Little Mr. Big's log


Little Mr. Big
 Share

Recommended Posts

Det er sgu ikke godt at høre Thomas! Som nutella siger, - så er det bare op på hesten igen, og kæmpe lidt for det, så skal der nok se ting og sager :smile: Jeg smider lige et lille billede i din log af en af mine venner, som holdte pauser i ca- 3 måneder pga. en skade i hånden, og mistede stort set alt muskelmasse! Han havde også svært ved at komme igang igen, men han genfandt motivationen og tog så ellers nogle seriøse uger med god kost og træning! DEt er gjort på ca. 7 uger, og han var mere eller mindre på det stadie man ser på billede 1 som er tager umiddelbart efter han var kommet over sin skade!

post-3217-1136418544_thumb.jpg

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 430
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tusind tak for støtten, Jesper og Morten! :bigsmile: Det varmer! Jeg synes, jeg er i gang igen, og det går da forholdsvis stærkt, med at musklerne bliver lidt pumpede igen - hvilket hjælper på motivationen ligeså. :tongue:

Det var da en ekstrem fremgang, din ven havde, Morten! :4mewantfood: Respekt for at komme så godt igen efter den lange pause! Jeg regner med at få lavet mig et nyt program snarest, da jeg også tror, at det kan stimulere til større lyst med at flytte jern. :smile:

Kiggede lige lidt i din log, Jesper, og det ser da ud til, du er godt i gang med at indhente det forsømte :wink: - selvom det ikke ser ud til, du har tabt meget styrke. :4thumbup: God fornøjelse med at komme tilbage igen!

Godt nytår til alle forresten! Og god træning i 2006!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg vejer tæt på 80 kg nu (morgenvægt - og nu, langt om længe, vejer jeg mere end min far. :laugh: ), men efter sygdommen vejede jeg 71-71 kg, så jeg har vist taget en del fedt på. Det er faktisk vægt-PR. Kæresten kalder mig også fed og siger, at jeg er for stor - hvilket bare giver motivation til at træne endnu mere, selvfølgelig. Styrken er stadig elendig, men jeg skal snart i gang med et ordentligt program. Split, tror jeg.

Jeg får trænet 4 gange om ugen, også split, men det er ikke så kontrolleret, og jeg løfter efter gefühl, og så giver jeg den ellers gas, selvom det er begrænset, hvor meget der ligger i det ord for mit vedkommende.

Alt i alt går det fint! :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Hvad blev der af det opdaterede rygbillede ? :smile:

I galleriet, mester. :wink:

The thing is... Jeg er efter ufattelig lang tid begyndt for alvor at træne igen ( :4thumbup: )! En kammerat ringede og spurgte, om ikke han skulle komme over til en træning. Jeg sagde først nej, men med en smule overtalelse fik han mig overtalt, og jeg har trænet regelmæssigt siden (kun afbrudt af en uges lungebetændelse-pause... :mad: ).

Det er ca. en måned siden nu. Har taget 5 kg på siden, og kosten spiller perfekt. Deraf et lille spørgsmål/konstatering/undring, som andre skal dele med mig:

Jeg hælder (selvsagt) tun ned. På siden af dåsen (NaTuna, Netto's billigste, som smager eminent) står:

26 g protein pr. 100 g.

Nettovægt: 185 g

Drænet vægt: 150 g

Dvs. 39 g protein hældes ned, hvis tunen indtages. Hvis man, som man bør gøre, indtager vandet også, får man 48,1 g protein!!! :w00t::devil:

Kan det passe?? Næsten 10 g protein i vandet?

God nat!

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Træningen er rigtig godt kørende igen! Jeg vil gætte på, jeg vejer omkring 86 kg. Måske 87.

PR i dødløft i dag: Det hele nede i kollegiekælderen: 140 kg. :)

Bænken ligger omkring 5 RM á 95 kg. Endelig er den bare en smule kørende. Har nu en 2 RM på 105 kg.

Squat: 5*100 kg.

Det bedste ved det hele er, selvsagt, at jeg er begyndt at spise grotesk meget. Ligger lige under 200 g protein om dagen. Fordelt over 6-7 måltider. Får selvfølgelig lidt meget spæk med, men jeg nyder nu at føle, at jeg vokser lidt.

Muligvis får jeg loggen op at køre igen. Men jeg vil hellere bruge den til lidt kommentarer og nyheder, som ingen alligevel interesserer sig for. Men jeg skriver det under alle omstændigheder ned, og så kan folk jo selv vælge, om de vil læse med. :smile:

Godnat

Edited by Little Mr. Big
Link to comment
Share on other sites

Det glæder mig at høre! :smile:

I går aftes:

Lidt løs dødløft-opvarmning, og så:

Dødløft

8*1 á 140 kg

Yates rows

5*8 á 75 kg

Pulldown

5*8 á 60 kg

Cable row

5*8 á ?

