xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

træning 11-8-2005

bænkpres 5x20, 5x40, 3x60, 8x3x80

squat 3x60, 8x3x85

skrå bænk 3x5x60

chest supported rowing 3x5x60

træk til brystet 3x8x40

smalt fat 5x5x60

side øvelse 1x10

mave 2x10

biceps curl 3x5x14.5

side laterals 2x10x5

Det var nogenlunde træning indtil jeg kom i tanke om, at squatten havde været 5 kg for let. Der var ellers et par interesssante sæt undervejs, hvor det føltes rigtig.

Bænk var med pause på brystet og et sæt hvert andet minut.

Link to comment
Share on other sites

træning 16-8-2005

bænkpres 10x20, 5x40, 3x60, 8x3x80

dødløft 1x60, 1x100, 1x120, 1x140, 4x1x160, 1x140

skrå bænkpres 5x5x60

squat 1x5x60

træk til brystet 3x10x40

liggende sidebøjninger 3x5

mave 3x10

biceps curl 3x5x14.5

side laterals 3x10x5.5

Meget af tiden gik med at diskutere det rimelige i at Videbæk kommer ind under dansk styrkeløft forbund.

Det ville måske være godt nok for mig, hvis jeg får de lyster senere, men det lyder rimeligt drastisk at foreningen meldes ind, fordi der kommer en løfter til byen.

Under dødløft diskuterede jeg teknikken med Freddie, som kommenterede, at jeg brugte benene for lidt. Jeg øvede at starte noget lavere, hvilket gav et par gode løft, men det blev ikke til 6-8, som jeg havde håbet på.

Spørgsmålet er, om jeg skal træne mere teknik med lav vægt, eller jeg skal træne mere med tung vægt, da det klart bliver grimmere ved over 150 kg.

Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt 92.5 kg.

Nå, ja, jeg glemte lige et referat af weekenden.

Det var pisse koldt i år.

Men søndag eftermiddag var jeg alligevel endt med at stinke af sved, Bigstok røgsystem var ikke noget at råbe hurra for, i modsætning til i Roskilde. Jeg sad med vores vagtformand, hendes mand og min bror oppe overfor bøgescenen og drak champagne, og jeg var ved at blive meget træt af min lugt, men vagtformanden mente, at jeg skulle være en mand frem for at gå hjem og vaske mig inden aftenens koncerter. (Hun kan forøvrigt selv være den mest standhaftige på Roskilde i forhold til at gå i bad. Vi andre tager som regel de kolde, for at drikke gammel dansk og glo på piger, men hun lader bare være med at gå i bad.)

Lars Lilholt startede kedeligt. Måske var for mange anti-fans mødt op inden start, da koncerten var en halv time forsinket? Det virkede i hvert fald som om begejstringen først startede 3 meter fra scenen (lidt ligesom ved Bigstok?)

Da alle vores venner var gået, spillede de "kald det kærlighed", og så steg stemningen noget, og efter deres efterhånden sædvanlige funk-guitar+tromme flip, så var teltet ved at vælte foran, og så var det tid til "fandens fiol", så os gamle kunne komme til at hoppe rundt om os selv i vildskab.

Det endte klart som år til dato bedste koncertoplevelse, men så var der jo lige en enkelt, vi stoppede for at høre på bøgescenen undervejs hjem.

Nøj hvor var det kedeligt. I vores fuldskab kunne vi let vade direkte ind foran, men selv der var der ikke noget at se. Vi bevarede dog håbet og morede os med at drille nogle fyre foran et kvarters tid.

Så kom hun endelig frem til scenekanten og begyndte på nogle numre, vi kendte. Det var nu ligemeget, hvad hun sang, selvom det er en dejlig stemme. Vi, og de fyre, vi havde drillet, kunne ikke andet end at glo på den lækre mave, hun har, mens vi hoppede rundt arm i arm til musikken. (Ja, det er Anastasia, jeg snakker om. Uden tvivl verdens lækreste mave)

De næste par timer væltede vi rundt sammen med de fyre, vi havde mødt under koncerten, indtil vi havde aftalt møde i medhjælperbaren med nogle bekendte fra Roskilde (især kirsh-aftens-bekendte).

