xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

træning 31-5-2011 i Videbæk

bænk 4x25x25

benpres 100x(Slæden + 5)

military 4x25x8

ez-curl 4x25x(8+5)

barbell rowing 1x25x20, 3x10x70

cable pull down 4x20x25

triceps pulldown 4x25x25

cable rowing 1x25x20

Jeg kom til at sætte 2,5 kg skiver på istedet for 1,25 kg skiver, og det kørte egentlig ok.

Mit bryst virker vildt pumpet uden at jeg indtil videre føler nogen problemer.

Til gengæld var benpress meget smertefuld i dag.

Jeg mærkede nogle problemer i går mens jeg var ved at sætte kartofler (jeg manglede noget at bruge det område til, som genboen lånte sidste år)

Det interessante er, at jeg først fik problemer med knæet, da jeg hørte, at alle omkring undtagen jeg skulle lave æresport til næstnaboens sølvbryllup.

Jeg havde glemt knæet igen, fordi jeg ikke mærkede noget til knæet i nat, men det gjorde jeg så til gengæld under træningen i dag, og jeg overvejede alvorligt at droppe øvelsen, men jeg valgte at gennemføre og håbe på, at motion var godt i dette tilfælde.

Jeg fik også lyst til at være lidt ond ved mig selv, da der var to styrkeløftere dernede, og det var jo pinligt med de små-vægte jeg ellers brugte.

Det gik ok at løfte 3x10x70, men formen er ikke så pæn, som jeg gerne vil have den.

Jeg må også til at træne ben igen, hvis knæet arter sig, så jeg ikke kommer til at overprioritere ryggen.

Styrkeløfterne snakkede om, at de ofte droppede mave og arm øvelser. (De fortalte det til nogle små motions-bb'ere).

Jeg tænker efterhånden, at jeg skal have gang i både arme og mave for at optimere træningen for styrke, men øvelser som upright rows kunne jeg ikke finde på at bruge (det gjorde den ene af fyrene)

Link to comment
Share on other sites

træning 6-6-2011 i Videbæk

bænk 4x25x25

benpres 100x(Slæden + 10)

military 4x25x(8 + 2.5)

ez-curl 4x25x(8+7.5)

barbell rowing 4x25x20

cable pull down 4x20x25

triceps pulldown 2x25x25

cable rowing 1x25x20

barbell rowing 1x10x70

Der var så mange små drene dernede, at jeg endte med at opgive at blive færdig med triceps træning. Jeg kom forøvrigt i tvivl, om jeg har skrevet forkert i loggen tidligere, da 25 kg føltes tungt.

Jeg tog chancen og lagde 2,5 kg på i military, og det kørte tilsyneladende problemløst. Jeg var dog gennemblødt p.g.a. klimaet udenfor.

Jeg lagde også 2,5 kg ekstra på biceps, og det var noget hårdt. Det svarer jo også til at øge workload med 250 kg.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 8-6-2011 i Videbæk

bænk 4x25x27.5

benpres 100x(Slæden + 10)

military 4x25x(8 + 2.5)

ez-curl 4x25x(8+7.5)

barbell rowing 4x25x20

cable pull down 4x20x25

triceps pushdown 4x25x25

cable rowing 1x25x25

barbell rowing 1x10x70

Link to comment
Share on other sites

træning 10-6-2011 i Videbæk

bænk 4x25x27.5

benpres 100x(Slæden + 10)

military 4x25x(8 + 2.5)

ez-curl 4x25x(8+7.5)

barbell rowing 4x25x20

cable pull down 4x20x25

triceps pushdown 4x25x25

cable rowing 1x25x25

barbell rowing 1x10x70

goodmornings 1x10x20

Jeg havde en tanke om, at jeg ville lave en masse squat forberedelser , men der var så fyldt med store larmende bodybuildere, at jeg knapt turde foretage mig noget.