Barbell biceps curl

5*8 á 40 kg

Jeg vil i gang med TJ's dødløft-singles-program, måske let modificeret. Jeg har elendig eksplosivitet/styrke i bunden.

Jeg vil være stærkere i rows :smile:

Men generelt er det for tiden nogle gode træninger, idet jeg er i godt kalorieoverskud (spiser uhyre regelmæssigt og ofte) og har motivationen i top.

Vægt: ? Måske 90 kg? Jeg tror ikke, badevægten i træningsrummet passer. Hvis det passer med de 90 kg (Yderst tvivlsomt!!), har jeg taget 5 kg på på én måned. :laugh:

Edited by Little Mr. Big
Link to comment
Share on other sites

I dag:

Bænkpres:

Opvarmning og dernæst:

5*8 á 80 kg

Incline bænkpres med håndvægte:

4*6 á 31,5 kg

1*5 á 31,5 kg

Decline bænk med håndvægte:

5*8 á 23 kg

3 sæts kabel-flyvning

3*12 á 25 kg

One arm standing shoulder press:

5*8 á 18 kg

Front press:

3*6 á 40 kg

French press:

4*10 á 35 kg

Pushdown:

4*9 á 70 kg

Squat:

Opvarmning

1*3 á 110 kg

4*3 á 100 kg

1*8 á 60 kg

Lateral raise

3*8 á 13 kg

Jeg er

-elendig til de høje reps i bænk

-en slapsvans i incline bænk

-det samme i alle skulderøvelser

-forvirret over, om pladerne i kabel-tårnet mon vejer, hvad der står, de gør.

Squat-øvelse skal i gang. Mangler eksplosivitet i bunden og er ikke god til meget over de 5 reps. Jeg havde planer om at tage 20 med 60 kg, hvilket tilsyneladende var ret optimistisk.

Jeg har fundet ud af, at jeg åbenbart ligger på +220 g protein om dagen. Idag: 265 g. Er det ikke spild?

Vejer åbenbart 90 kg, men det ligner det virkelig ikke. Har fede lår.

Godnat.

Edit: Jeg rettede lige squat til, hvad jeg egentlig løftede.

Edited by Little Mr. Big
Link to comment
Share on other sites

Ryg- og biceps-aften

Dødløft

Opvarmning

TJ's singles cyklus

15 singles á 90 kg med 30 sek mellem sættene.

Yates Rows

5*8 á 70 kg

Pulldown

5*8 á 60 kg

Kabelroning

5*8 á ?kg

Preacher curl

2*8 á 32 kg

Hammer curl

2*8 á 18 kg

Jeg kunne bestemt godt mærke, at jeg lavede squat i går.

Nu vil jeg ud i køkkenet efter lidt mere prots og så :sleeping:

Edited by Little Mr. Big
Link to comment
Share on other sites

Godt at se dig logge'

- lader til at vi er nærmest identiske med hvad vi går og løfter for tiden. Det er er da sødt :-)

Ja, det' sgu sødt. ;o)

Ej, du har mig vist i de fleste øvelser. Biceps, bænk, skulder og træk til bryst.

Er der nogle faste dage, du træner på, Thue? Ku' jo være hyggeligt at træne semi-sammen - også godt for motivationen. "Semi" fordi jeg vist laver lidt flere diskopumper-BB-øvelser, end du gør. ;o)

Link to comment
Share on other sites

I morges (kl. 13) fik jeg for øvrigt trænet lidt rotator cuff. Skulderen skal ordentligt op at køre igen. Derudover trænede jeg rigtig læg for første gang siden.....nogensinde! Det kan desværre også ses, hvorfor jeg selvfølgelig skal have gjort noget ved det. 4 sæt calf raise i smith-stativet.

Jeg har købt en COC #1 af "Snowball." Eminent, for jeg har længe været på udkig efter en billig brugt.

Derudover fik jeg ødelagt det andet par bukser over røven, idet de pludselig sprækkede på cykelturen om til "Snowball"; det er dejligt, når man kan mærke, at squatten og den megen mad betaler sig. :wink:

Nu vil jeg hælde prots ned, og i morgen står den på eksamen. Fra 10.00 torsdag til 10.00 fredag. Nasty shit.