(Vi = mig og min bror)

Bagefter er jeg voldsomt flov over mig selv. Sådan en fyrre årig halvvoksen mand, der drikker sig fuld og morer sig hæmningsløst uanset om det går ud over andre eller ej.

Og nøj hvor er jeg træt af, at jeg er flov over det. Vi gjorde faktisk ikke noget urimeligt, så vidt jeg kan huske.

Link to comment
Share on other sites

Halløj mr swing.king 18.gif

Sikke en masse sjove billeder jeg fik på nethinden af at læse din log 62.gif - faktisk en hel film!

En hilsen og kærlig tak for dit lille guldkorn i min logbog. Den har været oppe og vende og jeg har det meget bedre :4thumbup: (den med at få stress over ikke at nå de stress-reducerende ting :laugh: )

103.gif

Link to comment
Share on other sites

MissDumbbell: Det lyder da interessant med de billeder. Jeg bliver helt nysgerrig. Jeg forstår din kommentar som positiv, og når jeg får sådan en kommentar, så går min hjerne straks i selvsving omkring, hvordan jeg bedst svarer. Det har jeg stadig ikke fundet en løsning på, men tak, det luner!

Link to comment
Share on other sites

Alt hvad jeg siger og skriver skal tages i en positiv ånd!

Min film var fyldt med dig og en masse piger i alle aldre, størrelse og udseende. Det er SÅ sjovt at læse en "fyrs bekendelser" hvad angår det modsatte køn.

og så fik jeg selvf. også lige et bette grineflip da jeg forestillede mig dig i fuld gårdsangerstil til div. koncerter :laugh: - den slags bliver man aldrig for gammel til :smile: Det er glæden i hjertet og evnen til at have det sjovt der giver livet indhold :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Alt hvad jeg siger og skriver skal tages i en positiv ånd!

Åh nej! Ikke flere af dem!

Nå, det var lidt for sjov, men jeg render ind i lidt for mange "positive" kvinder for tiden.

Min film var fyldt med dig og en masse piger i alle aldre, størrelse og udseende. Det er SÅ sjovt at læse en "fyrs bekendelser" hvad angår det modsatte køn.

og så fik jeg selvf. også lige et bette grineflip da jeg forestillede mig dig i fuld gårdsangerstil til div. koncerter  :laugh:  - den slags bliver man aldrig for gammel til  :smile:  Det er glæden i hjertet og evnen til at have det sjovt der giver livet indhold  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Den der glæde har jeg meget svært ved at finde (bortset fra men passende hjælp fra Blå Thor. Og jeg har endnu sværere ved at stå ved den bagefter. Det er jo noget pjat sådan noget.

Link to comment
Share on other sites

træning 19-8-2004

bænkpres 10x20, 5x40, 3x60, 3x80, 8x3x85

squat 3x60, 3x80, 8x3x90

Det var noget kedeligt at starte træningen. De var en enkelt fyr i lokalet, men jeg kunne se, at der var nogle piger (kvinder?), der var ude i dame omklædningen, og da de ikke kom ind, måtte de jo være færdige. [bortset fra en enkelt pige, som kom senere, så virker de fleste piger og kvinder positivt på min ydeevne.

Bænkpres var meget hård idag. Opspændingen virkede ikke helt, og første 85 kg rep gav fornemmelsen af en lille fibersprængning i venstre forskulder. Jeg mærkede dog ikke noget til det i de efterfølgende sæt. Men jeg konkluderede vist, at pauser på brystet og Simmons Cycle ikke fungerer for mig.

Den ene pause blev forlænget med 2 minutter fordi jeg var henne for at skifte til tålelig musik (Tamra Rosanes)

Under skift til squat dukkede et af motionsklubbens bestyrelsesmedlemmer op, som også var med til møde onsdag omkring doping og styrkeløft.

