xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

træning 16-6-2008

bænk 10x20, 5x40, 3x60, 3x80, 6x3x95

overhead squat 2x5x20

nedre ryg 2x8

bench dips 8, 2x12

træk til brystet 3x10x50

biceps curl 10x25, 2x12x20

overhead one arm triceps ext 2x8x8

Jeg var ved at komme bagefter i mit program, men idag gik forbløffende godt. Et sæt hver 2½ minut og kun lidt dårlig stil. Det plejer at være værste eller næstværste uge i programmet.

Roskilde nærmer sig, så jeg fik lige disket lidt med armene. Det er dog tydeligt, at jeg ikke skal lave meget biceps før underarmene står af, men triceps, det går godt.

Jeg kommer nok til at skrive lidt mere herinde fremover, da jeg har dropppet min datingprofil, hvor jeg var begyndt at skrive dagbog. Min kæreste var lidt for jaloux til at jeg ville beholde profilen, selvom jeg var glad for dagbogsmuligheden.

Derudover så var jeg i haven og så de sidste ting frem til kl 23. Det overraskede mig, at det var blevet så sent, så nu er jeg først ved at være færdig med aftensmaden.

Link to comment
Share on other sites

træning 20-6-2008

bænk 10x20, 5x40, 8x3x60

smalt fat 3x10x60

military 3x10x15

overhead squat 3x5x15

biceps curl 4x10x20

bench dips 4x12

træk til brystet 3x10x50

nedre ryg 3x8

Nu sad jeg lige og fik øje på mine gevaldigt hængende patter, og så kom jeg i tanke om, at jeg havde glemt at logge.

Jeg vedeje ellers kun 95 kg på vægten i Skive i fredags, men alligevel har jeg nok de største (eller rettere mest) hængende patter, jeg har haft.

Jeg regner med at træne tungt i Videbæk i da, og så sidste tunge dag fredag eller lørdag i næste uge lige inden jeg kører til Roskilde.g

Så er det ikke så vigtigt, om jeg får trænet derovre.

Jeg overvejer, om det er ved at være tiden for at genoptage max testerne, selvom der tidligst kommer en tangering af max efter næste runde.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 25-6-2008

bænk 10x20, 5x40, 3x60, 2x80, 2x92.5, 5x2x100

overhead squat 4x5x20

nedre ryg 3x5

bench dips 2x8

biceps curl 2x10x20

Søndag var der lukket, da jeg kom til træning.

Mandag sankt hans.

Tirsdag uforudset overarbejde.

I dag var en lorte dag på arbejde, og jeg sov dårlig i nat p.g.a. festival overvejelser, men nu var der tid til træning.

Jeg havde en plan om at træne 5x2x100, men kom til at regne ud, at jeg vist burde løfte 5x2x102.5.

Det gav mig bare dårlig psyke. Jeg fik knoklet 100 kg op med grim stil i alle undtagen 1 rep, og det var med 4-7 minutters pause.

Samtidig var min nedre ryg rimeligt smadret det meste af tiden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

træning 30-6-2008

bænk 10x20, 5x40, 3x60, 2x80, 2x85, 2x90, 2x95, 2x100, 2x105

overhead squat 3x5x20

træk til brystet 3x8x50

nedre ryg 3x8

bench dips 3x8

smalt fat i smith (husker ikke reps og vægt)

Det var i Roskilde, og der var en del store bb'ere.

Træningen gik udemærket, bortset fra, at en af bb'erne stjal den ene stang, satte 10 kg på hver side, forsvandt 10 minutter, kom tilbage og tog næsten 2 reps, hvorefter han gik uden at rydde op.

Sjovt nok stod der skilte om, at styrkeløfterne skulle huske at rydde op efter sig. Jeg så ingen styrkeløftere dernede (eller rettere oppe), men jeg kan nu godt lide at komme der.

Jeg ved ikke, hvornår jeg får trænet igen. Jeg havde ferie i går men arbejdede 13 timer og havde 4 timers telefon vagt (som dog kun tæller halv tid). Jeg har vagt hver dag undtagen søndage resten af måneden.

