Rall


Rall
 Share

Recommended Posts

Morgencardio

Torsdag d. 24/8 2006

60 minutter rundt om Damhussøen og engen i almindeligt pw tøj. Efter 30 minutter med lidt let regn åbenede himlen sine sluser og gennemblødte mig i løbet af 10 sekunder :wink: Våde sokker og sko er dømt til at gi' vabler, så jeg har netop lige plastret den miderste tå på højre fod ind i Compete :smile:

Superhero program

Uge ?, dag 2

Torsdag d. 24/8 2006. City Fitness

Jeg var pænt brændt af over i roen, så det var en lidt sørgelig omgang jeg fik "fyret" af i går. Squatten og hack'en kørte for så vidt ok, men press strukturen er sørgelig og trænger vist til lidt deload. Guf for dual factor tilhængerne, men jeg deloader altså ikke fire uger før Dm, men jeg tror jeg reducerer træningsdagene med press øvelser fra fire til to de kommende tre uger. Efter træningen snakkede jeg lidt med min vejleder om de næste fire ugers diæt og træning. Det bliver rigtig spændende og jeg glæder mig helt vildt. Torsdagens tal:

Squat

6x125

6x125

6x130

5x130

Ok. Jeg havde lidt support på de to sidste set

Hacksquat

10x125

10x125

10x125

10x125

Kørte godt

Incl BB BP

6x87.5

6x87.5

5x87.5

5x87.5

Føltes tung :wink:

Low incl db BP

10x38

10x38

10x38

Incl db flyes

10x30

10x30

10x30

Hacksquat calf raises 5 sekunder pause i bunden

8x149

8x149

8x149

Swissball crunches

3x20

Cykling 15 minutter på level 10

Posering 3 gange lineup, standart poseringer og 3 gange fri rutine.

Morgencardio

Fredag d. 25/8 2006

Op kl. 5.30. Ned med noget glutamin, BCAA og en stærk kop kaffe og så 60 minutter rundt om Damhussøen med hue, halstørklæde og Compeed :4thumbup: Så har man det dejligt :superman:

:smile:

Edited by Rall
Link to comment
Share on other sites

jhax >> Jeg har sendt dig en pm :smile:

Superhero program

Uge ?, dag 3

Fredag d. 25/8 2006. City Fitness

Jeg var overraskende veloplagt til træningen i går. Det skyldes nok, at jeg fik to timer på sofaen torsdag aften. Kim havde fødselsdag i går, så der blev joket lidt og kørt noget kæwe med det sædvanlige fredags hold. Fredagens træning:

SBDL

12x140

12x140

12x140

12x140

Kørte rigtig godt, nok volumen pr

Liggende legcurl

10x75

10x75

10x75

9x75

Kørte bedre end sidste uge

Chins

8x15

8x15

8x15

7x15

Ok

Bb 90 grader row

10x60

10x70

10x70

Jeg trænger til lidt forandring fra chest supported row, så valget faldt på denne Bill Starr favorit

Cg neutral pulldown

10x90

12x85

12x85

12x85

Endnu en ny øvelse. Dejligt med lidt variation, og den sad godt i latten

Siddende calf raises 2 sekunder pause i bunden

12x60

12x60

12x60

12x60

Cykling 15 minutter på level 10

Posering 3 gange lineup og standardposering.

I dag fik vækkeuret lov til at vente til 6.30 med at vække mig. Ren luksus :wink: Efter et besøg på badeværelset var det vægtens tur.

Vægtupdate

Lørdag d. 26/8 2006

84.4 kg. Det vil sige, at jeg har smidt 0.4 kg siden sidste lørdag. Nu skal jeg lige planlægge de næste par ugers diæt med min vejleder, så det sidste fedt kan blive hakket af :4flex:

Morgencardio

Lørdag d. 26/8 2006

60 minutter rundt om Damhussøen og engen med Muse "Black Holes and Revelations" på mP3afspilleren :superman:

:smile:

Edited by Rall
Link to comment
Share on other sites

Superhero program

Uge ?, dag 4

Lørdag d. 26/8 2006

Dagens træning blev endnu en god oplevelse. To træninger i træk med overskud. :blink: Hvad sker der? Den siddende Db delt press kørte godt, og så valgte jeg at køre lidt maskine lateral raises istedet for incl lat. raises, som jeg er ved at gå lidt død i. Thomas var i CF i dag sammen med Lone og Kim, så humøret fik en tand opad. Lødagens tal:

Siddende db skulder pres

10x38

10x38

7x40

7x40

Kørte godt

Superset upright row -> lat. raises

12x40+EZ-stang -> 12x10

12x40 -> 12x10

12x42.5 -> 12x10

Arnold presses

10x24

10x24

10x24

Maskine lat. raises rest/pauses

12+10+8+6x30

Bb shrug

12x140

12x140

12x140

12x140

12x140

Swissball crunches

25x

21x

21x

Reverse crunches

3x20

Cykling 15 minutter på level 10

Posering 4 gange lineup og standart posering og 3 gange fri rutine :superman:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Lone >> Tak skal du ha' :smile: . Det er dejligt med noget positiv respons, her midt i ugidelige træninger og endeløse pw. Jeg er virkelig glad for din opbakning. Jeg glæder mig for vildt til at se, hvordan de sidste tre ugers træning og den sidste uges udtømning og carb loading forbedrer min form. Vi ses i CF :smile:

Morgencardio

Søndag d. 27/8 2006.

60 minutter rundt om Damhussøen og engen

Superhero program

Uge ?, dag 5

Søndag d. 27/8 2006.

Mens fredagens og lørdagens træninger var positive overraskelser, hvad angår overskud, så var søndagens træning noget mere fattig på power. Det nærmede sig en kamp for ikke at løfte dårliger end de sidste par træninger. Der var dog lyspunkter. Hvor det især var squatten der trak tænder, så sad lunges faktisk ok, og guns'ne leverede også et udemærket stykke arbejde. Lagoon var i CF for at starte en omgang Smolov jr. på patværket, og derudover var der de sædvanlige discopumpere. Søndagens tal:

Squat

10x115

10x115

10x115

Tak til Lagoon for spot på det sidste set, dernærmede sig breating squat :wink:

Lunges

12x65

12x75

12x80

10x90

Sad godt omme baw i

Pullups

8x15

8x15

7x15

Smal bp

6x85

6x85

6x85

6x85

Jeg kørte et set mere istedet for at køre tre set x 8 reps x 85 kg, så workloaden blev den samme, men jeg prøver at skåne mit cns ved at holde mig et par reps fra failure

EZ-curl

8x40+EZ-stang

8x40

8x40

Overhead db ekstension

10x44

10x44

10x44

Hammer Incl curl

10x22

10x22

9x22

Press down

10x85

10x85

10x85

Benpres calf raises

8x160

8x160

8x160

Cykling 15 minutter på level 10

Posering 4 gange line up og standartposering og 2 gange fri rutine

Morgencardio

Mandag d. 28/8 2006

60 minutter rundt om Damhussøen og engen :superman:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Morgencardio

Tirsdag d. 29/8 2006

Op kl. 5.15 og efter den sædvanlige kombination af kaffe, BCAA og glutamin røg jeg ud i kulden med hue, halstørklæde og handsker på. 60 minutter rundt om Damhussøen og engen. Benene var lidt sløve i det i dag, men jeg kan begynde at ane streger på røven :superman:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Superhero program

Uge ?, dag 1

Tirsdag d 29/8 2006. City Fitness

Tirsdagens træning blev en god omgang, men desværre er jeg lidt øm i halsen her til morgen. Jeg håber, at jeg kan lindre det med masser af kamille the og halstørklæde. Det er vigtigt, at jeg holder mig rask nu, og ikke presser kroppen til noget den ikke kan holde til. Tirsdagens tal:

SBDL

8x165

8x165

8x165

8x165

Sad godt

1ben legcurl

10x55

10x55

10x55

10x55

Sad bedre end sidst

Siddende millitary press

6x75

6x75

6x77.5

6x77.5

Ok

Bb shrug

15x140

15x140

15x140

15x140

Superset: Db shrug -> Upright row

20x48 -> 12x40+EZ-stang

20x48 -> 12x40

20x50 -> 12x40

Maskine shrug rest/ pause

20+14+12+10x90

Ok

Bagskulder maskine

12x70

12x70

12x70

12x70

Reverse crunches

3x20

Siddende calf raises 5 sekunder pause i bunden

5x67.5

5x67.5

5x67.5

10x57.5

10x57.5

10x57.5

Front raises

12x14

12x14

12x14

Db curl

6x26

6x26

6x26

6x26

Cykling 20 minutter på level 10

Posering 4 gange standart posering

Morgencardio

Onsdag d. 30/8 2006

60 minutter rundt om Damhussøen og engen med lange underdrenge, halstørklæde, hue og handsker og med The Cult "Beyond Good and Evil" på mP3 afspilleren :superman:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Rall

Ville lige høre hvordan det går med at holde massen på kroppen når du nu er i de lave fedt%?

Dit sidste billed for nogle uger tilbage bar jo allerede præg af at du havde downsized noget - specielt på dine ellers så store quads! Hvordan går det med at holde størrelse - Du er ikke bange for at flade helt ud i jagten på de lave %'er?? Ved selv hvor svært det er som naturlig atlet :smile:

No

Link to comment
Share on other sites

Angel >> Jeg prøver :wink: , men det er hårdt spil nu. Jeg har ikke mistet masse i forhold til de sidste par billeder, men da der stadig sidder lidt fedt og væske på hjulene, så er det klart, at de bliver mindre i omfang, men tilgengæld bliver de skarpere. Det, kombineret med cardio to gange om dage, tapper selvfølgelig depoterne for kulhydrater, men det er først d. 23. september, at de skal fyldes ud. Jeg forventer, at mine hjul superkompenserer med at lagre godt med kulhydrater de sidste par dage :4mewantfood: :superman:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Angel >> Jeg prøver :wink: , men det er hårdt spil nu. Jeg har ikke mistet masse i forhold til de sidste par billeder, men da der stadig sidder lidt fedt og væske på hjulene, så er det klart, at de bliver mindre i omfang, men tilgengæld bliver de skarpere. Det, kombineret med cardio to gange om dage, tapper selvfølgelig depoterne for kulhydrater, men det er først d. 23. september, at de skal fyldes ud. Jeg forventer, at mine hjul superkompenserer med at lagre godt med kulhydrater de sidste par dage :4mewantfood: :superman:

:smile:

Bliver sgu spændende at se Rasmus :4thumbup:

.. specielt som du selv skriver når der bliver fyldt på! Hvor mange kg har du at gøre med til opfyldning - forhåbentligt kan du tillade dig noget og ikke som Sune sidste år der lå lige på grænsen :bigsmile:

Var nemlig super imponeret over Sune sidste år og hvordan han formåede at fjerne stort set alt fedt uden det helt store muskeltab - men han manglede stadigvæk den sidste opfyldning for at volumen kom tilbage :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Angel >> Nu er jeg jo ikke erfaren i opfyldnings cirkus'et, men hvis alt går vel, så smider jeg 1-1.5 kg i løbet af denne og de kommende to uger. Så kommer jeg ned på 83 kg. Jeg er ca. 180 cm høj, så det giver tre kg, at gøre med til udfyldningen, men jeg har ingen idé om, hvormange carbs, jeg kan tåle. Normalt er jeg ikke specielt carbs sensitiv, så jeg tror, at jeg kan køre en god del i skabet torsdag og fredag, men jeg ved ikke hvordan min krop responderer på det, når den har været carb depleted fra søndag til onsdag. Det er jo en lære proces, og Sune brugte også et par diæter til at finde ud af, hvad der virkede for ham. :wink: Hvordan har din diæt og væske tømning / carb loading ændret sig fra konkurrence til konkurrence? :superman:

:smile:

Edited by Rall
Link to comment
Share on other sites

Angel >> Nu er jeg jo ikke erfaren i opfyldnings cirkus'et, men hvis alt går vel, så smider jeg 1-1.5 kg i løbet af denne og de kommende to uger. Så kommer jeg ned på 83 kg. Jeg er ca. 180 cm høj, så det giver tre kg, at gøre med til udfyldningen, men jeg har ingen idé om, hvormange carbs, jeg kan tåle. Normalt er jeg ikke specielt carbs sensitiv, så jeg tror, at jeg kan køre en god del i skabet torsdag og fredag, men jeg ved ikke hvordan min krop responderer på det, når den har været carb depleted fra søndag til onsdag. Det er jo en lære proces, og Sune brugte også et par diæter til at finde ud af, hvad der virkede for ham. :wink: Hvordan har din diæt og væske tømning / carb loading ændret sig fra konkurrence til konkurrence? :superman:

:smile:

AHhhh ... 3 kg - så har du jo stor spændvidde da der jo også kommer en dehydrering oven i :4thumbup:

Tror mig - du skal nok være carbsensitiv når du kører på pumperne, så det skal nok give et skide godt resultat med svulne muskler :w00t:

Må selv påstå at min holdning til udtømning/carbloading har ændret sig en del siden sidste år hvilket også gælder Kragen! Denne gang vil vi kun manipulere en smule med væsken og ikke ændre noget ved kosten før de sidste 1-2 dag hvor der selv skal ekstra carbs ind... men langt fra de krumspring vi har gjort før med ekstreme mængder væske, kulhydrattømning osv.!

Både fordi den efterfølgende virkning med ekstrem væskeretention i ugen efter show og uro i kroppen ikke tiltaler os men også fordi vi har erfaret at det slet ikke er nødvendigt at gøre det så drastisk.

Til VM i Spanien brugte størstedelen af deltagerne slet ikke udtømning men drak bare store mængder væske (6-10L) gennem alle dagene! Det gjorde også at deres fysik var status quo og de så lige så godt ud dagene efter som dagene op til... hvis formen er der er der vel heller ingen grund til de store ændringer ... tværtimod!

Så hvis man alligevel har levet på et minimum længe så vil lidt ekstra carbs, ikke for meget salt og et fordoblet væskeindtag i de sidste par dage helt sikkert gøre en verden til forskel og ikke mindst skabe et helt andet overskud end de drastiske udtømninger :superman:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Angel >> Det lyder spændende med jeres nye tilgang til kulhydrat / væske cirkus'et :4thumbup: . Med "ikke specielt carb sensitiv" mente jeg, at jeg normalt kan tolerere en pæn del kulhydrater uden at blive rigtig fe'e og uden at trække vildt meget væske, men det kan jo sagtens ha' ændret sig efter en lang hård diæt :wink: . Det bliver også rigtig spændende, at se om jeg kan få trukket al væsken ud fra underhuden. Mine hjul er pænt væskede til i øjeblikket. Nok pga. af al cardioen. Jeg har besluttet mig for at køre en udtømning og carb loading à la, hvad både du og Kragen har gjort tidligere, men jeg har endnu ikke fået deltaljerne planlagt. Så må vi se, hvordan jeg responderer på det, og så må jeg handle ud fra det næste gang, jeg skal konkurrere. Men hvis du har guldkorn liggende, så er min indboks ikke fyldt op :wink::superman:

:smile:

Edited by Rall
Link to comment
Share on other sites

Angel >> Det lyder spændende med jeres nye tilgang til kulhydrat / væske cirkus'et :4thumbup: . Med "ikke specielt carb sensitiv" mente jeg, at jeg normalt kan tolerere en pæn del kulhydrater uden at blive rigtig fe'e og uden at trække vildt meget væske, men det kan jo sagtens ha' ændret sig efter en lang hård diæt :wink: . Det bliver også rigtig spændende, at se om jeg kan få trukket al væsken ud fra underhuden. Mine hjul er pænt væskede til i øjeblikket. Nok pga. af al cardioen. Jeg har besluttet mig for at køre en udtømning og carb loading à la, hvad både du og Kragen har gjort tidligere, men jeg har endnu ikke fået deltaljerne planlagt. Så må vi se, hvordan jeg responderer på det, og så må jeg handle ud fra det næste gang, jeg skal konkurrere. Men hvis du har guldkorn liggende, så er min indboks ikke fyldt op :wink::superman:

:smile:

Helt sikkert en super måde at gøre det på som vi har gjort tidligere!! Det går du ikke galt i byen med :smile:

Men i relation til flere stævner inden for samme måned så kan det være ganske svært at nedkæmpe en væskeretention som kommer i kølvandet på den slags udtømninger/loadinger vi har brugt tidligere før næste stævne er lige op over - derfor også en mening bag vores nye tilgang - formen skal simpelthen være gennemløbende med kun små udsving og ikke som før STORE udsving :smile:

Er selv spændt på det og glæder mig da også til at kunne aflevere dopingtest med det samme (såfremt dette skulle blive aktuelt) og ikke skal sidde og bælle 4-5 L før der sker noget og ikke mindst at kunne vågne dagene efter konkurrence og ikke ligne en spærreballon :innocent:

/No

Link to comment
Share on other sites

Morgencardio

Torsdag d. 31/8 2006

Op kl. 5.15 og så rundt om Damhussøen og engen.60 minutter med The Cult "Beyond Good and Evil" i ørerne

Superhero program

Uge ?, dag 2

Torsdag d. 31/8 2006. City Fitness

Det blev faktisk en hæderlig omgang i dag. Jeg har valgt, at strukturere repsxset lidt anderledes i forsøg på at holde workloaden over de sidste par uger, og i dag gik det faktisk ok. I stedet for at køre videre med 4x6 kørte jeg 5x5 i squat og incl BB Bp. Det er af en eller anden grund nemmere for mig at holde fokus, når jeg kører den ene rep mindre, og det ekstra set mærkes helt ok. Tirsdagens tal:

Squat

5x125

5x125

5x125

5x125

5x125

Kørte ok

Hacksquat

8x130

8x130

8x130

8x130

Incl BB BP

5x87.5

5x87.5

5x87.5

5x87.5

5x87.5

Nemmere end sidste

Low incl db BP

10x38

10x38

10x38

Incl db flyes

10x30

10x30

10x30

Hacksquat calf raises 5 sekunder pause i bunden

12x125

12x125

6x169

8x160

8x149

Swissball crunches

1x20

2x25

Cykling 20 minutter på level 10

Posering 4 gange standart posering og tre gange fri rutine :superman:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Rasmus..

Det ser virkelig ud til at din diæt kører som den skal. Både på dine egne posts, men også de kommentarer fra træningskammerater der er i loggen!

Sidder nærmest og bider mig selv i fingrene, så kan vi ikke godt få en lille update i pics!? :w00t:

Edited by Svedbaronen
Link to comment
Share on other sites

Svedbaronen >> Velkommen tilbage og tak skal du ha'. Mht. formen, så mangler jeg lige det sidste fra bagsiden af benene og på røven, der endnu er lidt bløde og væskede. Jeg har fået taget nogle billeder i mandags i sidste uge, og jeg har planer om at tage igen i weekenden, så måske poster jeg et pic eller to. Det kan også være, at jeg vælget at holde kortene tæt ind til kroppen :wink: .

Morgencardio

Fredag d. 1/9 2006

60 minutter rundt om Damhussøen og engen :superman:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg brugte det meste af dagen i går på at lave lidt research på, hvordan min peak week skal køres. Der er ikke helt på plads endnu, men Angels indlæg har sagt nogle idéer igang. Mere om det senere.

Vægtupdate

Lørdag d. 2/9 2006

83.9 kg. det vil sige, at jeg har smidt 0.5 kg siden sidste lørdag. Overkropppen er meget tæt på at være som den skal. Der er kommet tydeligere seperation på forsiden af lårene, og bagsiden af lårene og røven er begyndt at blive en smule mere markerede, selv om de stadig er lidt bløde i det. Jeg kunne dog anene et par streger på røven, så det går den rigtige vej.

Målet for de kommende 14 dage er at smide 1-1.5 kg. Så har jeg gjort hvad jeg kan for at være så skarp som muligt ved indgangen til peak week, uden at det går ud over massen.