Så blev der bare trænet kæbe til den store guldmedalje. Jeg tror opvarmningen til squat tog omkring en halv time.

Squatten var lidt anstrengt, da jeg var fokuseret på at gå dybt, men vægten er efterhånden for høj til andet end at gennemføre. Ham den anden mente, at mine løft var pæne, men jeg vurderede kun hvert tredie til godkendt dybde. Jeg kunne godt tænke mig at spænde op under squat.

Nå, men efter bænk og squat gad jeg ikke mere. Da havde jeg været i centret mere end 2 timer.

Jeg er noget i tvivl omkring Tønder festival, da min tante har fundet sig en fyr, som kommer med nogle kammerater, og så er jeg ikke specielt stolt over at komme og mase mig på. (Det ville jeg hellerikke være uden undskyldning, men lige nu overvejer jeg at droppe Tønder festival, selvom jeg har droppet en invitation til ØM på Pejsegården for at komme til fstival.)

Link to comment
Share on other sites

træning 22-8-2005

bænkpres 10x20, 5x40, 3x60, 8x3x80

dødløft 1x60, 1x100, 1x140, 1x170, 3x1x160

skrå bænkpres 3x5x60

squat 3x5x60

mave 3x10

smalt fat 3x8x60

biceps curl 3x6x14.5

side laterals 8x5.5, 2x8x4

Jørgen Krog var dernede, da jeg kom, så der blev lige en masse kæbegymnastik. Til sidst nåede han at gå, før vi fik talt om fælles træning (Jeg fik behov for toilet besøg før dødløft).

Jeg havde egentlig sat 180 kg på stangen efter de 140, men fik kolde fødder inden min pause (5 minutter) var overstået.

Planen er nu at tage 175 efterfulgt af 3 160'ere næste gang, og 180 gangen efter (måske også efterfulgt af 3 160'ere, så jeg kan satse på at nå over 180 ugen efter igen.)

Jeg skal tidligst til italien igen i uge 38, så der er lidt tid, som alligevel ikke kan bruges til nye programmer.

Skrå bænkpres var ekstremt hårdt idag, måske havde jeg sat bænken for højt.

Squat blev kørt meget dybt med de efterfølgende øvelser i sekvens.

Link to comment
Share on other sites

haggis: Jeg ved egentlig ikke, om 3x1x160 er meget for mig nu, men det er helt klart mod de tanker, jeg havde for nogle uger siden. Det var bare så overbevisende at prøve at løfte over 150, at jeg fik den ide i hovedet, at det måske var en ide at løfte tungt nogen tid.

Der er ingen tydelige svage punkter ved 160 kg, men forkert fordeling mellem ben og ryg viser sig tydeligt, så det er godt til at træne form. Jeg kan jo nok bare ikke blive ved særligt længe med så tung vægt. Lige nu er planen bare at prøve de næste 2-3 uger.

Morgenvægten var stadig 92.5 kg i går.

Forøvrigt mærkede jeg en noget "uheldig" smerte i ryggen under squat i går, og jeg tænkte, at nu havde jeg nok ødelagt mulighedrene for at blive stærkere i ryggen foreløbigt, men jeg har ikke mærket noget til det siden.

Link to comment
Share on other sites

træning 25-8-2005

bænkpres 5x20, 3x40, 3x60 3x80, 6x3x90

squat 3x60, 3x80, 8x3x95

skrå bænkpres 3x5x60

liggende sidebøjningsøvelser 10 for hver side

barbell rowing 3x10x60

smalt fat bænkpres 3x8x60

mave 3x10

biceps curl 6x17, 5x17, 5x17

Bænkpres er ved at være for tung med pauser, og jeg overvejer igen, om jeg skulle droppe formen på styrkedagen, og bare træne med pause, for at øve form på den lette dag, selvom TJ siger, at det er forkert at træne med pause ved lette vægte.

Squat fungerede ikke form mæssigt, men vægten virkede ikke tung.