Desværre vågner jeg tidligt og er en smule nervøs for, om telefonen skulle ringe, så jeg er ikke på toppen, men måske kan det lære mig at flytte min sengetid tilbage til et fornuftigt tidspunkt, hvilket jo er gavnligt både i forhold til reduktion af kræftrisiko og i forhold til at restituere generelt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

træning 25-7-2008

bænk 10x20, 5x40, 8x3x60

Smalt fat 5x8x60

overhead squat 5x5x20

pullups 5x1xmig

træk til brystet 2x8x40

nedre ryg 2x8

bench dips 2x10

overhead triceps 8x8, 2x5x8

biceps curl 2x10x20

Jeg trænede i Skive, og Vivi var i receptionen. Der kom også en ung meget velformet pige ud i receptionen, da jeg var ved at gå fra omklædning til træning, og hende måtte jeg lige kigge lidt ekstra på.

Det var en god start, men derfra gik det over i det kedelige.

Jeg ved ikke, hvorfor døren ind til vægtene næsten altid er lukket, så der er voldsomt varmt.

Der kørte som vanligt noget elendigt dårligt kopieret musik på anlægget.

Da jeg troede, jeg var blevet alene slukkede jeg for musikken, og jeg åbnede døren.

Træningen gik forbløffende godt, men det var blevet til en lidt for lang pause, da jeg kom til at arbejde over fra dag et efter Roskilde (hvilket i min kalender er tirsdag). Kunderne havde spurgt, om jeg kunne arbejde mandag, men det sagde jeg nej til.

Nu har jeg så haft 3x37 almindelige timer, 96 vagttimer og 30 overarbejdstimer siden Roskilde, og jeg er efterhånden permanent træt.

Hvis der forøvrigt er nogen herinde, som kender en dejlig mørkhåret kvinde fra Vejen, som er lidt under 40 og som vist nok hedder Carina, så vil jeg gerne høre, hvor jeg kan træffe hende. (Jeg mødte hende om mandagen undervejs hjem fra Roskilde)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror, jeg må igang med at træne squat med en pind, efter at jeg har set Dan John videoer idag.

Det bliver kombineret med en ny runde Simmons i bryst og måske med genoptaget dødløft, når jeg nu ikke træner ben for tiden.

Det kan være,at jeg skulle holde mig til rumænsk (igen a la Dan John), men je har egentlig lyst til at løfte tungt igen.

Link to comment
Share on other sites

træning 29-7-2008

bænk 10x20, 5x40, 8x3x80

lidt øvelse i at sætte mig i squat stilling (jeg skal vist se video igen)

masser af øvelse i rumænsk dødløft med pind m(indst 200 reps med varierende afstand til væggen)

pullups 5x1xmig

sumo dødløft 5x5x40

træk til brystet 3x10x40

nedre ryg 3x8

mave 3x15

bench dips 4x10 (det er faktisk kun halve bench dips på den måde, at jeg ikke har fødderne oppe på noget)

biceps curl 3x10x20

Det var endnu en gang i Skive. Der var en dejlig blondine inde og træne, da jeg kom, men hun forsvandt hurtigt.

Jeg gad nok vide, om det var hende, der hørte heavy, men jeg skruede i hvert fald ned, da jeg blev alene.

Der var nogle få spændende kvinder og et par fyre til træning ud over mig.

Jeg har valgt at starte med 8x3x80, selvom det skulle være mere ifølge programmet.

Jeg vil lige lave lidt tilpasning, så der bliver 3 8x3 uger i denne omgang.

Jeg spekulerer forøvrigt lidt over, at Dan (som jeg opfatter det) beder folkene om at gøre deres mave stor og afslappet, mens alle andre snakker om opspænding under squat.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

træning 5-8-2008

bænk 10x20, 5x40, 3x60, 3x80, 8x3x85

øvelse i rumænsk dødløft med pind

træk til brystet 10x20, 10x25, 10x30, 10x35, 10x40

bench dips 5x10

biceps curl 5x10x20

nedre ryg 3x8

mave 3x15

triceps overhead extensions 3x10x6

Link to comment
Share on other sites

Jeg spekulerer forøvrigt lidt over, at Dan (som jeg opfatter det) beder folkene om at gøre deres mave stor og afslappet, mens alle andre snakker om opspænding under squat.

