Kazmaiers total slået


AndersL
 Share

Recommended Posts

De Amerikanske Styrkløft mesterskaber blev afholdt her i weekenden og Brian Siders har slået Bill Kazmaiers rekord fra 1981!!! :w00t:

Of course the big story of the day was Brian Siders, with an 1112.5 kg WR total, 2453 lbs."

Løftene gik som følgende:

Squat: -405.0 / 405.0 / 425.0

Bænkpres: -317.5 / 317.5 / -325.0

Dødløft: -347.5 / 360.0 / 370.0

Total: 1112.5 :blink::devil::w00t:

Brad Gillingham kom på en andenplads med en 1062,5kg total (PR for ham såvidt jeg ved) og trak stævnets bedste dødløft med 380kg!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Flot af Siders, men Kazmaier er i en klasse for sig selv. 1100 kg uden dragt og bænktrøje er efter min mening mere imponerende end 1112,5 med.

Enig. Og selvom der ikke blev testet i IPF regi på Kazmaiers tid, så er det bestemt ikke nogen garanti for at alle atleter er rene, bare fordi der testes idag.

Link to comment
Share on other sites

nu er den jo blevet slået en gang af papazov fra ukraine

var der test på siders, ellers bliver den jo ikke godkendt

Ja, men Papazov var vidst i -125 den dag ik? Uanset blev den ikke godkendt pga manglende test, hvorimod jeg er temmelig sikker på at Amerikanerne nok skal sørge for at teste. :)

Link to comment
Share on other sites

Siders rekord er da langt mere imponerende end Kazmeiers.

Siders er blevet testet under træning op til disse mesterskaber, hvorimod der på Kazmeiers tid blev krudtet selv under opvarmningen til stævnerne.

Desuden var kravet til dybde dengang ikke imponerende, specielt i USA, og Kazmeier har da heller aldrig squattet over 400kg ved store mesterskaber.

.........og han brugte altså en squatdragt!!

Link to comment
Share on other sites

Siders rekord er da langt mere imponerende end Kazmeiers.

Siders er blevet testet under træning op til disse mesterskaber, hvorimod der på Kazmeiers tid blev krudtet selv under opvarmningen til stævnerne.

Desuden var kravet til dybde dengang ikke imponerende, specielt i USA, og Kazmeier har da heller aldrig squattet over 400kg ved store mesterskaber.

.........og han brugte altså en squatdragt!!

Han brugte måske en squatdragt, men de squatdragter vi har i dag kan give langt flere kg end dem, som de havde for 20 år siden. Jeg har selv prøvet en af de gamle squatdragter og der er en verden til forskel.

Ingen tvivl om at Siders er verdens bedste for tiden og et kæmpe talent, og at han kan nå meget langt især, når man tager i betragtning, at han stadig er i 20-erne

At Siders er blevet testet er nu ingen garanti for, at han er ren. Manglende dopingtests betyder heller ikke, at alle er dopet.

Det er også svært at sammeligne de forskellige resultater, da de ikke havde haft de samme betingelser. Der er ingen tvivl om, at fx Kazmaier vil havde lavet mere end 1100 kg, hvis han havde løftet i fx bænkprestrøje.

Men dette her er noget, som vi aldrig kan blive enig om :)

Link to comment
Share on other sites

Der er ingen tvivl om, at fx Kazmaier vil havde lavet mere end 1100 kg, hvis han havde løftet i fx bænkprestrøje.

Jeg synes at ha' hørt at året efter (1982) da der var blevet indført doping kontrol, lavede Kazmaier en total 200kg lavere, gad vide om det kunne ha' været indhentet med bedre dragt og bænktrøje, I kinda doubt it! ;)

Link to comment
Share on other sites

Der er ingen tvivl om, at fx Kazmaier vil havde lavet mere end 1100 kg, hvis han havde løftet i fx bænkprestrøje.

Jeg synes at ha' hørt at året efter (1982) da der var blevet indført doping kontrol, lavede Kazmaier en total 200kg lavere, gad vide om det kunne ha' været indhentet med bedre dragt og bænktrøje, I kinda doubt it! ;)

Det ville jeg gerne have et link til :) Nu går man jo heller ikke 200 kg tilbage med mindre, man har haft en alvorlig skade og dette kan jo ikke helt udlukkes ;)

Link to comment
Share on other sites

Det ville jeg gerne have et link til :) Nu går man jo heller ikke 200 kg tilbage med mindre, man har haft en alvorlig skade og dette kan jo ikke helt udlukkes ;)

Jeg huskede rigtigt og dog forkert… ;) Det var knap 200 PUND, nærmere betegnet 176lbs/80kg (og 275lbs/125kg mindre i 1983). I stand corrected. B)

Link til Kazmaiers karriere er her: American Strength Legends : Bill Kazmaier

Link to comment
Share on other sites

Kazmaier var også aktiv i diverse stærkmandskonkurrencer på det tidspunkt, blev vist verdensmester det år, så det kan også være et spørgsmål om prioritering, men det ændre ikke på det fakta, at han lavede 1100 kg året før.

Hvis du undre dig over, hvor meget man kan gå tilbage på ca. 1 år, ja så kan man også undre sig over, hvor meget Siders er gået frem på få år ;)

men mener du stadig, at det er flot af Siders, men hvis han laver 300 kg i bænk og 400 kg i dødløft uden udstyr, ja så må han være den bedste, da jeg mener, at siders har et bedre squat end Kazmaier havde, men Kazmaier har nu også lavet en del mere i squat til nogle mindre stævner, som jeg desværre ikke helt kan finde resultaterne fra, men jeg arbejder på det ;)

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Løftene er ikke blevet opdateret på IPF's hjemmeside.

Indtil videre har vi det kun fra Anyone, der har det fra et andet board. Måske er det blot en and.

Selv vil jeg gerne læse det på IPF's hjemmeside, før jeg er sikker. Men jeg håber da det er sandt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share