Biceps var forbandet tung til at starte med, og så så jeg, at jeg havde taget en 17 kg håndvægt istedet for den tiltænkte 14.5 kg vægt.

Der var to piger som trænede, da jeg kom. Den ene var ret lækker, men nøj hvor de trænede tumpet. Jeg tænkte, at der nok var en grund til det, og holdt min mund.

Link to comment
Share on other sites

træning 29-8-2005

bænkpres 5x20, 5x40, 3x60, 8x3x80

dødløft 1x60, 1x100, 1x140, 1x175, 3x1x160

skrå bænkpres 3x10x60

box squat 3x5x60

smalt fat 3x10x60

biceps curl 3x5x17

side laterals 3x8x4

Der kom en fyr, mens jeg varmede op til bænk. Han trænede noget pyramideagtigt, og på en eller anden måde irriterede han mig nok til, at jeg tog 80 kg i bænk istedet for 70, som jeg egentlig ville have forsøgt, for at se om det ville blive mere explosivt. 80 gik nu utroligt godt, men der var nogle sjuskede sæt, og opspændet er rimeligt ringe vae CAT træningen, eller måske p.g.a. Videbæks bænkpres bænke.

Fyren skyndte sig med bænk og startede med biceps curl i squat racket inden jeg blev færdig. Han nåede helt op på at have 2x2.5+2x1.75 på i hver side. Nå, faktisk så han forbløffende muskuløs ud på en lidt mager måde.

Jeg trænede lidt på cykel indtil jeg turde håbe på, at han var ved at være færdig. Så gik jeg hen og spurgte, hvor meget han manglede, han sagde 1, hvormed han mente et sæt.

Imens vi skiftede dukkede en pige op, som så rimeligt sød ud, og som hilste (på ham).

Nå, jeg kom igang, og det kørte som i smør bortset fra, at jeg ikke havde mobilen (ur) med. 175 var næsten perfekt og meget lettere end 170 i sidste uge. Jeg tror, de 3x160 har hjulpet, spørgsmålet er så, hvor længe jeg skal blive ved med dem.

I mellemtiden var den søde pige begyndt at kommentere højlydt, at forskellige brugere af centret ikke kunne finnde ud af at træne, og at de trænede efter vidt forskellige principper fra gang til gang, og der var en som havde begyndt at rådgive hende, selvom han tydeligvis ikke havde fået noget ud af 3 års træning, og meget mere. Hun sagde det som om hun vidste alt om træning selv. Senere kom hun over og trænede benpres i maskine, og fortalte fyren, at hun kørte 4 sæt med 25 reps for ben. Senere kommenterede hun vist min træning, hvortil fyren sagde noget om at man vist brugte få gentagelser til styrke og eksplosivitet. Lidt hatten af for en, der træner biceps i squat racket. Pigen var forøvrigt iført et par smarte bukser, som skar elskovshåndtagene midt over. Bortset fra det, så så hun flot ud, men jeg tænkte på konsekvenserne for min søster, da hun var i korset p.g.a. skæv ryg. Man flytter altså rimeligt nemt fedtet, hvis man strammer ind, der hvor det er, så jeg opfatter de som meget dumt at træne i sådan en påklædning.

Resten var bare lal, men bænk hjælpeøvelserne gik forbløffende let.

Box squat gik også forbløffende let. Det var dog lidt probematisk at finde den rette afstand til boxen, og knæene vandrede lidt meget, men det kan sikkert justeres ind.

Der var forøvrigt 2 børn dernede, som lallede rundt mellem diverse øvelser, hvoraf en af de første var biceps curl. Den ene så ret flot ud, med store brystmuskler, mens den anden så lasket ud. Der var ikke markant forskel på deres træning, så det må jo være genetik og føde, der gjorde forskellen. Det var ret interessant at se, men jeg tænkte, at generelt måtte de godt udelukke børn fra at lege i centret. Det var meget forstyrrende, da jeg skulle løfte 175.

Forøvrigt var vægten 92.5 her til morgen. JEg troede, den var højere, da jeg så lidt tykkere ud end sædvanligt.