Jeg er ret sikker på at han (Dan John) mener at man skal gøre maven "lang". Der er mange der krummer sammen, når de skal spænde op og så får de en holdning, som i praksis gør det næsten umuligt at bruge benene ordentligt. Jeg tror snarere du skal tænke i at maven skal gøres "lang" og så afslappet som mulig

Link to comment
Share on other sites

Tak, det er dejligt med noget feedback!

Jeg spurgte Jørgen Krogh om råd sidst jeg trænede, men han kunne ikke hjælpe, han hader selv at træne squat, siger han.

Jeg vil gøre, hvad jeg evner for at få et bedre forhold til øvelsen.

Link to comment
Share on other sites

I min erfaring er det bedste man kan gøre, for at få lært en squat bevægelse hvor man bruger benene, at lave overhed squat. Når man kan lave 6-8 gentagelser med 50-70 % af sin kropsvægt, helt i kælderen, så kan man helt automatisk også squatte pænt uden at tænke så meget over det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var startet på noget selvlært overhead squat, men efter at have set videoer kan jeg se, at jeg gør det forkert, så det er ikkevejen frem for mig, med mindre, jeg kan finde en, som kan lære mig det.

Jeg holder tydeligvis stangen for langt forover, og jeg kan ikke finde ud af at få den tilbage.

Link to comment
Share on other sites

træning 21-8-2008

øvelse i overhead squat 4x5x20

chinups 4x1xmig

bænk 10x20, 5x40, 4x60, 3x80, 8x3x90

bench dips 3x10

biceps curl 3x12x20

nedre ryg 3x8

Jeg kan stadig ikke finde ud af overhead squat, men det gik bedre end tidligere, samtidig med, at det gjorde lidt ondt i overkroppen, på en måde som virkede "rigtig".

Bænk virkede temmelig tung, men jeg tænkte hellerikke over, at jeg havde trænet ben og ryg før, for at brue tiden til noget fornuftigt, til bænken blev ledig.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 25-8-2008

bænk 10x20, 3x40, 8x3x60

øvelse i overhead squat 5x5x9,?

chinups 5x1xmig

smalt fat bænk 6x8x60

bench dips 3x10

overhead triceps 3x8x7

biceps curl 4x12x20

nedre ryg 3x10

mave 15

Jeg var meget træt til morgen og mødte først lidt i 11.

Ved 17 tiden besluttede jeg at køre hjem og træne undervejs.

Da jeg kom til træning, var der totalt fyldt op, men den ene (dårlige) bænk blev ikke brugt, og da jeg trænede med lav vægt (CAt bænk+bb smalt fat) tog jeg den dårlige bænk indtil den anden blev ledig.

Overhead squat virkede rimeligt idag.

Undervejs kom to piger ind efter nogle håndvægte (beklageligvis er døren til styrkerummet ofte lukket i Skive) og den ene fik alle til at kigge. Hun var utroligt velporportioneret, dog måske med lidt tynde lår efter min mening. Der var forøvrigt også en del andre dejlige piger dernede.

Jeg tror dog, jeg vil holde mig fra at træne på det tidspunkt fremover.

Nedre ryg føltes imponerende let, og jeg trænede den meget dynamisk. ( i mellemtiden var de to piger igang med noget akrobatik på aerobic bolde (eller hvad de nu hedder), det så spændende ud)

Jeg ser, at BK er blevet rigtig styrkeløfter. Det bliver jeg nu ikke forløbigt, selvom Videbæk afholder stævne næste år.

