Mission 88 - The (video) log of Skjold


Skjold
 Share

Recommended Posts

Another 8 weeks of Fullbody

Dag 1, Uge 7, Cut

Igen alt for varmt til at træne i. Jeg tror dog også jeg har skåret lidt for ned på kcal her over weekenden, syntes virkelig mit squat er hårdt ramt. Hvad der var peanuts er blevet temlig tungt :mad: ... Nå, men denne gang cutter jeg færdig. Er sikkert på det hurtigt kommer igen... Håber jeg ihvertfald.

Regner med at afslutte diæt ved udgangen af august, der skulle jeg gerne være ned på omkring de 90-91...

Formen ser meget bedre ud nu end for en måned siden det er helt sikkert.

Det program jeg så starter op på bliver med progression. Har kørt dagsform i over et år nu.

Opvarmning: Ingen.... :innocent:

Chinups

1 x 6 @ BW

1 x 6 @ BW

1 x 6 @ BW

1 x 6 @ BW

Decline Situps

1 x 10 @ BW

1 x 10 @ BW

Low Inc DB Presses

1 x 10 @ 18

1 x 10 @ 24

1 x 10 @ 28

Ingen pauser mellem sæt...

Front Pulldown

1 x 10 @ 70

1 x 10 @ 80

1 x 10 @ 90

1 x 10 @ 70

Calf in Legpress

1 x 10 @ 100

1 x 10 @ 120

1 x 10 @ 140

1 x 10 @ 140

Low Inc DB presses

1 x 6 @ 30

1 x 6 @ 34

1 x 6 @ 36

1 x 6 @ 38

1 x 5 @ 38

Utroligt som min højre ram flyver rundt for tiden... Tungere end de burde også.

Squat

1 x 10 @ 50

1 x 5 @ 100

1 x 5 @ 115

1 x 5 @ 120

1 x 5 @ 130

Alt for tunge. Må indrømme det går mig på. 130 skulle være meget nemme... :nonono:

BB Curls

1 x 6 @ 40

1 x 6 @ 45

1 x 6 @ 45

1 x 6 @ 45

French Press

1 x 10 @ 28,5

1 x 10 @ 28,5

1 x 10 @ 28,5

1 x 10 @ 23,5

Stadig dom fra 5 dage siden :cry::laugh:

Leths Lying Cable Curls

1 x 10 @ 25

1 x 10 @ 30

1 x 10 @ 30

+ 5 min udstrækning

Har ikke fået vejet mig i snart en uge, da vi ikke længere har nogen vægt oppe i vores center.

Hvis man ikke har råd til en vægt så burde man seriøst bare lukke og slukke. Hold kæft nogle narrøve der står for det lort deroppe. Det er fandme til grin. Han har lige åbnet endnu en center men har åbenbart ikke haft råd til atter en vægt. Sikke et fjols.. Overvejer seriøst at skifte til Nykøbing F center.

Vil tro at vægten er på omkring 95+/-

Link to comment
Share on other sites

Det er fedt at du sys formen i spejlet spiller... og bare rolig... når du kommer igen efter diæt skal den squat nok rykke :devil: ...

Men chinups må da være dejlig lette når man taber sig :laugh:

Jo takker... Jeg har bare svært ved at acceptere styrke-dyk. Men på den anden side gider jeg ikke være på diæt i over 2-3 måneder. Så når man river omkring 1kg af om ugen må man vel forvente at der ryger lidt masse og styrke med... Tror dog det er minimalt med massen. Men det har kostet i squatten, men du har endnu ikke slået min 3'er med 160 :wink::poking:

Link to comment
Share on other sites

Jo takker... Jeg har bare svært ved at acceptere styrke-dyk. Men på den anden side gider jeg ikke være på diæt i over 2-3 måneder. Så når man river omkring 1kg af om ugen må man vel forvente at der ryger lidt masse og styrke med... Tror dog det er minimalt med massen. Men det har kostet i squatten, men du har endnu ikke slået min 3'er med 160 :wink::poking:

Self har jeg ikk slået din 3'er mæ 160 kg i squatten... det venter jeg med til du er færdig med diæt, tror ikk din selvtillid kan holde til det lige nu :innocent::violin: ... heeh... men kan da gi den et forsøg imorn... :laugh: ... hva er din 1rm?...

