xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

Jeg spekulerer lidt på, hvor jeg skal starte i Simmons

Week 1: 70% x 8x3, 2 minutes between sets (75)

Week 2: 75% x 8x3, 2 minutes between sets (80)

Week 3: 80% x 6x3, 2 minutes between sets (85)

Week 4: 85% x 5x2, 3 minutes between set (90)

Week 5: (80% x2, 85% x 2, 90% x2) 5 minutes between sets (85, 90, 95)

Det ser lidt for let ud, men ideen er at køre det ved siden af vild volumen, (måske det jeg plejer?), så det er måske ok at starte blidt og koncentrere mig om at blive stærkere i squat?

Jeg regner med at blive ved med 5x5 i squat forløbigt. Jeg kan ikke huske, hvad jeg gjorde sidst, hvor jeg maxede i squat, men det var vist ikke noget program. Jeg mener at kunne huske, at Simmons giver for lidt volumen i squat efter min mening (hmm, 5x5 er næsten det samme som 8x3?) Jeg ved det ikke rigtig. Jeg kan godt lide at føle mig sikker, når jeg træner squat.

Jeg har så en plan om, at køre barbell rowing den dag, hvor jeg ikke kører squat. Måske er det en ide at køre noget low rep squat også? Men jeg skal passe på ikke at overbelaste lænden! Hoosiers video får mig til at huske, at Jørgen krog mener, at jeg bøjer for meget forover under squat.

Jeg regner med gradvist at gå over til smalt fat på den lette bænkdag evt. med lidt CAT til opvarmning.

Jeg fik forøvrigt ikke lige skrevet, at vægten havde sneget sig op på 97.7 kg, da jeg var til træning i mandags.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hmm, udfra hvad jeg har fundet indtil nu, så træner Dorian Yates ikke som beskrevet i failure artiklen.

Marc Dugdale træner hellerike som beskrevet i artiklen.

Det lader til, at Trevor Smith er død som 33 årig.

Dante Trudel træner noget der ligner artiklen, men altid fri hver anden dag. (Hvilket jeg også havde forventet, hvis man skulle leve op til krav om fuld restitution)

Alt i alt er arttiklen altså totalt useriøs uanset om principperne, der beskrives, virker eller ej.

Jeg har forøvrigt fundet ud af, at der er en side 2, som jeg nok alligevel vil læse en dag. (Kommentar omkring RunnersHigh selvcensureret)

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Jeg er ramt af den sædvanlige trang til at skulle ned og træne.

Den plejer at komme, når jeg begynder at træne programmer, og nu er det nok et resultat af, at jeg tilsyneladende er på vej fra en gang ugentligt til to gange ugentligt.

Jeg må lige huske mig selv på, at det først er i næste uge, at jeg vil træne Simmons.

I morgen vil jeg forsøge at finde frem til, hvad jeg vil træne på bb dagen.

Forøvrigt har jeg lavet første runde af solhilsen'en hvae morgen i denne uge sammen med lidt ekstra hoftestrækning.

Det er imponerende, så stiv, jeg føler mig.

____________________________________________________________________________________________________

_

Shit, jeg ledte efter, hvad jeg gjorde sidst, hvor jeg maxede i squat, og så kunne jeg jo se, at jeg ikke har lavet noget nævneværdigt i 2 år.

Nå, men sidst kørte jeg 5x5 den ene dag (det startede vist som box squat), og op til en tung single efterfulgt af flere singles med lavere vægt på en tung dag.

Jeg troede godt nok, det kun var et år siden. Det er forøvrigt interessant, så meget klogt og så meget dumt, jeg har skrevet i loggen.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 1-2-2008

bænk 10x20, 10x40, 8x60, 10x8x70

squat 5x30, 5x40, 5x60, 5x70, 5x80, 5x90, 4x5x95

barbell rowing 2x10x45

Triceps 2x12x8 (one-arm-overhead)

Biceps 2x12x12

træk til brystet 2x10x50

side laterals 2x10x5

mave 15

Der var to fyre, som optog bænken med noget, som lignede en blanding mellem styrketræning og forced reps.