Link to comment
Share on other sites

træning 29-8-2008

bænk 10x20, 5x40, 3x60, 3x80, 3x90, 6x3x95

øvelse i overhead squat 1x5x9,?, 2x10x9,?

chinups 1x1xmig

bench dips 3x10

overhead triceps 3x10x7

biceps curl 3x12x20

nedre ryg 3x8

mave 15

Pauserne under bænk startede på 2 minutter men endte på 4 minutter for sidste pause.

Det er stadig lidt for hårdt. Det virker som om, jeg ikke rigtig kan finde ind til styrken igen.

Mine muskler vokser tilsyneladende, men styrken øges ikke.

Jeg træner vist hellerikke så meget udenoms, som jeg gjorde sidst, hvor jeg kom op og sætte pr (For nogle år siden)

I det hele taget er det lidt for sjældent, at jeg får trænet 2 gange om ugen, men jeg ved ikke, om det er det, der er problemet.

Jeg kan huske, at jeg nogle gange har trænet CAT bænk med 8x3x80, og det kan jeg langt fra nu. Måske er vejen frem at fokusere mere på CAT?

Overhead squat fungerede nogenlunde, men det var ikke til at komme til, så jeg kortede lidt af, så det blev mere kondi end form, jeg trænede.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 2-9-2008

bænk 10x20, 3x40, 3x60, 3x62.5, 3x65, 3x67.5, 3x70, 3x72.5, 3x75, 3x77.5

smalt fat 5x10x60

øvelse i overhead squat 5x5x9,?

chinups 5x1xmig

bench dips 3x10

biceps curl 3x12x20

overhead triceps 3x10x7

nedre ryg 3x10

træk til brystet 3x10x45

Hende den midaldrende med de fascinerende bryster var til træning idag med hendes måske-mand. Hun virkede afvisende.

Der var også en meget ung pige sammen med sin mor (tror jeg), jeg var lige ved at fortælle hende historien om ben samle og sprede maskinerne, men jeg undlod.

Det gik generelt godt, selvom jeg har en anelse ømhed på ydersiden af venstre skulder lige under fæstet (tror jeg). Bænk var ikke vildt hurtig, men jeg prøvede at gå op i vægt for hvert sæt, og det havde ikke nogen nævneværdig indflydelse (bortset fra, at gentagelserne ikke steg i eksplosivitet). Måske vil jeg gøre det hver eller hver anden gang. Jeg vil gerne have mere styrke, men jeg tror også på, at ren ekspolsivitetstræning er godt.

Nedre ryg var øm i starten, men det gik ok at træne rygøvelsen. Jeg havde ellers besluttet, at dødløft ikke kom med endnu, da jeg følte mig meget øm i nedre ryg efter cat bænk.

Bortset fra det, så ser jeg efterhånden noget mere muskuløs ud. Vægten er også kommet op på 95.3 i Skive, efter at den havde været nede på 94 lige ud for nogle uger siden.

Link to comment
Share on other sites

træning 5-9-2008

bænk 10x20, 5x40, 3x60, 2x80, 2x90, 5x2x100

smalt fat 5x10x60

øvelse i overhead squat 5x8x9,?

chinups 5x1xmig

bench dips 3x10

biceps curl 3x12x20

overhead triceps 3x10x7

nedre ryg 3x10

træk til brystet 3x10x45

mave 15

Det var rigeligt ensomt i starten. Jeg var alene under bænkpres. Jeg holdt de første 2 pauser på 3 minutter, men 3. sæt var voldsomt tæt på failure. Stangen kom halvvejs op, men så gik det pludselig meget langsomt. Jeg husker ikke, om stangen faktisk begyndte at falde, men det var tæt på. I sidste sekund klemte jeg balderne sammen og fik den op. De næste 2 pauser blev på 4½ minut.

Da jeg var ved at sætte skiverne på plads kom en lækker pige/kvinde. Hun havde en forbløffende figur. Jeg kan ikke huske, om jeg har set hende før. Det ville være helt fantastisk, hvis hun ikke har kunstige bryster, men det var lidt ligegyldigt, for hun var generelt så slank og muskuløs, at brysterne faktisk var ligegyldige, selvom de udgjorde mere end en trediedel af hendes kropsdybde.