Da Jørgen Krog dukkede op forsvandt nogle af de store, og jeg fik spurgt Jørgen lidt, men han var optaget af en lille fyr, som skulle til stævne.

Jeg kan sagtens sætte mig i skidestilling, og jeg kan sagtens komme op derfra med ret ryg, men hvis jeg går ned igen, så krummer røven ind under mig. Jeg må vist prøve at tænke på, at holde ryggen mere lodret, næste gang jeg prøver.

Link to comment
Share on other sites

træning 12-6-2011 i Videbæk

bænk 4x25x27.5

benpres 100x(Slæden + 10)

military 4x25x(8)

ez-curl 4x25x(8+7.5)

barbell rowing 3x25x20, 1x21x20

cable pull down 4x20x25

triceps pushdown (reb) 4x25x5

cable rowing 1x25x25

barbell rowing 1x6x70

nedre ryg maskine 5

Jeg har studeret en del omkring squat teknik, og jeg kan stadig ikke blive klog på det, men jeg tror, at jeg skal finde øvelser, som kan hjælpe mig med at holde ryggen lige (røven bagude), og så skal jeg træne dem indtil jeg kan sætte mig uden problemer.

I dag lod jeg slæden komme langt ned under benpres, og jeg prøvede lige rygmaskinen, som dog var indstillet forkert til mig.

Jeg afslutter mine lette rowing øvelser med en variant, som jeg har læst om herinde et sted, hvor jeg sænker stangen næsten til gulvet og derefter krummer op til stangen rammer maven (meget rygbevægelse og en lille smule armbevægelse). Det er vildt hårdt og sidste sæt var kun den slags rowing, hvilket resulterede i, at jeg måtte stoppe inden jeg nåede 25 reps. Det betød også, at jeg ikke kunne tage 10 gentagelser i tung rowing.

Link to comment
Share on other sites

I fredags blev jeg omærksom på, at jeg løftede helt forkert i military, så i dag tog jeg vægten af og koncentrederde mig om at holde en lodret bane.

Bænkpres føltes forøvrigt hårdt i dag, så jeg tager nok mindst en gang til med 27.5 kg, før jeg går op til 30 kg. I fredags føltes 27.5 kg meget lette, men da var der også en masse andre, som trænede med tungere vægte, i dag var jeg alene til efter bænkpres.

Jeg skulle måske nævne, at military, biceps, let rowing, push down og pull down tager jeg i 4 sekvenser med lang pause imellem. Det er dog hårdt nok til, at jeg sveder af det.

Link to comment
Share on other sites

træning 14-6-2011 i Videbæk

bænk 4x25x27.5

benpres 100x(Slæden + 10)

military 4x25x(8)

ez-curl 4x25x(8+7.5)

barbell rowing 4x25x20

cable pull down 4x20x25

triceps pushdown (reb) 4x25x5

cable rowing 1x25x25

Jeg lavede også enkelte squat sidde øvelser, og jeg valgte for en gangs skyld at stope efter en succes. Jeg var rimeligt smadret i nedre ryg, da jeg havde trænet let rowing på næsten samme måe som i søndags, og det kunne jeg tydeligt mærke under squat øvelserne. Jeg konkluderede, at jeg bør starte med squat øvelser næste gang. Spørgsmålet er så, om jeg husker det.

Det lykkedes mig at gå helt i bund t par gange uden at trække røven ind, men det er godt nok vildt, så stor tendens, jeg har til at trække røven ind. Min bror nævnte i går, at han trækker røven ind under sig i nogle situationer, så jeg regner med, at det er en refleks vi har lært som børn. Jeg har dog også overvejet, om slappe mavemuskler kunne være medvirkende?

Nå, men det gik ok i dag, synes jeg. Jeg forsøgte at lave nogle rowing øvelser, som andre laver dem, mens jeg trænede i dag, og jeg kunne fornemme, at det resulterer i, at skulderbladene strammes sammen. Jeg kan så bare ikke gennemskue, hvorfor det skulle være ønskværdigt. Måske er det gavnligt i forhold til opspænd, når man træner bænkpres?