:superman:

Link to comment
Share on other sites

Self har jeg ikk slået din 3'er mæ 160 kg i squatten... det venter jeg med til du er færdig med diæt, tror ikk din selvtillid kan holde til det lige nu :innocent::violin: ... heeh... men kan da gi den et forsøg imorn... :laugh: ... hva er din 1rm?...

:superman:

Tror jeg dropper BB og begynder at gå til dart istedet :unhappy:

Har ikke testet 1rm, men et bud ville nok være omkring de 170. Men det tvivler jeg meget stærkt på jeg kan præstere lige for tiden...

Edited by Skjold
Link to comment
Share on other sites

Tror jeg dropper BB og begynder at gå til dart istedet :unhappy:

Har ikke testet 1rm, men et bud ville nok være omkring de 170. Men det tvivler jeg meget stærkt på jeg kan præstere lige for tiden...

Go' ide... hvis du begynder til dart behøves du ikk cutte.. der er det jo næsten et krav at man har en stor vom :laugh: ...

Men når du er færdig med diæt ska du da lige rykke en 1rm... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Cardio 25/7 - POWERWALK

Varighed: 35 min

Distance: ca 4 km

Powerwalk Countdown: 20/50

Har været på stranden det meste af dagen sammen med konen, Leth og min broder... Det var satme lækkert. Tror vi tager derned igen på torsdag, da jeg skal låne min mors bil anyways.

Som sagt, det var monster lækkert. Men næste gang tager jeg en køletaske med og noget mælk & havregryn. Kom til at æde en McD menu idag :crazy::innocent:

Så der kommer atter en powerwalk senere i aften, da jeg lige skal have alle de skod carbs ud af kroppen igen. Det skal ikke ske mere!

Lige et billede af min dejlige kone i vandet!

post-5621-1153844400_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cardio 25/7 - POWERWALK II

Varighed: 1 time

Distance: ca 5 km

Powerwalk Countdown: 21/50

Powerwalk er nok så meget sagt, gik i nogenlunde tempo, men konen skulle jo kunne følge med.

Men så er den McD menu vist også brændt ud af systemet!

Svin :laugh:

Så laver hun tilmed god mad hehe...

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at du fuldkommen har droppet bænken. - tsk tsk tsk

Har Skipper fuldkommen droppet at få centeret i Sakskøbing til at køre?

Jeg er hos Rath på lørdag til en gang grill-bill. - Kigger du om?

Du husker vist ikke helt hvor ringe den bænk og stang er...

Så når man er lidt skabs-styrkeløfter, eller hvad man skal kalde det når man er ret glad for sine kg på standen, så er det meget deprimerende at gå 15-20kg ned i en øvelse pga elendigt udstyr. Det kan jeg sku ikke acceptere.. Slet ikke når jeg har kæmpet så meget for at stige i den skide bænk.

Ellers ved sgu ikke hvad han har gang i deroppe. Men hvis noget går i stykker så er det bare surt. Han har 100% ikke tænkt sig at smide så meget som en krone i noget. Hvis vi ville have større DB's kunne vi selv købe dem. Ligesom vi for klager over alt hvad vi laver larmer.... Hvis jeg havde bil havde jeg ikke tøvet et sekund med at køre til nykøbing 3 gange om ugen...

Men har snakket med Rathos idag, vi kigger om på lørdag :4mewantfood:

Edited by Skjold
Link to comment
Share on other sites

Another 8 weeks of Fullbody

Dag 2, Uge 7, Cut

Var temlig carbet op idag, så træningen gik ok. Men styrken er bestemt ikke optimal i alle øvelser hvor der skal presses. Sjovt nok går det fremad i alle træk øvelser, så på den front er det jo godt nok.

