Mission 88 - The (video) log of Skjold


Skjold
 Share

Recommended Posts

Another 8 weeks of Fullbody

Dag 3, Uge 5, Cut

Ja, igen er overskriften misvisende. Men idag fik jeg dog tæsket resten af kroppen igennem.

Min makker manglede dog, så det blev ikke til squat da han har knæ-kogerne. Og med alle de problemer jeg har haft med mine knæ tør jeg ikke squat uden bare lidt støtte.

Må indrømme det ødelagde mit humør lidt da jeg ikke kunne få fat Leth :poking: og skulle træne alene igen. Så kunne jeg ligeså godt have fyret en fullbody af igår og ligget i haven hele dagen. Men det gik da ok, men bestemt ikke noget vildt.

Chest, Delts, Tricep, Wheels and Ab's

Opvarmning: 10 min gang

Seated DB Shoulderpresses

1 x 10 @ 18

1 x 10 @ 24

1 x 10 @ 28

1 x 6 @ 32

1 x 6 @ 32

1 x 6 @ 32

1 x 6 @ 32

Ok omgang, men bestemt ikke noget vildt.

Decline Situps

1 x 10 @ BW

1 x 10 @ BW

Decline Legpress

1 x 10 @ 120

1 x 10 @ 140

1 x 10 @ 160

1 x 10 @ 160

1 x 15 @ 140

For satan det brændte i wheels. Men det er nok verdens tungeste benpres. Gad godt se nogen reppe med over 200+ her. Skulle have været squat, men ingen knæbind

Low Inc DB Presses

1 x 6 @ 30

1 x 6 @ 32

1 x 6 @ 34

1 x 6 @ 34

1 x 6 @ 36

1 x 6 @ 38

1 x 8 @ 32

Stille og roligt også....

Dips

1 x 10 @ BW

1 x 10 @ BW

1 x 10 @ BW

+ 5 min udstrækning

Tja, ikke lige den omgang jeg håbede på, men tager hævn i næste uge når min makker dukker op igen.

Startvægt for CUT: 100,5 (cut start 14/6)

Dagens Vægt: 96,8

Link to comment
Share on other sites

Ser godt ud med vægttabet..! :bigsmile:

1 måned og næsten 4 kg nede..! :superman:

Altid godt med lidt ros, specialt når det kommer fra Mr. Cut himself :bowdown:

Men noget af vægten skyldtes også jeg er stoppet med kreatin.

Dog tror jeg at jeg har tabt omkring 2-3kg fedt så det er ikke så ringe endda. Min vægt svingede mellem 101-102 da jeg startede så er godt tilfreds. Men hader dog at cutte, når alle griller og vælter sig dressing og andre dejlige carbs :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Altid godt med lidt ros, specialt når det kommer fra Mr. Cut himself :bowdown:

:tongue:

Men noget af vægten skyldtes også jeg er stoppet med kreatin.

Dog tror jeg at jeg har tabt omkring 2-3kg fedt så det er ikke så ringe endda. Min vægt svingede mellem 101-102 da jeg startede så er godt tilfreds. Men hader dog at cutte, når alle griller og vælter sig dressing og andre dejlige carbs :laugh:

'

Hvad går du efter sådan vægttabsmæssigt pr. uge..?

Man kan nu godt grille selvom man er på diæt, men som du siger, ingen dejlige carbs..! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Cardio 14/7 - POWERWALK

Varighed: 35 min

Distance: ca 4 km

Powerwalk Countdown: 15/50

Lige en sen aftentur. Fik lige solnedgangen med, faktisk rigtig flot, lige med den rette mængde skyer.

Så skal der knokles på jobbet de næste 7 dage i træk og så har jeg ferie. :4thumbup:

Har også lige bestilt endnu et Geforce 7600 gt, så hvis det regner i ferien skal jeg bare game med min SLI opsætning... Mwahahah, det bliver FPS ud over alle grænser :superman:

Link to comment
Share on other sites

Another 8 weeks of Fullbody

Dag 1, Uge 6, Cut

Har kørt temlig low-carb her de sidste par dage, da jeg vidste jeg ikke fik tid til at komme ud og powerwalke pga. arbejde. Men det kunne mærkes i dagens squatpas. Kan da også bare være en dårlig ben-dag.