Det gik også op for mig i dag, at jeg egentlig ikke har styr på fordele og ulemper ved military i forhold til wægtløft øvelsen press (eller hvad det nu kaldes)(hvor albuerne bevæges fremad i stedet for til siden)

Link to comment
Share on other sites

træning 17-6-2011 i Videbæk

bænk 4x25x27.5

benpres 100x(Slæden + 10)

military 4x25x(8)

ez-curl 4x25x(8+7.5)

barbell rowing 4x25x20

cable pull down 4x20x25

triceps pushdown (reb) 4x25x5

cable rowing 1x25x25

barbell rowing 2x10x70

Jeg var så forkølet efter cykelturen, at jeg måttte nøjes med at træne fredag, hvilket var ok, da jeg endte med at besøge min bror lørdag og søndag.

Jeg er stadig noget forkølet, men er på vej ud af døren, for at træne nu.

Link to comment
Share on other sites

træning 20-6-2011 i Videbæk

bænk 4x25x30

benpres 100x(Slæden + 10)

military 4x25x(8)

ez-curl 4x25x(8+7.5)

barbell rowing 3x25x20

cable pull down 3x20x25

triceps pushdown (reb) 4x25x10

cable rowing 1x25x25

barbell rowing 2x10x70

Jeg valgte at lægge ekstra på bænkpres i dag, og det kunne mærkes både under øvelsen og under den efterfølgende træning, men det var ikke problematisk.

Der kom rigeligt med folk, så jeg fik ikke helt gennemført mine øvelser.

Jeg trænede benpres med størst mulig ROM, og det kunne mærkes, da jeg tog den første tunge rowing øvelse, men det gav ikke problemer.

Jeg lavede nogle enkle squatøvelser, men kun en gentagelse var i god stil. Jeg er beyndt at tro på, at det er mavemusklerne, der er problemet, men jeg kan ikke motivere mig til at træne mavemuskler for tiden.

Link to comment
Share on other sites

træning 22-6-2011 i Videbæk

bænk 4x25x30

benpres 100x(Slæden + 10)

military 4x25x(8)

ez-curl 4x25x(8+7.5)

barbell rowing 4x25x20

cable pull down 4x20x25

triceps pushdown (reb) 2x25x10, 2x25x15

cable rowing 2x25x25

barbell rowing til bryst 2x5x60

barbell rowing 2x10x70

Undervejs kom jeg i tvivl, om jeg havde kørt 2 eller 3 runder, så jeg besluttede at køre 2 mere for en sikkerheds skyld, selvom jeg havde fornemmelsen af at have kørt 3 runder.

Måske skal jeg til at krydse af, som jeg nogle gange gjorde, da jeg kørte 8x3?

Der kom flere og flere styrkeløftere, hvilket generede mine rowing øvelser. Jeg var også ved at glo øjnene ud af hovedet, da en kvindelig styrkeløfter trænede squat. Hun læssede åbenbart mere vægt på, selvom hendes stil nogenlunde mindede om det, jeg gerne vil undgå.

Da jeg rettede mig op efter det første 70 kg rowing sæt, kiggede jeg lige ind i øjnene på Sara.Hun har nogle dejlige øjn, faktisk er hun generelt dejlig (som jeg oplever hende), nå men jeg fik givet hende et lille smil og skyndte mig væk, da jeg tænkte, at hun nok snakkede med en fyr, der måtte stå i lige linie bag mig.

Jeg glemte forøvrigt at spørge hende, hvorfor hun havde romkugler med, men jeg forestiller mig, at det må være en styrkeløfter ting.

Der var forøvrigt en lille bb'er, som spurgte, hvorfor jeg trænede så mange gentagelser, så han fik en forklaring om skade, og om at alt hjælper, bare man spiser nok, hvilket jeg ikke mener, at en med tydelige blodårer på armene gør.