Jeg kunne overhovedet ikke lade være med at kigge på hende.

Jeg ærgrede mig over, at hun ikke var kommet mens jeg trænede bænk, for selvom det var lidt distraherende, så er jeg altså meget stærkere, når der er kvinder i nærheden.

Jeg var lige ved at kommentere hendes forbløffende figur, da en lille dreng kom ind i vægttræningsrummet. Så blev jeg for genert, eller sky, eller hvad det nu var.

Hun så altså forbløffende atletisk ud.

Jeg er selv ved at se bedre ud kropsligt, men hende kunne jeg langt fra leve op til.

Jeg gennemførte forbløffende let en afslutning svarrende til sidste træning. Før jeg nåede de 100 i bænk, tænkte jeg, at jeg måske ville tage flere sæt med 100 kg, men det lod sig altså ikke lige gøre (i hvert fald ikke med korte pauser). Jeg tænker, at det alligevel var tegn på, at jeg havde rimeligt med energi.

Jeg spekulerer lidt på, hvordan jeg kommer længere op styrkemæssigt. Som jeg husker det, så løftede jeg tungere før jeg oprindeligt begyndte på Simmons, så måske giver programmet i sig selv ikke så meget, som jeg oprindeligt fik indtryk af.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 9-9-2008

bænk 10x20, 5x40, 3x60, 3x62.5, 3x65, 3x67.5, 3x70, 3x72.5, 3x75, 3x77.5

smalt fat 5x10x60

øvelse i overhead squat 5x6x9,?

chinups 5x1xmig

bench dips 3x10

biceps curl 3x12x20

overhead triceps 3x10x7

nedre ryg 3x8 (lændestøtten, eller hvad den nu hedder, var længere nede end sidst)

træk til brystet 3x10x45

mave 2x15

Jeg glemte at veje mig.

Her til morgen blev jeg vildt optimistisk, da jeg så mig selv i spejlet, men så tog jeg et målebånd, og fandt ud af, at overarmene stadig ikke er større end 40 cm spændte, selvom de ser større ud for tiden.

Jeg var glad for, at brystet tilsyneladende også voksede, men den seneste uge ser det ud til, at væksten er ophørt, selvom jeg træner mit bb smalt fat.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 12-9-2008

bænk 10x20, 5x40, 3x60, 2x80, 2x85, 2x90, 2x95, 2x100, 2x105, 1x110

smalt fat 5x10x60

øvelse i overhead squat 5x6x9,?

chinups 5x1xmig

bench dips 3x10

biceps curl 3x12x20

overhead triceps 3x10x7

nedre ryg 2x8

Et par fyre forsøgte vist at følge med op i vægt, og senere sagde den ene, at jeg var stærk af min alder.

Vi snakkede lidt. Jeg fik ikke fortalt, at det var tungeste dag i mit program, og at jeg egentlig også havde løftet lidt mere end jeg havde planlagt.

Link to comment
Share on other sites

træning 15-9-2008

bænk 10x20, 5x40, 3x60, 3x62.5, 3x65, 3x67.5, 3x70, 3x72.5, 3x75, 3x77.5

smalt fat 5x8x60

øvelse i overhead squat 1x6x10,?

barbell rowing 5x40, 5x45, 5x50, 5x55, 5x60, 5x65, 5x70

chinups 2x1xmig

bench dips 3x10

biceps curl 2x12x20

overhead triceps 2x10x7

nedre ryg 1x10

mave 1x15

Jeg valgte at træne mandag, da jeg havde tænkt mig at træne igen torsdag.

Desværre var jeg noget øm omkring brystbenet efter første sæt smalt fat.

Jeg er noget nervøs over, om jeg nu bliver øm til træning i lang tid, så selvom jeg planlagde at teste tungt i en periode, så overvejer jeg, om jeg nærmere burde holde igen med vægten og opgive at nå noget i år.