Den ene lød som om, han vidste noget om træning, og selvom de vist ikke løftede over 90 kg, så håber jeg, at han er stærk, for han havde trænet sig totalt deform.

Jeg kørte bænk med hænderne indenfor ringene bortset fra et enkelt sæt.

P.g.a. de to trænede jeg på den elendige technogym bænk, men den var faktisk bedre til smal fat end den anden bænk. Jeg skiftede, da de to gik videre til andre øvelser.

I squat havde jeg planlagt kun at køre 3 sæt med 95 kg, men jeg fik kørt 4. Det sidste sæt blev med benene lidt for samlede, og jeg ved ikke, om det var dette, eller det var fordi 4 sæt bare var for meget, jeg kunne i hvert fald føle det i det ene knæ, nærmest udenpå minisken. Det plejer at være et tegn på, at jeg har overdrevet trænoingen, men nu må vi se.

Jeg havde en plan om at køre 3x5x95 denne uge, 4x5x95 næste uge, og så 5x5x95 til jeg får lyst til at øge til 100. Når jeg er nået til 5x5x100, vil jeg overveje, om det er tid at forberede max test.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Forløbigt opfører knæet sig pænt, selvom jeg lige var vågen kort i nat med lidt smerter.

Jeg er for længe siden begyndt at spise en vitaminpille og en olie kapsel om mrgenen med min protein drik. Fra sidste weekend er jeg skiftet til at olie kapslen indeholder GLA, og fra denne weekend tager jeg tre kapsler, en med blandet indhold, en med ekstra GLA og en med CLA. Det er mest fordi, jeg har set et sted, at en kombination af GLA og CLA skulle være godt mod kræft. CLA skulle så måske også have nogle andre gode egenskaber, men nu måjeg jo se, om det gavner noget som helst.

Link to comment
Share on other sites

træning 4-2-2008

bænk 10x20, 10x40, 5x60, 8x3x75

box squat 5x5x20

barbell rowing 3x10x50

military 2x15x20

Triceps 2x15x8 (one-arm-overhead)

Biceps 2x12x12

side laterals 2x10x5

chin ups 2x1

Bryst føltes hårdt i starten, men blev efterhånden let.

Jeg spekulerede over, hvorfor squat stativet var optaget. Mit gæt er, at 2, som ikke iøvrigt gad ryde op efter sig, også havde undladt at ryde op i squatten. (Stangen lå forøvrigt ikke til squat)

Jeg forsøgte mig med squat til en lav box. Det blev mest en strækøvelse, og desværre bøjer jeg halen ind under mig i bunden. Jeg skal have fundet ud af, om jeg kan strække eller øve mig ud af problemet. Jeg har endnu ikke besluttet, hvad jeg vil i forhold til squat på den lette dag.

Jeg spekulerer meget over, om jeg bør opgive at holde en workload/bb-dag i bænk. Jeg følte, at jeg var noget slidt efter fredag, selvom det ikke direkte påvirkede træningen idag. Men det villle være træls at droppe mn arbejdskapacitet, selvom jeg ikke ved, hvordan jeg kan udnytte kapaciteten.

Military var temmelig hård p.g.a. fredagen træning vil jeg tro.

Jeg har besluttet at forsøge at træne mig op til at træne chin ups igen, og jeg vil bare øge med en single pr. træningsgang.

Link to comment
Share on other sites

træning 4-2-2008

bænk 10x20, 10x40, 5x60, 8x3x75

box squat 5x5x20

barbell rowing 3x10x50

military 2x15x20

Triceps 2x15x8 (one-arm-overhead)

Biceps 2x12x12

side laterals 2x10x5

chin ups 2x1

Bryst føltes hårdt i starten, men blev efterhånden let.