Fik god ros af Leth idag, man kan virkelig se de kg jeg har smidt, på den gode måde. 4kg til så er jeg sikker på det spiller temlig godt. Så vil jeg tro min fedtprocent nede omkring de 11-12% stk! Kan også se at mine abs er 100% identiske i begge sider. :4thumbup:

Opvarmning: 10 min gang

Chinups

1 x 5 @ BW

1 x 5 @ BW

1 x 5 @ BW

1 x 5 @ BW

God opvarmning og dejlig lette.

Decline Situps

1 x 10 @ BW

1 x 10 @ BW

Closegrip Pulldown

1 x 10 @ 70

1 x 10 @ 80

1 x 10 @ 90

1 x 6 @ 110

Rigtig leeee' PR hvis jeg selv skal sige det. :w00t::4trumpet:

Seated DB Shoulderpresses

1 x 10 @ 18

1 x 10 @ 26

1 x 6 @ 30

1 x 6 @ 32

1 x 6 @ 34

1 x 6 @ 34

1 x 10 @ 28

Mangler stadig noget tryk her! :nonono:

DB Rows

1 x 10 @ 40

1 x 8 @ 50

1 x 8 @ 50

1 x 8 @ 50

1 x 15 @ 40

God power, men ikke så vildt som sidse uge. Men alle sæt med overskud!

Lying Cable Curls

1 x 10 @ 30

1 x 10 @ 35

1 x 10 @ 35

1 x 10 @ 35

Dips

1 x 6 @ BW +14

1 x 6 @ BW +18

1 x 6 @ BW +20

1 x 10 @ BW

Udsolgt....

+ 5 min udstrækning + shake

Fin omgang. Alle mine ryg dage har været en stor succes her på de sidste. Men det kan man ikke sige om min squat og skulderpres. Glæder mig til mit cut er færdigt. Så skal der laves nogle lede PR's. Har store planer for denne vinter, nu hvor jeg efterhånden er blevet temlig klog på min krop og kost... Glæder mig allerede til at se formen næste sommer. Det er noget af en tidshorisont man arbejder med i denne sport. Sådan tålmodighed har jeg aldrig haft før.. :smile:

Startvægt for CUT: 100,5

Dagens Vægt: 95,8

Link to comment
Share on other sites

Cardio 26/7 - POWERWALK

Varighed: 1 time 30 min

Distance: 10 km

Powerwalk Countdown: 22/50

Konen gik med, så der noget langsommere end sidst. Men jeg må indrømme jeg fortrød lidt da jeg var noget halvvejs, det er en lang tur når man begynder klokken 21.00 og har siddet omme hos Leth og grillet hele aftenen. Men så skal man ikke sige jeg har fedet den idag!

Link to comment
Share on other sites

Cardio 26/7 - POWERWALK

Varighed: 1 time 30 min

Distance: 10 km

Powerwalk Countdown: 22/50

Konen gik med, så der noget langsommere end sidst. Men jeg må indrømme jeg fortrød lidt da jeg var noget halvvejs, det er en lang tur når man begynder klokken 21.00 og har siddet omme hos Leth og grillet hele aftenen. Men så skal man ikke sige jeg har fedet den idag!

10 KM !!!!!! :w00t: ... fuck det langt mand... jeg går 5km når jeg tar mig sammen 1 gang om året... :innocent: ...

Link to comment
Share on other sites

Du husker vist ikke helt hvor ringe den bænk og stang er...

Så når man er lidt skabs-styrkeløfter, eller hvad man skal kalde det når man er ret glad for sine kg på standen, så er det meget deprimerende at gå 15-20kg ned i en øvelse pga elendigt udstyr. Det kan jeg sku ikke acceptere.. Slet ikke når jeg har kæmpet så meget for at stige i den skide bænk.