Men foretrækker helt sikkert alm kcal indtag, og så bare ekstra cardio, det er helt sikkert. Så er man heller ikke sulten på samme måde. Der bliver heller ikke noget cardio idag, men imorgen skal der nok komme en god tur... Så her når jeg går på ferie på fredag kommer der cardio på programmet næsten hver dag.

Men det var en god BW dag idag :4thumbup: :superman:

Opvarmning: 10 min gang

Chinups

1 x 5 @ BW

1 x 14 @ BW - PR!!! :devil:

1 x 6 @ BW

1 x 6 @ BW

Temlig nice med en vægt på 96 hvis jeg selv skal sige det! Self. BO greb... :wink:

Situps

1 x 9 @ BW

1 x 10 @ BW

Jeg kan ikke tælle... :innocent:

Low Inc DB Presses

1 x 10 @ 18

1 x 10 @ 22

1 x 10 @ 26

Ingen pauser mellem sæt. Opvarmning...

Front Pulldown

1 x 10 @ 70

1 x 10 @ 80

1 x 10 @ 90

1 x 10 @ 70

Tunge efter min allout i chinups...

Rotary Calf

1 x 10 @ 80

1 x 10 @ 80

1 x 10 @ 80

1 x 10 @ 80

Low Inc DB Presses

1 x 6 @ 30

1 x 6 @ 34

1 x 6 @ 34

1 x 6 @ 36

1 x 6 @ 38

Arbejder lidt med teknik for tiden. Men de sad super idag!

Squat

1 x 10 @ 50

1 x 5 @ 100

1 x 5 @ 115

1 x 5 @ 125

1 x 5 @ 130

1 x 5 @ 130

1 x 20 @ 102 :4jumpy::firebounce:

Hvis man ikke kan løfte tungt, må man bare løfte meget! Dog ikke PR, men det er så modbydeligt med 20 reps at det fortjener at blive fremhævet.

BB Curls

1 x 5 @ 40

1 x 5 @ 40

1 x 5 @ 40

1 x 5 @ 45

1 x 5 @ 45

Dips

1 x 22 @ BW - Rep PR!

1 x 10 @ BW

1 x 10 @ BW

Leee'dt!

+ 5 min udstrækning + banan 'n' protshake!

Super omgang, hvis man ser bort fra jeg følte mig lidt drænet og min ynkelige omgang squat. De 3 x 162 jeg har lavet, virker meget fjerne når man har sådan en squat dag som idag... :nonono:

Men udover det tvang jeg Leth til at lave en 3 x 142 i squat! Og han gjorde det fandme! Leth leeeee :devil:

Som altid var dialogen sådan her:

Skjold: Yeah, kom så Leth, du kan sagtens... :poking::4signme:

Leth: Nej, jeg tror bare jeg tager et lille workset til og så et dropset... :flowers:

HELL NO! YEAH BUDDY!

Startvægt for CUT: 100,5 (cut start 14/6)

Dagens Vægt: 96,5

Edited by Skjold
Link to comment
Share on other sites

Cardio 17/7 - POWERWALK

Varighed: 30 min

Distance: ca 3 km

Powerwalk Countdown: 16/50

Så kom jeg afsted trods alle ods. Det blev en hurtig tur om til de gamle da konen havde glemt at lukke katten ud da hun var deromme tidligere. Kunne havet være hyggeligt med den indefor i 14-15 timer.

Bare jeg ikke skulle gøre rent... :4pooh::4pooh::4pooh::dry:

Edited by Skjold
Link to comment
Share on other sites

Yiiir det var satme en filthy omgang.. :devil: Sku nogle gode chinups og dips du fyrede af... :4thumbup: Dine guns så dælme os vilde ud i spejlet idaw :cry::crazy:

Lige 4-5 kg til, så tror jeg det bliver fint. Bare skod mine wheels ikke rigtig har noget at skyde med for tiden. But they'll be back!