Der var forøvrigt en fyr, som fik trang til at skifte tøj midt i styrketræningsrummet, måske fordi der var hele 2 piger til stede, eller måske for at vise sin flotte overkrop frem, eller?

Jeg var noget misundelig over hans vinger. Mine er dels stort set kun synelige, når jeg spænder musklerne, og dels er de for trekantede p.g.a. min korte brystkasse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vejede forøvrigt 97.5 kg til træning, og jeg forsøgte mig med nogle squat øvelser, hvor det i starten gik godt, men så forsvandt koncentrationen helt.

Jeg kan ikke få mig selv til at starte med squat øvelser, og jeg kan slet ikke få mig selv til at træne mave, men måske får jeg gjort noget i Roskilde.

Det lader forøvrigt til, at det hjælper mig med at holde formen i squat, hvis jeg glemmer alt om at holde knæene tilbage. Måske må jeg bare erkende, at med lange ben og kort overkrop, så er det ergonomisk bedre at stikke knæene lidt frem?

Min plan er at træne igen fredag og søndag før jeg kører til Roskilde.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg rettede mig op efter det første 70 kg rowing sæt, kiggede jeg lige ind i øjnene på Sara.Hun har nogle dejlige øjn, faktisk er hun generelt dejlig (som jeg oplever hende), nå men jeg fik givet hende et lille smil og skyndte mig væk, da jeg tænkte, at hun nok snakkede med en fyr, der måtte stå i lige linie bag mig.

.

.

.

Jeg var noget misundelig over hans vinger. Mine er dels stort set kun synelige, når jeg spænder musklerne, og dels er de for trekantede p.g.a. min korte brystkasse.

Du skal ikke undervurdere dig selv. Du er trods alt ikke pensionist endnu, og hvis din krop stadig ligner de billeder, du lagde ud engang, så er den da o.k. Samtidig er du både velformulerende og med en styrke, som ligger langt over gennemsnittet i din alder. Når du altså ikke er skadet. Så der er absolut ingen grund til, at hun - eller andre kvinder - ikke skulle være interesseret i en nærmere snak med dig.

Edited by Beleriand_K
Link to comment
Share on other sites

Hmm, nu mente jeg ikke, at un nok snakkede med fyren, men at han nok stod i lige linie bag mig.

Jeg bliver forbløffende genert både sammen med "rigtige" styrkeløftere og sammen med "store" bodybuildere.

En af de bb'ere, som jeg var bange for en fredag formiddag, han virkede helt (næsten) tilforladelig ugen efter, hvor han startede næsten påklædt.

Omkring Sara, så tænker jeg, at jeg nok har et mønster, der gør mig genert, hvis jeg føler, at jeg afbryder nogen, og det gik igang.

Jeg havde sådan set hellerikke nogen ambitioner i retningen af at kigge hende iøjnene, de var der bare.

Jeg ville dog meget gerne lære at føle mig ok i lignende situationer.

Link to comment
Share on other sites

træning 24-6-2011 i Videbæk

bænk 4x25x30

benpres 100x(Slæden + 10)

military 3x25x(8)

ez-curl 3x25x(8+10)

triceps pushdown (reb) 3x25x15

barbell rowing 3x10x70

Jeg skulle videre til min nieces skoleafslutning iÅrhus efter træning, så jeg endte med at skære de sidste 4 øvelser ned til 3 sæt, som blev kørt i sekvens.

Jeg brugte tung rowing istedet for de sædvanlige lette rygøvelser for yderligere at spare tid.

I Århus endte vi med at gå fra oddervej og ud til slutningen af sculptures by the sea og tilbage igen. Med enkelte undtagelser rørte vi ved alt, der ikke måtte berøres, og vi klatrede på næsten alt, der ikke måtte klatres på.

Jeg synes, at det er noget svineri at læsse sådan noget affald ud i naturen og så yderligere skrive, at det ikke måtte berøres. Der var dog enkelte af kunstnerne, som godt måtte få lov til at svejse på min Skoda.