Dødløft sidste gang resulterede i en del dooms, så jeg tænkte at rowing måske var en bedre ide. Jeg var ikke i nærheden af et maks, men de sidste sæt kunne godt mærkes.

Link to comment
Share on other sites

Det gik op for mig i søndags, at jeg bliver øm i brystet af at rive græsplæne.

Nu holder jeg pause til i morgen, så jeg kan komme ud og jagte svampe idag.

Jeg malede ellers min mors hus indvendigt sammen med min søster og hendes mand i weekenden.

5 rum dækkende ca. 100 kvm hus, hvoraf et rum fik malet loft men ellers kun vægge. Huset er fuldt møbleret, og der er ialt 10 døre, 12 vinduer og 8 indbyggede skabe, som vi skulle male udenom.

Vi 3 var vildt imponerede over, hvor meget vi nåede.

Link to comment
Share on other sites

træning 24-9-2008

bænkpres 10x20, 5x40, 3x60, 2x80, 1x90, 1x100, 1x110, 1x112.5

Jeg spekulerede undervejs over, at jeg måske burde starte med en let gang træning, selvom jeg kun har holdt en kort pause. Men det blev til tung træning, hvilket vist var en kvajefejl.

Af en eller anden grund, så blev jeg mentalt forvirret af en dværg, som kom ind mens jeg holdt pause før det, som blev sidste sæt.

Da jeg gennemførte singlen kunne jeg mærke, at jeg på en eller anden måde manglede stabilitet, og det blev en meget grim single, men det værste er, at der opstod en knasende lyd og fornemmelse i venstre skulder. Skulder forstået som det der er over kravebenet mellem halsen og skulderledet. Måske er det det, som MZ kalder kappemusklen?

Der er ikke nævneværdig ømhed, men en mærkelig forstyrret fornemmelse.

Jeg spekulerede over, om skulderen kunne have været af led, eller om et fæste ved kravebenet var gået i stykker.

Jeg prøvede at unracke 100 kg (for at træne med vægten, men det føltes ubehageligt at forsøge at sænke vægten. Det samme var tilfældet med 60 kg. Jeg forsøgte at få en kommentar fra instruktøren, men hun havde for travlt med at give prøvetime til at hun ville svare på noget.

Jeg mærker stadig ikke noget, der kan kaldes ømhed, men jeg er meget bekymret over situationen.

Jeg overvejer forøvrigt at spørge Onkel Troels, hvem der har fået muskelvækst ved at træne Flies, men indtil videre har jeg valgt at droppe at kommentere emnet yderligere.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Min kommentar fra BK's log (lige for at huske mig på det)

Jeg er desværre ved at restituere mig endnu efter noget så pinligt som en skade (eller noget der minder om det).

Jeg har overvejet, om det også er et signal til mig, om at nøjes med mindre, hvilket jeg tidligere i høj grad har dyrket. Jeg har bare glemt det en overgang.

Jeg fantaserer om at komme tilbage til at køre 30 reps med 100 kg i en eller anden sæt/rep kombination.

Jeg er stadig øm, hver gang jeg tager en tshirt af, men mærker ellers ikke meget til "skaden".

Jeg kommer desværre til at være udenbys hver anden uge i november, så jeg kommer nok alligevel ikke til at lave "seriøs" træning før december.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

træning 21-11-2008

bænkpres 10x20, 10x30, 10x40, 10x50

dødløft 3x15x20

military 2x10x15

biceps curl 20x15, 2x15x15

triceps 2x8x6

træk til brystet 2x10x40

Det var meget let træning for at komme tilbage igen, men med fokus på også måske at begynde at tabe mig igen.

Jeg var nervøs for, hvordan skulderen ville reagere. Jeg har stadig en mærkelig fornemmelse under venstre kraveben, men træningen virkede uproblematisk.

Til gengæld blev jeg meget overrasket i starten af mit tredie sæt dødløft. Forsiden af lårene syrede fuldstændigt til, og det viste sig at blive ved i 4 dage.

Det var dog en vildt dejlig fornemmelse at træne igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share