Atmosfæren i Westside !!


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Kan man andet end elske atmosfæren og holdningen til træning i Westside Barbell Club. Læs lige dette lille citat fra JL´s logbog.

Today I came in the gym with working up to a decent single in mind. I was a little pissed because I had some tupac blaring and was feeling the oppression of the "Man".

Me and chuck have been squatting getting ready for atlanta. I have been at westside for over a year and this is the first time I've felt strong enough to squat with chuck. It's a priveledge that I am very proud to have earned. Well today a new guy and a visitor decided to squat with us even though louie advised them against it. Now both are pretty strong but this is Westside and we got a meet in 4 weeks. So I got pissed as f*ck and started telling Dave that they thought they could squat with us. So I tell him how I'm gonna barry them and walk away. DAve comes up 5 min later before I start squatting and is now pissed thinking that these guys think they can squat with me and chuck and dave has to squat with other people. He is trying to earn his way back to the top and these f#@kers are coming off the street and trying to start there without putting in the work. Now I'm even more pissed. We go up to 515+green&purple+4chains/side. That's where we are doing our 5 sets. The first guy does two at max effort speed. The second guy gets crushed by the bar. Lesson learned: REAL FAST. First guy goes on doing two until fourth set when he only gets one, last set he does a single. I do mine and put a plate on. I ask him if he is going to do it and he looks perplexed, and I ask him if he is squatting with us or not. He declines my invitation. I then put another plate on 695+bands&chains. He declines that one also. Squat lesson learned, but not over. I go to speed dead and put 495+doubled mini+purple. He goes to drag sled. No way he wants to train with me he fuckin trains with me. He goes to do first rep can't pull it. I do mine easy. I tell him he has to go again. Again he strains his hardest and can't lock it out. I jump in fast and pull another. by his third failed attempt he says his CNS is being fried and asks if that is smart, I say "I don't care if it's smart, you have to man up." We do six singles each one he strains and fails at. I pull all six. Training lesson: LEARNED. If you are gonna come in our gym and train with us you better not jump the pecking order or you will learn a valuable lesson. Some may say I'm a dick, but I say I put my time in so should everyone else.

rest of workout: 3sets rev hyper, 3sets dave obliques, Warm up pulldowns, ghd, dec. sit ups.

Always know your place, Chuck is king of squats, I'm just a squirrel

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke, om jeg personligt ville bryde mig om, at træne i sådan en atmosfære, men der er noget dejligt anti-pædagogisk ved stedet. I Danmark er vores samfund gennemsyret af 68'er pædagoger, hvor kodeordene er ligestilling, gruppesang og en generel antielitær holdning. Selv i sportsverdenen må individet ikke stikke hovedet op af den grå masse, og gør hun (Anja Andersen) det alligevel, så falder fordømmelsen så sikkert som amen i kirken.

Det er helt sikkert, at WBC ikke er for alle og enhver, og det er helt sikkert, at man nok ikke ved, hvad det er man går ind til, men for den kompromisløse, monomane og fanatiske styrkeløfter, må det være en drøm.

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvivl om at det er forbandet hardcore med en max fed indstilling til at træne :devil:

Synes dog stadigvæk at det er lidt synd for gutten, hvis han nu ikke ved hvad han går ind til. Hvad hvis han bare gerne ville have snakket med ham, måske lært noget, eller bare lige have set med, for at se om han kunne lære noget af det? :unsure: Han var jo trods alt ny...

Link to comment
Share on other sites

Selv i sportsverdenen må individet ikke stikke hovedet op af den grå masse, og gør hun (Anja Andersen) det alligevel, så falder fordømmelsen så sikkert som amen i kirken.

Sikke noget vås, hun er bare usympatisk, opførte sig som en umoden snotunge og var på mange måder dårlig for holdet i det hun ikke var nogen god teamplayer.