Godnat

Edited by Little Mr. Big
Link to comment
Share on other sites

Jeg er i fuld gang med eksaminen, og hvis jeg kender mig ret, går jeg i seng klokken 9, hvis jeg da overhovedet går i seng. Det betyder, at træningen kommer til at ligge enten i morgen aften eller nok mere sandsynligt på lørdag hjemme i Bramming. Ærgerligt nok, men studiet er selvsagt det vigtigste for mig p.t.

Link to comment
Share on other sites

Træning fra 2:30-4-00 i nat. Forklaring dertil følger nedenfor.

Bænkpres:

Opvarmning

5*8 á 80 kg

Incline dumbbell bench press

1*8 á 31,5 kg

2*6 á 31,5 kg

One-arm standing shoulder press

5*8 á 18 kg

Dips

1*8 á BW(91 kg)+10 kg

4*8 á BW (91 kg)+5 kg

Squat

Opvarmning

2*10 á 80 kg

Lateral raise

2*8 á 13.5 kg

Jeg skrev på en eksamensopgave til kl. 8 i morges. Kl. 10 gik jeg i seng og "sov den ud". Kl. 19 vågnede jeg, da min far ringede for at slæbe mig med til Jylland - hjem til de gamle. Så kl. 01 efter en masse havregryn besluttede jeg mig så for at gå i gang med at træne, for jeg vidste, at jeg alligevel ikke ville kunne sove, da jeg lige var stået op. Selvom det nok ville blive en rådden træning, ville det være klart bedre end ingen træning (Jeg skal til Fanø om et par timer).

Det gik ca. som forventet. Jeg var en smule drænet for energi - især i de to store samt incline bænk - men overordnet set gik det fint nok, tidspunktet taget i betragtning.

Det var dog, selvsagt, meningen, at jeg skulle squatte min. 5 sæt, men da jeg var ved at sætte stangen på plads efter 2. sæt, squattede jeg nær om (Fik I den? Haha...), hvorfor jeg droppede det.

Måske skulle jeg overveje det med at skippe søvnen lidt efter. Har lige steget mig 200 g bacon med løg - himmelsk! OG jeg føler, at jeg er stået tidligt op.

Edited by Little Mr. Big
Link to comment
Share on other sites

Jeg er for øvrigt kommet hjem til et målebånd, hvilket er, hvad København virkelig mangler! Alle mål er vel at mærke taget inden træning.

Højre overarm: 42 cm

Venstre overarm: 41 cm

Højre lår: 66 cm

Venstre lår: 64,5 cm

Rundt om brystet: Mangler lidt assistance for den.

Dejligt at se, at der er sket lidt.

Hvad er de ideelle bodybuilding-størrelsesforhold egentlig? Jeg synes nemlig, mine lår synes lidt store i forhold til resten.

Og en pålidelig badevægt har de gamle også: 91 kg (Jaaah!)

Nu vil jeg køre ned efter rundstykker. Åh, hvor er jeg dog en god (overtræt) søn!

God dag til alle!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er for øvrigt kommet hjem til et målebånd, hvilket er, hvad København virkelig mangler! Alle mål er vel at mærke taget inden træning.

Højre overarm: 42 cm

Venstre overarm: 41 cm

Højre lår: 66 cm

Venstre lår: 64,5 cm

Rundt om brystet: Mangler lidt assistance for den.

Dejligt at se, at der er sket lidt.

Hvad er de ideelle bodybuilding-størrelsesforhold egentlig? Jeg synes nemlig, mine lår synes lidt store i forhold til resten.

Og en pålidelig badevægt har de gamle også: 91 kg (Jaaah!)

Nu vil jeg køre ned efter rundstykker. Åh, hvor er jeg dog en god (overtræt) søn!

God dag til alle!

Mine ben er større end dine og mine guns er mindre end dine... Men jeg har også små guns! :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Træning i eftermiddags:

Dødløft - TJ's singles cyklus. 5 % af 1RM i dag:

Opvarmning

5 singles á 125 kg med 2,5 minutters pause.

Yates rows

2*8 á 70 kg, som fløj op (og kom for hurtigt ned)

3*8 á 70 kg, hvor der var fokus på en langsom eccentrisk fase og en død Thomas (moi)...

Pulldown/Træk til bryst

2*8 á 55 kg med meget bredt overhåndsgreb, som ikke kørte rigtigt, og hvor jeg intet kunne mærke i lats.

4*8 á 65 kg med ||-------|| stang, som sad lige som de skulle!! :devil:

Træk til mave/Cable rows

5*10 á ?kg

Preacher curl

2*8 á 33 kg

Hammer curl

2*8 á 18 kg

OK træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share