Tønder festival er forøvrigt nærmere en forstørret byfest end en festival. Aldrig har jeg set så mange fulde mennekser, som var ældre end mig selv, ikke engang til vores familie fester, men jeg fik faktisk lyst til at komme igen, selvom der jo er åben skov i samme weekend (en drøm for svampesamlere).

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 1-9-2005

bænkpres 5x20. 3x40, 3x60, 8x3x70

squat 3x60, 3x80, 8x3x100

skrå bænk 4x5x60

barbell rowing 4x10x60

mave 3x10

smalt fat 2x8x60, 12x60

biceps curl 3x5x17

side laterals 2x10x4

Bænk var med pause og forsøg på opspænd. Det gik middelmådigt, men jeg er p.t. nået til en midlertidig konklusion i retningen af, at jeg vil satse på at blive ved, til det føles godt at køre med pause.

Skrå bænk var hård som ind i helvede. Måske var vinklen højere end sidst. % reps var lige så svære som 10 var sidst.

I starten var der en del fyre, som klart trænede mere arme end andet, og jeg vekslede lige at par ord med Jørgen Krog om emnet, da jeg mødte ham i omklædningsrummet.

Under skrå bænk begyndte en instruktør at vise et par søde piger rundt. Det virkede som om han kiggede forlegent på mig, hver gang han sagde noget om træning til pigerne.

Under sidste sæt af skrå bænk og barbell rowing, som jeg kørte i sekvens, smed jeg håndklæderne over til bænkpres bænken med den eneste gode stang, og alligevel kom fyren fra sidst og hukkede den bænk. Jeg exploderede indvendigt men sagde ikke noget.

Da jeg begyndte at rydde op efter barbell rowing gik det op for mig, at jeg jo selv brugte stangen fra den anden bænkpres bænk.

Jeg var helt flov over min egen reaktion indtil fyren begyndte at træne biceps curl i squat racket igen.

Under et af biceps sættene var instruktøren så venlig at instruere de to relativt intelligente piger i one arm over head triceps extensions der, hvor jeg før trænede biceps, så jeg var "tvunget til" at stå og kigge i et spejl, hvor jeg så pigerne i side-profil. Det var et flot syn. Mindst lige så godt, som når piger træner flyes. (Tror jeg, jeg så ikke pigerne træne flyes). Det går op for mig, at det nok er derfor man sætter piger til at køre en for deres træningstilstand fuldstændig urelevant øvelse som flyes.

Faktisk var pigerne temmelig interessante at kigge på. De var godt polstrede, men på ingen måde overdrevent. Jeg kunne bare ikke lige vurdere, om de var for unge eller alt for unge.

Forøvrigt må jeg vel hellere afsløre for dem, der ikke måtte vide det, at jeg har en kæreste, som jeg har boet sammen med de sidste mange år.

Har er måske forkert formuleret, for hun meddelte i mandags, at hun ville flytte tilbage til Århus. Mere præcist Egå, hvor jeg havde hus indtil hun fik mig til at sælge det for 4 år siden.

Der var efterhånden mange ting i forholdet, som ikke fungerede, så det er på mange måder ok, at hun flytter. Men jeg mangler at reagere på det. Måske fordi jeg i forvejen er voldsomt stresset i forhold til projektet, jeg arbejder med på jobbet.

Link to comment
Share on other sites

hej :smile:

Længe siden jeg har hilst på. Indrømmet.. jeg har haft travlt med mit eget :wink:

Bliver nu sådan helt øhm... pinlig når jeg læser om de tanker du gør dig om de piger der kommer i træningscenteret. Gad vide hvad drengene tænker om mig i mit træningscenter? :blink: Tror ved nærmere eftertanke ikke at jeg vil vide det :blink:

Det lyder også somom du er i en forandringskeddel med dit liv... men du siger bare til hvis du har brug for enten k19.gif eller o66.gif

Du virker jo temmelig sarkastisk og selvironisk - men jeg tror nu der gemmer sig en følsom fætter bag alt dette :wink:

Nå jeg skal over og træne.. og spekulere på om jeg mon skal droppe fly'ers... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hej MD!