Jeg spekulerede over, hvorfor squat stativet var optaget. Mit gæt er, at 2, som ikke iøvrigt gad ryde op efter sig, også havde undladt at ryde op i squatten. (Stangen lå forøvrigt ikke til squat)

Jeg forsøgte mig med squat til en lav box. Det blev mest en strækøvelse, og desværre bøjer jeg halen ind under mig i bunden. Jeg skal have fundet ud af, om jeg kan strække eller øve mig ud af problemet. Jeg har endnu ikke besluttet, hvad jeg vil i forhold til squat på den lette dag.

Jeg spekulerer meget over, om jeg bør opgive at holde en workload/bb-dag i bænk. Jeg følte, at jeg var noget slidt efter fredag, selvom det ikke direkte påvirkede træningen idag. Men det villle være træls at droppe mn arbejdskapacitet, selvom jeg ikke ved, hvordan jeg kan udnytte kapaciteten.

Military var temmelig hård p.g.a. fredagen træning vil jeg tro.

Jeg har besluttet at forsøge at træne mig op til at træne chin ups igen, og jeg vil bare øge med en single pr. træningsgang.

[hvorfor er der nu to ens indlæg i loggen?]

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 8-2-2008

bænk smalt fat 10x20, 10x40, 10x8x60

squat 5x20, 5x40, 5x60, 5x70, 5x80, 5x90, 5x4x95

Triceps 3x12x8, 15x7 (one-arm-overhead)

Biceps 5x14, 5x16, 5x18, 10x12

side laterals 10x4, 10x5, 2x10x4

chin ups 3x1xmig

nedre ryg 2x5

træk til brystet 2x10x50

Smalt fat var alt for let, men jeg besluttede, at jeg ville køre med hænderne lige udenfor det blanke, og det er så anderledes en øvelse, at jeg ikke turde køre med 70 kg.

Jeg forsøgte at spænde op, men jeg ved ikke, om det er ide i opspænding ved smalt fat. Det kommer vel an på, om man vil have større muskler eller overførlighed til bænk?

Der var en, som spurgte, hvornår jeg var færdig med bænken, jeg sagde 25 minutter over, men du må godt træne imellem. Det var han ikke særlig glad for. Han var forøvrigt en af dem, som træner og ser meget seriøs ud, og som til min store forundring, så ud til at have rimeligt god muskelmasse. Det han trænede, det var totalt lorteøvelser. Da han havde hørt mit svar, gik han over og trænede 2 sæt incline bryst med ca. halv ROM i smith stativet, hvorefter han skiftede til en kabel bryst øvelse (som jeg selv var glad for dengang min kavalergang var det vigtigste)

Squat gik rimeligt, men jeg har meget fokus på, at jeg bøjer for langt forover, uden at jeg forsøger at gøre noget ved det.

Jeg spekulerer lidt på, om jeg kan bruge de amerikanske videoer af box sqaut til noget. Jeg har selv brugt box squat udelukkende til at øve godkendt dybde.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 11-2-2008

bænk 10x20, 10x40, 5x60, 3x70, 8x3x80

front squat 4x10x15

Goodmornings 10x20, 3x10x30

military press 4x15x15

Triceps 2x12x8

Biceps 2x12x12

chin ups 4x1xmig

nedre ryg 1x5

træk til brystet 2x10x50

Jeg prøvede lidt af hvert for at afprøve nogle øvelser i et TJ program, jeg så. Jeg er noget i tvivl om, hvordan man skal holde under front squat, og hvor strakte benene skal være ved goodmornings.

Jeg vejede mig forøvrigt til træning, og vægten var oppe på 98.2 kg. Det er ikke helt godt. Jeg ville hellere veje 10 kg mindre, og jeg troede egentlig, at det gik i den retning.

Det gode er så, at armene kan spændes over 40 cm for tiden. Jeg vil holde øje med dem og notere, hvis jeg når op på 41 cm stabilt.

Jeg har besluttet, at jeg vil træne arme for at få den hjælp, jeg kan få, i styrkeøvelserne.