Link to comment
Share on other sites

træning 26-6-2011 i Videbæk

bænk 4x25x30

benpres 100x(Slæden + 10)

military 3x25x(8)

ez-curl 3x25x(8+10)

triceps pushdown (reb) 4x25x15

cable pull down 4x25x25

barbell rowing 2x12x20

barbell rowing 2x20x50

cable rowing 1x25x25

Der var kun 50 kg på den vægtstang, der lå med vægte på, så jeg tog 20 gentagelser med den istedet for at sætte vægte på.

Kropsvægten var igen lige over 97.5 kg med tøj og sko til træning. Det er imponerende, at vægten er for nedadgående, men det må vel skyldes, at jeg laver en del både til træning og derhjemme i haven.

Nu skal jeg ud og slå græs, og så skal jeg forhåbentlig afsted til Roskilde inden kl 18.

Det er forøvrigt forbløffende, så store mine arme bliver, men jeg har altid tænkt, at mange gentagelser er godt for armene. Dog tænker jeg, at det er bedst i kombination med tung træning, men lige nu er armene vist større end de nogensinde har været, og det må næsten skyldes den store arbejdsmængde.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

træning 4-7-2011 i Videbæk

bænk 4x25x30

benpres 100x(Slæden + 10)

military 3x25x(8)

ez-curl 3x25x(8+10)

triceps pushdown (reb) 3x25x15

cable pull down 2x25x25

barbell rowing 4x25x20

barbell rowing 1x10x70

cable rowing 1x25x25

I dag sagde Sara hej lige idet jeg kom igennem døren til centret. Jeg skyndte mig ind til bb afdelingen.

Senere kom Jørgen Krogh, og jeg fik afklaret, hvor det er, vi kan komme ind i uge 29 og 30.

Der var en fyr, som vist var der med Sara. Han har noget mere besvær med dødløft teknik, end jeg har.

Mens jeg skriver dette, går det op for mig, at jeg glemte squat teknik i dag.

Jeg har en oplevelse af, at nedre ryg er alt for stiv samtidig med, at jeg altså krummer røven ind i bunden, så jeg overvejer om det ville være en ide at træne smidighed i hofteområdet?

Jeg vejede forøvrigt 98.2 kg til træning i dag, og jeg tænker, at det ser ud til, at det er øget muskelmasse.

Vi cykler fra campingpladsen, når vi ligger i campingvogn i Roskilde, og samtidig ser mine vinger en del større og mere muskuløse ud end før jeg tog til festival.

Jeg glemte desværre alt om at træne mave og armbøjninger under festivallen, og jeg oplevede mig som slasket, men sådan ser det ikke ud i spejlet nu.

Jeg var kun en enkelt gang i varmt bad, hvor der var spejle, da vi har en tradition med at gå i de kolde bade med en flaske gammel dansk.

Link to comment
Share on other sites

træning 6-7-2011 i Videbæk

bænk 4x25x30

benpres 100x(Slæden + 10)

military 4x25x(8)

ez-curl 4x25x(8+10)

triceps pushdown (reb) 4x25x15

barbell rowing 3x25x20

barbell rowing til bryst 2x10x50

barbell rowing til mave 2x10x70

cable rowing 1x25x25

Der var en fyr dernede, som trænede tung bænk på en måde, så det så ud til at være uden program. Jeg overvejede at spørge ham, om han fulgte et program. Doubles med stigende vægt, det ligner ikke noget, jeg kender, og pauserne var meget korte til min smag, men han var større end mig, så jeg spurgte ikke. Forøvrigt lavede han en tydelig bevægelse med røven, hver gang han startede løftet, selvom han ellers så ud til atgøre meget ud af opspænd. Jeg ville nok have trænet at holde røven stille frem for at øge vægten.