Du kan i hvert fald roligt droppe flyes, eller flies, eller fly'ers, eller hvad de nu kaldes. De gavner efter min mening kun dedikerede bodybuildere, som mangler noget ekstra efter bænkpres, dumbbell press og alle maskinerne. (Jeg bruger dem selv som udstrækning en gang imellem)

For nybegyndere er der for meget skadespotentiale, fordi der er mere moment end ved presseøvelserne. (Det plejer så at afholde pigerne fra at træne med vægt, hvorefter øvelsen bliver helt ligegyldig, bortset fra effekten nævnt i ovenstående indlæg)

For mig at se handler træning i meget høj grad om udseende og sex, sidstnævnte måske i mere eller mindre sublimeret form. (Måske nærmere mage-søgning end sex?)

Jeg var forøvrigt forbløffet over, at de bb-fyre, som trænede i går, gik klædt, så man så mest muligt af deres muskler, selvom der tydeligvis er overtal af mænd.

Min terapeut siger, at hun synes, jeg er interessant, og det blev sagt på en meget positiv måde.

Jeg er forøvrigt næsten altid interesseret i kys og kram.

[Måske skulle ovenstående pakkes ind i smileys, men det bruger jeg ikke meget for tiden.]

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Så må du forestille dig hvordan kys og kram ser ud... for jeg sender lige lidt til dig.. det er jo så dejlig uforpligtende her på internettet :bigsmile:

Ja kom slet ikke over og træne i dag.. æv.. men så har jeg fået trænet hjernen tror jeg.. og evnen til at styre mit temperament..

Gider heller ikke rigtig de flyers mere.. mine bh'er er ved at stramme over brystkassen :mad:

Link to comment
Share on other sites

Nå, MD, er du en skrap kvinde?

Jeg så, at du brugte nogle andre smileys i en anden log, så jeg tillod mig at reagere på dem i min, hvilket jeg åbenbart ikke skulle?

Jeg sidder lidt og spekulerer!? Hvad var ideen?

Nå, jeg spekulererer for meget, og der er nok bare lidt for mange tilfældige sammenfald i begivenheder.

(læste lige din log og fandt måske en forklaring?)

Flyers giver i hvert fald ikke problemer med at blive i bh'en ved 10 kg, med mindre du har fundet en helt genial måde at træne på.

Du kan jo se, hvad jeg selv træner. Det har til nød givet lidt muskelvækst på det sidste, og du skulle ifølge teorierne have væsentligt sværere ved at vokse, end jeg har det. (Ikke at jeg nødvendigvis tror på teorierne, jeg tror faktisk mere på vilje o.a.)

Link to comment
Share on other sites

Faktisk var pigerne temmelig interessante at kigge på. De var godt polstrede, men på ingen måde overdrevent. Jeg kunne bare ikke lige vurdere, om de var for unge eller alt for unge.

Din iagttagelseevne er som altid en eksempel til efterfølgelse

Gider heller ikke rigtig de flyers mere.. mine bh'er er ved at stramme over brystkassen  :mad:

<{POST_SNAPBACK}>

Det kender jeg godt :laugh: (sorry kunne ikke la vær')

Xj - måske føler du det ikke sådan selv men jeg synes faktisk at din log er blevet lidt lysere siden sidst, det lader ihvertfald til at du træner interessante steder.

Hyg

Hæg

Link to comment
Share on other sites

M.h.t. pigerne, så var den kraftigste tilsyneladende den mest velproportionerede, mens den lidt tyndere havde en noget for bred røv, lidt a la ridebukser helt oppe, hvor røven slutter, men til gengæld et lidt kønnere ansigt. Jeg antager, at de var mellem 20 og 30, men de kunne også være gymnasiepiger, der var store af deres alder. Begge piger var lige til at spise, men jeg må erkende, at jeg efterhånden kun kigger efter kvinder mellem 45 og 50, da det tilsyneladende er den aldersklasse, der falder for mig.