Jeg kommer aldrig til at træne som Troels, men jeg har hele tiden tænkt, at han kunne noget, som jeg ikke kan, og derfor er jeg ved at læse hans log igennem, hvilket nok tager nogle uger med mit tempo.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Tung bænkpres - (opvarmning - 10x50kg, 6x90kg, 3x110) - 6sæt x 3reps med 130kg

Speed bænkpres - 6sæt x 2reps med 110kg

Mave - 50reps

Board presses - 6singels med 130kg

Høj rep bænkpres - 6sæt x 10reps med 90kg

Chinups - 1sæt x 8reps

Barbell hammer curl - 4sæt x 8reps med 48kg

Ja, det er altså ikke min træning. Det er noget Onkel Troels har gjort.

Jeg går rundt og spekulerer på, om det nu er klogt at køre CAT og bodybuilding samme dag, men Onkel troels, han kører lige tung bænkpres, CAT og bodybuilding samme dag.

Det illustrerer vist desværre meget godt forskellen på ham og mig, så det kan være, at jeg skulle finde en andens program at studere?

Det vil dog sandsynligvis være svært at finde en "tænker", som løfter vildt tunge vægte. (Her tænker jeg som minimum tungere, end de vægte jeg løfter)

Nå, men på baggrund af min tænkning og OT's træning, så vil jeg gå efter 8x3x60 i almindelig bænk og 6x10x60 i smalt fat eller noget i den retning.

Jeg kan forøvrigt stadig ikke fatte, om der er ide i at holde opspænd i smalt fat. Mindre ROM må jo give mindre muskelvækst!?

I squat vil jeg køre 5x5x95, selvom jeg no må erkende, at jeg bør gøre noget ved stilen. Fremover bliver let ben-dag til stiløvelser a la front squat, mens jeg forsigtigt øger på tung dag.

Jeg har overvejet, om jeg skulle skifte til at køre med faste sæt (a la TJ's Hatfields) frem for at køre med faste reps, som jeg gør det nu.

Link to comment
Share on other sites

træning 14-2-2008

squat 10x20, 5x40, 5x60, 5x70, 5x80, 5x90, 5x5x95

CAT bænkpres 10x20, 10x40, 3x60, 4x3x70, 4x3x60

bænk smalt fat 7x10x60

Triceps 1x12x8, 2x10x8

Biceps 5x14, 5x16, 5x18, 2x10x12

laterals 3x10x4

chin ups 5x1xmig

hyperextensions 2x8

træk til brystet 2x10x50

Det gik ikke helt som planlagt, men det er nu imponerende, så meget jern, jeg fik løftet undervejs.

Forløbet efter opvarmning var noget i retningen af:

squat 5x90

bænk 4x3x70 (ikke hurtige nok)(et sæt hvert minut)

squat 5x95

bænk 4x3x60 (et sæt hvert minut)

squat 5x95

smalt fat 2x10x60 (et sæt hver andet minut)

squat 5x95

smalt fat 2x10x60 (sidste sæt var meget hårdt)

squat 5x95

smalt fat 1x10x60

chinup 1xmig

squat 5x95

smalt fat 1x10x60

chinup 1xmig

smalt fat 1x10x60

chinup 1xmig

laterals

triceps

biceps

chinup 1xmig

laterals

triceps

biceps

chinup 1xmig

laterals

triceps

biceps

træk til brystet

hyper extensions

biceps

træk til brystet

hyper extensions

biceps

Det gav lidt for lange pauser til squat, men det var nu også tiltrængt. Jeg regner ikke med at øge næste gang, men måske forsøge at få de ttil at passe med ben, bryst, bryst, ben, bryst o.s.v.

Squatten kørte ok, men der var en dårlig lyd fra knæet i første 95 kg sæt, og jeg havde nok lidt rigeligt fokus på, om jeg nu kom langt nok ned, hvilket jeg nok ikke gjorde, og jeg havde en ambition om at holde 5 minutters pauser, som ikke holdt, da bænken drillede lidt. Næste gang bliver det et sæt hvert 6 minut, hvis jeg kan træne bænk og squat samtidig.

