver i andres logge, så forsøger jeg at tilpasse mig et niveau, som jeg regner med, er acceptabelt, men i min egen log skriver jeg tættest muligt på det jeg tænker, for ellers kan jeg ikke bruge den til særlig meget.

Link to comment
Share on other sites

Squatfather: Jeg var jo bare ikke opmærksom på, at det egentlig var en stor udfordring, og det er en af de ting, jeg skal forsøge at fatte omkring mig selv.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, og jeg kunne forstå på dig at dette træf var mere "intenst" end de forgående. Men det er rart at hører at det er noget du arbejder på. Nu står du jo så i den heldige situation, at du både har dine Italiensture, samt dine kommende festivaler til at bearbejde dette. :smile:

Hvordan går det iøvrigt med helbredet? Er du ved at være ovenpå igen? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er på arbejde, men hænger kun til nød sammen, mens jeg spiser Bentasil og drikker kamille te.

Jeg håber på at være klar til at genoptage træningen i weekenden.

Forøvrigt er jeg nede på 92 kg, og 117 om brystet spændt.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Jeg kiggede lige på de sidste sider i Arnes log, hvilket inspirerede mig til nogle tanker, som jeg vil skrive her.

Hvis vægttab er en kamp, så har man tabt på forhånd.

Det er [Jeg ville skrive latterligt, men det er nok ikke lige en konstruktiv formulering]

Det er en total misforståelse af intellektets formåen overfor det ubevidste, hvis man forestiller sig, at intellektet skulle kunne vinde en direkte konfrontation.

Der er for mig at se kun en mulighed for success, og det er at undgå kamp.

Jeg så, et klip med en Aikido mand fra Japan. Han sagde (stort set), at det værste, man kan gøre er at slå en modstander til plukfisk.

Det inspirerer mig samtidig med Arnes skrivning omkring den bog, han læser.

Meningen i store "opgør" må være, at man skal lære at møde, acceptere, anerkende modstanderen, så selve opgøret nærmere bliver en dans end en kamp.

I det Aikido, der blev vist, var det tydeligvis lige så lærende, at være den som blev kastet med, som at være den, som udførte kastet.

Jeg tror på, at man skal lære at gøre det nemt at nå sine mål, og hver gang, det føles svært, så må man prøve at forstå, hvad der gør det svært lige nu, og hvad der skal til, for at det ikke føles svært.

Der er så nogle situationer, hvor det måske vil føles hensigtsmæssigt at bide tænderne sammen og bruge viljen. Så tror jeg bare man må indstille sig på, at på et eller andet tidspunkt bliver der slået igen.

Jeg ved ikke, om jeg selv kan bruge det til noget, men ovenstående er min konklusion på ugens sygdom, og jeg tror noget tilsvarende gælder Arnes situation.

Link to comment
Share on other sites

Vi har jo 2 lokale banker: Ringkøbing bank og Ringkøbing Landbobank. Jeg bruger førstnævnte p.g.a. tilfældigheder samt bedre online aktie handel. Jeg har dog aktier i begge banker.

Det lader til, at du har droppet logbogsskrivningen?

Link to comment
Share on other sites

Det lader til, at du har droppet logbogsskrivningen?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har fået en lille ny i familien og det tager rigtig meget tid, så træningen i øjeblikket er (snyde)pistols (snyde)dragon flags og en halv-tung sandsæk.

Men jeg regner med at starte en ny efter sommeren.

Min foretrukne er Landbobanken

Hyg

Hæg

Link to comment
Share on other sites

post-5998-1117308134_thumb.jpg

Det skulle vel ikke være nødvendigt at skifte log bare p.g.a. en pause?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej - egentlig ikke, men jeg overvejer hvad det er jeg vil med den log, træningsmæssigt er overblikket lettere med papir og blyant, og input vedr træning får jeg så rigeligt hér og i andre logs, men det er afslappende for mig at skrive om træningen (ingen andre i familien er bare mådeligt interesserede) så min næste log skal måske skrives på en lidt anden måde.

Jeg ved ikke rigtigt endnu, vi får vel se!

God træning

Hæg

Ps Min lille ny

Edited by haggis
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville egentlig skrive en kommentar til Haggis, men så vælter alle mine "problemer" frem. Nå, det har jeg vist ikke tid til nu. Det bliver ikke til træning endnu. Istedet prøver jeg at få lidt styr på haven. Det er godt nok lige koldt nok til at være ude her i weekenden. Vinden blæser om ørerne, og solen kommer og går.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så, et klip med en Aikido mand fra Japan. Han sagde (stort set), at det værste, man kan gøre er at slå en modstander til plukfisk.

<{POST_SNAPBACK}>

Det med at det ikke er godt at slå sin modstander til plukfisk har noget at gøre med, at man ikke må lade ens had og aggresion styre kampen.

Man taber på det indre plan hvis man lader had og aggresion styre ens handlinger.

Dette gælder for alle aspekter i livet. Be mindfull of your thoughts young Jedi ! Hate leads to the dark side :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Phoenix: Det indslag om aikido gav mig også et mere generelt indtryk.

Jeg havde håbet på at tænke videre i dag, men det blev til en masse havearbejde, og juble over filmen på tv2. Jeg var helt flow over at juble igennem scenerne, hvor forskellige stakkels fanger blev mishandlet, fordi jeg bare tænkte på slutningen. Jeg vil dog hellere se flygtningen eller de 7 samuraier.