Mit eget hemmelige mål er at nå 150 kg i bænkpres, og jeg har for øjeblikket en følelse af, at jeg er på rette vej med min træning. Det er begyndt at føles som om kroppen bliver stærk på en hel anden måde, end den har været før.

Første delmål er dog 4x25x60. Jeg må se, om det er muligt for mig, at nå derop, ellers skifter jeg nok delmålet ud med 10x10x60, som jeg jo har prøvet før. Jeg vil meget gerne have større brystmuskler igen, men det kniber noget med den nuværende træning.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 8-7-2011 i Videbæk

bænk 4x25x30

benpres 100x(Slæden + 10)

military 4x25x(8)

ez-curl 4x25x(8+10)

triceps pushdown (reb) 2x25x15

cable pull down 1x25x25

barbell rowing 3x25x20

cable rowing 1x25x25

Jeg blev meget generet af, at en af styrkeløfterne smed med stængerne hele tiden. Selv efter et sæt rowing smed han stangen fra top positionen.

Derefter kom der et par fyre ekstra ind og træne i bb afdelingen, hvorefter jeg valgte at skære ned i mit program.

Jeg havde overvejet at lægge 2.5 kg ekstra på i bænkpres i dag, men mine brystmuskler var ømme, så jeg droppede det. Undervejs virkede det dog som om, jeg sagtens kunne have lagt vægt på.

Jeg gruer for næste uge, hvor der kun er åbent 3x2 timer, selvom Jørgen Krog hævder, at der ikke kommer mange i ferien.

Link to comment
Share on other sites

Jeg leder febrilsk efter billedet af Squatfather og mig fra mol træf i Odense (måske skulle jeg skrive til Piv?)

Undervejs stødte jeg på, at jeg rent faktisk har kørt 10x10x75 i bænkpres tidligere.

Jeg havde ellers i mit hoved, at hvis jeg kom op på 10x10x60, så var det en tangering.

Jeg gad nok vide, hvad der fik mig til at træne sådan, men det var jo nok en drøm om 10x10x100

Link to comment
Share on other sites

træning 11-7-2011 i Videbæk

bænk 4x25x32.5

benpres 100x(Slæden + 15)

military 4x25x(8)

ez-curl 4x25x(8+10)

triceps pushdown (reb) 4x25x15

barbell rowing 4x25x20

cable rowing 2x25x25

Jeg havde misforstået åbningstiderne. Det er først i næste uge, der kun er åbent mellem 16 og 18. Der var godt nok mange mennesker der, så det tyder ikke godt for næste uge.

Jeg ændrede lidt stil i military, da jeg havde set Incognito's video. Det blev jeg noget øm i skuldrene af (tror jeg).

Der var en høj ranglet og krumrygget fyr dernede, som i starten så ud til at træne nogenlunde, men mod slutningen udførte han næsten kun øvelser, som må forstærke krumningen.

Jeg var ved at blive bekymret, fordi han begyndte at rigge til i cable cross, men så viste det sig, at han ville træne bagskulder. Men formen han brugte gjorde alligevel, at jeg formoder, at selv denne øvelse forstærkede hans tendens til at trække skuldrene frem. Det samme gælder hans måde at køre triceps push down på.

Når jeg kører triceps push down, så retter jeg mig ind, så jeg klart bruger ryggen til at holde skuldrene nede og bagud med under øvelsen, hvorimod han kørte foroverbøjet og brugte brystmusklerne, hvorved han næsten ikke kan undgå at forstærke sin i forvejen dårlige kropsholdning.

Jeg overvejede at sige noget til ham, men jeg synes, at jeg har dårlige erfaringer med at sige noget til folk. Samtidig fik jeg det dårligt af at se på hans træning, så jeg overvejede at stoppe tidligere, men jeg holdt ud i tavshed.