Jeg var lidt skuffet, til jeg ud i badet. Da kunne jeg mærke, at brystet var noget pumbet, og det holdt indtil her til morgen. Nu kom jeg så også til at kigge på workloaden, og den er jo ok, samtidig med, at træningen gik væsentlig hurtigere end de tidligere fredage (under halvanden time inklusiv bad og omklædning). Jeg tror helt klart at workload er vejen frem for mit bryst. Spørgsmålet er så, hvad der hjælper for benene.

Jeg kan ikke fatte, at jeg er blevet så meget stivere siden jeg gik til yoga (omkring jeg var 30). Jeg har dog helt haft droppet strækøvelser siden jeg læste, at det var overflødigt her på MOL, og det skule jeg nok ikke have gjort.

Nu træner jeg en runde af den lange solhilsen næsten hver morgen, men jeg skal nok til at lave lidt ekstra, hvis det generelt skal hjælpe. Jeg gruer lidt for,om det er rigtigt, at musklerne kan blive kortere med alderen men aldrig længere. Episoden med min kammerat, som fik sprængt biceps, kunne jo tyde på, at det er rigtigt. Så skal jeg måske til at vænne mig til at strække før hver squat træning?

Jeg tror, at det er detaljer, der skiller mig fra at nå godkendt dybde med god form, men jeg ville da gerne være ldit mere smidig end det, og det troede jeg egentlig også, at jeg var.

Min plan er at træne i Videbæk på søndag og i Skive på onsdag.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Øv, øv!

Her til morgen gjorde det ondt i venstre knæ igen på højre side af menisken. Mærkeligt nok hjalp det at bøje knæet, hvor det, som jeg lige husker det, plejer at være bedst at strække det.

Her til eftermiddag var jeg ude at gå i skoven med min veninde. Så kom vi ind i et område, hvor der var fællede træer over det hele, så stien var spærret. Vi gik bare igennem, men undervejs fik jeg jaget venstre hånd ind i en gren, så jeg nu har et sår i venstre håndflade.

Det er ikke lige det bedste udgangspunkt for at træne i morgen, så måske udskyder jeg til mandag.

Link to comment
Share on other sites

træning 17-2-2008

bænk 10x20, 5x40, 3x60, 3x80, 7x3x85

overhead squat 5x5x20

Jeg besluttede alligevel at træne idag. Bænkpres føltes hård dels fordi det var er uvant bænk og stang, dels fordi jeg var ømskindet, og dels fordi vægten var højere.

Jeg talte forkert og endte med et sæt for meget, fordi jeg gik imellem bænk og min veninde og overhead squat.

Jeg kan ikke vurdere overhead squatten. Det føltes nemmere end front squat, men jeg ved jo ikke, om jeg gjorde det rigtigt.

Min veninde prøvede lidt biceps curl og lidt ro-maskine, og jeg fik lokket hende til bænkpres, hvor hun tog 2x5x20. Det kunne jeg vist ikke første gang jeg prøvede bænkpres.

Hun ville ikke med på vægten.

For mig viste den 98.2 kg, selvom mavedellen føles mindre dag for dag.

Jeg turde ikke lave for meget for ikke at rive såret op, og fordi jeg ikke ved, hvordan min krop vil reagere på overhead squatten.

Link to comment
Share on other sites

træning 21-2-2008

squat 5x20, 5x40, 5x60, 5x70, 5x80, 3x90

CAT bænkpres 10x20, 10x40, 3x60, 8x3x60

bænk smalt fat 6x10x60

military 1x15x20

Triceps 1x12x8

Biceps 1x10x12

træk til brystet 1x10x50

Jeg havde været småsyg og energiforladt siden frokost, men jeg ville alligevel træne af uforståelige årsager.

Bænken var lidt hård. Især smalt fat var hårdt for skuldrene, da jeg brugte lidt bredere greb end sidst. Sidste sæt blev med lidt smallere greb end skulderbredde, og det føles bedre.

Efter smalt fat var energien dog fuldstændig væk, og jeg var øm i nedre ryg, hvilket jeg ellers kun plejer at være på anden og tredie dagen.

Nu, hvor jeg skriver, tænker jeg, at det måske er rygtræning og squatøvelserne fra weekenden, der føles anderledes end sædvanligt.