Jeg ved ikke, om mit livssyn er blevet lysere, og hellerikke, hvornår det kunne være sket, men jeg er næsten blevet afhængig af min terapeut, som liver mit liv noget op, måske kunne det være det? Ellers er det noget tid siden, jeg har trænet i Skive, hvilket måske hjælper på humøret?

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Træning 5-9-2005

bænkpres 10x20, 5x40, 3x60, 8x3x80

dødløft 1x60, 1x100, 1x140, 1x180, 4x1x160

skrå bænkpres 3x10x60

box squat 3x5x60

Der var fyldt op med små drenge, som ikke havde den ringeste ide om korrekt udførelse af de øvelser, de forsøgte at udføre.

Interessant for mig, så er jeg mere stemt for at få dem smidt ud, end at få dem lært at træne ordentlig.

Der kom nogle piger frem og tilbage især under dødløft. Det var lidt træls, at de vadede forbi stangen, men interessant, at de trænede kick boksning.

Det var også interessant at høre fyrene diskutere, hvad der var godt tydeligvis udfra, hvor hård træningen føltes enten under eller efter træningen.

180 i dødløft gik, og løftet var på en måde pænt, men teknikken var a h til. Jeg kom alt for hurtigt op med benene og valgte så bare at tage mig sammen og løfte vægten med ryggen, hvilket jeg var overbevist om, at jeg kunne. Løftet var klart til godkendt, men det tydede ikke specielt godt for fremtiden, da jeg tydeligvis ikke har teknikken på plads.

Jeg trænede 4 eller fem 160'ere bagefter for at træne teknik, men det var kun halvdelen, hvor det virkede. (4-5 minutter mellem singlerne forøvrigt)

Bænkpres var ok idag. Opspændet er stadig ikke godt nok, men jeg er blevet voldsomt mere ekspolsiv på 80 kg, selvom det sikkert stadig bør forbedres en del. Jeg fortsætter forløbigt med 80 kg på den lette dag, selvom jeg nok burde løfte lidt tungere.

Skrå bænk var let igen, og jeg tror, det er p.g.a. vinklen, men jeg tror også, at det er godt at få kørt noget 10 reps ind imellem, selvom nogle kritikere mener, jeg bør løfte tungere.

Jeg gad nok vide, hvad jeg kan løfte som max p.t. Jeg føler mig meget stærkere end da jeg løftede 127.5, men det er nok fordi jeg løfte så mange lette reps for tiden. Jeg tror der er gået noget af toppen, men det er ok, hvis jeg lige kan lægge 5 kg på en øvelse af gangen.

Projekt i Italien er udskudt til uge 38, hvilket letter på stressen, og giver mulighed for at gå lidt længere med dødløft.

Nu er det bare begyndt at gå mig på, at der er så mange ting, som afventer at kæresten rejser. Jeg overvejer at bede hende finde et andet sted at bo, så jeg kan komme videre, men det gør jeg nok ikke.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Spekulerer lidt over TJ's OT tråd.

Jeg er jo ikke selv specielt stemt for logge med sæt x reps x kg og ikke andet, og jeg tror meget på erfaringer, som jeg mener er lige så godt som det meste af det, der kaldes videnskab, omkring træning.

Siden mandag har jeg spekuleret lidt på, om jeg skulle gå hele vejen og blive styrkeløfter. Jørgen Krog reklamerer med DM i dødløft for masters.

Jeg ville godt nok være nødt til at tabe mindst 3 kg, for at gøre mig gældende, men det kunne jo også være ok at gå ind og score 2. plads i 100 kg klassen bare ved at møde op. Man skal vel bare løfte et godt løft, og det kan jeg da lige klare. Ellers skal jeg lige øve lidt mere tungt, end jeg har gjort det indtil nu.

Det kunne jo også være ok at mule BK i den disciplin, hvor han har hævdet at ville mule mig i efteråret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share