Ellers ved sgu ikke hvad han har gang i deroppe. Men hvis noget går i stykker så er det bare surt. Han har 100% ikke tænkt sig at smide så meget som en krone i noget. Hvis vi ville have større DB's kunne vi selv købe dem. Ligesom vi for klager over alt hvad vi laver larmer.... Hvis jeg havde bil havde jeg ikke tøvet et sekund med at køre til nykøbing 3 gange om ugen...

Men har snakket med Rathos idag, vi kigger om på lørdag :4mewantfood:

En dårlig bænk er trods alt stadig en bænk, men din ide om at træne i Nykøbing lyder da ikke helt dårlig. Der er jo masser som må køre længere end det for at træne.

Der er jo altid hal B, jeg mener endda de har at squatrack som bare ikke står fremme.

Men vi snakkes på lørdag så.

Link to comment
Share on other sites

En dårlig bænk er trods alt stadig en bænk, men din ide om at træne i Nykøbing lyder da ikke helt dårlig. Der er jo masser som må køre længere end det for at træne.

Der er jo altid hal B, jeg mener endda de har at squatrack som bare ikke står fremme.

Men vi snakkes på lørdag så.

Den står kun på DB presses. Der kommer ingen bænk på programmet, med mindre der dukker en rigtig bænk op deroppe, med olympisk stang. Chancen for det sker er ligeså stor som chancen for jeg repper med 300kgs DB's i side laterals...

Link to comment
Share on other sites

Den står kun på DB presses. Der kommer ingen bænk på programmet, med mindre der dukker en rigtig bænk op deroppe, med olympisk stang. Chancen for det sker er ligeså stor som chancen for jeg repper med 300kgs DB's i side laterals...

Det ku sku se nice u'... vil jeg gerne se på video hvis det sker :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Cardio 27/7 - POWERWALK

Varighed: 35 min

Distance: 4 km

Powerwalk Countdown: 23/50

Det blev lige til en "twilight" powerwalk, her i de sene aftentimer. Min mp3 døde igår, så var henne og få den byttet idag. Det gik godt nok smertefrit må jeg sige. De spurgte ikke engang hvad der var galt, eller hvordan det var sket. Jeg fik bare en elt ny lige på stedet. Det kalder jeg service :4thumbup:

Så da jeg kom hjem fra min lille tur, tænkte jeg at jeg lige ville have en lille aftensnack.

Så hælte lige en god portion koldskål op og skulle lige til at fylde den med kammerjunkere da jeg fik kigge på næringsinholdet i dem. Det var da helt galt, 460kcal pr 100 gram... Så det blev til 5 af dem :mad:

Så var jeg self sulten igen 5 minutter efter, men havde opbrugt dagens kcal. Så kom lige til at spise en lille portion havegryn :innocent:

Dagens MP3:

Infected Mushroom - Strecthed (DET ER FOR VIIIIIIIIILDT, gotta love it :banana3: )

Infected Mushroom - Muse Breaks (RMX)

Psytrance er nu bedst når det er mørkt :ninja:

Link to comment
Share on other sites

Cardio 28/7 - POWERWALK

Varighed: 40 min

Distance: 5 km

Powerwalk Countdown: 24/50

Kom nogenlunde tidligt op idag og kunne ikke rigtigt finde på noget af lave da jeg havde carbet op. Så jeg besluttede mig for en tur i det grå. Det var faktiskt rigtigt lækkert. Jorden trængte vist også til lidt vand.

Nu vil jeg æde lidt mere og gøre mig klart til en, forhåbenligt omgang tung squat med Leth her om 2 timer. Glæder mig også til at se hvad vægten siger deroppe, syntes formen spillede rigtig godt her til morgen. Utroligt at 5 kg kan gøre så meget...

Link to comment
Share on other sites

Another 8 weeks of Fullbody

Dag 3, Uge 7, Cut

Det var bestemt ikke noget hit til træning idag. Leth var i perlehumør, en regulær solstråle of death, doom and decay. :cry::nonono: Ens makkers humør smitter jo næsten altid af på en selv. Prøvede ellers at være glad og postiv, men Leth vandt.

