Barbell Rows


Torben F.
 Share

Recommended Posts

Cool film MZ! B) :lol:

Vil dog lige høre hvordan fæstningen af elastikken passer i forhold til hæftningen af triceps. Umiddelbart vil jeg mene, at elastikken laver et træk som ikke ligner det der foregår i kroppen. Vil det ikke være mere præcist, hvis du fører elastikken på ydersiden af skruen der repræsenterer albuen og fæstner elastikken ved hullet længere oppe (ud fra min meget basale viden om anatomi :bblush:)? Resultatet vil dog være det samme.

For øvrigt en super interessant diskution. B)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har lavet en lille film der sætter tricepsdiskussionen i perspektiv.

Se filmen (870 KB)

dam da dam bum du di duh badamdadam,

1. Lower the barbell - bum du dum di dahhhh

2. squeeeeeeezeeeeeeeeee da daaaaaaaam du di

Jørgen klevin for hårdt :devil::tongue: cool film MZ

Jeg holder stadig på stangen ikke ville flytte sig hvis triceps ikke lavede noget af relevans, da det hele skal ses sam en sammenhæng, hvis triceps ikke ville lave noget vil biceps forhindre albue ext. når pecs add. overarmen...

(bare min egne lille kaos def.)

Jeg har forresten et video klip af et bænkpres, og hvis triceps ik er i hopla der, så :blink: .... on the way....

Link to comment
Share on other sites

Devito: Prøv at stille en bænk i et smith-stativ og indtag en stilling som til almindelig bænkpres. Slip med den ene hånd og brug udelukkende den anden hånd til at skubbe med, og forsøg at isolere triceps (strække armen frem for at bevæge den med brystmusklen)

Gentag så med 5 kg, 10 kg , 20 kg og så videre på stangen.

Det skulle gerne illustrere, at især i bunden, er det rigtig meget en bryst-øvelse. Man kan løfte stangen udelukkende ved hjælp af triceps, men jeg ville nødigt forsøge med mere end 10 kg, og jeg løfter da over 100 som maks.

Den samme øvelse kunne gentages, hvor man forsøger at skubbe ind mod midten, for at undgå aktivering af triceps. Jeg tænkte ikke over det i går, men jeg vil tro, at det er væsentligt nemmere. (Men man bruger jo ikke biceps i bænkpres vel?)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share