Nasty PR's i chins og dips, sir! :devil:

Og gode, tunge squats til at krydre kagen ... det kan vi li' :4thumbup:

Thanks mr Flexi :bigsmile: Squatten kører dog ikke optimalt for tiden. Men 20 reps er noget der kan mærkes. Specialt her dagen efter :4crutches:

dine dips og chinups er syge!!! :superman::devil: ...

Og ham Leth ska' da ha' et kursus i hvordan man tænker i et center :tongue: , man skal da self lave noget sygt hvis man kan :devil: ...

Det er jo det. :tongue: Det er bare med at overbevise sig selv om man kan. Men man skal nok også passe på man ikke brænder ud 2 uger inde i programmet.

Link to comment
Share on other sites

Cardio 18/7 - POWERWALK

Varighed: 40 min

Distance: ca 5 km

Powerwalk Countdown: 17/50

Der er godt nok langt op til 50 powerwalks, med de usle gange jeg har været afsted de sidste 2 uger :nonono:

Min shuffle funktion på min MP3 er dog meget underlig. Har haft de samme numre på i snart en uge, og hørt dem ALLE maaange gange. Men idag dukkede nogle "nye" numre op... Weird.

Nå men dagens højdepunkt var disse 3 numre på MP3'ern:

Joe Satriani - Surfing with the Alien

Led Zeppelin - Stairway to heaven

Sisters of mercy - Doctor Jeep

Link to comment
Share on other sites

Another 8 weeks of Fullbody

Dag 2, Uge 6, Cut

Atter en utrolig stressende dag på jobbet :mad:

Alle har ferie og vi har mere travlt end i højsæsonen. Utroligt at de intet kan planlægge derude. Så har stormet rundt hele dagen og for at toppe det helt af, er der nogen der havde smidt min madpakke ud. Så 8 timer kun på en liter mælk og 4 stk rugbrød :crazy: .....

Men til dagens træning. God power i ryggen, ikke særlig meget i delts, triceps...

Opvarmning: 10 min gang

Chinups

1 x 5 @ BW

1 x 5 @ BW

1 x 5 @ BW

1 x 5 @ BW

Fuldstændig vildt så meget power der er i lats for tiden. Jeg fløj op.

Decline Situps

1 x 10 @ BW

1 x 4 @ BW +5

1 x 6 @ BW

LOL, er jeg bare puny til det her.

Closegrip Pulldown

1 x 10 @ 70

1 x 10 @ 80

1 x 10 @ 90

1 x 10 @ 100

Yup yup :superman:

Rotary Calf

1 x 15 @ 75

1 x 15 @ 75

1 x 15 @ 75

1 x 15 @ 75

Lol, skulle slet ikke have trænet den idag. Det må være varmen.

Seated DB Shoulderpresses

1 x 10 @ 18

1 x 10 @ 24

1 x 10 @ 28

1 x 6 @ 32

1 x 6 @ 34

1 x 6 @ 34

1 x 4 @ 34

Skod. Have teknik problemer idag. På alle sæt med 34 kom min højre arm ud at hænge.

DB Rows

1 x 10 @ 40

1 x 6 @ 45

1 x 6 @ 57,5

1 x 6 @ 57,5

1 x 6 @ 57,5

1 x 12 @ 40

Wow, der overraskede jeg godt nok mig selv. Jeg var en kylling og ville have nøjes med 55, men Leth mente de 50'ere så nemme ud at der var til 7,5 mere! Og han fik ret. Thanks Leth. Første sæt var faktisk nemme, andet sæt, nogenlunde. Sidste sæt var tunge. Alle sæt unden straps self :4flex:

Lying Cable Curls

1 x 10 @ 35

1 x 10 @ 35

1 x 10 @ 35

1 x 10 @ 35

Fransk Press

1 x 10 @ 18,5

1 x 10 @ 28,5

1 x 10 @ 28,5

1 x 10 @ 28,5

1 x 10 @ 28,5

Første gang. Lidt tekisk svær syntes jeg. Skulle virkeligt koncentrere mig om holde overarmen lige. Vægten var perfekt. Har faktisk stadig pump. Tror der kommer doms imorgen. :blink:

+ 5 min udstrækning + protshake

Rigtig lækker omgang til trods for den sindsyge varme. Konen havde pakket min sportstaske og givet mig en tanktop i small med??? Kunne overhovedet ikke passe den, så måtte træne i kæmpe tyk t-shirt. Det var noget der gav varmen. Så fik vi også lige set Kyllingen vinde dagens etape.Go-go Danmark. Den eneste gode ved cykelsport er de doper sig så meget at Prof BB'ere ligner spejdere :laugh:

Startvægt for CUT: 100,5 (cut start 14/6)

Dagens Vægt: 96,4

Link to comment
Share on other sites

du har altså en meeeega go ryg-styrke...!!!! :devil:

Ja, det er altid noget at styrken er blevet bedre der under cut. Bare lidt skod vi kun har DB's op til 40, så jeg skal klippe og klistre for at bygge større DB's :laugh:

Så har jeg de ONDESTE doms i tricep idag. Vildt :cry:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er altid noget at styrken er blevet bedre der under cut. Bare lidt skod vi kun har DB's op til 40, så jeg skal klippe og klistre for at bygge større DB's :laugh:

Så har jeg de ONDESTE doms i tricep idag. Vildt :cry:

Db's til 40kg kun, det spiller jo ikk :nonono: ... doms er altid dejligt :devil: ...

hvor træner du henne i verden?...

Link to comment
Share on other sites

Db's til 40kg kun, det spiller jo ikk :nonono: ... doms er altid dejligt :devil: ...

hvor træner du henne i verden?...

Træner i sydhavøerns sundheds center som ligger i sakskøbing... :nonono:

Nej, det spiller slet ikke. Har overvejet at købe 2 stk DB's som man så kan fylde skiver så der er op til de 50-60 stk...

Det er også grunden til jeg ikke bænker mere. Den bænk deroppe er sådan en slightly incline, cykelsæde, kunstlæder, superglat lorte bænk. Med tilørende tynnd 10kgs technogym stang.

Savner godt nok det center jeg trænede i Bangkok, det var topnotch!

Link to comment
Share on other sites

Atter en utrolig stressende dag på jobbet :mad:

Alle har ferie og vi har mere travlt end i højsæsonen. Utroligt at de intet kan planlægge derude. Så har stormet rundt hele dagen og for at toppe det helt af, er der nogen der havde smidt min madpakke ud. Så 8 timer kun på en liter mælk og 4 stk rugbrød :crazy: .....

Lige nøjagtig sådan er det også på mit arbejde for tiden! :mad: Tæsker rundt i den forbandede varme (elsker den - bare ikke mens jeg arbeder), mens stort set alle mine kolleger er på ferie. Men kunderne - de holder sgu ikke fri.. :cry3:

Den eneste gode ved cykelsport er de doper sig så meget at Prof BB'ere ligner spejdere :laugh:

LOL :laugh: Amen to that!

Link to comment
Share on other sites

Cardio 20/7 - POWERWALK

Varighed: 1 time 10 min

Distance: ca 7-8 km

Powerwalk Countdown: 18/50

Det var noget af en tur jeg kom ud på idag. Havde lige fyldt min mp3 op med en masse nyt, så tiden den fløj bare. Men var også nød til at gå sådan en tur, da jeg havde lavet Hakkebøf med bløde løg og kartofler + brun sovs til aftensmad. Jeg æd som et svin til en afveksling. Og det var dejligt :innocent:

Var noget træt alt det thai mad som konen altid laver, så måtte jeg selv i køkkent. Skal dog lige tilføjes at soven var lavet med mel-jævning og ikke opbagning, så jeg forsøgte at holde tarvelige kcal på et minimum!