Nu har jeg vist feber.

Måske har jeg dårlig mave, fordi jeg var ved hudlægen, og han foreslog røntgen istedet for operation. Jeg var ikke vildt begejstret idag, men for et år siden ville jeg have været vild med forslaget. Nu går jeg alligevel med til at høre, hvad de har at sige.

Link to comment
Share on other sites

træning 27-2-2008

bænkpres 10x20, 5x40, 3x60, 2x80, 5x2x90

dødløft 5x60, 1x80, 2x100,1x120, 1x140, 1x160

Jeg var lidt i tvivl, om jeg turde forsøge at træne idag, men besluttede at prøve i Videbæk på vejen hjem.

Jeg turde ikke forsøge med squat, så det blev bare til bænk og dødløft.

For en gangs skyld prøvede jeg at træne, mens andre trænede tungere bænk end jeg.

Men der blev kigget lidt, da jeg kom op på 140 kg i dødløft.

Bænken var forøvrigt forbløffende tung, mens dødløft ikke nåede at blive tung.

Jeg har haft problemer med maven siden torsdag, men nu er det ved at være overstået. (Dog ved hjælp af 2x2 Imodium)

Link to comment
Share on other sites

træning 2-3-2008

bænkpres 10x20, 10x40, 5x60, 2x80, 2x85, 2x90, 2x95, 2x100

overhead squat 2x5x29, 3x3x30

CAt bænk 5x3x60

squat 2x20, 2x40, 2x60, 1x80, 1x90, 1x100, 1x110, 1x120

Jeg får vist stangen for langt fremad under overhead squat, så jeg prøvede med mere vægt, men så blev det hurtigt hårdt uden at formen så bedre ud.

Jeg havde planlagt at forsøge med smallere greb under bænk, da stængerne i Skive ikke har 81 cm mellem ringene, som dem i Videbæk. Men jeg fik ikke prøvet med smallere greb før CAT bænk, og da havde jeg oplevet en alt for hård træningsomgang. De 100 var mere end programmet foreskrev, men jeg vile lige prøve, og det var ikke til godkendt. Til gengæld så jeg, at klub-stævnet i Videbæk er flyttet til 25. marts, så jeg har en uge mere at øve i. Det er godt nok pinligt, at jeg nu skal kæmpe for at køre 100 kg til godkendt.

Jeg mistede følingen med squatten ved 110 kg. Jeg havde ellers planlagt at køre til max i godkendt dybde, og de første sæt var pænt dybe med måske lidt stor knævandring.

Jeg har haft problemer med venstre knæ en enkelt gang siden sidste træning, men der var ingen lyd i knæet idag.

Jeg vejede lidt under 96 kg til træning idag, så jeg har kun tabt 2 kg p.g.a. sygdom. Det kunne nu sagtens ses.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 9-3-2008

bænkpres 10x20, 5x40, 3x60, 1x70, 1x80, 1x90, 1x95, 3x1x100

squat 5x20, 4x40, 1x60, 1x80, 1x90, 3x1x100

Jeg havde besluttet at køre som sidst men med singler til max. Jeg blev dog så usikker op til 100 kg, så jeg valgte at blive der og forsøge at træne godkendt. Det blev lettere med tiden, men jeg havde brugt for meget tid på at snakke med en af de dejligste kvinder, jeg kender. Vi snakkede om sygdom og visualisering, og jeg skal ringe til hende i aften for at høre, om hun stadig har nogle Paul McKenna bånd, som hun har fra tidligere.

Træningen gik lidt skuffende især i forhold til, at vi lige havde snakket om visualisering. Jeg kan nok ikke satse på at nå højere end 100 kg i bænk og squat til klubstævnet.