Udover det er min squat styrtdykket her de sidste 14 dage, jeg er faktisk ved at blive helt bange. Fra at reppe med 150+, har jeg kæmpet med 130 hele ugen... Fatter det ikke helt. Håber bare det er et midertidigt uforklartligt dyk. Hvis det var overtræning eller for hård diæt, burde det vel ramme alle øvelser ens.

Jeg har da tabt lidt styrke i presse øvelserne, men vi snakker 2-4kg pr DB... Bestemt ikke noget vildt, men det her er godt nok underligt. Har endda kørt let squat hele ugen... :cry:

Nogen der har en god forklaring, så er jeg lutter øre!

Opvarmning: 10 min gang

Chinups

1 x 6 @ BW

1 x 13 @ BW

1 x 8 @ BW

1 x 6 @ BW

Udsolgt efter de 13 reps. Havde håbet jeg kunne lave 15, men det var der ikke til. :dry:

Chinups er bredt overhåndsgreb, det ved alle med sund fornuft!

Decline Situps

1 x 10 @ BW

1 x 10 @ BW

Low Incline DB Presses

1 x 10 @ 22

1 x 6 @ 26

1 x 6 @ 30

1 x 6 @ 32

1 x 6 @ 36

1 x 6 @ 36

1 x 6 @ 36

1 x 6 @ 40

Fik lidt hjælp af Leth de sidste reps på 40'erne.... :innocent:

Side Laterals

1 x 10 @ 16

1 x 10 @ 16

Squat

1 x 10 @ 50

1 x 5 @ 100

1 x 3 @ 110

1 x 3 @ 120

1 x 3 @ 130

1 x 1 @ 140

1 x 10 @ 112

WTF!!! Jeg kunne godt have taget 3 reps med 140, men det var blevet en kamp... HVAD SKER DER??!?!?

Ens max kan sgu da ikke falde med 20kg bare sådan uden videre... :cry3: :cry3:

BB Curls

1 x 6 @ 40

1 x 6 @ 45

1 x 6 @ 45

1 x 6 @ 45

French Press

1 x 10 @ 23,5

1 x 10 @ 28,5

1 x 10 @ 28,5

1 x 10 @ 28,5

1 x 10 @ 28,5

Stadig en ny øvelse. Skal lige have teknikken på plads for jeg forsøger med flere kg...

Leths Lying Cable Curls

1 x 10 @ 25

1 x 10 @ 30

1 x 10 @ 30

Just for the pump :w00t::wink:

Bortset fra humørbomben Leth og mit ynkelige squat som en 12 årig pige med Anorexi kunne gøre bedere, gik det vel ok. Men som sagt 100 gange.. HVAD SKER DER FOR MIT SQUAT?????

Til det mere positive er mit vægttab. :4thumbup:

For satan mit spejlbillede har aldrig været bedere. Havde faktisk troet jeg skulle tabe mig meget mere. Den forpulede elektroniske TANITA fedtprocentmåler vi har siger min fedtprocent er 21% og jeg skal ned på 83 for at ramme fedtprocent 12%. Men jeg kan se mine abs, har fået dybe kløfter i delts, kan tilmed se obliques, eller hvad den savtakkede muskel nu hedder... En måneds diæt tilbage. Men mindre min squat falder til under 120 så stopper festen :laugh:

Startvægt for CUT: 100,5

Dagens Vægt: 94,8

Link to comment
Share on other sites

Drop fy-græssen! :devil:

Og desuden så kræver vi snart pics :wink:

Du må lige vente 3-4 uger. Så skulle den gerne være der. Håber på at ende på omkring 12%...

Men er overrasket over hvor lidt jeg egenligt skulle tabe mig. Havde troet jeg skulle ned i 80'erne.

Hvis jeg ikke har hængt mig selv grundet mit pinlige squat... :mad:

Edited by Skjold
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share