Bare tanken om scenen med ham der, der kæmper med stokke med en anden, som så insisterer på at have vundet kampen, det er bare så godt.

Tanken om, at jeg kom ud fra at have set de syv samuraier første gang, og fik at vide, at Bob Marley var død, det er straks værre.

Lige nu er det fedt at Frankrig har stemt nej.

Men jeg mangler tid til at tage mig af mig selv, så jeg kan sænke stress niveauet.

Link to comment
Share on other sites

Kommentar omkring Arnes tanker om racer cyklen:

Hvis jeg havde det sådan, at jeg måtte erkende, at jeg blev ved med at udskyde noget, som "jeg burde kunne tage mig sammen til", så vil jeg med min nuværende indstilling forsøge at finde ud af, hvorfor det var et problem, og hvad det gør ved mig.

Jeg må jo f.eks. erkende, at selvom jeg kan vedtage med mig selv, at jeg kan tage til mini-mol-træf og deltage i sammenkomsten bagefter, så kan jeg reelt kun gennemføre det ved at ignorere mine grænser.

Jeg kan forestille mig, at jeg kan lære at tage vare på mine grænser, og stadig deltage i ting som mini-mol, men jeg tror, at det er nødvendigt først at erkende, hvor grænserne er, og respektere/acceptere grænserne.

I Arnes tilfælde ville jeg nok udforske lidt mere, hvordan jeg havde det med en tur på raceren. Det kunne jo også være et eksperiment at prøve en tur på cyklen, og prøve at registrere, hvordan det går, frem for at sige til sig selv, at det går godt.

Link to comment
Share on other sites

træning 2-6-2005

bænkpres 5x20, 5x40, 5x60, 3x70, 3x80, 3x90, 2x100, 1x110

dødløft 3x60, 1x100, 10x1x120

skrå bænkpres 10x20, 10x30, 10x40, 4x5x50

træk til brystet 5x5x50

smalt fat bænkpres 10x60, 8x60, 7x60

biceps curl 2x10x10

Link to comment
Share on other sites

Tak SF! Det var også kun knebent, at jeg kunne træne. Jeg gik og hostede hele tiden under træningen.

Ved bænk havde jeg glemt, at det var meningen, at jeg skulle træne både opspænd og pause. Det bliver hårdt at få pausen med.

Dødløft kørte helt problemløst, men det var jo næsten også på oause-gymnastik niveau.

Mens jeg trænede skrå bænk kom der en pige, som smed rundt med en vægtstang på diverse måder. Bl.a. noget dødløft lignende, med meget opret ryg og uden hælene i orden efterfulgt af noget, hun kaldte frivend.

Jeg kørte skrå bænk og træk til brystet på skift (meget høj vinkel på bænken forøvrigt), og pgen spurgte, hvor meget jeg manglede, da hun ville træne frivend.

Det vides ikke, hvorfor hun mente, squat racket var bedst egnet til det. Hun træner i forbindelse med håndbold.

Jeg fik sagt, at jeg kun manglede et sæt, hvilket ved eftertanke resulterede i at skrå bænk kun blev 5x4.

Jeg gik ud for at klæde om efter skrå bænk + træk til brystet, men kom i tanke om, at armene vist manglede lidt.

Jeg var dog temmelig ødelagt, og kunne knebent træne smalt fat. Biceps endte med 10 kg, selvom jeg egentlig havde tænkt, det skulle være med 9 kg. Vægtene lå forkert. Mine håndled brød sig ikke meget om det.

I dag har jeg haft ondt i et par fingre på højre hånd. Ømheden føles som om, der er blevet slået på fingrene, men jeg antager, det skyldes overbelastning.

Håndbold pigen var forøvrigt rimeligt interessant at kigge på, selvom hendes udseende nok var rimeligt almindeligt.

Link to comment
Share on other sites

træning 9-6-2005

bænkpres 5x20, 5x40, 8x3x60

dødløft 3x60, 1x100, 10x1x130

skrå bænkpres 10x20, 10x30, 10x40, 5x5x50

træk til brystet 5x10x50

smalt fat bænkpres 5x10x50

biceps curl 3x10x8

front raises 3x10x10

mave 3x10

standing sidebends 3x10x12

Bænkpres blev lidt let, men med pause på brystet. Jeg ved ikke, om cat dag egentlig skulle være med pause på brystet, men det blev det.

Jeg har en ide om at træne dødløft efter en privat variant af Simmons singles cycle. Noget i retningen af 8x1x140, 6x1x150, 4x1x160, 2x1x170.

Jeg regner med at øge træk til brystet og skrå bænkpres med 2.5 kg pr. uge det næste stykke tid. (Måske også smalt fat)

Squat skal være mere bb-agtig. Måske 8x3 a la alternativ hypertrofi, eller Tabata?

(Jeg glemte at skrive, at en af de første singler i dødløft gik noget i ged, og jeg fik ondt lige under knæet p.g.a. en eller anden vridning. Efterhånden fik jeg mig koncentreret nok til at løft uden, at jeg kunne mærke noget til det, men det bekymrer mig lidt i forhold til fremtiden.

Jeg følte en ømhed i nedre ryg i aftes på en måde, som egentlig var ubetydelig, men det føltes absolut forkert, som om ryggen havde været belastet forkert under træningen)

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share