Jeg spekulerede samtidig undervejs noget over, at jeg åbenbart har kørt 10x10x75 i bænkpres før. Jeg fatter ikke, hvordan jeg kom så højt op i workload, og jeg spekulerer på, hvordan jeg kan komme derop igen. Jeg overvejer at arbejde hen imod en dag med 4x25 og en dag med 10x10. Mens jeg skriver dette kommer jeg til at tænke på, at det egentlig var vildt hårdt med 10x10, og det var med pauser omkring 5 minutter, så det er måske ikke realistisk. Men mens jeg trænede tænkte jeg faktisk en 10x10, en 4x25 og en tung dag hver uge.

Nå, men jeg lavede forøvrigt også nogle squat øvelser, som stort set alle var ok, men jeg brugte meget bevidst at sætte mig ned uden at tænke på knævandring, og jeg kan stadig ikke kan gennemskue, om det er ok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været lidt øn i nat både i venstre knæ og i venstre brystmuskel.

Knæet kan nok forklares med de 500 kg ekstra i benpres i går. Det var godt nok hårdt, og jeg var nødt til at holde en mikro pause for ca. hver 5. gentagelse til sidst.

Brystet er jeg mere i tvivl om, for det kan være den ændrede teknik i military, eller det kan være vækten i bænk.

I går fantaserede jeg om at begynde at træne tungt og 10x10 i bænk, men nu tænker jeg, at jeg hellere må holde mig til planen om at køre 4x25 forløbigt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været ude i haven, og det er gået op for mig, at jeg også var ude i haven i går, hvor jeg klippede hæk, og selvom jeg brugte grensaks i stedet for en hækkesaks, så kan det meget vel være forklaringen på, at jeg har været øm i brystet. Da min skade var værst kunne jeg hverken klippe hæk eller bruge en rive uden at få ondt i brystet,

Det er interessant, så nemt man kan fuppe sig selv med sine observationer.

Det gør mig så samtidig endnu mere skeptisk overfor såkaldt videnskabelige undersøgelser omkring træningseffekt.

Link to comment
Share on other sites

træning 13-7-2011 i Videbæk

bænk 4x25x32.5

benpres 100x(Slæden + 15)

military 4x25x(8)

ez-curl 4x25x(8+12.5)

triceps pushdown (reb) 4x25x20

barbell rowing 2x25x20

barbell rowing 2x10x70

overhead squat 5 reps med træpind

frontsquat 2x3x20

Jeg kom til at kommentere et par unge fyre, som trænede sammen. De forsøgte at køre samme vægt i bænkpres, men den som havde trænet kortest (3 måneder) var tydeligvis også stærkest.

Den anden forsøgte at følge med, så han kæmpede nogle sæt nær failure og til sidst med failure. De sagde, at de tænede 2-3x8, så det endte med, at jeg foreslog dem at lægge 2.5 kg på hver træningsgang indtil de når failure, hvorefter de så skal tage 10 kg af gangen efter, hvorefter de kan lægge vægt på igen. Jeg ved ikke, om de forstod det, og jeg er sikker på, at ham, som løftede mindst, han var skeptisk, men jeg er sikker på, at det vil give ham mere fremgang end at køre til failure flere gange om ugen.

Jeg havde det dog dårligt over, at jeg var kommet til at forsøge at påvirke dem. Det ender aldrig godt. Jeg ville dog ønske, at der var en, der havde sagt noget lignende til mig for omkring 26 år siden.

Jeg begyyndte på overhead squat i dag, men jeg spurgte Jørgen Krog, hvor jeg skulle holde stangen. Det vidste han ikke, men han mente, at jeg skulle prøve med front squat. Det prøvede jeg så.

Alle reps i squat var nogenlunde i dag, men jeg kunne tydeligt mærke øvelsen i nedre ryg, da jeg trænede front squat. Jeg ved ikke, om front squat er lige så god som overhead squat, Jeg fornemmede, at overhead squat mere fremtvinger en god holdning i ryggen, men måske var det bare fordi je ikke kunne forestille mig front squat med mindre end en vægtstang?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share