Link to comment
Share on other sites

Synes dog stadigvæk at det er lidt synd for gutten, hvis han nu ikke ved hvad han går ind til. Hvad hvis han bare gerne ville have snakket med ham, måske lært noget, eller bare lige have set med, for at se om han kunne lære noget af det?  Han var jo trods alt ny...
Selvfølgelig ved han hvad han går ind til. I Westside Barbell Club træner man KUN pr. invitation. Hvis Louie ikke ønsker at man skal træne der, så kommer man simpelthen bare ikke til at træne der. Og er man et potentielt medlem af den fine klub, så kender man med garanti også reglerne på den ene eller den anden måde. Jeg tror simpelthen bare de 2 gutter har troet de var mere end de var. Vi synes jo alle at vi træner hårdt. Indtil vi møder nogen som træner ENDNU hårdere. Og du finder nok ikke mange som piner sig selv mere end WSB gutterne gør. De æder napalm til morgenmad derovre :devil:
Der stod jo at de insisterede på at squatte med de tunge drenge, så de var jo selv ude om det.

NEMLIG. Hvis du vil danse med de store drenge, så må de dælme også være sikker på at du kan dansetrinene......

Ved ikke om det er noget jeg har drømt, men jeg mener at den gamle mand: Louis Simmons, tager noget krudt lige inden træning for at gøre ham lidt ekstra aggresiv.

Ved ikke om det er lige inden træning. Louie Simmons har taget anabolske steroider konstant i over 30 år. Og det ligger han ikke skjul på. Hvilket jeg synes er ganske fint. Hvis folk er ærlige omkring deres brug af anabolske steroider, og ikke stiller op i konkurrencer hvor man ikke må tage den slags, så er jeg som sådan ligeglad om de tager det. Det er alment kendt at man i WSB tager anabolske steroider. Dog er der også WSB folk som IKKE tager noget. Men det hører nok mere til sjældenhederne.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Training lesson: LEARNED. If you are gonna come in our gym and train with us you better not jump the pecking order or you will learn a valuable lesson. Some may say I'm a dick, but I say I put my time in so should everyone else.
Det er fandme i orden. Man kan sgu ikke bare komme den første dag og tro man tilhører eliten. :)
Det er alment kendt at man i WSB tager anabolske steroider. Dog er der også WSB folk som IKKE tager noget. Men det hører nok mere til sjældenhederne.

Ved du hvem af WSBerne der skulle være clean? :)

Link to comment
Share on other sites

Ved du hvem af WSBerne der skulle være clean?

Jeg kan ikke på stående fod huske navne. Jeg mener Louie nævner et par navne i en af WSB videoerne ?? Jeg kan dog med sikkerhed sige at der ikke er tale om nogen af de store navne i WSB.

Du kunne vil ikke være en venlig sjæl og smide et link til klubben's hp(hvis den findes) og til de film du omtaler... :)

Og så lige en ting mere...Man skal ikke spilde andres tid, hvis man ikke gør et ærligt forsøg :) Tror jeg ihvertfald de 2 personer har lært nu :tongue:

laer\\

Link to comment
Share on other sites

Hælder også til Arne - manden kan jo ikke engang stave eller skrive blot nogenlunde grammatisk korrekt - tilmed på eget modersmål...

Men ok, jeg grinede også ret meget af historien. Man kan lige forestille sig ham den formastelige lave 6 x miss i squatten... utroligt at han overhovedet gjorde forsøgene... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det jo ikke et Fitness Center, det handler om atleter 4 uger før en konkurrence. Hvis forskellen på hvor meget man løfter er meget stor, skal der bruges meget tid på at pille skiver af og på og det kan virkelig, virkelig ødelægge ens rytme, hvis man så tilmed også skal være fokuseret og koncentreret fordi det er løft der er meget tunge og der render nogen rundt og måske hyggesnakker osv, så kan jeg 100% forstå hans reaktion, ikke at meddelelsen ikke kunne blive leveret på en pænere måde, men det er fuldt ud forståeligt.

Link to comment
Share on other sites

Det jo ikke et Fitness Center, det handler om atleter 4 uger før en konkurrence. Hvis forskellen på hvor meget man løfter er meget stor, skal der bruges meget tid på at pille skiver af og på og det kan virkelig, virkelig ødelægge ens rytme, hvis man så tilmed også skal være fokuseret og koncentreret fordi det er løft der er meget tunge og der render nogen rundt og måske hyggesnakker osv, så kan jeg 100% forstå hans reaktion, ikke at meddelelsen ikke kunne blive leveret på en pænere måde, men det er fuldt ud forståeligt.

Det er jo ikke så meget den del af historien vi kommenterer...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share