Link to comment
Share on other sites

træning 9-3-2008

squat 10x20, 5x40, 3x60, 2x80, 2x90, 1x100, 1x110, 1x120, 2x1x100

cat bænk 5x20, 5x40, 8x3x60

smalt fat 10x8x60

biceps curl 2x12x12

military press 2x15x15

chinups 1xmig

træk til brystet 3x10x50

nedre ryg 2x8

Link to comment
Share on other sites

træning 16-3-2008

squat 3x60, 1x80, 1x90, 1x100, 1x110, 2x1x100

bænk 5x20, 5x40, 3x60, 1x80, 1x90, 1x100, 1x80, 1x90, 1x100

Hverken bænk eller squat fungerer for tiden. Martin trænede dernede, og vi snakkede om "Elsk det som er", som jeg aftalte at låne af hans kone.

De har forøvrigt kun 3 børn. Jeg troede, at det var blevet til 4.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

træning 25-3-2008

overhead squat 4x3x20

squat 5x20, 5x40, 3x5x60

bænk 10x20, 5x40, 3x60, 8x3x80

nedre ryg 2x8

Klub stævnet blev aflyst, så jeg tog første runde i bryst, hvilket var temmelig tungt.

Jørgen Krog checkede squat og dødløft for mig, og squatten var lige på grænsen. Jeg ved altså ikke, hvordan jeg skal nå længere ned.

Dødløft var ok, og det er jo min tungeste øvelse, så det er rart at vide.

Jeg var inde før påske og træne cat bænk og dødløft (sidstnævnte til 160).

Jørgen og Martin fra klubben fik medaljer forrige weekend. Jeg havde overvejet at tage med til Ålborg for at kigge, men det blev ved tanken.

Jeg vejede forøvrigt lige under 96 kg på vægten i træningslokalet.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

træning 3-4-2008

bænk 10x20, 5x40, 3x60, 3x75, 8x3x85

Jeg er ved at få hudkræften røntgenbehandlet, og jeg har valgt kun at træne bænk imens.

Jeg har også trænet lidt ben og CAT bænk sidste log indlæg, men jeg kan ikke huske hvad og hvornår.

Link to comment
Share on other sites

træning 10-4-2008

bænk 10x20, 5x40, 3x60, 3x80, 6x3x90

Sidste røntgenbehandling var i torsdags. Da jeg startede på behandlingen fik jeg at vide, at eftervirkningerne ville være værst efter en uge til 14 dage. Nu efter behandlingen siger de 14 dage til en måned.

Jeg er dog lige nu sikker på, at det var den behandling, jeg skulle have valgt, hvis jeg var blevet tilbudt den behandling for et år siden. Før første møde med sygehusvæsnet var kræftområdet væsentligt mindre, og for mig at se, ville stråling være en mere oplagt løsning dengang. Det undrer mig, at apparatet stort set ikke bruges, men jeg tænker måske anderledes om en måned.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

træning 17-4-2008

bænk 10x20, 5x40, 3x60, 2x80, 2x90, 5x2x95

træning 14-4-2008

bænk 10x20, 5x40, 3x60, 2x80, 2x90, 2x95, 2x100

Jeg bruger lidt rigelig tid i haven for at genetablere min græsplæne efter nedgravning af kloak-rør, så nedre ryg får så mange bank, at jeg ikke vil lave andet end bænk, og jeg gider ikke køre ud for at træne cat bænk, så det bliver kun til tung bænk en gang om ugen for tiden, men til næste cyklus bliver jeg nok nødt til at træne cat også, hvis jeg skal have ganv af det. Indtil nu virker det mest som genoptræning.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

træning 27-5-2008

bænk 10x20, 5x40, 4x60, 3x75, 8x3x85

overhead squat 3x5x20

oh triceps extensions 2x8x8

chinups 3x1

træk til brystet 3x10x50

nedre ryg 2x8

Hudkræften er næsten væk, og jeg fik mod på en runde inden Roskilde.

Jeg trænede i Skive, hvor det meste var som det plejer, men heldigvis var omklædningen ikke vildt fyldt.

Link to comment
Share on other sites

træning 31-5-2008

bænk 10x20, 5x40, 8x3x60

smalt fat 2x8x60

overhead squat 2x5x20

nedre ryg 8

mave 8

Kort træning i Videbæk.

Forside skuldre var ikke til det store smalt fat idag, men jeg har jo også lige holdt pause

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share