Jeg fik trænet lidt i går:

Superhero program

Uge ?, dag 3

Fredag d. 2/9 2006. City Fitness

Endnu en veloplagt træning, diæten taget i betragtning. Der var som altid en masse, der gerne ville snakke, men ofte så er snak i CF lig med at den ene person, læs mig, bliver tvangsindlagt til at høre på den anden persons enetale :dry: . Jeg er lidt træt af at høre på al den varme luft i øjeblikket. Jeg tror jeg tager min mP3 afspiller på til træning i dag, så jeg kan holde fokus på min træning :smile: Fredagens tal:

SBDL

12x140

12x140

12x140

12x140

Kørte godt

Liggende legcurl

10x75

10x75

10x75

10x75

Chins

8x15

8x15

8x15

8x15

Ok

Pendlay row

10x60

10x70

10x70

Sad godt

Cg neutral pulldown

12x85

12x85

12x85

12x85

Pullover db

10x48

10x48

10x48

Siddende calf raises 2 sekunder pause i bunden

25x40

25x40

8x70

8x70

Cykling 20 minutter på level 10

Fik liget kæwet den lidt med Lagoon over en Pepsi max :smile:

Posering 4 gange lineup, standart poseringer og fri rutine. Bagefter var jeg godt svedt igennem og jeg rystede over det hele.

Morgencardio

Lørdag d. 3/9 2006

60 minutter PW fra kl. 6.30-7.30 rundt om Damhussøen og engen med Henrik Hall på mP3 afspilleren, der dog løb tør for batteri halvvejs :wink: , men så blev det lidt mere meditativt og jeg fik tænkt de kommende tre uger igennem endnu en gang :superman:

:smile:

Edited by Rall
Link to comment
Share on other sites

Endnu en veloplagt træning, diæten taget i betragtning. Der var som altid en masse, der gerne ville snakke, men ofte så er snak i CF lig med at den ene person, læs mig, bliver tvangsindlagt til at høre på den anden persons enetale :dry: . Jeg er lidt træt af at høre på al den varme luft i øjeblikket. Jeg tror jeg tager min mP3 afspiller på til træning i dag, så jeg kan holde fokus på min træning :smile:

Nu kom du altså selv og snakkede, og du kan da bare bede mig om at klappe kaje næste gang, hvis du skal være så sippet... :tongue:

Var det Boris?

Link to comment
Share on other sites

Nu kom du altså selv og snakkede, og du kan da bare bede mig om at klappe kaje næste gang, hvis du skal være så sippet... :tongue:

Var det Boris?

:laugh: Sorry buddy. Nej, du er på "dem jeg gerne vil snakke med" listen.

Nu var det ikke lige Boris, men ham bryderen, der altid går rundt i en Bayern Munchen windbreaker. han snakkede og ævlede løs om sin dårlige skulder og jeg skal komme efter dig. Hvad rager det mig? Boris er sgu' fin nok, men han kan også være lidt for belastende når han begynder på sine kommunistiske monologer :wink: Det er jo i bund og grund bare min diæthjerne, der gør mig små irriteret på folk, der prøver at stjæle min tid. Det suger energi. Men omvendt, så er det jo også meget rart, at folk gerne vil snakke. Det kunne være, man skulle lave et lille sofa-kaffe hjørne i CF. Måske kunne vi få nogle folk fra Christiania til at komme over og seælge lidt mokka? :superman:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Sorry buddy. Nej, du er på "dem jeg gerne vil snakke med" listen.

Nu var det ikke lige Boris, men ham bryderen, der altid går rundt i en Bayern Munchen windbreaker. han snakkede og ævlede løs om sin dårlige skulder og jeg skal komme efter dig. Hvad rager det mig? Boris er sgu' fin nok, men han kan også være lidt for belastende når han begynder på sine kommunistiske monologer :wink: Det er jo i bund og grund bare min diæthjerne, der gør mig små irriteret på folk, der prøver at stjæle min tid. Det suger energi. Men omvendt, så er det jo også meget rart, at folk gerne vil snakke. Det kunne være, man skulle lave et lille sofa-kaffe hjørne i CF. Måske kunne vi få nogle folk fra Christiania til at komme over og seælge lidt mokka? :superman:

:smile:

Når jeg melder mig ind til oktober, så skal jeg gerne stå for at spille musik og lave en leee earl grey te :w00t::superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share