Link to comment
Share on other sites

Lige nøjagtig sådan er det også på mit arbejde for tiden! :mad: Tæsker rundt i den forbandede varme (elsker den - bare ikke mens jeg arbeder), mens stort set alle mine kolleger er på ferie. Men kunderne - de holder sgu ikke fri.. :cry3:

Jeg kan dog nu prale med jeg er gået på ferie fra dd! :shades: :4thumbup:

Men du har min dybeste sympati. Der er intet værre end at stresse rundt 50+ timer om ugen, slet ikke i denne varme som burde nydes på straden. (hvilket jeg har tænkt mig at gøre de næste 14 dage) :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Another 8 weeks of Fullbody

Dag 3, Uge 6, Cut

Endnu en stressende dag på jobbet. MEN NU HAR JEG FERIE!!!

Tror også min krop har godt af noget hvile. Cut, stress, hedebølge og træning + cardio, kan nemt brænde en ud, uden at man ligger mærke til det. Tror specialt min ben har brug noget hvile. Tør slet ikke tænke hvor langt man kommer til at gå på en hård arbejdsdag når alle har ferie, og man skal udføre 3 menneskers job.

Men fik da nogle flasker vin af "The Überboss", ville nu hellere have haft en ferie bonus-check...

Opvarmning: 10 min gang

Chinups

1 x 5 @ BW

1 x 5 @ BW

1 x 5 @ BW

1 x 5 @ BW

Decline Situps

1 x 10 @ BW

1 x 10 @ BW

Jeg er bare ynkelig i denne øvelse... :nonono:

Low Inc DB Presses

1 x 10 @ 18

1 x 10 @ 26

1 x 6 @ 30

1 x 6 @ 32

1 x 6 @ 34

1 x 6 @ 36

1 x 6 @ 36

1 x 6 @ 36

Tja, ikke noget vildt...

Calf in Legpress

1 x 10 @ 80

1 x 10 @ 120

1 x 10 @ 140

1 x 10 @ 140

Side Laterals

1 x 10 @ 18

1 x 10 @ 16

1 x 10 @ 12

Squat

1 x 10 @ 50

1 x 10 @ 100

1 x 5 @ 110

1 x 5 @ 120

1 x 5 @ 130

1 x 5 @ 140

1 x 10 @ 110

Kan ikke rigtig ramme min stil for tiden. Og så er mine ben temlig smasket fra job, diæt osv...

DB Curls

1 x 10 @ 18

1 x 6 @ 22

1 x 6 @ 22

1 x 6 @ 22

Dips

1 x 10 @ BW

1 x 10 @ BW

1 x 10 @ BW

Min tricep er stadig HELT død fra i onsdags. Wicked! :laugh:

Leths Lying Cable Curls

1 x 10 @ 25

1 x 10 @ 30

1 x 10 @ 30

Ikke at forveksle med alm lying cable curls!

+ 5 min udstrækning + banan 'n' shake

Så var der udsolgt. Fik lige smidt trøjen og flexet lidt nu da der ikke var andre deroppe. Jeg kan faktisk se mine abs når jeg spænder... Det havde jeg godt nok ikke regnet med. Lige 5 kg til så skal jeg have taget nogle gode billeder.

Edited by Skjold
Link to comment
Share on other sites

Cardio 23/7 - POWERWALK

Varighed: 1 time 20 min

Distance: 10 km

Powerwalk Countdown: 19/50

Det må helt klart være en powerwalk PR! Luften gik også lidt ud af ballonen på de sidste par km.

Smart som jeg er, havde jeg ikke taget noget vand med. Var godt nok noget tør i munden til sidst :cry:

For at toppe det helt af, er jeg nu også dobbelt så solskoldet i nakken og i ansigtet, så det skal nok blive sjovt med squat imorgen.

Dagens MP3 hits:

Life of Agony - River runs red

Billy Idol - Rebel Yell

Edited by Skjold
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share